Прескочи до съдържание

Отказан достъп до борда


Препоръчани мнения

 Случвало ми се е нещо подобно. От Seoul ми казаха че не съществувала авиокомпанията с която пътувах за Cambodia...Така и не получих отговор на имеилите си или компенсaция

Връзка към коментар

Разпечатването отново на бордната карта се изисква единствено за да може на нея да фигурира купения багаж. Номерът на резервацията не се променя, а с това и фигурирането на пътника в списъка.

Ако случката се е случила така както е разказана, най-вероятно при добавяне на багажа случайно е променена дата на пътуването, но не е разпечатана нова бордна карта с новата дата и добавен багаж. В такъв случай е възможно да отидеш на летището с разпечатана бордна карта, но да те няма в списъка.

Само предполагам, че тази промяна не е само в изписването на бр. багаж, а се променя и кода, който се отпечатва на б.карта и с който код те проверяват в системата им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само предполагам, че тази промяна не е само в изписването на бр. багаж, а се променя и кода, който се отпечатва на б.карта и с който код те проверяват в системата им.

 

Добавял съм багаж и не се променя кода.

 Случвало ми се е нещо подобно. От Seoul ми казаха че не съществувала авиокомпанията с която пътувах за Cambodia...Така и не получих отговор на имеилите си или компенсaция

 

Ако си пътувала с авиокомпанията за какво си искала компенсация?

 

Аз имам някакви спомени, че от Камбоджа имаше някаква тяхна национална авикомпания за която се появяваше информация, че извършва някакви международни полети, но през нито една система за резервация, нито през техния сайт успях да си купя билет с тях.

Връзка към коментар

Значи, не издържах на изкушението да задоволя любопитството си. Похарчих едни 5 лева за телефон. Отказът се е получил точно заради багажа. Заявеният багаж е фигурирал в системата им като неплатено задължение /транзакцията с карта е била неуспешна/. Трябвало е да се обади и да ги информира предварително, че се отказва от покупката на багажа. И заради висящото задължение не са го допуснали на борда. Докато се обясни със служителите и самолетът излетял. Така вече се връзват нещата. 

Връзка към коментар

Значи, не издържах на изкушението да задоволя любопитството си. Похарчих едни 5 лева за телефон. Отказът се е получил точно заради багажа. Заявеният багаж е фигурирал в системата им като неплатено задължение /транзакцията с карта е била неуспешна/. Трябвало е да се обади и да ги информира предварително, че се отказва от покупката на багажа. И заради висящото задължение не са го допуснали на борда. Докато се обясни със служителите и самолетът излетял. Така вече се връзват нещата. 

 

Нещо за обезщетение казаха ли, защото проблемът явно е станал изцяло заради авиокомпанията? Това си е явен бъг в системата, защото ако не е успешна транзакцията просто не трябшаше да добавят багаж към резервацията и толкова, а не да слагат някакво висящо задължение..

Връзка към коментар

Значи, не издържах на изкушението да задоволя любопитството си. Похарчих едни 5 лева за телефон. Отказът се е получил точно заради багажа. Заявеният багаж е фигурирал в системата им като неплатено задължение /транзакцията с карта е била неуспешна/. Трябвало е да се обади и да ги информира предварително, че се отказва от покупката на багажа. И заради висящото задължение не са го допуснали на борда. Докато се обясни със служителите и самолетът излетял. Така вече се връзват нещата. 

Това е важно да се знае, защото на всеки може да се случи, а поведението на компанията е неправилно според мен - би трябвало да анулират покупката още след като не е минало плащането, или да пишат, че така билета виси, или да си вземат парите на летището по-бързо, вместо да го мотаят... При всички случаи според мен авиокомпанията е виновна, но аз не съм съд, та не се знае...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Това е важно да се знае, защото на всеки може да се случи, а поведението на компанията е неправилно според мен - би трябвало да анулират покупката още след като не е минало плащането, или да пишат, че така билета виси, или да си вземат парите на летището по-бързо, вместо да го мотаят... При всички случаи според мен авиокомпанията е виновна, но аз не съм съд, та не се знае...

На мен точно заради това ми е любопитно какви мейли са получили.

