Прескочи до съдържание

Летищните такси в Индонезия - промяна в правилата


Препоръчани мнения

Таксите вече няма да се плащат на летището непосредствено преди полета, а се „преместват“ в цената на самолетния билет и съответно се заплащат при неговото закупуване.

Новото правило е в сила от 9 февруари и важи за всички билети, купени след тази дата.

Единственото изключение е "Air Asia" - за тях датата, разделяща стария начин на плащане от новия, е 25 февруари.

 

 

As of 9 February 2015, all airlines departing from Indonesia are required to include the airport departure tax in the price of the ticket. This new regulation is valid for both domestic flights as well as international flights departing from Indonesia.

Departure Tax is also called Passenger Service Charge (PSC)

If you have purchased a ticket before 9 February 2015, when the tax wasn’t included in the ticket price yet; then you will still need to pay the airport tax. You will be asked to pay this at the airline counter upon check-in for your departure flight. After you paid, the airline staff will put a stamp on your boarding pass that shows you have paid.

If you have purchased a ticket after 9 February 2015; then the airport tax will already be included in your ticket.

The exception to the above is AirAsia who only started this new process on 25 February 2015 (click here to see notice on the AirAsia website). If you have an AirAsia ticket that was purchased before 25 February, then you can pay the airport tax at the check-in counter but also in advance through their website ‘Manage my Booking’ feature or AirAsia sales offices.

 

Забележка: от летищни такси са освободени децата до 2-годишна възраст, преминаващите пътници с престой по-малко от 24 часа - за вътрешни и международни полети - и пътниците, на които им се налага престой в Индонезия поради извънредни обстоятелства (технически проблеми, лоши климатични условия и т.н.).

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не съм ходил в Индонезия и не съм запознат, но това същата такса ли е, която се плаща за напускане на страната (100 000/150 000 IDR в зависимост от мястото) ?

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, плаща се на летището и е леко досадно, защото е само в кеш и то в рупии (които следва да си предвидиш).

Капитанът говори именно за преработката на тази процедура, което според мен е удобство за пътуващите.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Такаааа...

 

История с продължение.

Ето какво е-писмо получих тази сутрин:

 

Dear Mr/Ms. captain_oveur,


Thank you for choosing AirAsia Indonesia as your airlines of choice when visiting YYY.

Please be informed that your reservation booking / PNR code no. ZZZZZZ  for flight departure on Monday, MMMM DD, 2015 from XXX to YYY have an outstanding balance of IDR 120,000.00 with a due date of DD-MMMM-15. 

We would appreciate if you can settle the payment before 23:59 local time.

To update your payment confirmation, please contact AirAsia call center at 021-29270999 or 0804 1 333 333 or you may visit AirAsia sales office or through Manage My Booking at www.airasia.com.

Thank you for your cooperation regarding this matter. We look forward to flying with you soon.

Sincerely Yours,

AirAsia Indonesia Pre-Flight Team

 

Накратко превод: за оня билет, дето го купи от нас и уж го беше платил, оппаааа - висиш ни с едни 120000 IDR.

Не са си направили труда да обяснят какви са тия стотици хиляди, които им дължа - откъде идват и така нататък, но аз чинно платих 8.11 € :D и в преиздадения билет видях нов ред - летищни такси за вътрешен полет в Индонезия. 3 души x 40000 IDR = 120000 IDR.

 

Съветвам всички, които са купували билети от "Air Asia" в последните 4-5 месеца (нашият е купуван на 28 януари), да си отворят профилите в http://www.airasia.com и в раздел "Manage my booking" да прегледат дали не дължат нещо. Става дума за полети с начална точка - летище в Индонезия!

И не се нервирайте - това доплащане всъщност изчиства летищните такси, които иначе щяхте да платите на място, в брой, в местна валута - не особено удобно и практично, нито пък в полза на скоростта. Сега можете културно да платите с кредитна карта или "PayPal".

След плащането би трябвало да получите е-писмо от "AirAsia" с препотвърден билет, със същия резервационен код, но летищната такса ще фигурира в разбивката на цената.

 

За тези, които нямат профили в страницата на "Air Asia" - проверявайте си е-пощата редовно, включително папката за нежелана поща.

 

:)

 

 

Още нещо: с "PayPal" всъщност не може да се плати. Поне аз не можах, макар тази възможност да присъстваше в падащото меню. В същото това падащо меню не присъства "Visa", нито "Mastercard". Тоест има много такива в списъка, де, но издадени от банки от региона (Индонезия/Малайзия/Филипини).

В същото време картата, която преди години съм въвел в системата като основна, вече е с изтекъл срок на годност, а системата не ми позволява нито да ѝ променя данните, нито да я изтрия, нито да въведа новата, която е със същия номер и от същия вид, само е с друг срок на годност. Общо взето ми дадоха шах с пешката. Може да е от браузъра, аз съм с "Opera".

Преметнах системата, като избрах друг от четирите раздела на възможности за плащане - "Voucher" или "Direct bank debit". След това се върнах в раздела "Credit/Debit card" и voila! - имах си чисто нова форма за въвеждане на всички данни на кредитната карта, след което плащането мина безпроблемно.

Съжалявам, че не направих няколко екранни снимки, за да ги кача тук.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.