Прескочи до съдържание

Искам да се похваля


AlexandraKo

Препоръчани мнения

преди 20 минути , ven62 каза:

Няма да ви казвам как го прочетох това "порто".

 

Great minds think alike!

 

Ай да се включа и аз в тая тема - след като лятото бях на концерт Ролинг Стоунс в Лондон, преди 3 дни бях на Ерик Клептън в Болоня. Mr. Slowhand е все така добър, а изпълнението на Cocaine взриви залата.

  • Харесвам 13
  • Браво 3
Връзка към коментар

Стига съм писал глупости в темата. 

Да взема и аз да се похваля:

 

В последните 2-3 месеца и двамата ми сина си купиха имоти в Нидерландия.

 

Единия (по-големия) - апартамент (80 кв.м.)  в Амстердам. До ринга (А10) на Амстердам т.е. нито баш в центъра, нито някъде в края. 

 

Другия (по-малкия, с германката и внучките) - втора къща. Първата я изплати изцяло. 

Единствената, не толкова добра новина (според моите критерии), е че втората къша е в типичен за Нидерландия стил и район. Аз му викам урбанистично-рурал.

Хем "на село", хем с повечето градски удобства (в  предградие (село) на Утрехт - Houten). Иначе е ОК. на три етажа, 125 кв.м. С градина, с фотоволтаик на покрива.

 

Но най-доброто и на двата имота е, че са на 4-8 метра над морското равнище, а като се прибави и етажността се получава около поне 15 м. н.в.:wink:

  • Харесвам 16
  • Браво 15
Връзка към коментар
преди 8 минути , ven62 каза:

Но най-доброто и на двата имота е, че са на 4-8 метра над морското равнище, а като се прибави и етажността се получава около поне 15 м. н.в.

Това е хубаво. Има ли предвидено място за връзване на лодката?

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 4 минути , Zaro каза:

Това е хубаво. Има ли предвидено място за връзване на лодката?

До колкото знам местата за паркиране на лодки не са свързани с имотите т.е. не е аналогично на нашите гаражи. 

Но ще им дам идея да си държат по една лодка на балкона и съответно - в градината.:wink:

Връзка към коментар
преди 13 минути , ven62 каза:

До колкото знам местата за паркиране на лодки не са свързани с имотите т.е. не е аналогично на нашите гаражи. 

Но ще им дам идея да си държат по една лодка на балкона и съответно - в градината.:wink:

Имах предвид кука на балкона или прозорец на втория етаж - достатъчна е при повишение на нивото на световния океан.

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 15 часа, Lindt каза:

Миналата седмица не можахме да си преместим полетите до Иран за март месец, а  предложиха само да ни върнат парите. Но вчера служителят в офиса им беше доста отзивчив и направи желаните промени. Междувременно спретнахме едни бързи Азори през ноември, на мястото на иранското пътуване и сега само се надяваме да се показва слънце на  ключовите места за снимки. A за настроението ще има порто 😄

Билетите с Turkish ли са? И с възможност за промяна ли са? Защото аз нещо не мога да се разбера с тях за някакво смислено решение.

Връзка към коментар
преди 2 часа, ven62 каза:

Стига съм писал глупости в темата. 

Да взема и аз да се похваля:

 

В последните 2-3 месеца и двамата ми сина си купиха имоти в Нидерландия.

 

Единия (по-големия) - апартамент (80 кв.м.)  в Амстердам. До ринга (А10) на Амстердам т.е. нито баш в центъра, нито някъде в края. 

 

Другия (по-малкия, с германката и внучките) - втора къща. Първата я изплати изцяло. 

Единствената, не толкова добра новина (според моите критерии), е че втората къша е в типичен за Нидерландия стил и район. Аз му викам урбанистично-рурал.

Хем "на село", хем с повечето градски удобства (в  предградие (село) на Утрехт - Houten). Иначе е ОК. на три етажа, 125 кв.м. С градина, с фотоволтаик на покрива.

 

Но най-доброто и на двата имота е, че са на 4-8 метра над морското равнище, а като се прибави и етажността се получава около поне 15 м. н.в.:wink:

Това малко до пазарчето ли се падаше?

  • Смея се 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , deyan каза:

Билетите с Turkish ли са? И с възможност за промяна ли са? Защото аз нещо не мога да се разбера с тях за някакво смислено решение.

Не, базова тарифа, купувана от тях, не през посредник. 

Имаме смяна с 1 ден и можехме да си вземем парите или да сменим до 30 дни напред. А също и за друга дестинация в региона. Нито едното не ни устройваше.

Обаче при първата разходка попаднахме на момиче в офиса, обади се на някой и ни даде горните условия, каквито можем и през сайта им сигурно.

Обаче @milenita беше получила замяна за Март и аз знаех, че е възможно. Та ходих в сряда пак. И този път момчето ни ги смени.

Първо не искаше и ме съветваше да изчакам края на месеца да получат нови инструкции за Иран, защото със сигурност ще има такива. Но му казах, че имаме голяма промяна и мога и сама да си искам рифънд. Тогава той ми погледна резервацията и каза, че може да ми я смени, безплатно, веднъж, за когато му кажа. И аз си избрах март, защото ние искаме Южен Иран и после ще е много горещо. А и хващаме тяхната нова година.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 6 часа, Марин каза:

Най-накрая! Днес намерих нова работа 💪.  Следващите 6 месеца няма да има никакви пътувяни понеже съм в изпипателен срок НО после............. ✈️х100

Успех на новата работа!

Много ентусиазъм и мотивация ти пожелавам!

И след това пътешествия безброй!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, Duke каза:

Ти хубаво се хвалиш, но да беше намалим преди пешеходната пътека...

Е то от екрана лесно се говори. 😁 Ако бях намалил или спрял, сега нямаше да пиша тук. 😆 Първо: Пешеходеца е в черно и липсата на осветление пречи да го видиш навреме. На запис е лесно, на живо е друго. Второ: След като забелязах връхлитащото ауди реших да запазя скороста и да кривна, което ме спаси. Ако бях спрял или натиснал спирачката - край. 

Та е хубаво да се вземат предвид обстоятелствата, не само какво се вижда на видеото. 😀 Вината е изцяло на шофьора на аудито, вероятно чатещ си на телефона. Ако беше ударил колата пред него, тя щеше да връхлети пешеходеца на пътеката. 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Lyubina каза:

Гледам го на телефона,  не се вижда много добре  та да попитам: том в действителност има ли пешеходна пътека? 

Има ! Точно и аз не виждах добре на място ! 😁

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, Tonyco каза:

Е то от екрана лесно се говори. 😁 Ако бях намалил или спрял, сега нямаше да пиша тук. 😆 Първо: Пешеходеца е в черно и липсата на осветление пречи да го видиш навреме. На запис е лесно, на живо е друго. Второ: След като забелязах връхлитащото ауди реших да запазя скороста и да кривна, което ме спаси. Ако бях спрял или натиснал спирачката - край. 

Та е хубаво да се вземат предвид обстоятелствата, не само какво се вижда на видеото. 😀 Вината е изцяло на шофьора на аудито, вероятно чатещ си на телефона. Ако беше ударил колата пред него, тя щеше да връхлети пешеходеца на пътеката. 

Те и пътните знаци не са осветени, но обикновено ги спазваме. На видеото се вижда пътен знак за предстояща пешеходна пътека...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 22.10.2022 г. в 10:36, Duke каза:

Те и пътните знаци не са осветени, но обикновено ги спазваме. На видеото се вижда пътен знак за предстояща пешеходна пътека...

Тоест ти като видиш пешеходна пътека и спираш без да има пешеходец на нея така ли ? Аз много добре знам, къде са пешеходните пътеки на този булевард, поради това, че изключително често минавам от там. Но дали съм видял пешеходеца в тази тъмница и насрещно движещите се коли на фарове, предвид, че тази част на нощта е възможно най-тъмната ? Ми не не го видях, чак след като спряха колите го видях, но в същия момент видях и аудито как навлиза в насрещното. Това, че камерата е видяла повече от едно човешко око е съвсем нормално, но типично по Български "крадеца вика дръжте крадеца", и "под вола да търсим теле" не в буквалния смисъл. 😁 Отново казвам, че трябва да се вземат под предвид обстоятелствата, не само какво се вижда на записа, но отново не се взимат под предвид. Ти в тази част на деня и заслепен от фаровете, щеше ли да го видиш този пешеходец на неосветената пешеходна пътека ? Ако си супер мен със лазерно виждане може би да. Много е лесно пред свършен факт да се говори из зад монитора, но всеки шофьор с голям опит първо ще огледа от всички страни на дадената ситуация, преди да прави предположения и изказвания. Пожелавам ти да не изпадаш никога в тази смъртоносна ситуация и да не се налага да излизаш по един или друг начин от нея ! По отношение на опита ще ти споделя моя: На 4 колела в много и различни държави, включително азиатски имам над милион километра, на 2 колела с двигател над 150 к км, на 2 колела без двигател и по всякакви брутални терени над 37 к км, на 2 крака над 10 к км отново на всякакви терени от градски до... Изпадал съм във всякакви ситуации, тази освен бързите реакции, ме спаси и късмета. 🙂 Нямам какво повече да добавя по темата.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Tonyco каза:

