Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Не ми се иска да пускам тема и само да разводняваме. Ако Георги прецени, да отдели въпросът ми.

Но имал ли е някой от вас случай на отмяна на полет поради стачка на пилоти / наземен персонал и т.н.?

Ако да, моля, да кажете какво се случи, както и с коя авиокомпания беше.

 

В този случай също ли важат правата на пътниците за обезщетяване или задължение на авиокомпанията да ви превози?

 

Питам, заради днешните стачки на Луфтханза. Тъй като по Великден ми предстои полет с тях и искам да съм подготвена, като, разбира се, искрено се надявам да не се случи такова нещо. Или поне да не се случи с полета на отиване.

Връзка към коментар

Питам, заради днешните стачки на Луфтханза.

 

Случвало ми се един път с Луфтханза. Натовариха ме на австрийците без проблеми, стар алианс помага в случая. Но просто следи новините и дано не се случва, но ако разбереш че ще има стачка веднага звъниш на Луфтханза, за да те сложат на друг полет с компания от стар алианс. Лично аз се нагледах на много изнервени физиономии на летището, когато там на деня разбираха, че полетите са отменени и трудно ги пренасочваха по други полети на самия ден.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, винаги ще се постараят да те превозят с други самолети. Съвета на Двуцветко е абсолютно точен, в тези други самолети има ограничен брой места и е много важно да си от първите, в момента в който чуеш за стачката им подпалвай колцентъра. 

Връзка към коментар

Благодаря за инфото. Дано не се стига до там. Но, все пак, не е лошо човек да има едно наум.

 

macflan, не не бях видяла. Не ми излезе с търсачката темата. Ще я изчета, благодаря.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бях потърпевш (или по-скоро печеливш) от последната стачка на пилотите в Луфти. Полетът ни за Амстердам през Франкфурт в петък, 20.03.2015 г., беше отменен. Тъй като се очакваше нещо подобно, започнах да следя развитието на нещата още от четвъртък, когато все още не се знаеше дали стачката ще продължи в петък. Изградих следната стратегия на действие:

 

1. Точно в 09.01 ч. сутринта се обадих на кол-центъра на Луфтханза и проведох превантивен разговор със служителката, като обясних, че за мен е изключително важно да бъда в Амстердам на следващия ден най-късно до обяд. На практика с полета през Франкфурт трябваше да кацна на Схипол в 14.40 ч. Сам предложих премаршрутиране с полета на България Ер, който излита 15 мин. след този на Луфти за Франкфурт. Разбрахме се момичето да запази две места за този полет, а аз да следя излизащата информация през деня и да се обяда незабавно щом обявят полетите за анулирани. Записах си и нейното име, като я информирах, че ще се позова на уговорката ни ако попадна на друг служител.

 

2. В мига, в който на страницата на Луфтханза излезе съобщението за анулиране на полетите вече звънях на кол-центъра. Изчаках на "опашка" около 20 мин. и естествено попаднах на друга служителка. Разказах и за уговорката от сутринта, дадох името на служителя и тя веднага ме уведоми, че действително има запазени две места за полета на България Ер на мое име. Потвърдих премаршрутирането и с това приключихме.

 

3. На база личен опит с България Ер и вътрешен глас, който ми говореше какво ще се случи с пътниците от всички анулирани полети на Луфтханза от София през следващия ден, задействах разни вече изградени позиции при националния превозвач и направих така щото сутринта да не бъдем свалени от борда поради очакван оувърбукинг. Тук нямам съвет, действа се индивидуално. В този момент обаче от България Ер ми съобщиха, че местата са резервирани, но докато от Луфтханза не им изпратят електронните билети нищо не е сигурно. Уточнихме, че поради моментното огромно натоварване в резервационната система на Луфти покрай анулирането на около 3500 полета е нормално електронните билети да пристигнат в сървъра на България Ер по-късно от обичайното и с това приключихме.

 

4. Поради професионалната си деформация не издържах и прозвъних отново Луфтханза. Очаквано, час след официалното съобщение за отмяна на всички полети за близки и средни разстояния в Европа вече чаках на "опашка" около 40 мин. Обясних отново ситуацията и помолих да проверят какво се случва с електронните билети, тъй като на сайта на Луфти при въвеждане на резервационния код излиза съобщение за канселиране на полетите и нито дума за вече уговореното и потвърдено премаршрутиране. Служителката направи справка и ми каза, че точно в този момент заявката за изготвяне на електронни билети е влязла в нарочния департамент и се очаква скорошното им издаване.

 

5. Някъде към 22 ч. електронните билети вече бяха пристигнали в България Ер и системата ми позволи да извърша уеб чекин. На сутринта нямаше никакъв проблем и пристигнахме в Амстердам в 9 часа вместо в 14.40 часа. Очаквано на софийското летище пред гишето на Луфтханза се беше извила огромна опашка. Снощи се прибрахме с Луфти през Франкфурт и всичко беше точно и прецизно по немски. От цялата работа по-скоро спечелихме на цената на няколко телефонни разговора, търпение и ясно формулирана стратегия от моя страна.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.