Ilian359 Публикувано: 27 май, 2013 Публикувано: 27 май, 2013 Магеланец не значи любител на летенето! Аз предпочитам кораби и влакове! Не мога да повярвам, че има и друг релсолюбив във форума освен мен! На второ място ми е летенето. Особен принос за това има дъщеря ми, която се превъзнася по самолети, откакто е проговорила. Сега се приспиваме с тази книга: http://www.fiut.bg/book/samoleti 2
гост Публикувано: 27 май, 2013 Публикувано: 27 май, 2013 Не мога да повярвам, че има и друг релсолюбив във форума освен мен! Някъде май писах, детската ми мечта беше да живея във влак и си представях как спирам на различни гари и се разхождам из различни места.... На второ място ми е летенето. Особен принос за това има дъщеря ми, която се превъзнася по самолети, откакто е проговорила. Сега се приспиваме с тази книга: http://www.fiut.bg/book/samoleti А ако трябва да се съобразявам със сина ми, ще ми се наложи да пътувам с багери! 8
captain_oveur Публикувано: 27 май, 2013 Публикувано: 27 май, 2013 Не мога да повярвам, че има и друг релсолюбив във форума освен мен! На второ място ми е летенето. Особен принос за това има дъщеря ми, която се превъзнася по самолети, откакто е проговорила. Сега се приспиваме с тази книга: http://www.fiut.bg/book/samoleti Има, има релсолюбиви Някои са се возили на "Plasser & Theurer" 3
Nikotin Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 Има още фенове на ЖП транспорта. Какво ще кажете за едно организирано возене на теснолинейката? 1
Ilian359 Публикувано: 28 май, 2013 Автор Публикувано: 28 май, 2013 Между другото, на първи юни ще има пътуване около София с парен влак за деца от Централна гара. Заминава в 10:20 и се връща в 11:40. За записване на малчугани можете да се обадите на Връзки с обществеността на БДЖ. Предишни години беше такъв редът. Как оспамих темата за авиацията... 1
Elena Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 Много хубаво, обаче в БДЖ не вдигат телефоните Имаш ли малко повече информация - какъв е маршрута, може ли и възрастни да се качват...че са по-големи любители на влаковете и т.н.
Фил Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 обаче в БДЖ не вдигат телефоните Ама че си разглезена, ти още малко и ще поискаш он-лайн билети да ти продават :D
Elena Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 Свързах се с БДЖ, след като си помрънках тук Тази година ще има организирано празнично пътуване за деца от социални домове, което е повече от чудесно За всички останали до 14-годишна възраст пътуване в цялата страна ще е безплатно
Ilian359 Публикувано: 28 май, 2013 Автор Публикувано: 28 май, 2013 (редактирано) По принцип тази инициатива е за деца от социални домове. Но винаги е имало допълнителни места и срещу обаждане са пускали фенчета, та са им предвиждали и подарък. Според мен ако не се изсипят стотици хора, ще пускат неканени пътници. В последните 3-4 години празнично пътуване нямаше. Предполагам подновяването е благодарение на новия изпълнителен директор на БДЖ - професионалист от висока класа. А маршрутът е София (10:20)-Подуяне-Казичене-Кремиковци-Илиянци-София(11:39). По принцип влакът НЕ спира на междинните гари. Редактирано 28 май, 2013 от Ilian359 1
Nikotin Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 Преди години бяха возили и до Банкя ако не се лъжа.
Ilian359 Публикувано: 28 май, 2013 Автор Публикувано: 28 май, 2013 Да, но не за деня на детето. Последно решиха да направят достъпен атракцион за 12 лева двупосочно точно по 24-ти май миналата година. Естествено мероприятието пожъна огромен неуспех, защото София се беше опразнила за почивните дни, а и бедежарският маркетинг не направи нищо, за да популяризира инициативата.