Тоест ти като видиш пешеходна пътека и спираш без да има пешеходец на нея така ли ? Аз много добре знам, къде са пешеходните пътеки на този булевард, поради това, че изключително често минавам от там. Но дали съм видял пешеходеца в тази тъмница и насрещно движещите се коли на фарове, предвид, че тази част на нощта е възможно най-тъмната ? Ми не не го видях, чак след като спряха колите го видях, но в същия момент видях и аудито как навлиза в насрещното. Това, че камерата е видяла повече от едно човешко око е съвсем нормално, но типично по Български "крадеца вика дръжте крадеца", и "под вола да търсим теле" не в буквалния смисъл. 😁 Отново казвам, че трябва да се вземат под предвид обстоятелствата, не само какво се вижда на записа, но отново не се взимат под предвид. Ти в тази част на деня и заслепен от фаровете, щеше ли да го видиш този пешеходец на неосветената пешеходна пътека ? Ако си супер мен със лазерно виждане може би да. Много е лесно пред свършен факт да се говори из зад монитора, но всеки шофьор с голям опит първо ще огледа от всички страни на дадената ситуация, преди да прави предположения и изказвания. Пожелавам ти да не изпадаш никога в тази смъртоносна ситуация и да не се налага да излизаш по един или друг начин от нея ! По отношение на опита ще ти споделя моя: На 4 колела в много и различни държави, включително азиатски имам над милион километра, на 2 колела с двигател над 150 к км, на 2 колела без двигател и по всякакви брутални терени над 37 к км, на 2 крака над 10 к км отново на всякакви терени от градски до... Изпадал съм във всякакви ситуации, тази освен бързите реакции, ме спаси и късмета. 🙂 Нямам какво повече да добавя по темата.

Щом стигнахме дотам да си мерим километрите, аз също нямам какво да добавя по темата...

 

Моята цел беше да обърна внимание върху другата гледна точка и вместо да се радваш е добре да се замислиш какво искам да кажа и да бъдеш малко по внимателен. Защото на видеото ясно се вижда и още нещо, което съвсем няма да ти хареса...

 

И в заключение. Имам книжка от месец февруари, 1988 г. С изключение на времето прекарано в казармата почти няма ден, в който да не съм карал кола, пък ти смятай километри колкото си щеш. За тези вече около 35 години нямам нито един инцидент, разбирай нито едно ПТП, което отдавам на първо място на късмет, а на второ място на спазване на най-важния шофьорски навик, който съм изградил още в началото: "На пътя мисли с един ход напред, пази се от всички и бъди внимателен спрямо останалите участници в движението и особено спрямо пешеходците, защото ламарини се оправят, но човешкия живот е незаменим!"

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
На 21.10.2022 г. в 11:51, Duke каза:

Ти хубаво се хвалиш, но да беше намалим преди пешеходната пътека...

Колко да намаля от 50 км/ч на главен Софийски булевард с интензивно движение, където пешеходните пътеки са една след друга ? Не сме в зона 30 така наречената между блоковете. За мен към този момент на пешеходната пътека нямаше пешеходец, поради изброените по-горе факти. 

 

преди 11 часа, Duke каза:

Щом стигнахме дотам да си мерим километрите, аз също нямам какво да добавя по темата...

 

Моята цел беше да обърна внимание върху другата гледна точка и вместо да се радваш е добре да се замислиш какво искам да кажа и да бъдеш малко по внимателен. Защото на видеото ясно се вижда и още нещо, което съвсем няма да ти хареса...

 

И в заключение. Имам книжка от месец февруари, 1988 г. С изключение на времето прекарано в казармата почти няма ден, в който да не съм карал кола, пък ти смятай километри колкото си щеш. За тези вече около 35 години нямам нито един инцидент, разбирай нито едно ПТП, което отдавам на първо място на късмет, а на второ място на спазване на най-важния шофьорски навик, който съм изградил още в началото: "На пътя мисли с един ход напред, пази се от всички и бъди внимателен спрямо останалите участници в движението и особено спрямо пешеходците, защото ламарини се оправят, но човешкия живот е незаменим!"

Ако аудито беше ударил примерно автомобила на детето ти друго щеше да пишеш. Не се вижда предисторията на наближаването на мястото на инцидента, само последните секунди. 

Колкото и да се замислям какво искаш да кажеш не намирам логика освен така нареченото "хейтене" и един вид едва ли не аз съм виновен, че за малко не се ударих в аудито, или ако бях спрял и аудито ме беше ударило, защото премина пешеходната пътека, сигурно аз пак щях да съм виновен в твоите очи, защото съм спрял 1 на по-напред примерно. Когато не си бил на място няма как да знаеш каква точно е била ситуацията. 

Да внимавам много иначе не бих оцелял 15 г на мотор и винаги предвиждам напред ситуацията, но не винаги можеш да предвидиш всичко както се вижда. 

Моята книжка е от '94, като А категория имам от '99, но тук важи и правилото не питай старило, а питай патило ! Познавам хора с книжки от '70 -те години, които не шофират никак добре и опита им се свежда основно до къси разстояния. Ще вметна, че съм минавал по няколко от най-опасните пътища в света като в това число включвам емблематичния път М10 в Русия, който е най-натоварения в света и съм го минавал с мотор. Преди повече от 20 г на магистралата за Варна при намалена видимост поради мъгла в най-лявата лента около Каспичан ми изскочи насрещно движещото се Рено 19, отново късмета и светкавичната реакция ме спасиха и успях да мина в средната лента. Примери мога да давам много, но не виждам смисъл. Това, което ме е научила практиката е, че в ситуация в която можеш да се разминеш със сблъсъка не трябва да се натиска спирачка, а да се направи добра маневра, особено с мотор и това ме е спасявало многократно. 

По отношение на катастрофите и аз нямам нито една по моя вина, имам няколко леки удара от други коли в моята, като например някой се подхлъзнал на лед и ме чукнал странично, или правене на забранен обратен завой и пак странично ме прасна, явно не ме видя една женица. 😁 Явно нямам твоя късмет в това отношение, но поне имам късмета да съм жив след доста по-сериозни ситуации. Всеки ден се движа с велосипед по Софийските улици в най-големия трафик без значение сняг, лед, дъжд и т.н., преди го правех с мотоциклет, ако аз нямам изострено внимание и бързи реакции не знам. 😁

 

И специален поздрав с най-новата песен на Ицо Хазарта:

 

 

 

"Виж к'во според мен за всичко е виновен лично депутата Христо" 😁

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Видях ситуацията още в Youtube.

За мен в цялата ситуация има само един виновен и това е пешеходецът. Пълен самоубиец. Тъмно е, облечен е в черни дрехи, пешеходната пътека изобщо не се забелязва.

Първата кола буквално минава на сантиметри покрай него, почти през краката му и въпреки това оня дръвник продължава напред при реалната ситуация да предизвика много тежък инцидент, в който той ще е най-тежко пострадал. За мен този или е пиян, или дрогиран, или е човек, който не шофира и изобщо не може да прецени ситуацията през погледа на преминаващите коли.   
Да, някои ще кажат "Ама той е пешеходец", други ще допълнят "Длъжен си да гледаш!!!" или "Длъжен си да намалиш!!!". Така е, но на пътя не сме само ние и се иска поне малко внимание и от останалите. 

И за да не съм голословен и за да не продължаваме спора излишно ще кача чл. 113 от Закона за движение по пътищата:

Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила:
1. (изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с приближаващите се пътни превозни средства;
2. да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, както и да не спират без необходимост на платното за движение;
 

Искам да поздравя @Tonyco за реакцията му. Сигурен съм, че много други шофьори в подобна ситуация щяха сега да ни пращат снимки от Пирогов.

@Duke - първоначалният ти коментар е заядлив и неуместен на фона на цялата ситуация. Едва ли си искал да прозвучи по този начин, но за съжаление така се е получило. 

Последвалата словесна престрелка е напълно излишна. Надявам се моя коментар да не предизвика нова такава, така че си казах мнението и по този случай няма да коментирам нищо повече.

 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Браво 6
Връзка към коментар
преди 13 минути , Radnev каза:
Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила:
1. (изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с приближаващите се пътни превозни средства;
2. да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, както и да не спират без необходимост на платното за движение;
 

Давам си сметка, че дискусията отдавна излезе извън обхвата на темата. 

