Прескочи до съдържание

Слизане от самолет по време на технически стоп - теория и практика


Препоръчани мнения

Не съм наясно с тази материя, но може би усилието трябва да е насочено още при чекирането - да се направи опит с някакви аргументи да те чекират само до желаната отсечка?

 

И аз разсъждавам в тази посока... Още при чекиране да се направи опит за промяна, като се представи някаква сериозно звучаща причина.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Доколкото разполагам с информация, ако стопът е над 1 час - трябва да се изведат пътниците. Ако се зарежда с гориво, също.

 

Дали има възможност да се провери дали ще извеждат пътниците от самолета при технически стоп от 2 часа и 25 минути? Това си е много време за да се престои в самолета.

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Трябва да се потърсят сведения от пътуващи по този маршрут, а и най-добре да се пита авиокомпанията за практиката им.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Ако идеята е да се слезе на междинното летище, още при онлайн чекирането се опитай да се чекираш само до там , а после на летището поискай да ти чекират багажа до това летище. Това би трябвало да стане ако са различни полети. Тогава и ще се наложи да слизате от самолета.
Нашият опит: Суматохата ще настъпи ако се чекираш до края , а после им се молиш за багажа. При нас за Джакарта-Истанбул-Рим всъщност успяхме да чекираме само втория полет ( защото в Индонезия това става само на летището) и трябваше да пишем декларации че няма да имаме претенции че са ни свалили багажа в Истанбул...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При технически стоп не можеш да чекираш до спирката. Билетът се води между двете крайни летища, един полет.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Питах авиокомпанията. Отговотът беше за мен леко странен, че дали се слиза на техническия стоп решева пилота, но при 2 часа престой има голяма вероятност да слезем. Дано да е така, че много време ще се събере на едно място.....

Връзка към коментар

При технически стоп не можеш да чекираш до спирката. Билетът се води между двете крайни летища, един полет.

 

Има обаче полети, които спрямо различните билети се водят различна категория. С Egyiptair пътувахме от Кайро до Куала Лумпур с технически стоп в Мумбай. Този “технически“ за нас стоп обаче се оказа нормална дестинация за много пътници.

Връзка към коментар

Ами ако продават билети Кайро - Мумбай или Мумбай - КЛ това не е технически стоп. 

 

Кайро-Мумбай-Кайро  със сигурност продаваха, но на мен в билета ми пишеше технически стоп. Мумбай-Куала Лумпур обаче според мен им беше забранено да продават, защото след като си видях техническият стоп в билета ги питах може ли да спра за 3 дни в Мумбай и категорично ми отговориха, че няма да ми продадат такъв билет.

Връзка към коментар

Дали има възможност да се провери дали ще извеждат пътниците от самолета при технически стоп от 2 часа и 25 минути? Това си е много време за да се престои в самолета.

 

Когато пътувахме с KLM, в itinerari-то изрично беше казано: технически стоп със слизане в KL, вземате всички свои вещи с вас, престой еди-колко си минути, отново контрола за сигурност и качване в самолета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Като най-лесен ориентир може да се ползва полетният номер. Ако не се променя за двете отсечки, значи е директен, но не "нон-стоп" полет. Ако имате билет за такъв - не може да се чекира багажа до средата.

Ако имат права да продават и по двете отсечки - хора и ще слизат, и ще се качват на стопа.

В началото на дискусията изрично се спомена, че разглежданите казуси са за случая без чекиран багаж, защото той обезсмисля цялата схема ..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да внеса и аз малко разяснение или допълнително объркване :) Нищо не пречи междинната точка да е крайна за едни пътници и технически стоп без право на слизане за други. Самолета си спира на гейт и имат право да излизат пътниците само след представяне на бординг пас че това летище им е крайната дестинация, другите си висят в самолета. 

Връзка към коментар

За кой полет става дума и каква е идеята?

AF 741 и се надявам да не се престоява 2 часа в самолета в Санто Доминго преди следващата го над 8 часа дълга отсечка до Париж.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да внеса и аз малко разяснение или допълнително объркване :) Нищо не пречи междинната точка да е крайна за едни пътници и технически стоп без право на слизане за други. Самолета си спира на гейт и имат право да излизат пътниците само след представяне на бординг пас че това летище им е крайната дестинация, другите си висят в самолета. 

 

Аз мисля, че това обяснение е възможно най-близко до реалното. Точно такава е практика при полети на Air Malta от София, които имат технически стоп в Атина. Хора слизат, други се качват, а пътуващите до Малта остават в самолета. Навремето така летяха и алжирците до София, но тогава беше позволено по време на техническия стоп в Атина да се напуска самолета и се почваше голямото пазаруване във фришоповете на атинското летище. По-интересен е друг казус. Един от предстоящите ми полети е от Ханой до Доха. Самолетът е с технически стоп в Банкок. Защото обичам да летя и предпочитам летенето пред висенето по летища, купих с катарците билет с крайна точка Доха, който обаче включва смяна на самолета в Банкок с престой от два часа. Ще ми бъде любопитно дали катарците ще се усетят и няма да ми предложат да продължа със същия самолет от Банкок, вместо да "вися" два часа на летището, за да взема А380 до Доха. Реално задавам въпрос с отговор. Ясно, че няма да ми предложат, най-малкото защото билетът ми е издаден именно така с две отсечки, но ако логистиката им работи безупречно могат поне да си спестят разтоварването на багажа в Банкок, като го оставят на същия самолет до Доха...

Връзка към коментар

Ей така се губят багажи най-лесно :)

 

...могат поне да си спестят разтоварването на багажа в Банкок, като го оставят на същия самолет до Доха...

Разбира се, че не могат да го направят. Елементарното обяснение е, че багажите от двата самолета се разтоварват, и след това излизат на различни ленти за получаване, в различни часове. Няма как да отделят само твоя багаж, някой да го вземе, и занесе до лентата с багажите от другия ти самолет, с който си пристигнал след 2 часа. Сигурно има и други административни пречки да се процедира по този начин, но дори и да няма, само тази е достатъчна. Освен ако наземния оператор не разполага с излишък от персонал, който да се назначава персонално да облсужва такива багажи, пристигащи с различни от собствениците си полети :)

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

Ей така се губят багажи най-лесно :)

 

Разбира се, че не могат да го направят. Елементарното обяснение е, че багажите от двата самолета се разтоварват, и след това излизат на различни ленти за получаване, в различни часове. Няма как да отделят само твоя багаж, някой да го вземе, и занесе до лентата с багажите от другия ти самолет, с който си пристигнал след 2 часа. Сигурно има и други административни пречки да се процедира по този начин, но дори и да няма, само тази е достатъчна. Освен ако наземния оператор не разполага с излишък от персонал, който да се назначава персонално да облсужва такива багажи, пристигащи с различни от собствениците си полети :)

 

А вероятно има и елемент на сигурност. Един вид, как така багажът ще гръмне, а собственикът му няма да е на борда?

 

 

Дюк, предполагам, че авиокомпаниите работят максимално опростено. Случаи като твоя, които изискват съобразяване, вероятно само ще им затлачат логистиката, защото вероятно ще се получат хиляди изключения, като стотици от тях ще се окажат непредвидени от екипа, създал софтуера :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А вероятно има и елемент на сигурност. Един вид, как така багажът ще гръмне, а собственикът му няма да е на борда?

 

 

Мислил съм го това, но въпреки, че е едно от негласните правила в този бизнес, според мен не издържа логически. Багажът вече е проверен щателно. Това от една страна. От друга, ако правилото е твърдо, какво правим със загубените багажи? Те как (защо е ясно) летят сами без пътник върху тях?

 

Иначе с останалото съм напълно съгласен. Много по-лесно е да се работи по шаблон, вместо да се правят изключения. Логично е да разтоварят багажа в Банкок и да го натоварят отново. Още повече това ще прочете и машината от баркода на багажния етикет при качването в Ханой и нататък товарачите ще подредят куфара в отсега за Банкок, а не за Доха...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това с багажа е - багажа лети с пътника, но ясно, че не важи при непредвидени обсоятелства. Номера е, че ти трябва да не можеш да предвидиш, че багажа няма да лети с теб. Загубения багаж ти си мислел, че ще лети с теб. Не винаги са толкова щателно проверени. Но ако не се появиш на бординга, ВИНАГИ ще ти търсят багажа да го свалят.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Hello George. 

 

Thank you for your email regarding if you can leave the plane in Colombo. 

We notice our team already inform you that unfortunately you wont be able to leave or board from Colombo airport. 

We look forward to welcome you on board. 

Очакван отговор от някой копи-пейст тапир .

 

Ще се пренасоча към Индия , заради цените на билетите от Мале.

 

Както и да е. Тъй като на връщане имам 7 часа престой в Коломбо в мен възниква следния въпрос. Ако си извадя виза ще мога ли да ги прекарам извън летището ? 

Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

Реших в тази тема да попитам следното: Отнася се за авиокомпания BHair - имат полет Манчестър-Бургас за 120 паунда, като същия полет има първи стоп във Варна, и после отлита за Бургас. Билета Манчестър - Бургас е на стойност 120 паунда, а Манчестър-Варна - 250 паунда. Питането ми е какво би станало ако си купиш билет до Бургас, а слезеш във Варна? Защото така ни устройва - живеем във Варна. Благодаря предварително.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.