Duke Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 А маршрутът е София (10:20)-Подуяне-Казичене-Кремиковци-Илиянци-София(11:39). По принцип влакът НЕ спира на междинните гари. То оставаше и да спира на тези китни гари и съвсем щеше да ме навиеш за пикник сред девствената природа на софийското равно поле... 1
wilks Публикувано: 28 май, 2013 Публикувано: 28 май, 2013 Аз също съм от феновете на железниците, за момента най-вече на DB. Много искам да пътувам в руски влак, примерно два или повече дена, за да има време да усетя в пълнота цялата тръпка от приключението А ако трябва да се съобразявам със сина ми, ще ми се наложи да пътувам с багери! По тази логика, ако аз ти бях син, щеше да ти се наложи да пътуваш с бетоновози и кранове. :D Имах доста голяма колекция от такива машинки, но какво се случи с тях така и не разбрах...в един момент просто изчезнаха заедно с кашона
georgiev Публикувано: 23 юли, 2013 Публикувано: 23 юли, 2013 (редактирано) Малко да вдигна темата със снимки от този уикенд по линията Локарно - Белинцона - Тунел Готард - Цуг - Цюрих. Снимките са от влака, затова не са с много добро качество, но дават представа за гледките. Това е Локарно, влакът тръгва в посока планините и облаците в далечината. http://magelanci.com/gallery/image/2329-img-5234/ Някъде по линията, вече високо в планината (над 1000 м). http://magelanci.com/gallery/image/2331-img-5244/ ЖП тунелът Готард (15 км) е отворен през 1882 и свързва кантоните Тичино и Ури в Швейцария, като преминава под прохода Готард и може да се ползва целогодишно. Тунелът е важна транспортна връзка между северна и южна Европа. В момента се строи нов тунел, който ще е с дължина 57 км и ще е най-дългият в света, но няма да предлага такива изгледи. http://magelanci.com/gallery/image/2332-img-5247/ Езерото Цуг, от другата страна на тунела, вече доста по-ниско. http://magelanci.com/gallery/image/2333-img-5250/ Редактирано 23 юли, 2013 от georgiev 1
Hollywood Публикувано: 23 юли, 2013 Публикувано: 23 юли, 2013 имаше едно време Bahntv на Астра, но за съжаление го спряха. Има ли някакъв специализиран тв канал на жп тематика?
theo Публикувано: 25 юли, 2013 Публикувано: 25 юли, 2013 За любителите на жепе пътешествията: http://www.seat61.com 1
ОКЕАН Публикувано: 7 ноември, 2014 Публикувано: 7 ноември, 2014 (редактирано) Никога не съм летял. Прекалено скъпи ми се струват полетите. Не разбирам логиката на летищни такси и такса обслужване, а по принцип и нямам бърза работа. Имаше парни влакове от София до Банкя и до Своге, а също един с доста обиколен маршрут мина и през моя град Велико Търново- Горна Оряховица- Шумен- Комунари- Карнобат- Ямбол- Нова Загора- Симеоновград- Свиленград- Истанбул, за някои от тези влакове писаха в сайта на бдж, а за парните по форуми. Бяха част от Ориент експрес и Носталгия експрес- атракционни пътувания за чужденци преди два месеца 5-7 септември. Беше предвидено влакът да се върне, но рекордни валежи отнесоха линията и не стана. По-късно имаше и Носталгия експрес, отново с чужденци атракционно влакче с маршрут Будапеща-Истанбул- също мина и престоява дълго време на гарата в моя град. Редактирано 7 ноември, 2014 от ОКЕАН
NikolaiRG Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 (редактирано) Нека да се запиша и аз като релсолюбител. На мен също ми беше мечта да живея във влак, по-точно да имам собствен и да обикалям цял живот насам-натам. Иначе най-дългото ми пътуване с влак беше до Москва, около 2 дни и половина. Плюс обратно пътуване, разбира се. Бях на 5, после в Русия навърших 6, докато се върнем. Няколко дни след пътуванията ми се струваше, че хотелът потегля. Сега през почивните дни не ме свърта в града и пътувам с влака заради самото пътуване, обикновено в събота. Измислям си маршрути,докато ми омръзне. Ползвам карта "класик" на БДЖ. Жалко, че няма по-нормални жп оператори в България от БДЖ. Редактирано 8 ноември, 2014 от NikolaiRG 3
