Радослав Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Здравейте, Имам нужда от съвет. Мой приятел си купува двупосочен билет от Франкфурт хан до София. Пристига в София без инциденти , и след една седмица тръгва обратно. Чекира се онлайн, разпечатва си бордната карта. На гейта обаче изненада: отказват му достъп с мотив, че липсва в системата. Наложило му се да се връща с друг полет. Авиокомпанията предполагам е ясно коя е, въпроса е какво да се направи в случая. Да се пише директно на някой от сайтовете за компенсации или....? Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Здравейте, Имам нужда от съвет. Мой приятел си купува двупосочен билет от Франкфурт хан до София. Пристига в София без инциденти , и след една седмица тръгва обратно. Чекира се онлайн, разпечатва си бордната карта. На гейта обаче изненада: отказват му достъп с мотив, че липсва в системата. Наложило му се да се връща с друг полет. Авиокомпанията предполагам е ясно коя е, въпроса е какво да се направи в случая. Да се пише директно на някой от сайтовете за компенсации или....? Случката е повече от странна! Първото което бих направил е да влеза в профила си и да видя имам ли все още билет и бордна карта. Ако и в профила ги има бих направил скрийншот с много заплашителни мейли бих искал огромно обезщетение. Ако в прифила по някаква причина липсват данните за полета, тогава нека разпечата потвърждаващите мейли. Не ми се струва много реалистично да изчезнат данни за дадена резервация или човек... Нещо да не се е объркал приятеля ти и да е направил две резервации, като за втората е искал плащане с превод. При непристигане на превода или някакав техническа грешка с кода на резервацията би могло да са му анулирали резервацията, но тогава не би могъл да се чекира.. Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Случката е повече от странна! Първото което бих направил е да влеза в профила си и да видя имам ли все още билет и бордна карта. Ако и в профила ги има бих направил скрийншот с много заплашителни мейли бих искал огромно обезщетение. Ако в прифила по някаква причина липсват данните за полета, тогава нека разпечата потвърждаващите мейли. Не ми се струва много реалистично да изчезнат данни за дадена резервация или човек... Нещо да не се е объркал приятеля ти и да е направил две резервации, като за втората е искал плащане с превод. При непристигане на превода или някакав техническа грешка с кода на резервацията би могло да са му анулирали резервацията, но тогава не би могъл да се чекира.. Как се е чекирал, ако му е анулирана резервацията? Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Как се е чекирал, ако му е анулирана резервацията? Това което мога да си представя е да купиш билет с отложено плащане чрез превод, да се чекираш за полета и в последствие да ти анулират резервацията. Не знам има ли такъв бъг в системата, но друго рационално обяснение нямам. Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 19 май, 2015 Автор Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Двата полета са на една резервация, с един код са. И преди вторият полет се е чекирал онлайн, така че резервацията е съществувала. Странна е цялата ситуация. Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Това което мога да си представя е да купиш билет с отложено плащане чрез превод, да се чекираш за полета и в последствие да ти анулират резервацията. Не знам има ли такъв бъг в системата, но друго рационално обяснение нямам. Даже и хипотетично няма как да стане това, защото за определен брой дни преди полета(не си спомням колко) не можеш да плащаш по друг начин освен с карта. 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Даже и хипотетично няма как да стане това, защото за определен брой дни преди полета(не си спомням колко) не можеш да плащаш по друг начин освен с карта. 14 дни преди полета не може да плащаш с превод, но 30 дни преди полета може да се чекираш. Има 15 дни в които са отворени и двете неща. 2 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 14 дни преди полета не може да плащаш с превод, но 30 дни преди полета може да се чекираш. Има 15 дни в които са отворени и двете неща. Тогава...е възможно по принцип. Въпреки това пак трявба да е някакъв срив/проблем в системата за да го допуска това(ако това е станало) - преди да е платена резервацията, тя не е активна за чекиране. Дано dlachko после да ни информира какъв е резултата. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Двата полета са на една резервация, с един код са. И преди вторият полет се е чекирал онлайн, така че резервацията е съществувала. Странна е цялата ситуация. Трудно ми е да си представя, че може да изчезнат даннните само за твоя приятел... Би могло да е имало някакъв временен срив на системата когато се е чекирал приятеля ти, като е получил потвърждение, но данните от системата са изчезнали без бекъп, но това би било голяма аматьорщина. По същия начин биха могли да ти изчезват и пари от банката... Нека провери все пак какво му показва сега системата, защото във профила му би трябвало да ги има и старите резервации. 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 ... Нека провери все пак какво му показва сега системата, защото във профила му би трябвало да ги има и старите резервации. Ето какво показва системата за минала моя резервация: 3 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Авиокомпанията предполагам е ясно коя е, въпроса е какво да се направи в случая. Да се пише директно на някой от сайтовете за компенсации или....? Винаги първата стъпка трябва да се направи към авиокомпанията! Ако тя признае вината ще плати обезщетение по регулацията на ЕС плюс цената на допълнителния самолетен билет. Ако откаже идва ролята на сайтовете за компенсации. 2 Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 19 май, 2015 Автор Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Може би истинската причина за отказа е друга. Разпитах отново приятеля си, за по големи подробности. Оказа се че е заявил багаж за врорият полет и се е опитал да го плати с карта. Плащенето обаче не е минало, и той се отказал да пътува с багаж. Възможно ли е заявеният, но неплатен багаж, какъвто не е носен, да причина за отказа? Ако е така, това е истинската причина за отказа и тук не виждам какво може да се направи. Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Може би истинската причина за отказа е друга. Разпитах отново приятеля си, за по големи подробности. Оказа се че е заявил багаж за врорият полет и се е опитал да го плати с карта. Плащенето обаче не е минало, и той се отказал да пътува с багаж. Възможно ли е заявеният, но неплатен багаж, какъвто не е носен, да причина за отказа? Ако е така, това е истинската причина за отказа и тук не виждам какво може да се направи. Как е искал да го плати багажа? Допълнително или заедно с резервацията? Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Може би истинската причина за отказа е друга. Разпитах отново приятеля си, за по големи подробности. Оказа се че е заявил багаж за врорият полет и се е опитал да го плати с карта. Плащенето обаче не е минало, и той се отказал да пътува с багаж. Възможно ли е заявеният, но неплатен багаж, какъвто не е носен, да причина за отказа? Ако е така, това е истинската причина за отказа и тук не виждам какво може да се направи. Не, не е възможно, според мен. Защото, ако носи багаж, който не е платен предварително, ще му вземат двойна цена, за да го качат на борда. Става дума за Уиз, нали? Как е искал да го плати багажа? Допълнително или заедно с резервацията? Аз разбрах, че допълнително. Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 19 май, 2015 Автор Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Опитът за плащане на багажа е допълнително, плащането не е минало и багаж не е носен Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Опитът за плащане на багажа е допълнително, плащането не е минало и багаж не е носен Помолете приятеля си да си влезне в пощата и да види там какви мейли е получил. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Може би истинската причина за отказа е друга. Разпитах отново приятеля си, за по големи подробности. Оказа се че е заявил багаж за врорият полет и се е опитал да го плати с карта. Плащенето обаче не е минало, и той се отказал да пътува с багаж. Възможно ли е заявеният, но неплатен багаж, какъвто не е носен, да причина за отказа? Ако е така, това е истинската причина за отказа и тук не виждам какво може да се направи. Според мен тук може да е станала някаква беля, като освен добавянето на багажа е сменил и датата на полета. Възможно е всичко да е минало ок, но да не е разбрал. Ако на летището са търсили само резервационния код, а не са погледнали датата на бордната карта е възможно да не са разбрали от къде идва проблема. Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 19 май, 2015 Автор Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Ще се свържа първо с Уиз да разбера официалната причина за отказа. После според отговора ще мисля дали има смисъл да задълбавам. Благодаря на всички отзовали се. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Ще се свържа първо с Уиз да разбера официалната причина за отказа. После според отговора ще мисля дали има смисъл да задълбавам. Благодаря на всички отзовали се. Не се набутвай с излишни разговори по импулсни телефони. Първо провери всички мейли, инфото в профила и ако от там не се разбере къде е грешката им звънни на Уиз ер, но по добре им пиши мейл. Вярно е, че бавно отговарят, но за сметка на това е безплатно. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Със сигурност резервацията за този полет не е била завършена по една или друга причина. Абсурдно е да бъде разпечатна бордна карта за незавършена резервация. Нека някой да направи експеримент предложен по-горе и да закупи билет с плащане по банков път и да се опита да разпечата бордна карта преди извършване на банковия превод. На 99% съм сигурен, че подобен уеб чек-ин ще бъде неуспешен... 3 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Със сигурност резервацията за този полет не е била завършена по една или друга причина. Абсурдно е да бъде разпечатна бордна карта за незавършена резервация. Нека някой да направи експеримент предложен по-горе и да закупи билет с плащане по банков път и да се опита да разпечата бордна карта преди извършване на банковия превод. На 99% съм сигурен, че подобен уеб чек-ин ще бъде неуспешен... Ако резервацията не е извършена как е имал бордна карта? Връзка към коментар
Duke Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 (редактирано) Нали това казвам. Няма как резервацията да е била завършена, той да е имал бордна карта и името му да не е фигурирало в регистъра. Нещо не се връзва цялата история... Редактирано 19 май, 2015 от Duke 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Ако резервацията не е извършена как е имал бордна карта? Е, ние не сме я виждали бордната карта. Сега се сещам какво може да е станало. При заявката за нов багаж, особено, ако е станало след първоначално чекиране, въпреки че не е могъл да плати, вероятно е трябвало да разпечата бордната карта отново... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Е, ние не сме я виждали бордната карта. Сега се сещам какво може да е станало. При заявката за нов багаж, особено, ако е станало след първоначално чекиране, въпреки че не е могъл да плати, вероятно е трябвало да разпечата бордната карта отново... Разпечатването отново на бордната карта се изисква единствено за да може на нея да фигурира купения багаж. Номерът на резервацията не се променя, а с това и фигурирането на пътника в списъка. Ако случката се е случила така както е разказана, най-вероятно при добавяне на багажа случайно е променена дата на пътуването, но не е разпечатана нова бордна карта с новата дата и добавен багаж. В такъв случай е възможно да отидеш на летището с разпечатана бордна карта, но да те няма в списъка. 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 19 май, 2015 Сподели Публикувано: 19 май, 2015 Нали това казвам. Няма как резервацията да е била завършена, той да е имал бордна карта и името му да не е фигурирало в регистъра. Нещо не се връзва цялата история... Стават и грешки понякога, особено със софтуера Да се греши е човешко, но за истинска каша е необходим компютър 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега