Прескочи до съдържание

Кола под наем за начинаещи


Препоръчани мнения

Здравейте,

 

през месец август ще пътуваме до Дюселдорф, а оттам мислим да обиколим Холандия и Белгия. Идеята ни е да вземем кола под наем, но условията не са ни съвсем ясни. Може ли някой, който е ползвал услугите на rent-a-car фирми да ни разясни процедурата?

 

Благодарим предварително,

Владимир Вичев 

Връзка към коментар

Здравейте,

 

през месец август ще пътуваме до Дюселдорф, а оттам мислим да обиколим Холандия и Белгия. Идеята ни е да вземем кола под наем, но условията не са ни съвсем ясни. Може ли някой, който е ползвал услугите на rent-a-car фирми да ни разясни процедурата?

 

Благодарим предварително,

Владимир Вичев 

Накратко казано трябва да намерите сайт, който предлага коли под наем - например http://www.rentalcars.com/Home.do?affiliateCode=magelanci&preflang=bg и задаваш датите и часовете, в които искате да вземете и да върнете колата. Във вашия случай е важно да проверите дали колата може да напуска страната. Предполагам, че няма да е проблем, но трябва да е изрично упоменато. Друго важно нещо е да видите дали има ограничение на километрите, които можете да изминете за периода, за който вземате колата - т.е ако има ограничение (например 100 км на ден) дали ще са ви достатъчни.

Избирате си какъв клас кола искате и проверявате дали цената ви устройва. Важно е също така какво е включено в цената - добре и препоръчително е да си направите застраховка - през сайта, през който резервирате или на място като вземате колата. Почти 100% ще ви искат кредитна карта, от която ще блокират депозит, докато върнете колата - сумата зависи от компанията, от която вземате колата. Кредитната карта трябва да е на лицето, което ще шофира колата. Много често само 1 лице може да шофира колата, срещу допълнително доплащане може да се добави шофьор. Можете да наемате GPS, детски столчета, вериги и какво ли още не на място...

Това е на кратко... :) Ако има нещо друго конкретно - питай!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ще хвана да напиша нещо като мини наръчник за начинаещи в колите под наем, че кашата там наистина е ужасна, но в повечето случаи засяга хората, само ако искат да спестят понякога доста символична сума :)

 

Но преди да започна, само да попитам, нали нямате намерение да връщате колата в друга държава?

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Жоро, ще ми е много полезно да напишеш от твоите супер упътвания и по този въпрос. Аз букнах кола, но пътуването ще е след малко повече от месец. Така че, чакам с нетърпение!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря за отзивите ви.

Колата ще я вземем и върнем на летището в Дюселдорф. Въпросът ми е навсякъде ли се иска наличност по кредитна карта и оскъпява ли се много с пълно автокаско за 10 дни? 

Връзка към коментар

Благодаря за отзивите ви.

Колата ще я вземем и върнем на летището в Дюселдорф. Въпросът ми е навсякъде ли се иска наличност по кредитна карта и оскъпява ли се много с пълно автокаско за 10 дни? 

 

За доълнителното каско, брой по около 15-20 евро на ден. Не че съм гледал конкретно как са цените в Германия, но обикновено навсякъде са в този диапазон. 

 

Наличност и кредитна карта са малко изключващи се понятия :) Ако си купиш допълнителното каско няма да искат да имаш голяма свободна за блокиране сума, в противен случай може да искат да блокират поне няколко стотин евро. Тези отговори за съжаление само след писмена комуникация с конкретния офис на конкретната фирма. 

 

 

Жоро, ще ми е много полезно да напишеш от твоите супер упътвания и по този въпрос. Аз букнах кола, но пътуването ще е след малко повече от месец. Така че, чакам с нетърпение!

 

Ами то по-скоро си мислех да е точно обратното на дългите и пространни писания, с доста шорткъти и дори неточности, но всичко направено с цел да е опростено за да не се объркват хората с излишни детайли. Но ще гледам да го измисля :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Без да ползвам допълнителни застраховки в Дубай ми блокираха 400лв., в Италия 900лв,а в Испания 1900лв.

Така че си пригответе кредитна карта на името на шофьора задължително.

В Барселона за пълна застраховка искаха по 15 евра на ден.

За по-точни цифри най-добре си комуникирай с рентакар компанията и чети подробно пълните общи условия.

Още нещо-в Дубай нямахме проблем ,но Европа зарядното за колата най-вероятно няма да ти работи.Предполагам,че го правят,за да наемаш навигация.но не съм сигурен.Все пак това си беше проблем особено първия път като не бях подготвен за такава подлост.

 

П.С.Като се ориентирате и букнете кола,моля да дадете подробно инфо тук,че аз имам подобна идея на вашата и ще ми е интересно какви са условията в Германия.

Редактирано от christuff
Връзка към коментар

 

 

Ще хвана да напиша нещо като мини наръчник за начинаещи..

А аз мисля, че един форумен раздел "for dummies" би могъл да е начална страница за всеки, независимо от опита. 

Връзка към коментар

Като стана дума за подлости, в Германия точно усетих най-голямата подлост от страна на фирмите даващи коли под наем.

Беше февруари или март в Мюнхен, фирмата sixt, валеше сняг и беше доста студено. Колите там, като цяло са скъпи, над средното за Европа, отделно блокажи по карти  и т.н., но когато ме попитаха дали искам зимни гуми при условие, че навън вали сняг се учудих. Още повече се учудих, когато разбрах, че ще ми струват още 70евро. От тогава знам, че няма държава, където да е задължително карането със зимни гуми, ако искаш, както се казва. Друг вариант е да имаш вериги в багажника, както е в Италия и на други места.

Най-голям депозит ми блокираха пак sixt, но в София, колкото и странно да е. За една корса 800-900 евро

Правил съм си допълнителна застраховка много пъти, но след като разбрах, че и тя не покрива всичко спрях. Обикновено прагове, под, стъкла, огледала и гуми не влизат!

Има и такива, които покриват всичко, но са още по-скъпи, а и не навсякъде ги има. Задължително оглеждам много подробно колата и често се връщам да ми отбележат различни пропуснати забележки. Струва ми се, че това е най-важното при взимане на кола под наем.

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Всичко зависи от доставчика. Лично аз предпочитам Europcar. На първо четене е по-скъп доставчик, но като се вгледаш в детайлите разбираш, че в крайна сметка цената е оптимална и отговаря на качеството на предоставената услуга. Горе се дава пример с Германия. В цената на Europcar е включена такса зимни гуми и тя не се начислява допълнително. Още по-нагоре се говори за допълнителни застраховки. Нека уточним, че тези допълнителни застраховки варират според заложеното в тях застрахователно покритие. Отново ще дам пример с Europcar. Там въпросните застраховки са разделени в три основни групи. Първата е базова и е включена в цената. Покрива основни неща, но самоучастието е сериозно. Второто ниво покрива всичко, но отново има самоучастие. Третото ниво покрива абсолютно всичко и няма самоучастие. Винаги избирам третото ниво. Цената на ден при него е равна на цената на ден за самата кола. Да, по този начин общата сума се удвоява, но лично аз предпочитам сигурността. И накрая, повечето посредници събират цената авансово още по време на резервация. Така постъпват и партньорите на Георги от Rentalcars. При тях условието за авансово предплащане е умело скрито чрез опция за безплатно канселирате на резервацията. В крайна сметка до последно по време на процеса на резервация не става ясно дали парите от картата ще бъдат дръпнати, блокирани или не. При мен бяха дръпнати с приключване на резервационния процес с опция за безплатна отмяна. Мразя подобни номера на дребно и още тогава изразих несъгласието си с подобна политика в нарочната тема! При Europcar това не съществува. Парите се дърпат от картата при вземане на колата, а опцията за безплатно анулиране в повечето случаи е стандарт. В крайна сметка в моя случай се получи така, че резервирах кола през Rentalcars за ползване в средата на юли тази година. Направих резервацията през месец октомври, 2014 г., като до последно останах с впечатление, че сумата няма да бъде дръпната от картата. Очакванията ми бяха излъгани. Междувременно периодично проверявах цената през различни доставчици (а не посредници) и преди около месец Europcar ми предложиха аналогична цена на вече платената преди 7-8 месеца цена на Rentalcars. Логично резервирах през Europcar, а отмених резервацията към Rentalcars. В резултат на цялото това упражнение бях лишен от възможността да ползвам определена сума за един съществен период от време поради неясно формулирани условия на посредника. Съжалявам, това не е коректно от моя гледна точка и повече не бих ползвал услугите на който и да е посредник. Още повече, че в крайна сметка накрая цената се оказа абсолютно същата и дори малко по-ниска при извършена резервация само месец преди периода на наемане, без да съществува блокиране или дърпане на пари от картата и най-важното, наемам кола директно от доставчика с негова застраховка...

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

В Economycarrentals (посредник), от където аз резервирам се плащат в момента на резервацията само 10%, а сумата се връща при анулация, която е безплатна. Цените винаги са по-ниски. Застраховка винаги плащам на място директо на доставчика. Това от кого да се резервира е въпрос на личен избор и винаги трябва добре да се четат условията.

Връзка към коментар

А аз мисля, че един форумен раздел "for dummies" би могъл да е начална страница за всеки, независимо от опита. 

 

Ами то има такъв раздел и си пише отгоре FAQ. Не е във форума, но мисля че дава добър начален старт за всеки начинаещ. Друг е въпроса, че не хвана много дикиш и тази секция в новата версия на форума най-вероятно ще отпадне. 

 

Проблема с колите под наем, е че всяко опростяване ще води до неточности, които може и да не са фатални, но нали все пак не трябва да заблуждаваме. Но ще видя какво може да се спретне...

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Economycarrentals на летището в Пунта Кана ни изнудиха да платим всичко, що можеше да бъде платено. От обявена цена 21 евро на ден, стана 58 евро. За един пиклив малък шевролет. Блокировката за колата беше  250 долара.

И за капак записали картата на моя близък и добре, че се обадиха от банката му да го уведомят, че има опити за плащане в два сайта, та я блокира своевременно.

Връзка към коментар

Ива, Економикарренталс са посредници, те не дават коли, виж коя е фирмата? И твоя познат като се върне да им пише и да си изпроси нещо за неприятностите.

Economycarrentals на летището в Пунта Кана ни изнудиха да платим всичко, що можеше да бъде платено. От обявена цена 21 евро на ден, стана 58 евро. За един пиклив малък шевролет. Блокировката за колата беше 250 долара.

И за капак записали картата на моя близък и добре, че се обадиха от банката му да го уведомят, че има опити за плащане в два сайта, та я блокира своевременно.

Връзка към коментар

Ива, Економикарренталс са посредници, те не дават коли, виж коя е фирмата? И твоя познат като се върне да им пише и да си изпроси нещо за неприятностите.

Да, да..Видях, че съм се объркала. Ето тези са - https://www.economyrentacar.com/en/dominican-republic

Почнал е да се жали вече :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Стриктно задължително ли е да имам кредитна карта, за да наема кола (в случая в Германия)? Разполагам само с дебитни, но досега, където са ми искали кредитна карта, съм минавала без проблем с дебитните. А кола досега не съм наемала, затова искам да съм сигурна, че няма да стане гаф. :)

Връзка към коментар

Стриктно задължително ли е да имам кредитна карта, за да наема кола (в случая в Германия)? Разполагам само с дебитни, но досега, където са ми искали кредитна карта, съм минавала без проблем с дебитните. А кола досега не съм наемала, затова искам да съм сигурна, че няма да стане гаф. :)

 

Без да пишеш на конкретния офис, на конкретната фирма която е избрана няма как да се знае. Просто с кредитна няма да имаш проблеми, но за дебитна трябва да имаш потвърждение (писмено по възможност), че е ок. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Без да пишеш на конкретния офис, на конкретната фирма която е избрана няма как да се знае. Просто с кредитна няма да имаш проблеми, но за дебитна трябва да имаш потвърждение (писмено по възможност), че е ок. 

 

Аха, значи при всеки е различно.

Благодаря за бързия отговор :)

Връзка към коментар

И още един лаишки въпрос от мен - колата, която искам да взема, има дневен лимит от 300 км. Тя ще е при мен 4 дни. Накрая ще гледат ли ден по ден колко километра съм минала и дали някой ден не съм минала 350 км например, или ги интересува да не надхвърлям тотала от 1200 км?

Връзка към коментар

Отдавна се каня да попитам - как точно става тоя номер с неработещата запалка в колата та да те "накарат" да си вземеш навигация от тях?

т.е. ако си вземеш ГПС запалката трябва да работи за да зарежда навито все пак. Или избирайки кола с ГПС ти дават такава с фабрично вграден? Е на кола висок клас може и да е така, ама някой пиклив Хюндай/Ярис/Ситроен/Фиеста ( ненужното да се зачеркне :) ) едва ли има, значи варианта остава с външен/допълнителен ГПС. 

Разсъжденията ми са в следната посока - за да работи / не работи когато ТЕ си искат най-вероятно просто свалят бушона, едва ли някой ще тръгне да я откача "хардуерно" зад таблото. Поне базирайки се на 17 годишния ми опит от работа с коли и жици не виждам по-логичен вариант...

И ако е така, всеки една идея по-грамотен би бил в състояние да се сдобие с работеща запалка/зарядно.

Терзанията ми са затова, че имам 1 преносим ГПС, 2 смартфона - на всеки от тях инсталирани и iGo, и HERE с винаги актуални карти , таблет... всичкото туй нещо върши работа и като навигация. За какво да се тръсна с още 5/6/7$ на ден за ГПС?!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз последния път нямах зарядно за кола и си минах цяла Европа без проблем. Просто пусках и спирах гпс-а. Ако се кара извънградско, често по 100-200 и повече км не се отклоняваш никъде и няма смисъл да седи и гпс-а пуснат.

Връзка към коментар

Еми освен да си ги менкам като падне батерията на едното, после второто...третото и така :)

Ама сефте смятам да наемам кола... в Йордания, да не се озова я при Саудите, я в Израел или не дай Боже в северните им съседи....

ще трябва да инсталирам навигация и на жената на телефона, та да имам още един под ръка.

Ха, като се замисля нейния тел е същия като моя, мога просто да и взема батерията. ;)

Връзка към коментар

Еми освен да си ги менкам като падне батерията на едното, после второто...третото и така :)

Ама сефте смятам да наемам кола... в Йордания, да не се озова я при Саудите, я в Израел или не дай Боже в северните им съседи....

ще трябва да инсталирам навигация и на жената на телефона, та да имам още един под ръка.

Ха, като се замисля нейния тел е същия като моя, мога просто да и взема батерията. ;)

Две устройства би трябвало да те изкарат цял ден(освен,ако батериите им не са съвсем скапани).Ако караш извънградско със сигурност нямаш проблем.Другото ,което съм правил е да карам само с  гласови направления и  с изключен екран.Спестява доста от разхода на батерията ,а не е токова трудно ориентирането така даже и в градовете.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.