Прескочи до съдържание

Сицилия 2015 - подредено дневниче


AlexandraKo

Препоръчани мнения

Това лято  пътувахме София-Катания с Мистрал еър. Полетът се изпълнява в една част от България еър чартър, случихме тях. До сега не бях пътувала точно с такъв самолет, 33 реда седалки, от едната страна по 2, от другата - по 3. Има ограничение за багажа - 15 кг чекиран и 7 кг ръчен. не видях да се заяждат с някого за размер или повече килограми.

 

post-1504-0-33043500-1434012441_thumb.jpg

 

Имаше доста свободни места, полетът беше много приятен и кратък - точно час и 30 минути. Екипажът - усмихнат и добронамерен,./нали са си наши - най- са си хубави/ ;)

Ако Мистрал еър направят тази линия редовна, макар и само лятно време, според мен ще бъде чудесно.

Колица  букнах от Голд кар, имах известни притеснения и опасения, но всичко си беше наред.

1. При резервирането на колата, в сайта на Голд кар, ако се регистрираш за техния клуб, веднага ти пращат код за отстъпка, в размер на 10%, който използвах и за седем дни цената излезе 158Е. Това важи за първа поръчка като член на клуба. За следващите поръчки също има отстъпки, но още не съм разучила какви. :)

2. Направих си он-лайн чекиране, пак в сайта на Голд кар, където се попълват всички данни, необходими за вземането на колата. Това се прави с цел да не се чака, докато служителите попълват всичко на място. Така просто разпечатаха попълнената форма, платихме си пълна застраховка, около 160 евро и в рамките на 7-8 минути си получихме колата. Депозит при пълна застраховка не се изисква. Бях поръчала Форд с-макс, дадоха точно такава кола, но дизел - без да доплащаме.

3. Колата дават с пълен резервоар,  блокираха 116 Е за гориво, като се върне отново с пълен - разблокират парите.

4. При връщането на колата даже не дойдох да я видят, само оставихме ключа, питаха дали е пълен резервоарът и подписаха протокола, че всичко е наред.

В заключение мога да кажа, че първият ни опит с Голд кар беше много успешен, нямам никакви забележки. :)

Базирани бяхме в ето, този апарт - хотел:

 

http://www.booking.com/hotel/it/le-tartarughe-residence.it.html?aid=368032;label=le-tartarughe-residence-enrYNxe0kGP6bIn06x_r

 

Аз бях взела пакети от Алфа тур - самолетни билети+нощувки , понеже не беше ясно дали ще може свободно да се купуват билети за този полет. Защото няколко поредни години само тур-операторите имаха достъп.

Гледам, че хотелът през Букинг не е скъп, всичко е както на снимките. Всеки апартамент има голяма тераса, с маса и столчета, ние си обядвахме и вечеряхме там. В цената не влиза градската такса, която се заплаща на място и тук беше по 1 евро на ден на човек - тоест - 7 за цялото време.

Има кухня, хол с диван, който се разтяга и спалня. Семейство с 2 деца спокойно може да живее там. Близо е до морето, много голям плюс е, че има подземен гараж, за по 10Е на ден , което си е супер удобство. Морето е много близо, огромен, хубав плаж. Неголям недостатък е, че плажът не е целият пясъчен, ами има и чакъл. Но с обувки за неравности, които се продават навсякъде няма никакъв проблем.

На същата улица има голям супермаркет, освен още една камара по-малки магазини за храна, плодове и пици-мици, сладкиши, джелато и пр.

Самото селище Летояни е на няколко километра от Таормина, от Жардини Наксос и от Савока. Китничко, кипричко и спокойничко. Може би, така е само в началото на лятото, после сигурно е по-пълно и по- шумно.

Няколко снимки:

 

post-1504-0-21494500-1434016650_thumb.jpg

 

post-1504-0-10853400-1434016692_thumb.jpg

 

post-1504-0-75654300-1434016722_thumb.jpg

 

post-1504-0-80144000-1434016754_thumb.jpg

 

post-1504-0-17857000-1434016781_thumb.jpg

 

post-1504-0-16131200-1434016807_thumb.jpg

 

post-1504-0-75043400-1434016829_thumb.jpg

 

post-1504-0-01899000-1434016931_thumb.jpg

 

post-1504-0-24499800-1434016953_thumb.jpg

 

Пристигнали сме, настанили сме се, заредили сме хладилниците с Неро Ди Авола и утре ще отиваме на пазара в Сиракуза, за да накупим риби-миби, скариди, миди и капоната. ;)

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Това лято  на Сицилия заведохме едни приятели, на които им беше първото ходене там. Тоест, натоварени бяхме с нелеката задача да покажем по-интересните места. Днес ще отидем в Ното /  това е мястото, което може би, най-много ни харесва/ и в Сиракуза.

В Ното винаги се снимаме пред каручката срещу Палацо Николаци и пием по кафенце в кафенето там:

 

post-1504-0-37399200-1434018724_thumb.jpg

 

Имам сигурно поне хиляда снимки от Ното и никога няма да престана да добавям нови :( .  Не мога да се наситя на тази всичката красота,  обзема  ме   една неистова  лакомия,  и започвам трескаво да снимам, да снимам, да снимам...

 

post-1504-0-66325300-1434022743_thumb.jpg

 

post-1504-0-29447100-1434022769_thumb.jpg

 

post-1504-0-15255100-1434022794_thumb.jpg

 

post-1504-0-09560500-1434022835_thumb.jpg

 

post-1504-0-56901700-1434022862_thumb.jpg

 

post-1504-0-72060400-1434022913_thumb.jpg

 

post-1504-0-29248400-1434022940_thumb.jpg

 

 

 

post-1504-0-01153800-1434023017_thumb.jpg

 

post-1504-0-30297600-1434023057_thumb.jpg

 

post-1504-0-79923700-1434023082_thumb.jpg

 

След обиколката на градчето изяждаме по едно прекрасно джелато, на мегдана пред църквата,  придружено от истинско италианско еспресенце / щото е толкова късичко, колкото една глътчица/ и запрашваме накъм Сиракуза.

Бързаме, че да не изпуснем пазара за прясна риба, който е докъм 14 часа.

В тази връзка, да разкажа интересна случка:

Всяка сутрин пред хотелчето в Летояни идваше едно камионче, от което можеше да се купи прясна риба. Първият ден две госпожИ се пазариха за няколко хамсийки / не зная дали бяха точно хамсийки, ама бях некви ситни рибЕта/ точно къде час и половина.

 

post-1504-0-69838300-1434023839_thumb.jpg

 

post-1504-0-45329000-1434023885_thumb.jpg

 

Случката се случва под нашата тераса и такава врява се вдига, каквато само италианци могат сътвори. Да, ама пазарлъкът нещо не върви, госпожИте - недоволни. :unsure:  Отърчах да видя, защо така, след което стана ясно - ценичките бяха тоооолкова възрастни, доста повече от тези, на двете баби. ;)  Например, кило кралски скариди - 40Е килото, прясна рибка - една голяма, даже не и знам марката - къде 100Е и все в този порядък. :unsure: :unsure: :unsure:

Та, за туй, следващата ни цел беше пазара за прясна рибка в Сиракуза, от където си накупихме риба-тон - 12Е, кралски скариди - 12Е, миди - 4Е. Пак там, на кьошето на пазара има едно страхотно местенце. Хем е заведение и може да се яде, хем е магазин за деликатеси . Има разни местни произведения на кулинарното сицилианско изкуство - салами, филета, сушени домати, лютив зехтин, маслини и божеееествена капоната.  На манджата сицилианска ще обърна специално внимание.

След като напазарувахме, тръгнахме на обиколка из града. Фонтанът на Диана, Остров Ортиджа и прекрасната тераса с изглед към морето, площадът с двете църкви - Катедралата и тази със Санта Лучия на Караваджо и безбройните тесни, красиви улички.