Botko Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 Железниците ми бяха транспорт-а с който стигнах до доста кътчета в Европа.Преди 20 и повече години ,това за кратко ми беше и стажуване....после професия,но за кратко.Но пък едва ли във форума някой ще се похвали ,че е карал локомотив Паметни пътувания.... Пловдив-София-Белград-Будапеща-Берлин-Малмьо(с фери от Засниц-Трелеборг)-Гьотеборг-Осло-Берген и обратно Или пък Аместердам-Мюнхен(с отбивка през Аусбург до Фюсен)- Инсбрук- Болцано- Рим-Неапол(Помпей)-Верона-Венеция-Любляна - София.... Когато имаш възможност да пътуваш в Западна Европа влаковете са предпочитания транспорт.В Скандинавия е невероятно удобно и красиво с този транспорт.Стигал съм до Нарвик (Норвегия),който има връзка по релси само със Швеция и Стокхолм,през Йостерсунд....или Боден-Хапаранда(Шведско - Финландската граница).И сега бих пътувал по този начин,но има по евтини и бързи алтернативи...Усещането обаче е по хубаво с влак.На всеки препоръчвам пътуване по зъбчатите железници в Швейцария -Интерелакен- Лаутербрунен-Клайне Шейдаг или Интерлакен - Люцерн. В Норвегия Фломс бан. Мирдал - Флом (пристан на Aurlandsfjord)...Къде е в тази листа България и нейните железопътни маршрути.Ако изключим положението и ситуацията в БДЖ, железопътните маршрути са красиви и минават през красиви места.Бързината не е от значение ако си тръгнал да си почиваш с влак...и гледки.Все още тук,не е застъпен този туризъм ,но човек стига да иска може да си организира сам нещата. Колкото и в днешно време да са по редки влаковете по даден маршрут,все още има линии по които човек може да изпита удоволствие от пътуването с влак в България.Препоръчвам теснолинейната линия от Септември - Добринище,поне в маршрута от Септември до Аврамови колиби(най високата гара на Балканите)...участъка от Земен до Ръждавица по Земенския пролом...или Искърското дефиле и след него..от Мездра до Червен бряг през Карлуково...също и маршрута от Димитровград през Перперек до Кърджали...покрай язовир Студен кладенец, Горна Оряховица - Русе в частта покрай долината на Русенски лом.Има и други линии с красиви участъци,да не изброявам всички...хубавото е,че може да се спира и да се съчетават културно -исторически маршрути и достъпа до тях с влак или в близост до гари е наличен! Железницата е по хубавия и удобен транспорт на кратки и средно дълги разстояния...а за по дълги,човек трябва да има време и желание да се "повози " В никакъв случай обаче железопътния транспорт в 21 век не е по евтин от въздушния...особенно при скоростните влакове! 6
NikolaiRG Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 4-а линия не минава по долината на Русенски Лом, над нея и не се вижда нищо. Вероятно имаш предвид река Янтра в района на град Бяла. Иначе за мен на първо място в България е 2-а линия през Искърския пролом.
Botko Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 4-а линия не минава по долината на Русенски Лом, над нея и не се вижда нищо. Вероятно имаш предвид река Янтра в района на град Бяла. Иначе за мен на първо място в България е 2-а линия през Искърския пролом. Николай...Вероятно имам предвид ,точно че някои линии минават в близост до интересни места а не буквално В случая за 4-та линия,имам предвид точно покрай река Янтра в Търново до Бяла,но и без да буквализирам района на Русенски лом,защото Кошов,Иваново,Божичен са спирки/гари на селища край река Русенски лом.Написал съм ,че някъде обектите са в близост до гари Всяка линия си има нещо красиво и предизвикателно в това да пътуваш по нея. Линията по Искърския пролом в някои участъци ми напомня на тази м/у Пирот и Ниш покрай река Нишава или Радомир - Кюстендил в участъка Земен- Ръждавица. Макар и покрай големи реки и с по висока скорост,но пак живописни са м/у Кобленц и Бингем ам Рейн на река Рейн или Кобленц - Трир покрай река Некар в Германия. Красиви ж.п.линии да искаш в Европа..особенно Австрия,Швейцария,Северна Италия. 1
NikolaiRG Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 Аз в момента пътувам точно по 4-а линия. :-) За Швейцария и Франция, дай Боже след 10 дни да остане време и за това. Не зависи само от мен.
Botko Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 Има, има релсолюбиви Някои са се возили на "Plasser & Theurer" А на Матиса ? ....Вече не са "Plasser & Theurer"...oт доста години са Пласер Американ ! Моя дядо доста години работеше на Пласер и депото им беше в Илиенци.Сигурно от там ми е дошъл ищаха за скитня...и за влакчетата Аз в момента пътувам точно по 4-а линия. :-) За Швейцария и Франция, дай Боже след 10 дни да остане време и за това. Не зависи само от мен. Дай Боже! FIP билетите има ли ги още или поне картите ? 1
NikolaiRG Публикувано: 8 ноември, 2014 Публикувано: 8 ноември, 2014 А на Матиса ? ....Вече не са "Plasser & Theurer"...oт доста години са Пласер Американ ! Моя дядо доста години работеше на Пласер и депото им беше в Илиенци.Сигурно от там ми е дошъл ищаха за скитня...и за влакчетата Дай Боже! FIP билетите има ли ги още или поне картите ? Не съм подготвен по въпроса никак. Знаещите да пишат. Колкото информация бях натрупал, цялата излетя покрай многото работа през последните два месеца. Годината е добра откъм работа. Ще чета наново всичко цяла седмица. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега