stanimir Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Не подценявай http://itsmorefuninthephilippines.com ,щото понкога и там са подобни циркове В моя хотел в Делхи попаднах в " безалкохолен " ден и ми носеха тайно биричка на двойна цена. В Индия има места където алкохола е забранен в определени дни и не може да си купиш дори в магазина. Връзка към коментар
ruwenzogy Публикувано: 15 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Така: Ти имаш билет Рига - Райпур, междинните отсечки са без значение. Авиокомпанията ще-не ще - трябва да те закара до Райпур, било то и по-късно, или с друг самолет. Ако е отменен полета, и то без предизвестие - трябва да ти предложат алтернатива, и да те обгрижват до новия полет. Механизмът е - авиокомпанията отменя полета, праща известието на агенцията(бъджетеър), и тя те известява. Не са го направили... Сега седи въпросът за компенсацията - може би ще е сложен казус. Само да вметна, че първите две отсечки се изпълняват от Swiss air безпроблемно, а последната и без това 17 часа разлика от индийската Jetair. Явно тук се губи връзката и комуникацията. За мен започва да виси по-страшния въпрос за прибирането. Ако се осъществи по същия начин, дали ще успея да се прибера нормално....Ттия хора дали ще ме предупредят, че има отменен полет ( и какво от това ) . Кой отговаря за такива полети с по 3 отсечки... Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Имам един познат, който редовно води групи в Индия. Неговият принцип е, че единственото сигурно нещо в програмите са денят на пристигането и тръгването от Индия. Всичко останало е тъмна Индия и постоянно търпи промени. Значи в такъв случай явно съм зверски късметлия, че моята една седмица в Индия протече по предварително начертания план и всички цепеха секундата от точност... Оги, въобще не се нерви, а си изкарай яко. Определено има какво да се разглежда. 4 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Все пак не разчитай изцяло на мейла , а си проверявай полета и в сайта на авиокомпанията . 2 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Само да вметна, че първите две отсечки се изпълняват от Swiss air безпроблемно, а последната и без това 17 часа разлика от индийската Jetair. Явно тук се губи връзката и комуникацията. За мен започва да виси по-страшния въпрос за прибирането. Ако се осъществи по същия начин, дали ще успея да се прибера нормално....Ттия хора дали ще ме предупредят, че има отменен полет ( и какво от това ) . Кой отговаря за такива полети с по 3 отсечки... Отговорността е споделена. Реално, който се издъни - трябва да помага на пътника, с помощта на останалите. Ако полетът до Делхи беше закъснял, Суис щяха да ти търсят друг до Райпур, примерно. По принцип е задължително да бъдеш предупреден .... остава да следиш по-често статуса на полета в страницата на авиокомпанията. 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 За мен започва да виси по-страшния въпрос за прибирането. Ако се осъществи по същия начин, дали ще успея да се прибера нормално....Ттия хора дали ще ме предупредят, че има отменен полет ( и какво от това ) . Кой отговаря за такива полети с по 3 отсечки... Проверявай си полета периодично, като имаш интернет, по PNR или по номер на билета в сайта на саудитците например... Също може да гледаш статуса на полета от Райпур до Делхи 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Само да вметна, че първите две отсечки се изпълняват от Swiss air безпроблемно, а последната и без това 17 часа разлика от индийската Jetair. Явно тук се губи връзката и комуникацията. За мен започва да виси по-страшния въпрос за прибирането. Ако се осъществи по същия начин, дали ще успея да се прибера нормално....Ттия хора дали ще ме предупредят, че има отменен полет ( и какво от това ) . Кой отговаря за такива полети с по 3 отсечки... Моят принцип е не разчитай на никого! Имал съм случай и с British Airways, Lan Chile и Al Italia да не ме предупредят за отмяна на полет или промяна на разписанието. Най-добрият ти приятел е интернет Традиционните авиокомпании може да ги следиш през www.checkmytrip.com, а НТА през сайта на летището. Следи и новините за предстоящи стачки и т.н. Другото което правя е да си начертая план Б с цел да не изпусна скъп международен полет. 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Мен нито Orbitz , нито Priceline ме уведомяваха за всяка промяна в полетите и се научих да следя параноично в checkmytrip и сайтовете на авиокомпаниите 2 Връзка към коментар