Връзка към коментар

Между другото нещо подобно ми се случи доста отдавна с КЛМ. Купувам си билет, пише всичко ОК, мина време, но парите не бяха изтеглени. Аз им звънях, казаха че всичко е наред и може да се забави плащането... После към една седмица преди полета случайно минах покрай офис на КЛМ и питах какво става, и се оказа, че имало грешка в плащането и билет нямам... Никакъв мейл не бях получил...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Значи, не издържах на изкушението да задоволя любопитството си. Похарчих едни 5 лева за телефон. Отказът се е получил точно заради багажа. Заявеният багаж е фигурирал в системата им като неплатено задължение /транзакцията с карта е била неуспешна/. Трябвало е да се обади и да ги информира предварително, че се отказва от покупката на багажа. И заради висящото задължение не са го допуснали на борда. Докато се обясни със служителите и самолетът излетял. Така вече се връзват нещата. 

Имам едно въпросче - той първо се е чекирал и тогава е искал да добави багаж, така ли?

Връзка към коментар

Между другото нещо подобно ми се случи доста отдавна с КЛМ. Купувам си билет, пише всичко ОК, мина време, но парите не бяха изтеглени. Аз им звънях, казаха че всичко е наред и може да се забави плащането... После към една седмица преди полета случайно минах покрай офис на КЛМ и питах какво става, и се оказа, че имало грешка в плащането и билет нямам... Никакъв мейл не бях получил...

 

Аз по същия начин имах случка с една мексиканска авиокомпания. Направих резервация, но не ми смънаха парите. От време на вреем поглеждах онлайн резервацията и всичко изглеждаше ок, но при чекина ме спряха и ме пратиха до офиса им да платя отново, че не ми приели картата. Когато дадох същата карта нямаше проблем с плащането.

Връзка към коментар

Само предполагам, че тази промяна не е само в изписването на бр. багаж, а се променя и кода, който се отпечатва на б.карта и с който код те проверяват в системата им.

    Исках да кажа която бях book-нала за пътуването...Объркала съм изречението :) 

Връзка към коментар

Ето отговора на Уиз:

 

Уважаема г-жо ..........

 

Във връзка с жалбата изпратена до ГД „ГВА“ по повод отказан достъп до борда за полет W6 4337 от София за Франкфурт Хан на 12 май 2015 г. бих желала да ви информирам както следва.

На 6 май г-н ....... е добавил 1 брой регистриран багаж към резервацията, за който се е опитал да направи плащане с кредитна карта. За Съжаление картата е била отхвърлена, но сумата от 23 евро е останала като дължима. След това пътниците са се регистрирали онлайн за полета. Проблемът е, че в нашата резервационна система дължимото плащане е останало и пътниците от тази резервация остават извън списъка с пътници, който се изпраща на летището. В този списък  влизат само потвърдени резервации, за които всички необходими плащания са извършени.

Г-н ......... и г-жа .......... се явяват на летището без багажа, който е бил заявен онлайн на 6 май и добавен, но незаплатен  към резервацията им и тъй като са се регистрирали за полета на нашия уебсайт, проблемът се идентифицира едва на изхода за извеждане към самолета преди бординг.

Бих желала да обърна вниманието ви към факта, че преминаването през проверка за сигурността и гранична проверка няма отношение към висящите плащания по резервацията. Нередности с багажа (плащания, бройки и размери) биха могли да се установят или на гишето за регистрация, през което пътниците не са минали или на изходите за извеждане.

Нормално е нашите представители наземно обслужване да не допуснат пътниците до борда, защото според Общите ни условия ние имаме право да откажем достъп до полета, ако пътниците дължат някаква сума.

 

Член 12. ОТКАЗ НА ПРЕВОЗ

Постановление 25.§

12.1 В допълнение към обстоятелствата, посочени в други членове от настоящите Общи условия за превоз, ние си запазваме правото да откажем превоз на Вас и/или Вашия Багаж, ако:

 

j. Вие не сте заплатили дължимите Цена, данъци, такси или Такси за други услуги;

 

 

Върнал съм им отговор че не съм съгласен с тях, защото са ми позволили да си отпечатя бордна карта и не съм предупреден по никакъв начин за задължение към тях.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Върнал съм им отговор че не съм съгласен с тях, защото са ми позволили да си отпечатя бордна карта и не съм предупреден по никакъв начин за задължение към тях.

