Прескочи до съдържание

Компенсация за отменен полет в САЩ


Препоръчани мнения

Привет,

мисля че случаят ми е за тук. Майка ми пътува от САЩ (Лас Вегас) от вчера и е в голямо приключение. 

Полет Вегас - Чикаго с Юнайтед закъснява с 2 часа. Съответно се изтърва връзката Чикаго - Мюнхен с Луфтфанза. Правят преразпределение и ги отправят на гейт за полет до Франкфурт. Стоят, стоят... и след час и половина отменят полета. Настаняват пътниците на походни легла на терминала. Раздават им картончета с телефон на който да се обадят сутринта и да питат кога и за къде ще летят. Тя има асистанс ( слава Богу се оказва българин), но на човеса все пак му свършва работното време и си тръгва. През това време се чуваме с майка ми - аз веднъж и сестра ми от там, няколко пъти. Майка ми е на 74г. и не знае една дума на англ. 

Преди два дни реших да й взема билет София - Варна, за да си дойде за един час, а не да се лашкаме 10,12 часа с колата до София и обратно. Умишлено взех късния полет (00:55), а нейния самолет от Мюнхен каца (трябваше да кацне) в 18:30 - тази вечер. Презаверяване на полета 50 евро. Няма смисъл, а и не знам за кога...Канселиране - връщат ми само 20 лв. (билета струва 97 лв). Утре сутрин пътувам за София.

Преди час разбирам че няма връзка с нея и всъщност и моят телефон е спрян. Вчера си платих сметката. Няма как да е това. 

Звъня на оператор - надвишен лимит - 260 лв. От 4 разговора. 8лв на минута от нея - 3 на мин. към нея. Офисите вече са затворени и не мога да платя. Съответно няма как да я набирам и от друг телефон щото тя плаща и на входящи...Последно разбрах че са я чекирали и ще чака полет за Мюнхен, който трябва да кацне в София утре по същото време (18:30)

И така, положението е следното -  надявам се този полет да се осъществи, защото нямам връзка с нея. Освен че проследявам полетите... и очаквам да е на борда утре.

Та въпросът ми е: мислите ли че има слисъл да пиша за обезщетение и ако да, бихте ли ми подали нещо като форма или стандартен текст ( ако има такъв, разбира се).

Предварително Ви благодаря.

Поздрави

Връзка към коментар

Страхувам се, че вашия случай попада в доста гадна сива зона. 

 

1. За компенсация е виновна авиокомпанията оперираща полета

2. Компенсации се полагат, когато виновната авиокомпания е регистрирана в ЕС

3. Компенсации се полагат, ако авиокомпанията не е регистрирана в ЕС, но излита от ЕС летище

 

При вас 1. е United, ако допуснем, че всички проблеми са произлезли от закъснението на първия полет. Малко ми е мътно тук с отменения полет до Франкфурт, но какво да се прави. Тъй като 2 и 3 не са изпълнени условия при вас, предполагам, че нямате право на компенсация. 

 

Може да прегледаш тази тема: refund.me - компенсация и резултат, да видиш те какво ще ти кажат, имаш ли право на компенсация или не. Ако им ангажираш услугите ще щипнат 20%, т.е. вместо 600 ще вземеш 480€. 

 

Но на първо време, просто се успокой малко, нека майка ти се прибере по живо по здраво, битката за компенсацията няма да избяга :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Кофти случка. Да ме извинявате, но да пратиш толкова възрастен човек на такова пътешествие без дума на чужд език е безотговорно. Меко казано.

 

Нека се въздържаме от подобни оценки. Нямаме никаква представа какви са точно обстоятелствата и какво е наложило пътуването. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

И аз бих заложил на "готова" помощ от сайт като refund.me. Те са наясно и със задълженията на компаниите в САЩ.

Причината и опериращата авиокомпания на отменения полет до Франкфурт също играят важна роля.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Кофти случка. Да ме извинявате, но да пратиш толкова възрастен човек на такова пътешествие без дума на чужд език е безотговорно. Меко казано.

Стига де, аз познавам една камара възрастни люде, които пътуват при децата си я, в Америка, я, в Канада или Австралия.

Дето хем не знаят език, хем са трудно подвижни /някои/, хем с хиляда болести, пък с асистенция по летищата си пристигат.

Като си покаже билета, ще стане ясно за къде се пътува, добри хора има навсякъде. :)

Последно се сещам за едни възрастни хорица на летището в Мадрид, македонци, дето като ни чуха, че си говорим на български, така ни се зарадваха, бяха се объркали. Пък ние ги хванахме за ръчичка и ги заведохме на влака за другия терминал, после им намерихме гейта, насадихме ги точно на място, за да си изчакат полета, посочихме ги на девойката, дето ще чекира, за да не ги пропусне.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Съгласен съм, на човек му е странно докато не му се случи на него. Само като си представиш поредицата от усложнения и разходи при едно придружаване... Я не те пуснат отпуска, я си единствен родител и няма кой да гледа бебе/дете, варианти 1 милион :)

Редактирано от DimitarD
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Кофти случка. Да ме извинявате, но да пратиш толкова възрастен човек на такова пътешествие без дума на чужд език е безотговорно. Меко казано.

xisba, никой никого не е "пращал", това не е командировка. Нали не ми казвате, че пътуването е само за хора до определена възраст (каква ли е според вас) и знаещи език? Майка ми пътува до САЩ почти всяка година (от 2008 насам) при сестра ми и семейството й. Но това няма общо с темата. Това не се случва само на възрастните, които не знаят английски, а на цял самолет хора, всякакви. Възрастта и езика не могат да накарат полета да тръгне навреме или куфара ти да пристигне заедно с теб. Да, може би щеше да се чувства по-малко несигурна и стресирана. Може би, колкото младата жена (знаеща английски) с бебе което е трябвало да приспи на походното легло на терминала и тъкмо когато спряло да реве и заспало, ги вдигнали...

Простете лиричното отклонение. Не че толкова се налагаше, но определенията по-горе ми се видяха крайни...меко казано.

И така, минавам на същественото. 3 полета, от които нито един както трябва. Вегас - Чикаго с 3 часа закъснение - UA. Чикаго - Мюнхен - 24 часа закъснение - LH (през това време е неуспешния опит да ги качат на полет за Франкфурт, който бива отменен). Мюнхен - София с LH, с 30 мин закъснение (бял кахър, както се вика), но багажа го нямаше:). Куфарът пристигна след два дни, разпран по дължина, без дръжки и колелета, но пък всичко беше на лице.

Пропуснах да отбележа,че по време на престоя на терминала в Чикаго пътниците са получили ваучери за храна за 25 долара.

Та, треската мина, майка ми се прибра, жива и здрава, куфара също (не толкова здрав:). Мисля да опитам все пак, да потърся някаква компенсация. Ще бъда благодарна на съвет или насока.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За багажа ти трябва протокол от наземния оператор, че е доставен повреден. Без такъв си за никъде.

Последната оперираща авиокомпания, след която не се е появил багажът, е длъжна да ти плати разходите по възстановяването.

За закъсненията - refund.me ili getairhelp.com. Случаят е прекалено сложен да се бориш сама.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За закъсненията - refund.me ili getairhelp.com. Случаят е прекалено сложен да се бориш сама.

 

Nina, само да затвърдя, че и това е моето впечатление, ако търсиш повече мнения. Регулацията е доста объркана и при всеки по-сложен казус хора като нас, които не са професионалисти единствено могат да се чешат умно по главите. Посочените сайтове, ако не друго, поне няма да ти вземат пари, освен ако не се стигне до печеливш изход :)

 

Ще се радвам, ако споделиш крайния резултат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.