ОКЕАН Публикувано: 8 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 8 ноември, 2014 Хубавото е че тук в България все още нямаме скоростни влакове и който има железопътна карта по-евтино му излиза само последните категоризирани Z места в автобус. Връзка към коментар
Botko Публикувано: 9 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2014 Хубавото е че тук в България все още нямаме скоростни влакове и който има железопътна карта по-евтино му излиза само последните категоризирани Z места в автобус. Ми не е хубаво ,че нямаме! Наложително е по някой маршрути да имаме поне за скорост 160/180 км/ч и това не е нещо непостижимо.Примерно Калотина - София -Пловдив(с реконструкция в участъка Побит Камък-Белово)-Бургас....или тази същата към Турция през Димитровград- Свиленград(там вече нещата са почти извършени като трасе) е съвсем нормално да има такива скорости,които даже не са скоростни.На подобни пресечени терени с големи криви Пендолино-то в Италия или ЧизАлпино в Швейцария имат в участъция за 120 км/ч ,че дори и 160...тук се влачат с 60-80. Влака не трябва да е само евтиния а и удобсто и сравнително бърз превоз.Пътуване София- Бургас е нормално в рамките на ДО 4 часа.София- Пловдив-1,30...Дори и по линията София- Варна само участъка в Искърското дефиле е труден за високи скорости...след Мездра терена не е сложен.При нормална железница със сравнително висока СРЕДНА скорост на влаковете(80/100 км/ч),вътрешни въздушни полети са почти излишни.Особенно ако пътуващите до морето от София имат възможност да качат и колите си на платформи.Но всичко е въпрос на мениджмънт и стратегия,което в БДЖ е кръгла 0.Държавата отсъства за това...тя може да помогне само по оперативни програми Транспорт от ЕС да вземе средства и да ги вкара ефикасно в реконструкция на споменатите линиии...интермодални терминали и подвижен състав. Винаги съм си мислил...и съм се надявал един ден да има влак София - Пловдив(1,30 ч)- Димитровград- Истанбул.Който да е дневен и да тръгва в София примерно в 7:30 и в Истанбул да е в 12:00 и е напълно възможно ,особенно при линия за 160 км/ч и граничен контрол както преди м/у Чехия-Германия(чехите още не бяха в ЕС,камо ли в Шенген) Усти над Лабе или Дечин - Дрезден. Или Венеция - Любляна....Качват се чехите или германците или италианци-словенци.. вървят един след друг или общ екип..Границата се минава транзит Ако някой има с нередовни документи го свалят в следващата гара в другата държава и с обратен влак го връщат там откъдето е дошъл.Варианти много...Просто ако една линия е скоростна но преминава през различни държави и не е уредено граничния престой е безмисленно скорост от 160 км в час или 200...и киснене 1 час на едната и 1 час на другата граница.А в момента е точно така!Железопътния транспорт при високи скорости и удобства,става привлекателен...може да привлечеш хора с по високи доходи,не само социално слаби,жепейци,студенти или такива с ограничен бюджет.Само с високи приходи,може да стигнеш по висок стандарт на обслужване.Но за да се стигне до това,трябва да се ангажира Компанията дали самата тя или чрез държавата....Дори законодателно ако щеш. В Швейцария вечерно време ж.п мрежата е 90% товарен трафик и всички ТИР-ове транзит през Швейцария са на платформи и на влаковете.Това са такси...облекчаване на трафика по автомобилните пътища,облекчение и за самите шофьори.Сигурност! Просто ще каже някой ама Швейцария е на стратегическо място...и България е...Само трябва да се замислим,че днес има ТИР-ова опашка на КПП Капъ куле до Одрин.Самия пункт е най голям в Европа...Трафика от Азия с новия тунел през Босфора ще минава през където му е по удобно,бързо и евтино.И България трябва да използва това.Без инфраструктура няма прогрес за нищо.А за тези с евтиния и спокойния вариант е измисленно Един пример...по долината на Рейн м/у Кобленц и Майнц. Има ICE- та ,които го минават за 30 мин....има и РЕгио влакове ,които спират на всяка спирка,на често са и са евтини.Може всяко едно селище и замък от лявата част на реката да спреш разгледаш и да хванеш влакче до следващото.А ако има нещо интересно от другата страна ( а има,примерно скалата на Лорелай) има си фери или пък пътуващи корабчета ,които са паралелно на линията. Хората имат опит и модел,просто трябва да го почерпим а не да мислим и нагласяме всичко с корист.А евтиното и бавно да ни го пробутват като преимущество! 21 век сме...при тези коли,магистрали,нискотарифни авио полети...железницата е обречена ако няма нещо по добро от тях...в случая тарифите не са от значение ако пътуваш Бургас - София - повече от 7 часа,не е сигурно дали ще стигнеш и пътуваш в смърдяща обстановка. 12 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 9 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2014 (редактирано) Ми не е хубаво ,че нямаме! Наложително е по някой маршрути да имаме поне за скорост 160/180 км/ч и това не е нещо непостижимо.Примерно Калотина - София -Пловдив(с реконструкция в участъка Побит Камък-Белово)-Бургас....или тази същата към Турция през Димитровград- Свиленград(там вече нещата са почти извършени като трасе) е съвсем нормално да има такива скорости,които даже не са скоростни. От София до Истанбул са 500 км. Ако с влак се стига за 4 часа с една спирка най-много в Пловдив, Истанбул ще стане още по-достъпен. Да не говорим за колко чужденци това също може да бъде вариант, които на път за Турция, да минат и да хвърлят едно око и оставят някой лев и тук, както и обратното - на туристите в Истанбул да се отбият при нас, с уговорката, че сравнението е трудно. ЖП транспортът има голямо бъдеще в Европа. Редактирано 9 ноември, 2014 от Zaro 5 Връзка към коментар
ОКЕАН Публикувано: 9 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2014 (редактирано) Имах предвид хубаво е че нямаме скоростни влакове от гледна точка на това, че биха били прекалено скъпи. А пък аз засега нямам бърза работа. Дори експрес рядко ползвам, повечето все пътнически предпочитам. А не, не съм съгласен че влаковете са мръсни, има нови вагони, които се поддържат. Редактирано 9 ноември, 2014 от ОКЕАН Връзка към коментар
Botko Публикувано: 9 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2014 От София до Истанбул са 500 км. Ако с влак се стига за 4 часа с една спирка най-много в Пловдив, Истанбул ще стане още по-достъпен. Да не говорим за колко чужденци това също може да бъде вариант, които на път за Турция, да минат и да хвърлят едно око и оставят някой лев и тук, както и обратното - на туристите в Истанбул да се отбият при нас, с уговорката, че сравнението е трудно. ЖП транспортът има голямо бъдеще в Европа. Спирка задължително ще има в Пловдив и Димитровград(заради идващи от Русе-Ст,Загора-Димитровград) и примерно следващата спирка може да е Одрин.Като от Димитровград до Одрин спокойно може да се извърши граничния и митнически контрол във влака.Следващата спирка след Одрин може да е Пехливанкьой възлова гара в която се събира и линията от Солун-Драма-Александрополи -Димотика...и следващата гара е Халкали в близост до летище Ататюрк преди Сиркечи,крайната гара в Европейската част. Линията Пловдив -Димитровград-Свиленград е по проект за 160 км/ч и до 200 км/ч за подвижен състава с автоматично накланяне на коша. София-Пловдив също по проект трябва да стане така.Не е необходимо повече от един влак дневно примерно 7..7:30 до 8 часа от София....да тръгва и един на обратно от Истанбул и един вечерен,който да е по бавен със спални вагони и да тръгва примерно в София около 12 и да пристига в 7 в Истанбул и да спира на повече гари който да е с вагони.Сутрешния да е тип мотриса.Това може да е вариант и до Белград и до Солун от София.Не че ги няма вариантите сега,просто трябва да се намали времепътуването.А това без скоростни линии и бързо минаваме през границите няма как да се случи.Лесния и бърз достъп прави хората мобилни и склонни да похарчат някой лев...Какво им пречи на хората в Истанбул да дойдат по бързо до София и Пловдив...20 милиона град е.Или да не се лашкат с коли или автобуси в трафика на града пътуващите за там българи и други чужденци които са в България и биха "скокнали" до там. С бърз Ж,п.транспорт и тези които са по морето биха стигнали много по бързо и с желание до Търново,Пловдив или София.Надявам се един ден това да е факт! 2 Връзка към коментар
Botko Публикувано: 9 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2014 Имах предвид хубаво е че нямаме скоростни влакове от гледна точка на това, че биха били прекалено скъпи. А пък аз засега нямам бърза работа. Дори експрес рядко ползвам, повечето все пътнически предпочитам. А не, не съм съгласен че влаковете са мръсни, има нови вагони, които се поддържат. Е що трябва да са прекалено скъпи? И тук темата е за предпочитанията към ж,п транспорта и каква е преспективата за този транспорт в Европа...в България...не става въпрос за твоята бърза или небърза работа Ти не си съгласен ,че влаковете са мръсни? Ако става въпрос за новите мотриси- съгласен съм и новите спални вагони ,които са турски...Но повечето подвижден състав е стар и амортизиран,Да не говорим за локомотиви.То не се палиха,не закъсват с часове някъде ,абсолютно несигурен стана този транспорт в България.Просто си крета....А това ,че някой като теб си му харесва си е абсолютно твое усещане...но то не е за 21 век. Не може средната скорост на влаковете в България да е под 45 км/ч...дори и експресните не могат да докарат 70.Това не е конкуренция а социална функция..а по този начин винаги ще е обречена на загуба без дотации от държавата.А когато държавата е слаба или нехае и железницата и е на това дередже.Затова пътниците и товарите са спаднали с Пъти спрямо 20 години и продължават да спадат.Щото влаковете са чисти,бързи и удобни 3 Връзка към коментар
MARTiNSHO Публикувано: 30 декември, 2014 Сподели Публикувано: 30 декември, 2014 Да се запиша тук... определено най-любимия ми транспорт, обиколил съм половин Европа с него, жалко, че нашата железница е на това дередже... 4 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 5 януари, 2015 Сподели Публикувано: 5 януари, 2015 Top 10 European Train Trips: http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/european-train-trips/?utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_content=link_fbt20140105eurotrain&utm_campaign=Content&sf6426414=1 Някои не ги знаех досега. 2 Връзка към коментар
stas Публикувано: 5 януари, 2015 Сподели Публикувано: 5 януари, 2015 Също голям ЖП любител. Баща ми е жепеец и от малък съм бил винаги по влаковете. Намирам го за много приятен транспорт, доста по-екологичен, практичен, много добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо, а и на повечето места спират в центъра на градовете, определено транспорт, който се развива много добре в западна и северна Европа, но не и у нас за съжаление. 4 Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 10 януари, 2015 Сподели Публикувано: 10 януари, 2015 доста по-екологичен, практичен, много добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо, а и на повечето места спират в центъра на градовете Обаче това "добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо" важи само в природата. В градска среда автобусът си остава мноооооого по-приемлива опция за "наблюдаване на пътя наоколо". Особено пък покрай тази мода ЖП линиите в населените места да се обграждат с онези шумоизолиращи стени, които скриват всякакви гледки. Много им се дразня, но комфортът и спокойствието на местните жители преди всичко... 1 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 10 януари, 2015 Сподели Публикувано: 10 януари, 2015 определено транспорт, който се развива много добре в западна и северна Европа, но не и у нас за съжаление. У нас всеки, който не се придвижва от точка А до точка Б със собствен автомобил, се счита за неудачник. Това е една от причините жепето да не върви на добре. Другата също я знаем всички - краде се. МНОГО се краде. 4 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 Тази тема не е трябвало да потъва, преди да я забележа. Обичам да пътувам с влак и тази година имам добри попадения из Европа, за които бих споменал тук. Но като начало - малък поздрав за БДЖ в участъка София - Пловдив! 10 Връзка към коментар
theo Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 Защо заповедния диск на Ръководител движение е с две дупки в средата ? Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 На гара Банско И една от влака: 5 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 преди 1 час, theo каза: Защо заповедния диск на Ръководител движение е с две дупки в средата ? Заради вятъра, според БДЖ: http://lokomotiv.bg/forum/viewtopic.php?p=47173#p47173 Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 (редактирано) И аз харесвам пътуването с влак.Романтично е. Ето няколко снимки по маршрут София -Пловдив Редактирано 13 август, 2017 от jungfraujoch 5 Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 По пътя 5 Връзка към коментар
Мирослав Василев Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 Малко снимки от теснолинейката и гарите по пътя ѝ. Гара Аврамово, която е и най-високата гара на Балканите (1267м.) И някой други гари из България 9 Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 13 август, 2017 Сподели Публикувано: 13 август, 2017 И едно мое любимо пътуване с влак в Швейцария.От Лаутербрунен през Трюмелбах до Юнгфрайох,най-високата железопътна гара в Европа 13 Връзка към коментар
dimitrov6 Публикувано: 14 август, 2017 Сподели Публикувано: 14 август, 2017 (редактирано) Нямам коли и за дълги разстояния в България това е единствения ми транспорт.Имам карта с 50% намаление.То май вече само хора с карти ,пенсионери и учащи се возят.Понякога съм бил сам в цял влак.Искам да мина по цялата мрежа.Останаха ми няколко отсечки,в червено на картата. Редактирано 14 август, 2017 от dimitrov6 8 Връзка към коментар
Desinka Публикувано: 14 август, 2017 Сподели Публикувано: 14 август, 2017 jungfraujoch,Толкова много ми харесаха снимките, че чак лекичко ти завидях 1 Връзка към коментар
Happy_Traveler Публикувано: 14 август, 2017 Сподели Публикувано: 14 август, 2017 (редактирано) И аз много обичам влакове и само заради скоростта не ги ползвам толкова често. Сега планувам Пловдив-Велинград, много искам да пробвам теснолинейката. И София-Сандански. Редактирано 14 август, 2017 от Happy_Traveler Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 14 август, 2017 Сподели Публикувано: 14 август, 2017 преди 3 часа, Desinka каза: jungfraujoch,Толкова много ми харесаха снимките, че чак лекичко ти завидях Маршрутът е прекрасен,наистина!Красота,която те оставя без дъх! @Desinka,от сърце ти пожелавам това незабравимо пътешествие! Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 14 август, 2017 Сподели Публикувано: 14 август, 2017 Ето още влакчета и красиви гледки от @jungfraujoch 12 Връзка към коментар
jungfraujoch Публикувано: 16 август, 2017 Сподели Публикувано: 16 август, 2017 Днешното ми пътуване с влак.Изключително приятно и удобно! 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега