Прескочи до съдържание

Искам да се оплача


AlexandraKo

Препоръчани мнения

На 21.01.2019 г. в 1:25, Георги каза:

Ако приемаш само наложен платеж и банкови преводи не е задължително да ги правиш тези врътки с новия касов апарат

Необходимо е да се направи едно уточнение! Става дума за наложен платеж с пощенски паричен превод, като за целта куриерът трябва задължително да е лицензиран пощенски оператор!

 

При наложения платеж, подателят изпраща стоката чрез куриер, като заедно с пратката изпраща и касовата бележка за продажбата. Куриерът доставя стоката и издава касова бележка единствено за куриерската услуга.

 

При наложения платеж с пощенски паричен превод, подателят изпраща пратката без да издава касова бележка, куриерът доставя стоката и издава разписка за пощенски паричен превод за сумата от наложения платеж (която е признат от закона документ), плюс касова бележка за куриерската услуга.

 

За да се използва услугата наложен платеж с пощенски паричен превод, подателят трябва да сключи договор с куриер - лицензиран пощенски оператор.

Цитат

Наложен платеж с пощенски паричен превод

Решение, което ви дава възможност да търгувате от разстояние лесно, удобно и съобразно закона. Ето как работи - за направеното плащане от вашия клиент ние издаваме разписка за пощенски превод на стойността на дължимия наложен платеж. Тази разписка е признат от закона документ, който ви освобождава от задължението да издавате касова бележка.

Използвайте услугата като сключите с нас споразумение за Наложен платеж чрез Пощенски паричен превод. При подготвяне на пратките си добавяйте своя уникален номер на Споразумението.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Много искам да се оплача - току що от фирмата майка ни спуснаха, че е задължително да си пуснем минимум 14 дни наведнъж. Всичко ми е разграфено, резервирано и сега ще трябва да ползвам неплатена отпуска, от която нямам нужда. Бясна съм просто. Благодаря за вниманието!

  • Шок 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Eti* каза:

Много искам да се оплача - току що от фирмата майка ни спуснаха, че е задължително да си пуснем минимум 14 дни наведнъж. Всичко ми е разграфено, резервирано и сега ще трябва да ползвам неплатена отпуска, от която нямам нужда. Бясна съм просто. Благодаря за вниманието!

Пусни си едни 14 дни някъде, че да те отметнат и като минат необходимите ти дни се върни на работа като отложиш ползването на останалите. Напълно допустима процедура е. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 4 минути , mililia каза:

Пусни си едни 14 дни някъде, че да те отметнат и като минат необходимите ти дни се върни на работа като отложиш ползването на останалите. Напълно допустима процедура е. 

Ще ти пиша допълнително да ми обясниш точно как да го направя.

Връзка към коментар
преди 35 минути , chandni каза:

Необходимо е да се направи едно уточнение!

абсолютно уместно и изчерпателно уточнение

 

без него, работата гърми и новият фискален апарат, както и новоизмислицата СУПТО стават неизбежни; заради тази простотия недомислена /СУПТО/ очаквам на 1 април да настане такъв хаос и блокаж в бизнеса, сравним само с Брекзит-а без сделка /е, по-локално и по нашенски/

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, antea каза:

новият фискален апарат

За някои фирми може да се окаже, че касовият апарат няма да е един! Според Н-18, за всеки компютър в локация, приемаща плащания в брой, трябва да е закачено и фискално устройство. Т.е. ако в офиса на фирмата има 20 компютъра, дори само един служител да е касиер и да приема плащания, ако приемат плащания в брой, то за всички 20 компютъра трябва да бъдат закупени фискални устройства! И ако до вчера фирмата е имала един касов апарат/фискален принтер, сега ще трябва да си закупи 20... или да спре да приема плащания в брой и с карта.