ruwenzogy Публикувано: 15 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Добре де, всички ме предупреждавате да следя по интернет , по сайтовете за промени.... И какво ще направя - ще зная, че полета ми го няма , отменен е, ще бъде след 2-3 дни...как да се оправям тогава.... Аз съм на път. Нося си все пак лаптопа,ами ако го нямах и него,нямам телефон, нямам връзки... Май изглежда, че ще трябва да се откажа да пътувам.............. или поне по нашия начин.... Остава някой да ме води за ръчичка.... Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Ами сигурно е било доста по-сложно преди 20-ина години , когато телефона беше почти единствената комуникация. Сега и да останеш някъде за 2-3 дни все ще се прибереш Връзка към коментар
ruwenzogy Публикувано: 15 април, 2015 Автор Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Ами сигурно е било доста по-сложно преди 20-ина години , когато телефона беше почти единствената комуникация. Сега и да останеш някъде за 2-3 дни все ще се прибереш Категорично НЕ . Преди двадесетина години, нямаше проблеми , аз и затова така съм се научил ( всъщност от преди 15 ) 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Аз да ти кажа, май късмета (безпроблемното пътуване) се натрупва и после се компенсира изведнъж... Или поне така изглежда на потърпевшия. При отмени в последния момент: при всички случаи си искаш правата, т.е. щом билета ти е до Райпур, те трябва да те закарат до Райпур (без допълнително плащане), дори и да е на другия ден, ако няма други полети или места в тях. Също и компенсация с отменени/нови нощувки. Кой от всички е виновен те да се разбират помежду си. Ако не е в последния момент (повече от 24 часа преди полета), проверяваш и ако нещо е станало, трябва да се обадиш на агента от който си купил билета, в случая Бъджетеър. Застраховката помага, както и кредитна карта да поеме допълнителните разходи, докато ти ги възстановят евентуално или от застраховката или от компанията. Аз не съм пътувал колкото теб, и в малкото случаи когато е имало проблем си платих от джоба (в единия случай природно бедствие, просто останахме повече време, и застраховка нямах, другото моя грешка). Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Добре де, всички ме предупреждавате да следя по интернет , по сайтовете за промени.... И какво ще направя - ще зная, че полета ми го няма , отменен е, ще бъде след 2-3 дни...как да се оправям тогава.... Аз съм на път. Нося си все пак лаптопа,ами ако го нямах и него,нямам телефон, нямам връзки... Май изглежда, че ще трябва да се откажа да пътувам.............. или поне по нашия начин.... Остава някой да ме води за ръчичка.... Ако се случи някога - отиваш няколко часа по-рано на летището, тресваш си документите от резервацията, и не мърдаш, докато не ти дадат нови билети докъдето си тръгнал. 8 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 (редактирано) Във връзка със случая на Оги имам питане: В последните пътувания откакто разбрах за номадите винаги правя застраховка с тях и то, от по-скъпата. Какво правим в подобен случай? Въобще, някой знае ли как се действа със застрахователите? Че всеки прави някаква застраховка, ама / дано не се случва да я ползваме/ ако се наложи, каква е процедурата? Редактирано 16 април, 2015 от AlexandraKo Връзка към коментар
stefanrusev Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 В нашия случай с отменен полет поради фалит - застрахователите поискаха доказателство за събитието ( разпечатка на новината от индонезийски сайт) и документ за допълнителните разходите за придвижване ( един хвърчащ лист че сме си купили в последния момент билети за 200$). Можеш да поискаш от банката издател на картата с която е платен отменения полет, да ти възстанови стойността на "услугата която си заплатил, но не си получил"За процедурите научихме от тук, от Магеланци, за което още веднъж БЛАГОДАРЯ! Мисля че има поне 2-3 отделни теми за тези ситуации. 4 Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 И аз да ви кажа от моя опит, писала съм го някъде из форума преди време. Отиваме на летището в София (добре, че беше тук) за полет с израелските авиолинии до Израел и полета отменен. Няма друга алтернатива, всички алтернативи пълни и няма места. Имат офис на нашето летище, тръснах си резервацията, карах се, разправях се, нищоооо. Единствения им отговор беше, че ще ми върнат парите и толкова, дори не ми предложиха на другия или на по другия ден, просто се върнахме и толкова. Загубих естествено някой лев, някой, някой доста бяха, веднага писах на хотелите, някои ме разбраха, настаниха други на мое място, други си взеха парите и хич не им пукаше. Застраховката, имах естествено, не покривали такива работи, само ако аз не мога излетя по мои причини, или ако остана на някое летище някаква сума за да си купя храна и неща от първа необходимост срещу представени касови бележки, т.е. в моя случай нищо. Звънях и писах на кой ли не, всеки даваше акъл, че не може така, че имам права, обаче никой нищо не можа да направи, а от компанията само дето не ми теглиха една майна и ми казаха, че имат работа и да изляза извън офиса. После след жалби и какво ли не ми дадоха нови билети на половин цена и излетяхме след 20 дена, но можеха и да не го направят, върви съди израелските авиолинии. Та, изобщо не искам да си спомням какво изживях тогава и резултата: много ме е страх като навързвам полети, много внимавам и винаги оставям поне ден между тях, аз като гледам как оставяте по 3-4 часа, направо се стресирам. Внимавам от къде и как купувам, проверявам постоянно, ако има нещо да звъня докато е време. И не, че съм застрахована така, и пак все го мисля и все не ми е спокойно. То това при Оги пак е горе-долу не чак толкова зле, просто остава в Делхи и без това маршрута му започва от там, ние въобще не тръгнахме, добре, че се движехме по суша и нямахме после следващ и по следващ полет. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Пуснала ли си искане за компенсация по 261/2004? Връзка към коментар
vllaaddo Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 (редактирано) На мен миналата година Alitalia ми изтеглиха полета от Рим до Санкт Петербург с 6-7 часа по-рано, без въобще да ме уведомят по мейла, а разбрах случайно, проверявайки сайта им. Пак щях да направя връзка от София, но ми отиваше разходката в Рим. Веднага се обадих на съпорта им в България (бях купил билетите директно от сайта на авиокомпанията), като една вежлива служителка ме уведоми, че не съм бил получил мейл, понеже мейла ми го нямало в системата (?!?!), като на въпроса ми, как тогава са ми изпратили вече на мейла няколко месеца по-рано потвърждението, фактура и постоянно ми пращат оферти за промоции каза : "хмм ми не знам тогава какво е станало". След това ми смени без проблем полета от Рим да бъде на следващия ден и стана дори по-добре за мен, като изкарах 30 часова разходка в Рим. Мисълта ми е, че явно се случва и то сравнително често, да има промени за които никой да не си направи труда да те уведоми (без значение от къде е закупен билета) и най-сигурния начин е да се проверява сайта на авиокомпанията и ако има някакъв проблем/промяна да се свърже веднага човек с тях (или с посредника, от който е закупен билета). Сори за офтопика. Редактирано 16 април, 2015 от vllaaddo 3 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Принципно, най-сигурният начин е да се влезе в портала на авиокомпанията, или на авиокомпаниите, ако са различни, и ръчно да се въведат данни за контакт .. но продаващите билети трябва да се грижат за това .. Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Мак, аз не бях толкова компетентна, сега не си спомням, писах до 2-3 места, които ми казаха от ГВА, но нищо не постигнах, всички ми отговориха, че не могат да наредят на компанията да ме обезщети или каквото там, общо взето празни приказки. После те ме обезщетиха с новите билети и аз излетях и спрях да ровя. Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 (редактирано) На мен миналата година Alitalia ми изтеглиха полета от Рим до Санкт Петербург с 6-7 часа по-рано, без въобще да ме уведомят по мейла, а разбрах случайно, проверявайки сайта им. Пак щях да направя връзка от София, но ми отиваше разходката в Рим. Веднага се обадих на съпорта им в България (бях купил билетите директно от сайта на авиокомпанията), като една вежлива служителка ме уведоми, че не съм бил получил мейл, понеже мейла ми го нямало в системата (?!?!), като на въпроса ми, как тогава са ми изпратили вече на мейла няколко месеца по-рано потвърждението, фактура и постоянно ми пращат оферти за промоции каза : "хмм ми не знам тогава какво е станало". След това ми смени без проблем полета от Рим да бъде на следващия ден и стана дори по-добре за мен, като изкарах 30 часова разходка в Рим. Мисълта ми е, че явно се случва и то сравнително често, да има промени за които никой да не си направи труда да те уведоми (без значение от къде е закупен билета) и най-сигурния начин е да се проверява сайта на авиокомпанията и ако има някакъв проблем/промяна да се свърже веднага човек с тях (или с посредника, от който е закупен билета). Сори за офтопика. А, хич не е оф-топик, ами си е много полезно. Поне за мен, щото до сега си лежах точно на тази кълка, че ще ме уведомят, ако има промяна. Ама , в интерес на истината, аз винаги купувам директно от сайтовете на АК / в много случаи е по-скъпо/ и до сега винаги са ме уведомявали навреме. Даже, имах един полет, вече не помня кой точно, дето го сменяха няколко пъти. Такива пътувания със сто прекачвания никога не съм правила. По-миналата година имахме 17 полета, като обикаляхме Бирма и Филипините. Ама и аз като Служител винаги оставдям важните полети за другия ден, тоест - с нощувка преди това. Не си спомням къде из пътеводителите, си го пише като основен съвет за пътувания из Азия - винаги да има достатъчно време преди следващ полет, защото там закъсненията на полети /отмени си били нещо съвсеееем нормално. :unsure: Редактирано 16 април, 2015 от AlexandraKo 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Мак, аз не бях толкова компетентна, сега не си спомням, писах до 2-3 места, които ми казаха от ГВА, но нищо не постигнах, всички ми отговориха, че не могат да наредят на компанията да ме обезщети или каквото там, общо взето празни приказки. После те ме обезщетиха с новите билети и аз излетях и спрях да ровя. Вече знаеш Направо пускай refund.me и ги почвай. Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Алекс, аз такова нещо със 17 полета никога няма да посмея да направя. Мак, минаха години от тогава, това беше отдавна, а причината беше стачка. 1 Връзка към коментар
vllaaddo Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 Да, ситуацията да отидеш на летището и да разбереш, че полета ти е оменен/изтеглен за по-рано и съответно вече излетял е меко казано неприятна. Затова имам навика винаги 2-3 дни преди полет да проверявам часовете на полетите на сайта на авиокомпанията. Връзка към коментар
Лидия Публикувано: 16 април, 2015 Сподели Публикувано: 16 април, 2015 (редактирано) И аз имах много неприятна случка с Еър Франс полет Лондон-Париж-Рио, връзката Париж-Рио първоначално имаше 2-3 часа закъснение поради технически причини (същият полет който през 2009 година се разби и всички загинаха , което прерастна в отменен полет, всичко това става по среднощ няма да казвам какъв хаос и паника имаше на гейта и всичко се обявяваше на френски, ми ние като незнаем френски направо ми побеля главата да се разправям с тея французи. Едно чакане да ни раздадат ваучери за хотели и да ни разпределят по автобуси и после на другия ден до обяд нищо не се знаеше ще летим или не, та чак до 5 вечерта откарахме докато най-накрая излетяхме. Това е тръпката при пътуванията, има хубави и лоши емоции понякога, така че Оги забавлявай се, живи и здрави да сме всичко друго е поправимо Редактирано 16 април, 2015 от Лидия 5 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега