Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

А как може багажа "да ме гони" ?  Ако дам някакъв адрес, на който да ми го доставят и в последствие вече съм излетял от там? Свързвам се с авиокомпанията да го пренасочат към следващото място или ?

 

Наистина се надявам да нямаме проблеми с багажа, все пак имаме 9 часа престой в Доха на отиване, а пък при директни полети си мисля, че е по-малко вероятно да има проблем. Но както казахте вече, понякога няма логика в авиокомпаниите и всичко е възможно.

По-скоро, направи така, че да те пресрещне някъде. :)

Връзка към коментар

Малко новини и тук. Както казах, първоначално казаха, че куфара е останал във Варна. След 2-3 дни уж беше стигна в Брюксел и трябваше вече да е при нея в Тенерифе. Жена ми звъни всеки ден в местният офис, но днес са й казали, че не знаят къде е в момента и дали ще дойде до Тенерифе! В листа, си пише тенерифския адрес, но явно не е ясно какво става и къде е багажа.

Връзка към коментар

Получили сте проследяващ номер (Edit: ползва се тук: https://www.jetairfly.com/en/my_zone), адрес сте дали, остава да чакате. Изрично трябва да питаш каква им е политиката по възстановяване на разходи - някои могат да ти дадат направо кеш. Следващото, което правиш, е да се обадиш на застрахователя по кредитна карта или ако имаш друга туристическа застраховка. Те имат фиксирана сума за компенсация.

Ето и условията на Джетеърфлай:

 

 

След това - чакане. Когато го доставят (длъжни са да го доставят до адреса. никакви други опции не приемате), ако не са ти дали пари кеш - предоставяш бележки за разходите. Можеш да си купуваш дрехи и тоалетни принадлежности, обикновено в рамките на 100-200 евро.

Багажа все още го няма. Всеки ден, се отлага за следващият ден..ако се появи накрая, не разбрах какво може да искаме за забавянет. Пише 60евро за 72 часа, но те са над седмица вече. Четох, че жалбата е свободен текст, така ли е?

За разходите от първа необходимост ми е ясно, те са към 50евро имам касови бележки за всичко.

Връзка към коментар

Свободен текст, да. Кратко, ясно и прилагаш номера от наземния оператор. Натърти, че багажът го няма вече еди колко си време и постоянно имате нарастващи разходи поради това. Прочети внимателно условията им за превоз - над определен срок се води загубен и плащат сума на килограм.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

21 дена е максималният срок. След това се води загубен, дори да го върнат след това.

Навсякъде пише, че компаниите плащат според Монтреалското споразумение, но там пише за 72 часа само. Не става ясно слд това какво става.

Връзка към коментар

На мен ми бяха изгубили багажа по трасето София - Будапеща с Луфтханза, което пък  беше част от по-дълъг полет през Франкфурт до Мексико сити. Междувременно пък полетът Франкфурт - Мексико сити беше на небезизвестният 11 Септември. По тази причина не стигнахме до Мексико сити, а по средата на полета ни върнаха обратно във Франфурт, а в последствие ме върнаха обратно в София, докато се отвори отново американското въздушно пространство.

 

В София не ми платиха нищо, щото съм си в къщи т.е. предполага се че си имам нещата от първа необходимост. Звънях всеки ден в офиса на Луфтханза, описах подробно какво е имало в куфара, колко струва и т.н. Измина цяла седмица, а куфара не се намери. Щяха да ми изплатят обезщетение ако не се намери 14 дни, междувременно отвориха въздушното пространство и аз отлетях за Мексико, с нов куфар и нови дрехи. Докато бях там ми намериха куфара и той пристигна в София, но не разрешиха да го вземе роднина, защото не съм била оставила пълномощно. Така престоя близо 3 седмици на летището в София и ми го доставиха след като се върнах. Имах големи опасения, че ще има разни липси, но нямаше. Хубавото е, че се намери, но общо взето нищо не ми платиха за цялото неудобство и доста допълнителни разходи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4844806 
"Самолет на „Луфтханза“ от Франкфурт кацна в събота вечерта на летище София, без да докара багажа на нито един пътник, оплакаха се потърпевши...Според информацията, която [служители на летището] са получили от Германия, полетът е трябвало да бъде извършен с друг самолет, сменен в последния момент. Най-вероятно багажите са останали в багажното отделение на първата машина. Самият полет кацнал с около 1 час закъснение... Включваше се автоматично съобщение, че "поради технически причини телефонът [на Суиспорт] не може да бъде набран"..."

Явно на борда не е имало магеланец, щом като от медиите разбираме за този инцидент  :)

Редактирано от VladimirK
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само като идея - аз ползвам World Tracer, за да следя статуса и движението на изгубения багаж. Обикновено на страницата на всеки авиопревозвач, в секцията за забавен и изгубен багаж, има опцията за такова проследяване. Предполагам, че доста зависи от авиокомпанията, но при мен досега винаги е работело с актуална информация.

Връзка към коментар

Днес след 8 дни получихме багажа! Поне е цял и непокътнат.

На сайта на jetairfly си има форма за попълване на жалба, попълних я, прикрепих снимка с всички касови бележки и поисках според правилата 60евро за над 24 часа закъснение+60евро за над 72 часа+69евро за нещата от първа необходимост за тези 8 дни, понеже не е с постоянен адрес в Брюксел, нито има двупосочен билет. Във формата, която е попълнена в Брюксел жена ми е написала испанска банкова сметка, а на места чета, че връщали в сметката която е свързана с картата с която е купен билета, не че е проблем пак е наша, но е българска. Та все едно в коя ще преведат.

След като изпратих формата им, ми изписа Thank you, your submission has been received., но за мен аз няма никакво доказателство, че съм изпратил каквото и да било днес. Колко време трябва да чакам, за да не стане така, че да решат, че не сме се жалвали в определения срок?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Alexander, освен your submission has been received трябва да сте получили и многоцифрен номер от тяхната CRM, това е номерът, под който е заведена жалбата (той е автоматичен). Оттам нататък контактувате само по този номер (file reference). Обикновено отговор от тяхна страна отнема поне месец, а самата компенсация - дори по-дълго време, със сигурност ще се свържат с вас, независимо какво сте изпратили като документи, и сами ще ви предложат сума за обезщетение (разбира се, различно от това, което Вие сте поискали). Можете да им пишете, за да ги натискате, като ползвате отново онлайн формата и номерът на Вашата жалба, но авиокомпаниите са залети с подобни жалби и обработката става бавно, тъй като Customer Center е някъде в Европа и въобще не си дават зор.

Не могат да претендират за късно подаване на жалбата, не намерих точно техните условия, но освен общия срок имаше обвързване и с получаването на багажа, от което Вие се възползвате.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Този CRM номер идва в мейл като потвърждение ли? Нищо не са ми изпратили, та явно нямам. Ще пратя днес нова форма..

60+60 евро са техните обезщетения за 24 и 72 часа, а 69 евро разходи  за 8 дни без багаж са малко, след като се говореше, че  над 100евро осребряват, та ще са много нагли, ако искат да намалят сумата.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Мина месец и няма никакво развитие. Писах им в началото два пъти, през формата в сайта им и ръчно, но така и не получих многоцифрен номер CRM. Някаква идея какво да предприема или да чакам още?

Връзка към коментар

Звъненето го изключвам! Звъняхме поне десет пъти в началото и всеки път беше някакво чудо, даваха други телефони и т.н. Половината телефонни номера не можеха да се избират от чужбина. Най-тъпото е, че трябва да се контактува само с офиса в Брюксел!

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Следваща стъпка - оплакване до регулатора в държавата, където са регистрирани.

Това вече нищо не ми говори. Може ли да поясниш. Предполагам са регистрирани в Белгия, това пише в гугъл за тях

Jetairfly is a Belgian airline with its headquarters in Ostend, Belgium and its centre of flight operations at Brussels Airport, Belgium

 

Понеже ми се случва за първи път и нямам опит, така ли процедират и другите компании? Имам предвид, че трябва да се контактува само в офиса, където е подадена жалбата. Ако беше в Куба,  щях да съм дал 50е за разговори само до сега..Тукашния офис, все едно е друга компания, няма нищо общо и не знае нищо..

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Ето списък с регулаторите по държави:

http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

 

Те се грижат авиолиниите да спазват европейските директиви и условията си за превоз и компенсация.

 

Напиши на компанията последно предупреждение, че ще подадеш жалба за неспазване на описаните правила към въпросния регулатор, но им дай краен срок за отговор.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След като днес им писах отново, ще изчакам една седмица още. Ако няма никакъв резултат, ще пиша на регулатора в Белгия.

Дали трябва да е на френски жалбата или може и на английски? 

Връзка към коментар

Днес ми отговориха през фейсбука!

 

Hi Хххх. We've received your baggage claim on July 2! Our complaint department is still investigating your claim and will contact you when the investigation is done. There's a waiting period from 8 till 10 weeks. Kind regards, Lennart

 

Все е нещо, интересно защо са получили с 3 дни закъснение жалбата, която подадох на 29 юни, но няма значение. Ще има да се чака още доста явно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4844806 

"Самолет на „Луфтханза“ от Франкфурт кацна в събота вечерта на летище София, без да докара багажа на нито един пътник

 

Преди, като работих на PDV, имахме веднъж самолет, руски чартър, който кацна беза да "докара" ските на нито един пътник.

А те идваха на ски на Боровец. Щяха нас да линчуват там. :lol:  :wacko:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Малко новини по темата.

Днес преброих, че са минали 12 седмици от подаването на жалбата и все още нямам отговор. При последният ми контакт ми казаха, че разследването трае между 8 и 10 седмици.

След като вчера им писах през фейсбука отново, като не пропуснах да им напомня какво са ми казали предния път и колко време е минало вече, тази сутрин ми отговориха следното

 

Hi Georgieva, we'll verify this with our complaint department!

 

След това им писах, че ще чакам отговор им и преди малко получавам това

 

Hi Detelina, I've contacted our complaints department for this issue and they will reply to me as soon as possible! Kind regards, Lennart

 

С две думи нищо ..преди поне казваха нещо и някакъв срок, а сега и двата пъти никакъв отговор реално, само отбиване на моето питане..

Взе да ме съмнява края на тази ситуация, явно не им се плаща нищо

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.