 

post-1504-0-84030100-1434024804_thumb.jpg

 

post-1504-0-70812800-1434025040_thumb.jpg

 

post-1504-0-85020300-1434025071_thumb.jpg

 

post-1504-0-54840000-1434025153_thumb.jpg

 

post-1504-0-59121900-1434025297_thumb.jpg

 

post-1504-0-83108100-1434025343_thumb.jpg

 

Санта Лучия не може да се снима - в църквата е забранено и едни чичковци следят зорко кат  соколи да не се открадне някоя снимка, та се задоволяваме само с табелката отвън:

 

post-1504-0-88188000-1434025612_thumb.jpg

 

 

Отиваме да готвим ;) ;) ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

post-1504-0-86667800-1434023813_thumb.jpg

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Огледайте се и за някоя тратория - обикновено около 20:00 се заемат местата.

Неееее, каква тратория, сега ще видиш какво сме сготвили ;) ;) ;) :

 

Капонатата, която купихме от пазара:

 

 

post-1504-0-23793400-1434025792_thumb.jpg

 

Ето как се прави:

 

http://www.italian-blog.com/2013/04/kaponata.html

 

Рибата-тон я приготвям така:

Филетата са по 1,5см дебели - на пазара те питат колко дебели ги искаш. Измивам, леко посолявам и намазвам със зехтин. В нагорещен тиган с дебело дъно, по 4-5 минути от двете страни.

 

post-1504-0-50593800-1434026053_thumb.jpg

 

post-1504-0-91712600-1434026122_thumb.jpg

 

После - с много лимон ;)

 

Кралските скариди - подварени и обелени, задушени в тигана с бяло вино и няколко капки зехтин:

 

post-1504-0-62837000-1434026227_thumb.jpg

 

Салатата с морски дарове купуваме готова, много е вкусна:

 

post-1504-0-42562000-1434026320_thumb.jpg

 

За не толкова рибоядните, гъбки с бекон и козе сиренце:

 

post-1504-0-86714100-1434026453_thumb.jpg

 

Салата от прекрасно узрели сицилиански домати и царевичен хляб:

 

post-1504-0-05368000-1434026502_thumb.jpg

 

А това са мидите, които готвя така:

В един дълбок съд, с малко зехтин и много бяло вино за десетина минути.

Която е отворена, се яде. Която не е, се хвърля. От тези нямаше нито една за хвърляне. :)

 

post-1504-0-64223600-1434026801_thumb.jpg

 

Всичките тези неща не вървят на сухо, ами, с мноооого винце или биричка:

 

post-1504-0-76162300-1434026914_thumb.jpg

 

Та в нашата тратория на терасата си хапвахме чудесно:

 

post-1504-0-42015800-1434026993_thumb.jpg

 

post-1504-0-72650900-1434027243_thumb.jpg

  • Харесвам 19
  • Браво 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Аз пък се притеснявах какво ще ядете ;) .Другия път идвам с вас :)

Оооо, с най-голямо удоволствие, стига да ти харесват манджите ни. ;) ;) ;)

Не съм снимала друг специалитет - паста  с доматен сос и  с риба тон.

Ама, като сготвя, ще я снимам и ще дам рецептата. :)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

За сицилианската фръцла Таормина няма да разказвам, но ще разкажа за Савока. ;) ;) ;)

Малкото градче се намира на десетина км от нашето Летояни и планувахме екскурзийката до там така, че да сме в 12 на обяд, за да чуем " Аве Мария", която звучи из целия град, след камбанния обеден звън.

Пътят до там е живописен, с много серпентини и красиви гледки.

 

post-1504-0-58234700-1434036559_thumb.jpg

 

post-1504-0-27482400-1434036616_thumb.jpg

 

А първият, изпречил се насреща ми дувар, изглеждаше така:

 

post-1504-0-43334700-1434035523_thumb.jpg

 

Естествено,  ние сме се запътили най-първо към Бар Вители, където Майкъл Корлеоне за пръв път вижда бъдещата си съпруга. И още по-естествено, натам са се запътили всичките туристи, които пристигат по същото време. :)

 

post-1504-0-71719400-1434035871_thumb.jpg

 

Обстановката е запазена като тази от преди сто години:

 

post-1504-0-88434000-1434036012_thumb.jpg

 

post-1504-0-05053800-1434036038_thumb.jpg

 

А местните поддържат тази илюзия:

 

post-1504-0-07837500-1434036061_thumb.jpg

 

post-1504-0-63249100-1434036186_thumb.jpg

 

В Бар Вители ядох най-вкусното Каноло, откакто обикаляме Сицилия. Оказа се, че го правят на място, сервират го съвсем прясно и точно според оригиналната рецепта - с хрупкава коричка и пухкав крем от рикота.

На площада пред бара, стои метален силует на Копола, заедно с неговата камера.

 

post-1504-0-39737700-1434036718_thumb.jpg

 

Ама, според мен, на Копола трябва да му въздигнат огрооомен паметник, заради известността, с която се е сдобило това забравено от бога място,  заради него и неговия филм. И заради стадата туристи, които пристигат от цял свят, за да го видят. ;) Красиво е, автентично е, струва си човек да отиде да го види. Особено пък, ако е върл почитател на татко Корлеоне ;) ;) ;) Църквата беше затворена, ама я видяхме отвън.

 

post-1504-0-49694900-1434037303_thumb.jpg

 

post-1504-0-58189300-1434037324_thumb.jpg

 

post-1504-0-16572600-1434037386_thumb.jpg

 

post-1504-0-61417700-1434037408_thumb.jpg

 

post-1504-0-29305500-1434037432_thumb.jpg

 

post-1504-0-44682400-1434037451_thumb.jpg

 

post-1504-0-84128700-1434037642_thumb.jpg

 

На площадчето пред силуета на Копола  постояхме и изслушахме Аве Мария с удоволствие. Не зная как го постигат, но не видях тонколони, а звукът беше уникален. :)

 

 

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Тънкостта за риба тон на тиган е да е по-дебела, но като гледам сте наясно с това. Може да пробвате и с 2см, просто не трябва да не е много горещ за да стане и в средата.

Понеже си падаш по морските неща, ще ти дам един съвет.

Другият път, когато купувате риба тон, питайте за ventresca di tonno, на английски е tuna belly, това е месо от врата на рибата и става най-добре на скара или тиган, остава и по-сочно. Ако го намерите с кожа от едната страна, още по-добре.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Тънкостта за риба тон на тиган е да е по-дебела, но като гледам сте наясно с това. Може да пробвате и с 2см, просто не трябва да не е много горещ за да стане и в средата.

Понеже си падаш по морските неща, ще ти дам един съвет.

Другият път, когато купувате риба тон, питайте за ventresca di tonno, на английски е tuna belly, това е месо от врата на рибата и става най-добре на скара или тиган, остава и по-сочно. Ако го намерите с кожа от едната страна, още по-добре.

Точно от това с кожата купуваме, де, ама аз я одирам още преди тигана/скарата. Тука нямаше скара, та за това на тиган.  :) Че тя е като подметка.  Ние си имаме с нас приятел, който е живял 25 години в Италия, та всички тарикатлъци се знаят ;) ;) ;) Както и почти всички рецепти зная от него. Благодаря ти за съвета :) Ама повече от това, което съм показала на снимката на мен не ми харесва, че в средата винаги остава сурово.  Въпрос на вкус, като при бифтека. :)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Неееее, каква тратория, сега ще видиш какво сме сготвили ;) ;) ;) :

 

Капонатата, която купихме от пазара:

 

 

attachicon.gifP1020822.JPG

 

Ето как се прави:

 

http://www.italian-blog.com/2013/04/kaponata.html

 

Рибата-тон я приготвям така:

Филетата са по 1,5см дебели - на пазара те питат колко дебели ги искаш. Измивам, леко посолявам и намазвам със зехтин. В нагорещен тиган с дебело дъно, по 4-5 минути от двете страни.

 

attachicon.gifP1020828.JPG

 

attachicon.gifP1020826.JPG

 

После - с много лимон ;)

 

Кралските скариди - подварени и обелени, задушени в тигана с бяло вино и няколко капки зехтин:

 

attachicon.gifP1020821.JPG

 

Салатата с морски дарове купуваме готова, много е вкусна:

 

attachicon.gifP1020820.JPG

 

За не толкова рибоядните, гъбки с бекон и козе сиренце:

 

attachicon.gifP1020824.JPG

 

Салата от прекрасно узрели сицилиански домати и царевичен хляб:

 

attachicon.gifP1020823.JPG

 

А това са мидите, които готвя така:

В един дълбок съд, с малко зехтин и много бяло вино за десетина минути.

Която е отворена, се яде. Която не е, се хвърля. От тези нямаше нито една за хвърляне. :)

 

attachicon.gifP1030183.JPG

 

Всичките тези неща не вървят на сухо, ами, с мноооого винце или биричка:

 

attachicon.gifP1020825.JPG

 

Та в нашата тратория на терасата си хапвахме чудесно:

 

attachicon.gifP1020819.JPG

 

attachicon.gifP1030187.JPG

 

Акъла ми взе... Пък някои не сме и помирисвали Сицилия... ихххххх

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Продължаваме с малко снимки от Катания. Това е вторият по големина град на острова, горе-долу, колкото Пловдив по население. Градският център, в стил барок е в списъка на СКН на Юнеско. Там са разположени около стотина църкви, одеон, светилища и пр. На мястото на днешния град в миналото е имало и римски, и гръцки град, които били заливани от лавата на Етна 7 пъти. На площада пред катедралата е фонтанът U Liotru - символът на Катания. Слонче, сътворено от Дж.Вакарини през 17 век. Любопитна подробност е, че с идването на християнството на острова църквата се опитала да замени този езически символ с образа на св. Георги, но народът се възпротивил и старият символ се върнал на своето място. Защото местните жители дълбоко вярват, че слончето ги пази от изригванията на Етна.  Днес това слонче присъства в герба на града, има го в емблемата на университета и на различни спортни клубове.

 

post-1504-0-48395300-1434085716_thumb.jpg

 

post-1504-0-09982200-1434085870_thumb.jpg

 

post-1504-0-25031800-1434088858_thumb.jpg

 

post-1504-0-19194600-1434085740_thumb.jpg

 

Денят е неделя, 7 юни. Католическата църква празнува тържеството на Тяло и Кръв Христови и се произнася молитвата Ангел Господен.

В Дуомото присъствахме на част от тържествената литургия, беше пълно с народ. Малко снимки от Пиаца Дуомо и Виа Етнеа:

 

post-1504-0-17784700-1434087765_thumb.jpg

 

post-1504-0-81455600-1434087908_thumb.jpg

 

post-1504-0-09308500-1434087949_thumb.jpg

 

post-1504-0-28204100-1434088098_thumb.jpg

 

post-1504-0-67636800-1434088143_thumb.jpg

 

Под купола на църквата в ляво от катедралата има тераса с красив изглед, но , за съжаление, беше затворена.

 

post-1504-0-14717700-1434088253_thumb.jpg

 

post-1504-0-60730500-1434088284_thumb.jpg

 

post-1504-0-53208200-1434088339_thumb.jpg

 

post-1504-0-58950500-1434088398_thumb.jpg

 

post-1504-0-30317400-1434088603_thumb.jpg

 

post-1504-0-22047900-1434088699_thumb.jpg

 

post-1504-0-67967400-1434088779_thumb.jpg

 

Църквата Сан Франциско Борджия:

 

post-1504-0-21817900-1434089129_thumb.jpg

 

post-1504-0-31780800-1434089169_thumb.jpg

 

post-1504-0-26363300-1434089201_thumb.jpg

 

post-1504-0-07029500-1434089230_thumb.jpg

 

В една от пресечките на Виа Етнеа има много хубаво заведение, винен бар, хапваме, пийваме по едно просеко и се отправяме към къщи.

Много интересно хрумване за сервизните части:

 

post-1504-0-87914800-1434089410_thumb.jpg

 

post-1504-0-90942800-1434089435_thumb.jpg

 

post-1504-0-27522000-1434089494_thumb.jpg

 

С тези оригинални тапети по стените, има опасност човек да забрави за какво е влязъл там. ;) ;) ;)

На път към колата щраквам още нещо:

 

post-1504-0-65045000-1434089616_thumb.jpg

 

Казваме - Чао Катания! Ще се видим пак догодина по същото време.

 

post-1504-0-10192100-1434089883_thumb.jpg

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...

Аууу, страхотна тема. Чак сега я виждам.

Миналия октомври ходих до Сицилия, ама много малко - само Катаня, Таормина и Сиракуза.

Направо се влюбих в острова.

 

Обмислям следващо посещение, този път в региона на Палермо.

Ще използвам AlexandraKo за съветник :)

Надявам се да няма против.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аууу, страхотна тема. Чак сега я виждам.

Миналия октомври ходих до Сицилия, ама много малко - само Катаня, Таормина и Сиракуза.

Направо се влюбих в острова.

 

Обмислям следващо посещение, този път в региона на Палермо.

Ще използвам AlexandraKo за съветник :)

Надявам се да няма против.

Ооо, с най-голямо удоволствие ще помагам! :)

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
  • 2 години по-късно ...

Като ходите в Италия, сигурно сте забелязали тук-там, червените пейки.

Сетих се за тях, като тия дни пак разглеждах новини за Савока.

Червените пейки / Пейка за живот/ са протест срещу малтретирането на жени в Италия:

000.jpg.9c020ea03d1330911284a614b55ba204.jpg

 

Инициативата тръгва, ако не се лъжа от Месина и вече на много места има поставени червени пейки.

В Савока също.

0.jpg.a893a8954f94ad7cba24b3afa50101da.jpg

 

111111111.jpg.9a92d8a12166a0237c45d00f592badbc.jpg

 

1.jpg.8c68fa44878cca7a0249f6d957f8ecd8.jpg

 

111.JPG.e56bc1e8d4c0ffdec87ceb4f53263af7.JPG

 

11111111.jpg.58fa16fe556d71d68c79d4cedd882d2b.jpg

 

00.jpg.bb779049d160fe8f49c16c460f3f0c3c.jpg

 

Източник на снимките: интернет

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Тези, които са били в Савока, знаят фигурата на Фр.Форд Копола на площадчето пред бар Вители:

000000.jpg.56399815ee5b652326e5d1ed915baf6f.jpg

Тя е дело на местен скулптор, роден в съседно на Савока селце и живеещ и работещ в любимата си Сицилия. Което, обаче, не му пречи да е световно известен.

Казва се Нино Учино / Nino Ucchino/, работи предимно с метал и метални сплави. Фигурата на Копола, заедно с камерата му са изрязани от огледална неръждаема стомана.

Негова е и фигурата на магарето, държащо пирамида мърху копитата си:

11.jpg.e858af51a1fafb4ef3092fd48d71080c.jpg

 Тази - също е негова, пак в Савока:

1111.jpg.e299ae5ad1be65bdd35f44f18eeadeed.jpg

 

И още нещо любопитно от Савока:

"Come l'amore" е името на композицията на Нино Учино, пак намираща се в Савока и направена специално за влюбените катинари. Композицията тежала около 500 кг, но можела за издържи десет пъти по-голяма тежест. Тоест, влюбените нямат ограничения какви и колко катинари ще заключват.:lol:

00000.jpg.2f0346f5e0a4b1f656ce902e831e3a6e.jpg

0000.jpg.6e41f6c3085c0f41b8158b0b7ff281d5.jpg

 

И следва логичният въпрос - от къде е дошла тази "мода" на заключените катинари?

Смята се, че отново от Италия.

Италианският писател Federico Moccia,в романа си " Три метра над небето" /Tri metri sopra il cielo/, използва за пръв път заключването на катинар и хвърлянето на ключа във водата , на моста Милвио в Рим. Като обещание за вечна любов между Баби и Аче. Историята става особено  популярна след екранизацията на романа от режисьора Фернандо Молина.

И модата така връхлита Европа, че вече навсякъде виждаме мостове, покрити с катинари.

Макар че, в Русия тази традиция не е нова. Още в древността , на прага на дома младоженците заключвали катинар, а ключа хвърляли в дълбок кладенец.

И пак по руска традиция,  мостовете били символ на преход и младоженецът пренасял булката през мост, за дълъг и щастлив живот.

" Всичко ново е отдавна забравено старо"...викам аз, по-скоро - цитирам.

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 9
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.