Но и аз да си кажа: пешеходците са много често напълно неадекватни. За тях, всички онези, които са на шофьорското място са дръжни да ги виждат и пазят, независимо какво е поведението им на пътя. Най-обичам, когато девойки със слушалки на ушите, забили поглед в телефоните си се разхождат по пешеходните пътеки, или изскачат на пешеходна пътека без изобщо да вдигнат глава към улицата и преминаващите автомобили. 

Същото е валидно и за пенсионерите, които са решили, че искат точно тук и сега да "прескочат" до отсреща, защото пешеходната пътека не им е удобна (напр. е на 10 метра от мястото, на което искат да отидат). 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Относно пешеходеца: Бях мернал един цитат преди време: Когато моралните закони се сблъскат с физичните, първите рядко излизат победители.

Както шофьорите , така и пешеходците трябва да се съобразяват със ситуацията.

оффтопик е сори, не се сдържах.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 56 минути , Radnev каза:

Видях ситуацията още в Youtube.

За мен в цялата ситуация има само един виновен и това е пешеходецът. Пълен самоубиец. Тъмно е, облечен е в черни дрехи, пешеходната пътека изобщо не се забелязва.

Първата кола буквално минава на сантиметри покрай него, почти през краката му и въпреки това оня дръвник продължава напред при реалната ситуация да предизвика много тежък инцидент, в който той ще е най-тежко пострадал. За мен този или е пиян, или дрогиран, или е човек, който не шофира и изобщо не може да прецени ситуацията през погледа на преминаващите коли.   
Да, някои ще кажат "Ама той е пешеходец", други ще допълнят "Длъжен си да гледаш!!!" или "Длъжен си да намалиш!!!". Така е, но на пътя не сме само ние и се иска поне малко внимание и от останалите. 

И за да не съм голословен и за да не продължаваме спора излишно ще кача чл. 113 от Закона за движение по пътищата:

Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила:
1. (изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с приближаващите се пътни превозни средства;
2. да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, както и да не спират без необходимост на платното за движение;
 

Искам да поздравя @Tonyco за реакцията му. Сигурен съм, че много други шофьори в подобна ситуация щяха сега да ни пращат снимки от Пирогов.

@Duke - първоначалният ти коментар е заядлив и неуместен на фона на цялата ситуация. Едва ли си искал да прозвучи по този начин, но за съжаление така се е получило. 

Последвалата словесна престрелка е напълно излишна. Надявам се моя коментар да не предизвика нова такава, така че си казах мнението и по този случай няма да коментирам нищо повече.

 

Аз наистина не разбирам защо продължава да се дискутира кристално ясна ситуация?!

 

Пешеходецът е стъпил на пешеходната пътека. Само това изречение е достатъчно, но очевидно има нужда от допълнителни пояснения свързани с характерните особености на движението в България. От горното разбирам, че пешеходецът е наркоман или самоубиец, щом си е позволил да стъпи на пешеходната пътека и да направи две-три крачки по нея. Точно това се случва до преминаване на първия автомобил покрай него, който е в нарушение. Следващите автомобили обаче спират, с което всъщност спазват правилото. Поради невнимание, шофьорът на автомобила в лява лента, вижда ситуацията в последния момент и за да не предизвика ПТП прави единствената логична маневра в случая. Тази маневра е опасна, но единствено възможна! Извършеното въобще не оправдава водачът, който поне според мен си е взел поука и ще има едно наум отсега нататък. В срещуположното платно се движи автомобил в лява лента, очевидно с оглед предстоящо изпреварване на автобуса пред него. Минават 4-5 секунди от момента на стъпване на пешеходеца на пътеката до коментираната маневра. Нека математиците да изчислят какво означава това от гледна точка на реакция и преценка на ситуацията при скорост около 60 км/ч. За мен това е абсолютно достатъчно време, за да намаля и се подготвя да спра на пешеходната пътека, за да пропусна пешеходеца. Отчитайки насрещното движение, лично аз бих предвидил подобно развитие на нещата, защото за огромно съжаление е твърде често явление по софийските пътища и бих направил всичко възможно да бъда готов да спра много преди пътеката или да предвидя маневра за избягване на удара. Да ме порщават всички, но да се приписва вина на пешеходеца при толкова ясна от фактическа гледна точка ситуация е меко казано несериозно. Иначе, ясно, че всички сме супер шофьори с уникални рефлекси, а всички останали и най-вече пешеходците са идиоти...

 

Само се питам, какво точно се случва с нас, след като излезем през някое от граничните КПП или наемем кола в чужбина, че изведнъж започваме да спазваме стриктно правилата за движение...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.