 

В този случай определено трябва да си гониш правата до дупка! Това си е бъг в системата на Уиз ер! Пиши оплакване и до КЗП http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=12&document_id=19

 

Ако искаш мога да ти помогна да те свържа с журналисти и случаят да получи публичност.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

 

Член 12. ОТКАЗ НА ПРЕВОЗ

Постановление 25.§

12.1 В допълнение към обстоятелствата, посочени в други членове от настоящите Общи условия за превоз, ние си запазваме правото да откажем превоз на Вас и/или Вашия Багаж, ако:

 

j. Вие не сте заплатили дължимите Цена, данъци, такси или Такси за други услуги;

 

От това правило не може да се заключи, че ако някой не е платил такса багаж не може да пътува и той. При Уиз ер пътуването и превозването на багаж са две отделни услуги. Това че някой не си е платил за багажа не означава, че не може да пътува ако си е платил пътуването.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Това са нискотарифните - за един неплатен багаж (опция) да отменят потвърдената отсечка,че и без уведомление.  Иначе ще се строшат на изход да муфтят за пари от голям багаж.  Подкарвай ги по всички нива.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Това са нискотарифните - за един неплатен багаж (опция) да отменят потвърдената отсечка,че и без уведомление.  Иначе ще се строшат на изход да муфтят за пари от голям багаж.  Подкарвай ги по всички нива.

 

Не вади чак такива генерални заключения! Това е бъг на системата, а не съзнателно вкарана функция или фирмена политика!

Връзка към коментар

Не вади чак такива генерални заключения! Това е бъг на системата, а не съзнателно вкарана функция или фирмена политика!

Дали? Не виждам в цитирания от dlachko отговор, да е посочено като причина, че е "бъг на системата". И извинение, каквото следва в такива случаи. Както и поне "намерение" за корекция на този "бъг".

 

Напротив - точно обратното ;) Потвърждение, че "бъгът" е съзнателен.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Дали? Не виждам в цитирания от dlachko отговор, да е посочено като причина, че е "бъг на системата". И извинение, каквото следва в такива случаи. Както и поне "намерение" за корекция на този "бъг".

 

Напротив - точно обратното ;) Потвърждение, че "бъгът" е съзнателен.

 

Лошо заключение вадиш :) Фирмената политика е да не плащаме за нищо независимо виновни сме или не сме виновни, докато не ни притиснат :) Това не означава, че скоро няма да оправят този бъг!

Не само НТА обаче не обичат да плащат обезщетения! Същите трикове ги използват и традиционнните авиокомпании!

Връзка към коментар

Лошо заключение вадиш :) Фирмената политика е да не плащаме за нищо независимо виновни сме или не сме виновни, докато не ни притиснат :) Това не означава, че скоро няма да оправят този бъг!

Не само НТА обаче не обичат да плащат обезщетения! Същите трикове ги използват и традиционнните авиокомпании!

Лошо за кого? За клиентите, или за въпросната авиокомпания?

Сам си противоречиш :) Последно - бъг или трик?

И търсих, но не можах да открия, откъде заключи, че става въпрос точно за "бъг на системата"? Някъде в отговора ли е посочено? Твоя интерпретация ли е? Или информация, с която разполагаш ти, но не и останалите простосмъртни? :)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сам си противоречиш :) Последно - бъг или трик?

И търсих, но не можах да открия, откъде заключи, че става въпрос точно за "бъг на системата"? Някъде в отговора ли е посочено? Твоя интерпретация ли е? Или информация, с която разполагаш ти, но не и останалите простосмъртни? :)

 

Заключението ми е от там, че е доста трудно защитима политика и би станало голям скандал ако се окаже, че нарочно са направили системата да работи така. Да не говорим, че при едно съдебно дело е 100%, че биха загубили. Никъде в условията им не пише, че двете услуги е задължително да се ползват заедно, а напротив това са отделни услуги, които се плащат отделно.

Връзка към коментар

Заключението ми е от там, че е доста трудно защитима политика и би станало голям скандал ако се окаже, че нарочно са направили системата да работи така. Да не говорим, че при едно съдебно дело е 100%, че биха загубили. 

Именно! Което не значи, че не е направено нарочно. На принципа "ако мине, и докато не ни хванат" :)

 

 Никъде в условията им не пише, че двете услуги е задължително да се ползват заедно, а напротив това са отделни услуги, които се плащат отделно.

Точно така. Но все пак отказът е факт, нали?

А вече това, как ще бъде извъртяно, и каква причина за отказа ще бъде посочена, остава в сферата на предположенията и догадките. Но че ще бъде направен опит за такова "прехвърляне на вината върху недостатък и пропуск в резервационната система", няма съмнение. Което обаче съвсем не означава, че това е било така :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Най-разумно е енергията на дискусията да се пренасочи към предоставяне на оптимален вариант за успешна компенсация.

