Прескочи до съдържание

Бихте ли платили за предварителна резервация на седалки с British Airways?


Препоръчани мнения

Взех два билета с БА до Йоханесбург, сега обаче започват терзанията относно дали да се плати за резервиране на седалки предварително. Освен цената и часовете на пристигане, един от факторите да предпочета БА пред катарците и турците е възможноста да се лети в икономична класа на втория етаж на А380.

 

Миналата година си платихме по 36 евро на човек за гяволъка за преподследната седалка на 747 (само двойка) до Кейп Таун и не съжалявам, защото полета си е дълъг. На връщане от Джобърг обаче имаше доста празни места и дефакто 72-та евро си бяха платени само за спокойствието, че имаме седалките, които искаме (можехме да ги имаме така или иначе, даже аз се преместих на двойката зад нас, която си беше свободна, за да спим).

Този път БА са станали още по-хитри - седалките (четворките) в средния сектор са по 36 евро (на човек/на отсечка),  в секторите от двете му страни (до прозорците, където седалките са тройки) всяка седалка е по 42 евро на първия етаж (включително и средната от трите).

На втория етаж пак има икономична класа, там в средния сектор четворките пак са по 36 евро, но в двата сектора встрани са двойки и са вече по 48 евро, с изключение на последните 3 реда, които са пак по 42 евро.

 

За да съм сигурен, че ще имам седалка до прозореца на дългите полети, ще трябва да олекна с минимум 192 евро за двама, като мога да взема и двойка на последните 3 реда на горния етаж за тази цена (последния ред го изключвам, защото падането на седалките назад е ограничено от стената зад тях).

За късите полети София - Лондон - София, резервирането на седалки е "само" 12 евро т. е. още 48 евро за двама за отиване и връщане, общо за всички отсечки - 242 евро за двама или 121 евро на глава ако искаме гарантирана седалка до прозореца (и тази до нея).

Даже и да не съм взискателен къде да седим (дългите полети са предимно или изцяло нощни), мисълта, че може примерно да не мога да седна до дъщеря си, която е на 6 години ако не си платя предварително седалка, не е много приятна.

Чудя се какъв ли процент от пътуващите в икономична класа (World Traveler на BA) си плащат предварително за резервиране на седалки и колко ли остават за безплатно резервиране при чек-ин (24 часа преди полета онлайн)?

Другото, което се чудя е 24 часа преди първия сегмент (примерно SOF-LHR) дали може да се резервират седалки и за втория сегмент (LHR-JNB)? При чек-ин на летище дават и за двата полета май, но тогава в повечето случаи остават по-малко от 24 часа до втория полет?

Какво ви е мнението, особено по последните 2 въпроса?

П. П. В момента даже леко ме хвана яд, че не взех Turkish вместо BA - грубо 300 евро отгоре за двама като цена, но trip.bg резервира седалките безплатно с турците (като им се каже по телефон кои номера са желани), а и директно летят от Варна (за мен минаването през София е най-мъчителния сегмент от пътуванията като тръгвам от България). Полакомих се от ужким по-ниската цена и възможноста да летим на втория етаж на А380...

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Аз не съм летял с BA и не съм запознат. Искаш да кажеш, че като купиш билетите след това не може веднага да си избереш места, както е с Qatar например, а или трябва да си платиш за да го направиш или да чакаш 24 часа преди чек-ин ?

 

Според мен едно 70-80% от хората не биха дали тези пари и биха чакали да си изберат седалки при чек-ин.

 

Колкото до последния въпрос - полетите са ти на един билет, нали така? В такъв случай при онлайн чек-ин би трябвало да може да избереш места и за двата полета. (веднъж се чекираш и за двата) Ако полетите са ти на отделни билети - тогава си трябват два отделни чек-ина и тогава за всеки полет се прави 24 часа по-рано.  Така поне разсъждавам аз.

 

 

Лично аз не бих дал 240 евро само за да си гарантирам място до прозореца, а бих рискувал да изчакам до времето за онлайн чек-ин.  Няма шанс 24 часа преди полета да няма нито една двойка седалки, на която да се настаните с дъщеря ти.

Дори и да стане така (което за мен е невъзможно) винаги може да помолите някой човек да си смените местата, за да си до дъщеря ти, всеки ще се съгласи.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това ми е едно от големите разочарования с БА. Не платих тади такса. На отиване имаше случайно едно свободно място до прозореца. На връщане - не. За пръв път пътувах на средно място...