  • Харесвам 3
  • Шок 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

За някои фирми може да се окаже, че касовият апарат няма да е един! Според Н-18, за всеки компютър в локация, приемаща плащания в брой, трябва да е закачено и фискално устройство. Т.е. ако в офиса на фирмата има 20 компютъра, дори само един служител да е касиер и да приема плащания, ако приемат плащания в брой, то за всички 20 компютъра трябва да бъдат закупени фискални устройства! И ако до вчера фирмата е имала един касов апарат/фискален принтер, сега ще трябва да си закупи 20... или да спре да приема плащания в брой и с карта.

и това е само малка част от безумията по този повод.... от поредицата абсурди хит е, че ако евентуално малък бизнес /за услуги, нямащ нужда от складов софтуер/ ползва  Excel,  за да си издава фактурите, от които случайно 1 от 100 е за плащане с карта/в брой, Microsoft трябва да се регистрират в регистъра на НАП като одобрен производител на СУПТО, но то пък няма как да ги одобрят, щото горкият ексел не можел да управлява български касов апарат 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Безумията са наистина много, а при настоящото полжение, както и ти самата спомена, след 31 март, огромна част от бизнеса ще бъде изправен пред дилемата да продължи да работи нелегално или да удари кепенците и да спре работа докато производителите на фискални устройства успеят да го снабдят с такива, както и производителят на софтуера му да го ъпгрейдне с версия на програмта, отговаряща на изискванията на наредбата...

 

Според НАП всичко е наред и всички фискални устройства и софтуер за управление на бизнеса ще бъдат подменени без проблеми до 31-ви март. Към днешна дата информацията на НАП е, че са сменени 3100 фискални устройства, НО в страната трябва да се подменят над 300 000 устройства (това са 0.01%!!!). 

  • Информацията от производителите на фискални устройства е, че такава бройка за този кратък срок няма да е възможно да бъде произведена/внесена.
  • Информацията от сервизните фирми е, че дори и при денонощен режим на работа също няма да смогнат да се справят.
  • Допълнително, броят касови апарати спрямо досегашната бройка от 300 000 се очаква всъщност да се увеличи значително поради изложените в предходното ми мнение причини.
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, мерси за уточнението 🙂 Този договор между другото се сключва с няколко клика в електронния офис на Еконт, така че не е голяма драма, ако не е направено досега. Не знам как е с другите лицензирани оператори. Пиша го просто защото сключване на договор звучи като дълга и тромава процедура. 

 

Аз иначе ходих преди месец да си подновя договора за обслужване на касовия апарат (не е ползван от 2 години след като минах на банкови преводи и ппп) и ми казаха, че е от тия, които няма как да бъдат ъпгрейднати. Някой ако може да измисли зрелищен метод за унищожаване на касов апарат - целия съм слух! Ама май трябва да им го нося да го бракуват...скука. 

Връзка към коментар

От грубото и некомпетентно отношение на продавачките в магазина на Терминал 1. При тръгването ни от България след празниците, мъжа ми влезе да си купува цигари.Аз и дъщеря ми през това време разглеждаме козметиката.Харесах си комплект кремове на известна марка на цена, която ме устройваше. Подавам го на мъжа ми, който в това време е на касата, а аз стоя наблизо.Той плаща, но на мен ми прави впечатление сумата и поглеждам касовата бележка. Все още НЕ съм излязла от магазина - цената на комплекта кремове е ДВОЙНА!

Помолих учтиво една от продавачките да ми обясни причината и съответно да анулира операцията.Не мога даже да ви опиша каква грозна сцена последва и какви коментари за " вие, дето живеете в чужбина..." и т.н.

Не е до парите, важен е принципа.Към кого бих могла да се обърна и да подам жалба според вас?

  • Шок 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Вчера пак ми "изгоря "екскурзия,заради БДЖ.

Международния влак от Истанбул за София,в Пловдив тръгна със 80 минути закъснение.

Нямаше смисъл да се качвам.

  • Шок 6
Връзка към коментар
преди 9 часа, aleks_s каза:

Към кого бих могла да се обърна и да подам жалба според вас?

Към летището като техен наемодател, чието име петнят, и към НАП като към орган, имащ отношение към изписването на неверни цени.

Връзка към коментар
преди 12 часа, antea каза:

и това е само малка част от безумията по този повод.... от поредицата абсурди хит е, че ако евентуално малък бизнес /за услуги, нямащ нужда от складов софтуер/ ползва  Excel,  за да си издава фактурите, от които случайно 1 от 100 е за плащане с карта/в брой, Microsoft трябва да се регистрират в регистъра на НАП като одобрен производител на СУПТО, но то пък няма как да ги одобрят, щото горкият ексел не можел да управлява български касов апарат 

 

Определението за СУПТО е такова, че какъвто и софтуер да ползваш, все му влиза в обхвата. И куриозното е, че в 21 век, под натиска на НАП, за дребните бизнеси май най-удачно ще е да се върнат към издаване на хартиени фактури от кочан. Няма СУПТО, няма проблем 🙂

Редактирано от logist13
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 11 часа, aleks_s каза:

От грубото и некомпетентно отношение на продавачките в магазина на Терминал 1. При тръгването ни от България след празниците, мъжа ми влезе да си купува цигари.Аз и дъщеря ми през това време разглеждаме козметиката.Харесах си комплект кремове на известна марка на цена, която ме устройваше. Подавам го на мъжа ми, който в това време е на касата, а аз стоя наблизо.Той плаща, но на мен ми прави впечатление сумата и поглеждам касовата бележка. Все още НЕ съм излязла от магазина - цената на комплекта кремове е ДВОЙНА!

Помолих учтиво една от продавачките да ми обясни причината и съответно да анулира операцията.Не мога даже да ви опиша каква грозна сцена последва и какви коментари за " вие, дето живеете в чужбина..." и т.н.

Не е до парите, важен е принципа.Към кого бих могла да се обърна и да подам жалба според вас?

а какво стана всъщност, върнаха ли ви парите?

отдавна не съм пазарувал там, но помня че имаше цени за полети до ЕС и извън ЕС, да не е от там объркването..

Връзка към коментар
преди 13 часа, bad kid каза:

а какво стана всъщност, върнаха ли ви парите?

отдавна не съм пазарувал там, но помня че имаше цени за полети до ЕС и извън ЕС, да не е от там объркването..

Не разбира се 😞 След няколко безуспешни мои опита за нормален разговор с изключително арогантна продавачка, накрая се отказах, а и започваше бординг..Но от друга страна горчилката от отношението си остава та не ми се иска да оставя нещата така. Поне да опитам, все си мисля, че има и интелигентни и компетентни хора, които да вземат някакво отношение, поне да не се случва и на други.

И не, не е объркване в цената заради полет в UE, просто имаше грешен етикет на този продукт.

Връзка към коментар

По отношение на Наредба Н-18 за фискалните устройства и нововъведенията за СУПТО, всички се надяват, че ще бъде удължен срока, защото Наредбата бе първоначално публикувана с нови изисквания в началото на месец октомври 2017-а година (въвеждаха изискването за отпечатване на QR код на всяка бележка и нямаше никакви изисквания към софтуерите), а сроковете за въвеждане бяха края на 2018 година за рег. по ДДС фирми, и края на месец юни 2019 за нерегистрирани по ДДС. Преди около година (началото на февруари) се вдигна някаква пушилка и се захванаха да променят наредбата. Промяната беше, че я обнародваха на 28-и септември 2018, вкараха цяла нова глава с изисквания към СУПТО и... удължиха срока за рег. по ДДС до 31-ви март 2019. Една година мъдриха наредба, вкараха един куп нови изисквания, част от които добри или полезни, част - адски трудни, но удължиха срока с едва 3 месеца.

 

Все пак е редно да спомена, че част от устройствата на всички производители от предишната наредба са преодобрени и подлежат на доработка, а не на цялостна замяна, но дори и в този случаи сроковете са доста непосилни, особено за софтуерните фирми, които имат адски много работа и заради тези промени и недомислици, аз лично миналата година си отмених всички планове за пътувания, а тази година вече почти нямам време и да си мечтая за такива, камо ли да планирам. 😞

 

Относно наличието на фискално у-во на всяко работно място - всъщност може да се използва и едно устройства на повече от една работна станция, ако то примерно е вързано в локална мрежа И софтуера има възможност да управлява едно устройство по мрежа. Изискването е, че СУПТО трябва да прави проверка за налично/свързано фискално устройство при започване на продажбата и последващо генериране на УНП (Уникален Номер на Продажбата).

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да си помрънкам пак аз. 😄 Себу пасифик не изневериха на себе си. Първо смениха полета с един час по-рано, после обявиха час и десет минути закъснение. :дабълфейспалм:

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 3 минути , T.E.Lawrence каза:

Да си помрънкам пак аз. 😄 Себу пасифик не изневериха на себе си. Първо смениха полета с един час по-рано, после обявиха час и десет минути закъснение. :дабълфейспалм:

Ти, па, за къде бързаш?😀

Фъркаш си натам-насам за кеф, не се ядосвай!

А по-добре ли беше, изобщо да няма полет?✈️

преди 18 часа, T.E.Lawrence каза:

Баси пълчищата комари има тази година в Сием Рип. Досега в Камбоджа не ме беше хапал комар. 

Виж, комарите са кофти.

Даже, много. Нали си имаш репеленти?

Мажи се с масло от лимонова трева - хем ги пъди, хем, мирише хубаво.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Като говорим за насекоми, по пътя към летището туктукаджията така се беше засилил, че налетяхме на пълчища насекоми под една лампа. Накацаха ме яко, помислих ги за пеперуди, оказаха се... скакалци. 😄

  • Харесвам 1
  • Шок 3
  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 20 часа, T.E.Lawrence каза:

Накацаха ме яко, помислих ги за пеперуди, оказаха се... скакалци.

Вечерята сама ти "кацна" тъй да се каже... :laugh1:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
On 1/25/2019 at 10:14 AM, Raybeez said:

По отношение на Наредба Н-18 за фискалните устройства и нововъведенията за СУПТО, всички се надяват, че ще бъде удължен срока, защото Наредбата бе първоначално публикувана с нови изисквания в началото на месец октомври 2017-а година (въвеждаха изискването за отпечатване на QR код на всяка бележка и нямаше никакви изисквания към софтуерите), а сроковете за въвеждане бяха края на 2018 година за рег. по ДДС фирми, и края на месец юни 2019 за нерегистрирани по ДДС. Преди около година (началото на февруари) се вдигна някаква пушилка и се захванаха да променят наредбата. Промяната беше, че я обнародваха на 28-и септември 2018, вкараха цяла нова глава с изисквания към СУПТО и... удължиха срока за рег. по ДДС до 31-ви март 2019. Една година мъдриха наредба, вкараха един куп нови изисквания, част от които добри или полезни, част - адски трудни, но удължиха срока с едва 3 месеца.

 

Все пак е редно да спомена, че част от устройствата на всички производители от предишната наредба са преодобрени и подлежат на доработка, а не на цялостна замяна, но дори и в този случаи сроковете са доста непосилни, особено за софтуерните фирми, които имат адски много работа и заради тези промени и недомислици, аз лично миналата година си отмених всички планове за пътувания, а тази година вече почти нямам време и да си мечтая за такива, камо ли да планирам. 😞

 

Относно наличието на фискално у-во на всяко работно място - всъщност може да се използва и едно устройства на повече от една работна станция, ако то примерно е вързано в локална мрежа И софтуера има възможност да управлява едно устройство по мрежа. Изискването е, че СУПТО трябва да прави проверка за налично/свързано фискално устройство при започване на продажбата и последващо генериране на УНП (Уникален Номер на Продажбата).

Аз проблем с тази наредба нямам, защото работя само с плащания по банков път 🙂 , но колеги споменаха, че печатници не смогвали със заявките за фактури на кочан.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.