Прескочи до съдържание

Искам да се оплача


AlexandraKo

Препоръчани мнения

преди 7 часа, akair каза:

Току-що отписа едни 20+ години история... Не е редно изключението на някаква стара версия на ОС, която към момента дори не е била доминираща, да води към пренебрегване на СМС-ите. Не беше толкова отдавна времето, когато хората не ползваха мобилен интернет в България, плановете нямаха бъндъли, 1МБ струваше левове, а хората разчитаха на мобилна телефония и кратки текстови съобщения....

 

Хм, не мисля че е коректно да се захващаш само за един от примерите. Зарежи старият ОС, кажи нещо за чужденците и за липсата на гъвкавост при определяне периода на паркиране? И не отричам СМС-ите въобще, просто са проблематични когато става въпрос за микроразплащания, което е далеч от основното им предназначение. И проблемът е двоен, когато са почти безлатернативни. Предлагат удобство, да, но изключват приличен процент от клиентите на услугата и елиминират доста от гъвкавостта, която трябва да има същата тази услуга. И това е още по-неприятно, когато става въпрос за монопол и не можеш просто да кажеш "паркирай на преките на фирма Х, при тях има автомати за плащане". 

 

СМС-ите нека си ги има, но трябва да има по-адекватен основен механизъм от изброените в темата:

 

- да си се презапасяваш с талончета

- да обикаляш да търсиш служители, защото хората имащи нужда да паркират в центъра в работен ден не са там по важна работа, а имат цялото време на света да си играят на гоненица със служители на ЦГМ

- да разпитваш из околните магазинчета къде се продават талони, защото тази информация е много трудно да се налепи например със стикери по десетките табели, които обясняват как се плаща със смс

- да спираш минувачи, да им се молиш да пратят смс вместо теб и да им даваш стотинки - това ми е лично най-любимият метод, и без това живеем много забързани и се игнорираме един друг, защо да не се опознаем докато ми плащаш паркинга. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Въпросът с периода на паркиране на много места са го решили още когато паркирането в София беше безплатно..... "Класическата" / винтидж система е парометър до всяко паркомясто и всеки допълните 20 стотинки ти носят още 6 минути в синята зона и 12 минути в зелената зона. Нo това създава проблем с капекс на много на брой ненужни машинки, които имат нужда от редовно ремонтиране, някой да минава да им събира стотинките, .... Излишни ядове.

Алтернативно решение е киоски за паркиране, с каквито е решен този проблем в не една и две страни. Чужденците плащат с КК или ДК и всеки избира на киоска колко минути иска да паркира.

Още едно решение - СМС-ът да е с текст от 2 части. Едната част е ДКН на колата, другата - за колко минути ще бъде паркирана тази кола. (с някаква смислена стъпка) - например мин. 5 минути и стъпка от 5 минути. Но тук се пита колко трудно е да си обучиш клиентите да пращат СМС в коректния вид. Все пак още има хора, за които е трудно да осъзнаят какво ознчава "изпратете ДКН на колата, изписан без разстояния между символите, с букви на латиница". 

Понякога наистина се чудя - ЦГМ наистина няма талант, който да осъществява идеите в пълнота, или просто претупва работата?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е сега вече говорим на един език 🙂 Инсталирането на паркометри безспорно е инвестиция, но трябва да се калкулира и това, че приходите от тях ще отиват 100% е общината, в момента съм сигурен, че операторите щипват прилична сума, така че е въпрос на калкулация и в крайна сметка не бих се учудил, ако излезе и по-евтино в дългосрочна перспектива. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, Георги каза:

А няма нужда да откриваме топлата вода, методът е измислен - колонките за плащане през 100-200м. В доста държави работят само със стотинки, кадилаците на колонките за плащане приемат и карти. Можеш да си платиш за какъвто срок искаш до милимундата, имат инструкции на няколко езика и няма нужда да се вкарваш в излишни затруднения. В София съм виждал такива май само пред Мавзолея, не знам защо само там, може би за тест, който може и да не е излезнал успешен. 

Ама аз наистина не разбирам какъв е проблема да се сложат такива колонки 🤔 Най-популярното - в смисъл разпространено, най-удобното и лесно за използване, категорично евтино за инсталация и с евтина поддръжка... Когато паркирам където и да е - не само в Европа, а и по света - не търся човешки фактор да ми продаде билетче, а колонка да се самотаксувам. На тази колонка винаги има и изписан смс и/или телефон за плащане - ако нямаш монети, но хората вече свикнаха, че им трябват дребни точно за самотаксуване на различни автомати. Наистина, с карти почти няма, но няма да настояваме за кадилак 🙂 

 

Не разбирам защо упреквате @Alexander - че няма пари в картата. Това е все едно някой да упреква многото хора, които резервират хотели с празна карта. Така е преценил, така е направил. В случая говорим за удобство за всеки човек, без значение от националност, и дали има или няма българска сим карта.

 

Да ви попитам: тук има много шофьори, взимащи кола под наем в света. Вие колко пъти пращате смс-и за паркиране или сте търсили човек да ви продаде талонче? В коя държава?

 

Отговарям първо аз: Никога и никъде, а аз ползвам - и съм ползвала - кола на няколко континента наистина много. Никога и никъде не си купувам чужда сим карта, за да разчитам на сми-си - за каквито говорим. Не обикалям по улиците да търся  човек в жълта или каквато там униформа да ми продаде талонче...

 

И защото паркирането в центъра на София е изключително неудобно, аз съм го решила кардинално: не ползвам кола. Или градски транспорт, или такси. Но това не е решение за всички останали хора, които може да имат нужда от кола...

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Ами да си кажа и аз с моя скромен опит: когато паркирам из Европа обикновено търся обществен паркинг по 2 причини: вероятността да си намеря място за паркиране е доста по-голяма, отколкото да обикалям по улиците и винаги на обществените паркинги има поне две възможности за плащане.

Има и още едно предимство (поне за Белгия беше така): по улиците паркирането е ограничено по време, докато като си оставя колата на паркинг, мога да я оставя там доста по-дълго време, за което след това разбира се, ще си платя.

Един единствен път съм имала проблем, и то защото паркинга в Льовен, който обикновено използвам все пак има лимит от 4 часа. Закъсняхме с 10-12 минути, което ни коства 30 €.

В София за централната част категорично не използвам колата (освен в супер-краен случай). Но когато се налага се справям по някой от възможните начини.

Връзка към коментар
На 7.09.2018 г. в 15:38, logist13 каза:

 

А аз като бях на разходка из Английските национални паркове, на няколко пъти, още преди да си купим талончета от колонките, любезни шофьори и шофьорки ни подаряваха техните, защото си тръгвали от паркинга, а талончетата им важели за по още няколко часа. И това си е практика, вероятно не се нарушават някакви правила.

Редактирано от rdd
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Никой не упреква Александър. Но аз разбрах оплакването му по друг начин - не можело да се пусне СМС от българска предплатена карта, което ми прозвуча доста абсурдно и проверих случая. А то се оказа, че си има причина за неможенето. 0 лв наличност в картата - логично е да не може. 

Явно оплакването е било по-скоро срещу процедурата изпращане на СМС задължително, защото няма служители наоколо. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Пак ще напиша какъв ми е проблема.

 

Невъзможността да се плати паркирането, ако нямаш българска сим карта  с договор или вкарани свободно пари, които така или иначе изчезват с времето.

Второто е абсурдно, защото си има планове, каквито имам за разговори и интернет и ще е пълна лудост да си зареждам пари само и единствено защото може да ми потрябва да изпратя СМС за паркиране някога.

Аз СМС не изпращам от години, още по-малко за паркинг, биг брадър и пр, та не виждам нито една причина да имам заредени пари в картата си и да чакам двете спирания на годината за да платя за тях. 

Освен това на всички табели пише плащане с талони или СМС, като талоните са на първо място и се предполага, че са основното средство за плащане. На практика се оказва, че няма талони, нито някой знае къде има и намирането е повече от приключение и единствения начин е заветния СМС.

Както се каза, в цял свят, дори в малки градчета като Тренчин - Словакия(последно посетено) си има автомати на тротоара и разбира се имат и  СМС като опция, но при нас винаги е по-различно всичко.

 

IMG_4632.JPG

  • Браво 1
Връзка към коментар

Аз миналата седмица спрях на зелена зона, пратих смс и получих този отговор: Plashtane za parkirane ne moje da se izvarshi. Molya parkiraite s talon.

Пратих пак, същия отговор. Попитах охраната в близката сграда знае ли наблизо от къде мога да си купя талони, отговорът му беше, "те много рядко минават от тук". 

Между другото, на "Дондуков" точно ми се случи това 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Онзи ден отивам на паркинга на стадион Васил Левски. Питам там касиера, мога ли да оставя колата за цял ден, четох че е 8лева. Няма такова нещо ми отговори. А част от паркинга била беЗплатна - коя част, питам аз. Ааааа незнам, отговори той. Та останах там 4 часа, че бързах, а всичко разкопано наоколо. След това тръгнах да търся друго място, не ми се плащаше 2лв/час. Няма и петдесет метра надолу била безплатната част, та си спрях там за още три часа. Лоши софиянци😎 ей.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Паркирането със СМС е удобство, измислено с цел улеснение на ползващите го - спестява дори разходката до киоска/паркометъра. Когато вали, можете да пратите СМС и докато сте в колата си на сухо, можете да продължите паркинга от разстояние (за дните в които вали дъжд и сняг),... Като всяка услуга с добавена стойност, следва да може да бъде таксувана - на постпейд абонатите се начислява като услуга с добавена стойност, на припейд абонатите следва парите да могат да бъдат трансферирани от сметката на клиента към ЦГМ.  Дали може да се направи да работи за  абонати от цял свят - технически може и да е възможно, но не е никак просто. Разходите за пускането е много вероятно да не бъдат покрити от допълнителните приходи.

Правилата и практиките на мобилните оператори не би следвало да имат връзка към услуга, предоставяна от ЦГМ....

Колко пари вземат мобилните оператори - "прилична сума" е разтегливо понятие. Силно съм склонен да направя обосновано предположение, че е около/под 10%.

Някой беше писал за инструкции на чужди езици - очевидно е от снимката на @Alexander, че има инструкции на англ.

Дали тази система може да бъде подобрена - може. Дали ЦГМ иска и/или има капацитет да го направи - предстои да разберем 🙂

 

btw, Cadillac са известни с това, че са добре изглеждащи, не отличаващи се с нищо, чисто технически и прекарващи почти по равно времето при собственика и в дилършипа . Внимавайте какво си пожелавате  🙄😀

 

Редактирано от akair
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Каквото и да си говорим, СМС за паркиране си е удобство. Отишла съм на фризьор, например, като ми свърши времето, получавам автоматично подсещане, да си удължа.

В чужбина винаги ползваме или паркометър, или закрит паркинг, с машина. До сега никога и никъде не сме си купували местна СИМ карта, особено, из Европа. Даже и не знам, дали там може със съобщение.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 27 минути , AlexandraKo каза:

Каквото и да си говорим, СМС за паркиране си е удобство. Отишла съм на фризьор, например, като ми свърши времето, получавам автоматично подсещане, да си удължа.

В чужбина винаги ползваме или паркометър, или закрит паркинг, с машина. До сега никога и никъде не сме си купували местна СИМ карта, особено, из Европа. Даже и не знам, дали там може със съобщение.

 

Аз мога да кажа за Англия, никъде другаде не съм ползвала. През смс съм пазарувала само когато нямам грам друга възможност. И е мега неудобно. Въвеждаш банкова карта, от която теглят пари. не ти задължават телефонната сметка. И си представи как си се надупил на паркинга, ровиш в портмонето, пишеш, бришеш... Пълен кошмар. Веднъж го правих на O2 по принуда - такъв беше паркинга и нямаше друга опция и такива стоичковизми теглих... 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Rainy каза:

И си представи как си се надупил на паркинга, ровиш в портмонето, пишеш, бришеш...

😯 

А не може ли удобно седнал на шофьорското място? 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 3 минути , neuromancer каза:

😯 

А не може ли удобно седнал на шофьорското място? 

 

😄 Ами не. Трябваше да следвам стъпките, изписани на табелката отвън... хаха,,, Абе надявам се вярваш, че не споря заради самия спор? Мега неудобно! 😄 Но вече не съм виждала такива. Беше през 2013 г., ако не ме лъже паметта. 

Връзка към коментар

Когато в половината свят автомобилите автоматично се свързват с интернет и регистрират/плащат времето за паркиране, в ЦГМ ще се сетят към приложението си sofia.mpass.bg (в което гордо са изтипосали девиза „Живей мобилно“) да добавят опция за плащане на синя/зелена/суросинкява (тогава ще са я измислили) зона.

 

@akair Колко прибират телефонните оператори и посредниците за микроразплащания с СМС - ако се вярва на тарифите, 10% е толкова оптимистично, че чак нереално.

 

https://smszona.com/tariffs

 

https://mobio.bg/site/Bulgaria

 

http://yesspay.com/tarifi/

Връзка към коментар
преди 7 часа, rdd каза:

А аз като бях на разходка из Английските национални паркове, на няколко пъти, още преди да си купим талончета от колонките, любезни шофьори и шофьорки ни подаряваха техните, защото си тръгвали от паркинга, а талончетата им важели за по още няколко часа. И това си е практика, вероятно не се нарушават някакви правила.

Във Франция на някои много туристически места с ограничен брой парко-места и много желаещи туристи да паркират, се изисква да въведеш и регистрационен номер на колата си при предплащането на автомат. Така няма как да дадеш талона си на някой друг или съответно да получиш такъв.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Goal & Boss, нали не сравняваш игри на щастието, врачки и други шарлатани с услуга, предоставяна от фирма, която е общинска собственост? Хвани @cybersimo да пита неговия кий акаунт колко прибират операторите.  😉

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, zon каза:

Във Франция на някои много туристически места с ограничен брой парко-места и много желаещи туристи да паркират, се изисква да въведеш и регистрационен номер на колата си при предплащането на автомат. Така няма как да дадеш талона си на някой друг или съответно да получиш такъв.

 

А, то и в Италия на много места вече е така. Първо , на клавиатурката набираш номера на колата и после времето. И на бележката ти е отпечатан.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, AlexandraKo каза:

А, то и в Италия на много места вече е така. Първо , на клавиатурката набираш номера на колата и после времето. И на бележката ти е отпечатан.

На паркингите, на които ние сме паркирали, както казах по-горе, не е било необходимо въвеждането на номера на колата.

Връзка към коментар
На 16.09.2018 г. в 4:33, akair каза:

@Goal & Boss, нали не сравняваш игри на щастието, врачки и други шарлатани с услуга, предоставяна от фирма, която е общинска собственост? Хвани @cybersimo да пита неговия кий акаунт колко прибират операторите.  😉

 

Именно - сравнявам ги. Всъщност оборотът на всички „игри на щастието“ в България е мижав процент от истинските игри на щастието и големите кинти, които се разиграват в тях между тесен кръг участници под формата на обществени поръчки и други подобни.

Просто завърти историята на САЩ сто години назад и ще видиш какво имам предвид.

Връзка към коментар

Уважам правото ти на мнение. Не съм сигурен, че форумът е място за подхлъзване на дискусията в посоката, в която е тръгнала. Не мисля, че е има смисъл да създаваме излишна работа на модераторите. 🙂

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ще се оплача, ей така за информация от типа очаквай неочакваното. На приятелят ми му изтича шофьорската книжката и съответно днес трябваше да си вземе новата и да си извади международна, защото летим в събота. Отиде преди 2 дни, защото понякога документите стават по-бързо от официалния срок, който е днес. Паспортната служба не работи, оставена бележка за това. Отива днес - служителката била болна и да отидел утре, ако имало кой да я замести. Тоест ако няма си караш с изтекла книжка или не заминаваш???Звънях на някакви номера на началници и накрая ми казаха, че утре сутринта ще му я дадат, да видим.... Намирам цялата тази ситуация за безобразие.

  • Харесвам 8
  • Шок 1
Връзка към коментар

Билетите Катания-София на 07.10, който чакаме от два месеца да падне за да си купим връщане е най-скъп за целия календар. Вече дори не влизам, а само гледам през търсачките съседни дати. Не мърда - около 140 евро. Или трябва да си съкратим престоя на 4 дни, а въобще не искам, или трябва да летим с прикачване, или трябва да сменим дестинацията.

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 43 минути , lesy каза:

Билетите Катания-София на 07.10, който чакаме от два месеца да падне за да си купим връщане е най-скъп за целия календар. Вече дори не влизам, а само гледам през търсачките съседни дати. Не мърда - около 140 евро. Или трябва да си съкратим престоя на 4 дни, а въобще не искам, или трябва да летим с прикачване, или трябва да сменим дестинацията.

Аз чакам за 21.10 да падне цената. Тогава е по-ниска от твоята, но пак не ме устройва.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.