 

Моят съвет - купи си места. Лично аз започвам да се въздържам от БА. Жалко, но камерсиализмът им ми идва в повече.

Връзка към коментар

То много малко са хората които могат да дадат компетентно акъл  точно на Fly.

Иначе от ммоята камбанария аз не бих дал толкова за това.

 

П.Кръстев много авиокомпании искат да платиш за избор на място . Iberia също например,

Връзка към коментар

Въпрос 1: Не.

Въпрос 2: Чек-ин за втория полет обикновено е отворен 24 часа преди първия. Но има изключения.

Имай едно на ум, че даже да е отворен чек-ин, това не означава автоматично, че всички нерезервирани с пари места са разблокирани и свободни за избор online на 24-тия час преди полета. Могат да държат блокирани места до последно по всякакви съображения от оперативен характер.

Другото е, че ако по някакви техни съображения те преместят от вече заплатеното място в последния момент (примерно искат да сложат на него затворник с охрана или пък сменят модела самолет), не е ясно каква е процедурата да ти върнат парите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Всички места ли са платени?

KLM също предлагат „най-добрите“ места срещу заплащане, но истината е, че и сред седалките за безплатен избор има нелоши.

А сред платените има големи дървета, които не бих избрал в никакъв случай.

 

post-116-0-64192000-1431430609_thumb.jpg

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

Всички са платени. Бях много разочарована, при положение че билетът не беше никак евтин.

 

Домосед е прав за блокирането. На отиване отворих чекинга в първите минути буквално. Имаше 10-тина свободни места, пръснати. На връщане нямах комуникация и резервирах в последния момент. Имаше две свободни седалки.

Връзка към коментар

Всички места ли са платени?

KLM също предлагат „най-добрите“ места срещу заплащане, но истината е, че и сред седалките за безплатен избор има нелоши.

А сред платените има големи дървета, които не бих избрал в никакъв случай.

 

attachicon.gifKLM_seat.JPG

 

Всички са платени... Няма безплатна седалка, освен тези на тоалетните :) , предполагам, че ще измислят платена преференция и там...

 

Въпрос 1: Не.

Въпрос 2: Чек-ин за втория полет обикновено е отворен 24 часа преди първия. Но има изключения.

Имай едно на ум, че даже да е отворен чек-ин, това не означава автоматично, че всички нерезервирани с пари места са разблокирани и свободни за избор online на 24-тия час преди полета. Могат да държат блокирани места до последно по всякакви съображения от оперативен характер.

Другото е, че ако по някакви техни съображения те преместят от вече заплатеното място в последния момент (примерно искат да сложат на него затворник с охрана или пък сменят модела самолет), не е ясно каква е процедурата да ти върнат парите.

 

Мерси Домоседов, този път ако не си на маневри някъде по света, може Хасан да яде баница т. е. аз да пия бира с теб, здраве и живот...

Връзка към коментар

Има и компромисни варианти - примерно да се купят седалки само за дългите полети или поне един от тях - да се отметне летене на втория етаж на А380 (ако ще е само за единия да се реши в коя посока), а другото да се остави на късмет.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

А и нещо друго се сетих да попитам - какво се случва ако примерно си направиш чек-ин онлайн, избереш си седалки, принтираш си бордовата карта, но после я "изгубиш"? Пояснявам, че става дума за случаи, когато имаш да чекираш багаж и не си с нискотарифна АК, където чек-ин на летището се заплаща допълнително.

Та отиваш на гишето и казваш "аз си направих онлайн чек-ин, но не мога да намеря принтирания лист". Седалките, които си запазил остават ли в системата, те, че остават ясно, но дават ли ти ги?

Питам това за случаи, когато имаш връзка с нета, но нямаш принтер. Ако си свалиш бординг паса като pdf файл на лаптоп дали може да се покаже на гишето? BA имали някакво приложение за смартфони, но то можело да сваля само един билет на един телефон...

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Даже и да не съм взискателен къде да седим (дългите полети са предимно или изцяло нощни), мисълта, че може примерно да не мога да седна до дъщеря си, която е на 6 години ако не си платя предварително седалка, не е много приятна.

Няма да ви разпределят разделно, дори да не си платиш. Последния път летях като децата и възрастните бяха с различни резервации (за по-евтино, дълга история). Оказа се че не мога да направя онлайн чек-ин 24 часа предварително, защото децата бяха сами на билет. На летището нямаше 2 по 2 места свободни, но хората направиха всичко възможно да разместят пътниците и ни настаниха четиримата на един ред. Това се повтори за всеки полет (общо 4). Като си помисля, не съм сигурен дали бих могъл да си платя предварително за избор, при положение че са само деца в билета, но не съм и опитал. Ако летя скоро до България, пак ще е с Бритиш и пак ще сме с отделни билети (заради количеството мили в акаунтите, не мога да издам всички наведнъж), нямам притеснения за местата, но бих се обадил 24 часа предварително за избор на места.

 

Другото, което се чудя е 24 часа преди първия сегмент (примерно SOF-LHR) дали може да се резервират седалки и за втория сегмент (LHR-JNB)? При чек-ин на летище дават и за двата полета май, но тогава в повечето случаи остават по-малко от 24 часа до втория полет?

Да може, доколкото си спомням. Щом отвори първия сегмент, можеш да резервираш за всички. Ако има блокирани места, те са на първи ред (където може да се монтират кошчета за бебета) или най-премиум местата.

 

Чудя се какъв ли процент от пътуващите в икономична класа (World Traveler на BA) си плащат предварително за резервиране на седалки и колко ли остават за безплатно резервиране при чек-ин (24 часа преди полета онлайн)?

Ми според мен остават доста (по спомени), дори и до прозорците. Може би зависи от маршрута, Рейни има най-скорошна информация . Аз не бих си платил места, но не ми е толкова важно да седна до прозореца. Лондон и Бразилия съм ги виждал отгоре много пъти, а помежду е винаги нощ  :) Пък и нещо децата не ме оставят да снимам напоследък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А и нещо друго се сетих да попитам - какво се случва ако примерно си направиш чек-ин онлайн, избереш си седалки, принтираш си бордовата карта, но после я "изгубиш"? Пояснявам, че става дума за случаи, когато имаш да чекираш багаж и не си с нискотарифна АК, където чек-ин на летището се заплаща допълнително.

 

Та отиваш на гишето и казваш "аз си направих онлайн чек-ин, но не мога да намеря принтирания лист". Седалките, които си запазил остават ли в системата, те, че остават ясно, но дават ли ти ги?

 

Питам това за случаи, когато имаш връзка с нета, но нямаш принтер. Ако си свалиш бординг паса като pdf файл на лаптоп дали може да се покаже на гишето? BA имали някакво приложение за смартфони, но то можело да сваля само един билет на един телефон...

Винаги, когато мога се чекирам онлайн и никога не си принтя бордната карта. Харесвам повече картончетата, който дават. :) Никога не са ми правили проблем и винаги те ми издават бордна карта със запазените от мен места.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Винаги, когато мога се чекирам онлайн и никога не си принтя бордната карта. Харесвам повече картончетата, който дават. :) Никога не са ми правили проблем и винаги те ми издават бордна карта със запазените от мен места.

 

Мерси, това не го бях пробвал никога до момента, все съм си мислел, че като нямаш бордовата карта принтирана или на смартфон, не става.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А и нещо друго се сетих да попитам - какво се случва ако примерно си направиш чек-ин онлайн, избереш си седалки, принтираш си бордовата карта, но после я "изгубиш"? Пояснявам, че става дума за случаи, когато имаш да чекираш багаж и не си с нискотарифна АК, където чек-ин на летището се заплаща допълнително.

 

Та отиваш на гишето и казваш "аз си направих онлайн чек-ин, но не мога да намеря принтирания лист". Седалките, които си запазил остават ли в системата, те, че остават ясно, но дават ли ти ги?

 

Питам това за случаи, когато имаш връзка с нета, но нямаш принтер. Ако си свалиш бординг паса като pdf файл на лаптоп дали може да се покаже на гишето? BA имали някакво приложение за смартфони, но то можело да сваля само един билет на един телефон...

Доколкото помня можеш да си избереш места, отиваш на гишето и ти дават бордна карта, няма проблем ако нямаш принтер, местата ти си седят. (От Бразилия си е задължително да си вземеш паса от гишето, отпечатаните бордни карти не важат, защото трябва да имат баркод за платена летищна такса) Иначе бордните карти може и в Passbook да ги държиш, там седят по няколко.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Доколкото помня можеш да си избереш места, отиваш на гишето и ти дават бордна карта, няма проблем ако нямаш принтер, местата ти си седят. (От Бразилия си е задължително да си вземеш паса от гишето, отпечатаните бордни карти не важат, защото трябва да имат баркод за платена летищна такса) Иначе бордните карти може и в Passbook да ги държиш, там сегят по няколко.

 

Мерси и за двата отговора!

Лондон и Бразилия съм ги виждал отгоре много пъти, а помежду е винаги нощ  :)

 

... и океан :)

Връзка към коментар

Един малко страничен въпрос - а за случаите когато местата се избират веднага след резервацията на билети как стои въпроса (Qatar) ? В случай, че имаш багаж каква е разликата дали ще се чекираш онлайн или на място?

Връзка към коментар

Един малко страничен въпрос - а за случаите когато местата се избират веднага след резервацията на билети как стои въпроса (Qatar) ? В случай, че имаш багаж каква е разликата дали ще се чекираш онлайн или на място?

 

Има отделни гишета за чек-ин и bag drop (това в общи линии, не знам за катарците точно). Но ако не си на правилната опашка няма проблем, обикновено опашката само за bag drop върви доста по-бързо.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това ми е едно от големите разочарования с БА. Не платих тади такса. На отиване имаше случайно едно свободно място до прозореца. На връщане - не. За пръв път пътувах на средно място...

 

Моят съвет - купи си места. Лично аз започвам да се въздържам от БА. Жалко, но камерсиализмът им ми идва в повече.

Всъщност вече навсякъде се забелязва желание да изстискват повече пари за допълнителни услуги. Та мисля, че с който и да решиш да летиш, ще има някакви такива неудобства, или ще е с прекачване, или за храна ще дават само бисквитка, или нещо друго... То спасение няма, избираш според това, което е важно за теб и толкова, вярност не дължиш на никоя компания.

Връзка към коментар

Няма разлика, освен гишето, на което отиваш. Има гише за онлайн чекираните, има и за чекиране на летище. Аз винаги взимам място предварително и просто ти дават бордната карта и на двете места. Няма никаква разлика, освен ако няма огромен наплив, което при катарците ми се е случвало само веднъж в КЛ, та там съжалявах, че не съм се чекирала онлайн, щото там беше малка опашката.

Връзка към коментар

Всъщност вече навсякъде се забелязва желание да изстискват повече пари за допълнителни услуги. Та мисля, че с който и да решиш да летиш, ще има някакви такива неудобства, или ще е с прекачване, или за храна ще дават само бисквитка, или нещо друго... То спасение няма, избираш според това, което е важно за теб и толкова, вярност не дължиш на никоя компания.

Изобщо не говоря за вярност - макар правилно да си ме уловил, а за слабост към дадена авиокомпания. За местата не знам откога са го въвели, но ми се струва нетолерантно много.

 

Иначе точно от скорошния си опит видях че местата по избор са проблем. Не знам дали всички си плащат...

 

Всички авиокомпании са чудесни, когато инвестираш много пари. Въпросът е да не са ужасни, ако е обратното.

Връзка към коментар

Изобщо не говоря за вярност - макар правилно да си ме уловил, а за слабост към дадена авиокомпания. За местата не знам откога са го въвели, но ми се струва нетолерантно много.

 

Иначе точно от скорошния си опит видях че местата по избор са проблем. Не знам дали всички си плащат...

 

Всички авиокомпании са чудесни, когато инвестираш много пари. Въпросът е да не са ужасни, ако е обратното.

 

Отдавна се плащат местата с Бритиш, поне от 3 години, може и повече, не съм се интересувал преди...

Аз мисля, че малко хора плащат. Ако летиш много и имаш статус, ги дават безплатно, но статус вече не се получава лесно (мисля, че освен с много летене дават и с някои кредитни карти, като Амекс Платинум, не помня дали още е така).

Да, слабост и ирационални предпочитания (дори и навик) имам предвид, лошо се изразих (превод от английски :blush:  )

Всеки си има някакви критерии, при мен освен цените гледам и възможността за безплатни билети с мили. Доскоро Бритиш бяха с една от най-добрите програми, но сега след инфлацията ще трябва пак да проучвам... Преди имах златен статус с Еър Франс няколко години, но ги зарязах след като рязко си влошиха програмата през 2009 (и направиха местата на втория етаж на 747 платени, ама това е друга тема :))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.