 

На първо време трябва да получиш решение от авиокомпанията дали ще ти възстановят парите за целия билет, или ще се позоват окончателно на клаузата в условията, въпреки, че не са те известили за това задължение, и то е вследствие на невидим за теб проблем в резервационната им система.

 

КЗП е едната спирка, не виждам пречка да пробваш и refund.me, т.като имат опция за "отказан достъп на борда".

 

Едит: Не съм сигурен, че КЗП може да помогне много за чуждестранна компания. Европейски Потребителски Център със сигурност може.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

На първо време трябва да получиш решение от авиокомпанията дали ще ти възстановят парите за целия билет, или ще се позоват окончателно на клаузата в условията, въпреки, че не са те известили за това задължение, и то е вследствие на невидим за теб проблем в резервационната им система.

 

Решението на авиокомпанията е:

 

За съжаление трябва да ви информирам, че в този случай Уиз Еър не може да предложи обезщетение за отказан достъп до борда, тъй като той е извършен правомерно.

В този случай пътниците имат право на възстановяване на общата цена на полета след като се удържи таксата за запазено място в размер на 80 евро на човек и таксите за допълнителни услуги. За съжаление не остава нищо за възстановяване.

 

 

 

С което аз категорично не съм съгласен и им върнах отговор да си преразгледат становището. Благодаря за идеите за КЗП и Европейският потребителски център.

Редактирано от dlachko
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Възможно е КЗП да няма правомощия, но е добре да се питат.

 

На твое място аз бих се опитал и да ги осъдя. ЕС има един специален съд за кокошкарски трансгранични дела до 2000 евро. Цялата процедура трае 30 дни и всичко може да бъде извършено онлайн. Интересното е, че от България е много по бързо и лесно да осъдиш един португалски интернет търговец за 100 евро, от колкото българска фирма за 200 лева...

 

 

Европейска процедура за искове с малък материален интерес

Процедурата за искове с малък материален интерес на Европейския съюз (ЕС) се прилага при трансгранични съдебни спорове по дребни граждански и търговски въпроси за искове под 2000 EUR. От 2009 г. тя е налична във всички държави от ЕС, с изключение на Дания, като алтернатива на национални процедури.

АКТ

Регламент (ЕС) № 861/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 11 юли 2007 година за създаване на европейска процедура за искове с малък материален интерес

ОБОБЩЕНИЕ

Европейска процедура за искове с малък материален интерес (ЕПИММИ) има за цел да опрости и ускори трансграничните съдебни спорове по дребни граждански и търговски въпроси и да намали разходите. Стойността на иска (когато се получава от съда) не може да превишава 2000 EUR. Решенията се признават и изпълняват в останалите държави от ЕС без да е необходима декларация за изпълняемост. ЕПИММИ не е задължителна, тя е алтернатива на възможностите съгласно законодателството на държавите членки.

Обхват

ЕПИММИ се прилага, когато най-малко 1 от страните е с местоживеене или обичайно пребиваване в държава членка, различна от държавата членка на сезирания съд.

Тя не се прилага за данъчни, митнически или административни дела, или към отговорността на държавата за действия и бездействия при упражняване на държавна власт (acta jure imperii), или например за:

  • статута или правоспособността на физически лица;
  • въпроси в обхвата на семейното право;
  • несъстоятелност;
  • социално осигуряване;
  • арбитраж;
  • трудово право;
  • наем на недвижими имоти, с изключение на съдебни процеси по парични искове;
  • нарушения на правото на личен живот и на правата, свързани с личността (например клевета).

Процедура

ЕПИММИ, за която не е нужен адвокат, функционира по следния начин:

Внасяне на жалбата

Жалбата се внася директно в компетентния съд посредством формуляр (тип А - в приложенията на наредбата), като се посочват подробности за иска, исканата сума и т.н. Ако искът е недопустим (вж. по-долу), съдът уведомява ищеца; ако искът не бъде оттеглен, съдът го разглежда съгласно свързаното процедурно право в тази държава.

Коригиране и/или попълване на исковия формуляр

Ако ищецът не е предоставил достатъчно информация, се изпраща втори формуляр (тип Б), с който в рамките на определен краен срок се иска липсващата информация. Искът се отхвърля, ако ищецът закъснее, или ако той е явно неоснователен или недопустим.

Уведомяване на ответника

След като получи попълнения формуляр, съдът изготвя стандартен формуляр за отговор (формуляр В), който се изпраща на ответника в рамките на 14 дни, заедно с копие от иска и с подкрепящи документи. Той трябва да се изпрати по пощата с обратна разписка, посочваща датата на получаване; ако това не е възможно, могат да се използват други методи за връчване.

Отговор на ответника

Ответникът има 30 дни от датата на връчване на формуляра за отговор, за да отговори. В рамките на 14 дни от получаването на този отговор съдът предава копие на ищеца, заедно с всички свързани подкрепящи документи.

Всички насрещни искове от ответника (чрез използване на формуляр А) се връчват на ищеца, който има 30 дни за отговор. Ако насрещният иск превишава 2000 EUR, както основният иск, така и насрещният иск се разглеждат в съответствие със законодателството, приложимо в държавата, в която се води процеса.

Решение и крайни срокове

Съдът трябва да излезе с решение в рамките на 30 дни от получаване на отговора от ответника (или ищеца, ако има насрещен иск). Той може да поиска предоставянето на допълнителна информация в рамките на 30 дни и/или може да събере доказателства, или да призове страните на изслушване (вж. по-долу), което трябва да се проведе в срок от 30 дни от призовката. В тези случаи съдът също произнася решението си в рамките на 30 дни, но от момента на получаване на изисканата информация или на провеждане на изслушването.

Ако страните не отговорят навреме, съдът пак произнася своето решение. Решението не може да бъде преразглеждано по същество в държавата членка по изпълнението. По искане на дадена страна съдът може да издава удостоверение за решение (без никакви допълнителни разноски), като използва стандартен формуляр Г.

Изслушване

Изслушване се провежда само при необходимост или ако бъде поискано от една от страните. Искането може да бъде отхвърлено, ако е явно ненужно за справедливото провеждане на процедурата. Изслушването може да се извърши чрез видеоконферентна връзка или чрез подобна технология.

Събиране на доказателства

Съдът определя обхвата на доказателствата, необходими за решението му, и средствата за събирането им, като използва най-лесния и незатрудняващ метод.

Изпълнение на решението

Страната, искаща изпълнение, ръководейки се от правото на държавата, в която решението се изпълнява, представя оригинален екземпляр на решението и на удостоверението (формуляр Г), преведени на езика на държавата на прилагане. Не може да се изисква никакво обезпечение, гаранция или депозит въз основа на обстоятелството, че съответната страна е чужд гражданин или няма местоживеене или пребиваване в държавата на изпълнение. Ищецът не се нуждае от упълномощен представител или от адрес в държавата по изпълнение, различен от представители, компетентни по процедурата на изпълнение.

Отказ за изпълнение

Съдът в държавата по изпълнение може по искане на ответника да откаже изпълнение на решението, когато:

  • то е несъвместимо с предходно решение между същите страни по същия въпрос;
  • предходното решение е постановено в държавата членка по изпълнението или отговаря на необходимите условия за неговото признаване в нея; и
  • несъвместимостта не е и не би могла да бъде повдигната като възражение в производството в държавата членка, където е постановено решението по европейската процедура за искове с малък материален интерес.

Ако дадена страна оспори съдебно решение, постановено по европейската процедура за искове с малък материален интерес, държавата по изпълнението може да ограничи изпълнителното производство до охранителни мерки, да направи изпълнението зависимо от предоставянето на обезпечение или в някои случаи да спре изпълнителното производство.

Обжалване

Обжалване на решението е възможно, ако такова е предвидено в законодателството на държавата на сезирания съд.

Преразглеждане

Ответникът може да подаде заявление за преразглеждане до компетентния съд, където е издадено решението, когато:

  • исковият формуляр или призовките за изслушване са били връчени лично от ответника по метод без доказателство за получаване, и връчването, не по негова вина, не е извършено достатъчно навреме, за да може да организира своята защита; или
  • ответникът е бил възпрепятстван да възрази срещу иска поради извънредни обстоятелства, без никаква вина от негова страна.

В тези случаи от ответника се очаква да действа своевременно. Ако преразглеждането е оправдано, постановеното решение се счита за нищожно.

Съдът не изисква страните да извършват каквито и да било правни оценки на иска. Ако е необходимо, той информира страните за процедурни въпроси и, където е уместно, се старае да постигне споразумение между тях.

Езици и преводи

Искът, както и отговорът, евентуалният насрещен иск, описанието на подкрепящите документи, основните документи и т.н., трябва да се подадат на езика на съда.

Разноски

Страната, загубила делото, поема разноските по делото. Съдът не присъжда разноските на спечелилата страна, когато те са ненужно направени или несъразмерни на иска.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=URISERV:l16028

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.