Прескочи до съдържание

Любители нa железопътния транспорт


Препоръчани мнения

Хубавото е че тук в България все още нямаме скоростни влакове и който има железопътна карта по-евтино му излиза само последните категоризирани Z места в автобус.

Връзка към коментар

Хубавото е че тук в България все още нямаме скоростни влакове и който има железопътна карта по-евтино му излиза само последните категоризирани Z места в автобус.

Ми не е хубаво ,че нямаме! Наложително е по някой маршрути да имаме поне за скорост 160/180 км/ч и това не е нещо непостижимо.Примерно Калотина - София -Пловдив(с реконструкция в участъка Побит Камък-Белово)-Бургас....или тази същата към Турция през Димитровград- Свиленград(там вече нещата са почти извършени като трасе) е съвсем нормално да има такива скорости,които даже не са скоростни.На подобни пресечени терени с големи криви Пендолино-то в Италия или ЧизАлпино в Швейцария имат в участъция за 120 км/ч ,че дори и 160...тук се влачат с 60-80. Влака не трябва да е само евтиния а и удобсто и сравнително бърз превоз.Пътуване София- Бургас е нормално в рамките на ДО 4 часа.София- Пловдив-1,30...Дори и по линията София- Варна само участъка в Искърското дефиле е труден за високи скорости...след Мездра терена не е сложен.При нормална железница със сравнително висока СРЕДНА  скорост на влаковете(80/100 км/ч),вътрешни въздушни полети са почти излишни.Особенно ако пътуващите до морето от София имат възможност да качат и колите си на платформи.Но всичко е въпрос на мениджмънт и стратегия,което в БДЖ е кръгла 0.Държавата отсъства за това...тя може да помогне само по оперативни програми Транспорт от ЕС да вземе средства и да ги вкара ефикасно в реконструкция на споменатите линиии...интермодални терминали и подвижен състав. Винаги съм си мислил...и съм се надявал един ден да има влак София - Пловдив(1,30 ч)- Димитровград- Истанбул.Който да е дневен и да тръгва в София примерно в 7:30 и в Истанбул да е в 12:00 и е напълно възможно ,особенно при линия за 160 км/ч и граничен контрол както преди м/у Чехия-Германия(чехите още не бяха в ЕС,камо ли в Шенген) Усти над Лабе или Дечин - Дрезден. Или Венеция - Любляна....Качват се чехите или германците или италианци-словенци.. вървят един след друг или общ екип..Границата се минава транзит :) Ако някой има с нередовни документи го свалят в следващата гара в другата държава и с обратен влак го връщат там откъдето е дошъл.Варианти много...Просто ако една линия е скоростна но преминава през различни държави и не е уредено граничния престой е безмисленно скорост от 160 км в час или 200...и киснене 1 час на едната и 1 час на другата граница.А в момента е точно така!Железопътния транспорт при високи скорости и удобства,става привлекателен...може да привлечеш хора с по високи доходи,не само социално слаби,жепейци,студенти или такива с ограничен бюджет.Само с високи приходи,може да стигнеш по висок стандарт на обслужване.Но за да се стигне до това,трябва да се ангажира Компанията дали самата тя или чрез държавата....Дори законодателно ако щеш. В Швейцария вечерно време ж.п мрежата е 90% товарен трафик и всички ТИР-ове транзит през Швейцария са на платформи и на влаковете.Това са такси...облекчаване на трафика по автомобилните пътища,облекчение и за самите шофьори.Сигурност! Просто ще каже някой ама Швейцария е на стратегическо място...и България е...Само трябва да се замислим,че днес има ТИР-ова опашка на КПП Капъ куле до Одрин.Самия пункт е най голям в Европа...Трафика от  Азия с новия тунел през Босфора ще минава през където му е по удобно,бързо и евтино.И България трябва да използва това.Без инфраструктура няма прогрес за нищо.А за тези с евтиния и спокойния вариант е измисленно :) Един пример...по долината на Рейн м/у Кобленц и Майнц. Има ICE- та ,които го минават за 30 мин....има и РЕгио влакове ,които спират на всяка спирка,на често са и са евтини.Може всяко едно селище и замък от лявата част на реката да спреш разгледаш и да хванеш влакче до следващото.А ако има нещо интересно от другата страна ( а има,примерно скалата на Лорелай) има си фери или пък пътуващи корабчета ,които са паралелно на линията. Хората имат опит и модел,просто трябва да го почерпим а не да мислим и нагласяме всичко с корист.А евтиното и бавно да ни го пробутват като преимущество! 

21 век сме...при тези коли,магистрали,нискотарифни авио полети...железницата е обречена ако няма нещо по добро от тях...в случая тарифите не са от значение ако пътуваш Бургас - София - повече от 7 часа,не е сигурно дали ще стигнеш и пътуваш в смърдяща обстановка.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Ми не е хубаво ,че нямаме! Наложително е по някой маршрути да имаме поне за скорост 160/180 км/ч и това не е нещо непостижимо.Примерно Калотина - София -Пловдив(с реконструкция в участъка Побит Камък-Белово)-Бургас....или тази същата към Турция през Димитровград- Свиленград(там вече нещата са почти извършени като трасе) е съвсем нормално да има такива скорости,които даже не са скоростни.

 

От София до Истанбул са 500 км. Ако с влак се стига за 4 часа с една спирка най-много в Пловдив, Истанбул ще стане още по-достъпен. Да не говорим за колко чужденци това също може да бъде вариант, които на път за Турция, да минат и да хвърлят едно око и оставят някой лев и тук, както и обратното - на туристите в Истанбул да се отбият при нас, с уговорката, че сравнението е трудно. 

 

ЖП транспортът има голямо бъдеще в Европа.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Имах предвид хубаво е че нямаме скоростни влакове от гледна точка на това, че биха били прекалено скъпи. А пък аз засега нямам бърза работа. Дори експрес рядко ползвам, повечето все пътнически предпочитам. А не, не съм съгласен че влаковете са мръсни, има нови вагони, които се поддържат.

Редактирано от ОКЕАН
Връзка към коментар

От София до Истанбул са 500 км. Ако с влак се стига за 4 часа с една спирка най-много в Пловдив, Истанбул ще стане още по-достъпен. Да не говорим за колко чужденци това също може да бъде вариант, които на път за Турция, да минат и да хвърлят едно око и оставят някой лев и тук, както и обратното - на туристите в Истанбул да се отбият при нас, с уговорката, че сравнението е трудно. 

 

ЖП транспортът има голямо бъдеще в Европа.

Спирка задължително ще има в Пловдив и Димитровград(заради идващи от Русе-Ст,Загора-Димитровград) и примерно следващата спирка може да е Одрин.Като от Димитровград до Одрин спокойно може да се извърши граничния и митнически контрол във влака.Следващата спирка след Одрин може да е Пехливанкьой възлова гара в която се събира и линията от Солун-Драма-Александрополи -Димотика...и следващата гара е Халкали в близост до летище Ататюрк преди Сиркечи,крайната гара в Европейската част. Линията Пловдив -Димитровград-Свиленград е по проект за 160 км/ч и до 200 км/ч за подвижен състава с автоматично накланяне на коша. София-Пловдив също по проект трябва да стане така.Не е необходимо повече от един влак дневно примерно 7..7:30 до 8 часа от София....да тръгва и един на обратно от Истанбул и един вечерен,който да е по бавен със спални вагони и да тръгва примерно в София около 12 и да пристига в 7 в Истанбул и да спира на повече гари който да е с вагони.Сутрешния да е тип мотриса.Това може да е вариант и до Белград и до Солун от София.Не че ги няма вариантите сега,просто трябва да се намали времепътуването.А това без скоростни линии и бързо минаваме през границите няма как да се случи.Лесния и бърз достъп прави хората мобилни и склонни да похарчат някой лев...Какво им пречи на хората в Истанбул да дойдат по бързо до София и Пловдив...20 милиона град е.Или да не се лашкат с коли или автобуси в трафика на града пътуващите за там българи и други чужденци които са в България и биха "скокнали" до там. С бърз Ж,п.транспорт и тези които са по морето биха стигнали много по бързо и с желание до Търново,Пловдив или София.Надявам се един ден това да е факт!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имах предвид хубаво е че нямаме скоростни влакове от гледна точка на това, че биха били прекалено скъпи. А пък аз засега нямам бърза работа. Дори експрес рядко ползвам, повечето все пътнически предпочитам. А не, не съм съгласен че влаковете са мръсни, има нови вагони, които се поддържат.

Е що трябва да са прекалено скъпи? И тук темата е за предпочитанията към ж,п транспорта и каква е преспективата за този транспорт в Европа...в България...не става въпрос за твоята бърза или небърза работа :)

Ти не си съгласен ,че влаковете са мръсни? Ако става въпрос за новите мотриси- съгласен съм и новите спални вагони ,които са турски...Но повечето подвижден състав е стар и амортизиран,Да не говорим за локомотиви.То не се палиха,не закъсват с часове някъде ,абсолютно несигурен стана този транспорт в България.Просто си крета....А това ,че някой като теб си му харесва си е абсолютно твое усещане...но то не е за 21 век. Не може средната скорост на влаковете в България да е под 45 км/ч...дори и експресните не могат да докарат 70.Това не е конкуренция а социална функция..а по този начин винаги ще е обречена на загуба без дотации от държавата.А когато държавата е слаба или нехае и железницата и е на това дередже.Затова пътниците и товарите са спаднали с Пъти спрямо 20 години и продължават да спадат.Щото влаковете са чисти,бързи и удобни :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Също голям ЖП любител. Баща ми е жепеец и от малък съм бил винаги по влаковете. Намирам го за много приятен транспорт, доста по-екологичен, практичен, много добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо, а и на повечето места спират в центъра на градовете, определено транспорт, който се развива много добре в западна и северна Европа, но не и у нас за съжаление.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

доста по-екологичен, практичен, много добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо, а и на повечето места спират в центъра на градовете

 

Обаче това "добър вариант за наблюдаване на пътя наоколо" важи само в природата. В градска среда автобусът си остава мноооооого по-приемлива опция за "наблюдаване на пътя наоколо". Особено пък покрай тази мода ЖП линиите в населените места да се обграждат с онези шумоизолиращи стени, които скриват всякакви гледки. Много им се дразня, но комфортът и спокойствието на местните жители преди всичко...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

определено транспорт, който се развива много добре в западна и северна Европа, но не и у нас за съжаление.

 

У нас всеки, който не се придвижва от точка А до точка Б със собствен автомобил, се счита за неудачник. Това е една от причините жепето да не върви на добре.

Другата също я знаем всички - краде се. МНОГО се краде.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...

Тази тема не е трябвало да потъва, преди да я забележа.

Обичам да пътувам с влак и тази година имам добри попадения из Европа, за които бих споменал тук.

Но като начало - малък поздрав за БДЖ в участъка София - Пловдив!

 

2017070105bdzSofPlo.thumb.JPG.5f55122bf42ddbc569b01309b51b80d4.JPG

2017070107bdzSofPlo.thumb.JPG.6225e1317c852b4dae01b5433d706175.JPG2017070108bdzSofPlo.JPG.1f80c26113d574fc05952f5bc3dc6f6d.JPG2017070106bdzSofPlo.JPG.db368af12f8ca531f04f53743e010358.JPG

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 1 час, theo каза:

:pogranichnik:

Защо заповедния диск на Ръководител движение е с две дупки в средата ?

Заради вятъра, според БДЖ: http://lokomotiv.bg/forum/viewtopic.php?p=47173#p47173

 

Връзка към коментар

И аз харесвам пътуването с влак.Романтично е.

Ето  няколко снимки по маршрут София -Пловдив

20431352_10209839307968280_2216149680042776447_n.jpg

20431361_10209839308728299_1294753395881454218_n.jpg

20429689_10209839308248287_5324437421628479718_n.jpg

20525233_10209839309688323_7334279555457862180_n.jpg

20431746_10209839309888328_5464390982384826715_n.jpg

20375791_10209839308928304_2212685791190175886_n.jpg

Редактирано от jungfraujoch
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Мирослав Василев

Малко снимки от теснолинейката и гарите по пътя ѝ.

 

IMG_20160917_080503.jpg.bc00fbe6eeb158c0436f54661fc92f92.jpg

IMG_20160917_080458.jpg.3a8a23f3c91d8d81d6dd8a94d37c0012.jpg

IMG_20160917_080545.jpg.8269da72f1505bf76e751256edca9a63.jpgIMG_20160917_095554.jpg.e02789b373cd22982c119933b308195d.jpg

IMG_20160917_170311.jpg.a5f624792ffc24af2cf1a1e548279273.jpg

 

Гара Аврамово, която е и най-високата гара на Балканите (1267м.)

IMG_20160917_110715.jpg.4dbac29818c12f6ce7f0be97a917b946.jpg

 

И някой други гари из България

 

IMG_20160924_123237.jpg.887d85e0a96e59cc7ff3928d6a22fd84.jpgIMG_20161002_105621.jpg.f13481526cfed20134ca91ed2e572bd2.jpg

IMG_20161008_144823.jpg

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Нямам коли и за дълги разстояния в България това е единствения ми транспорт.Имам карта с 50% намаление.То май вече само хора с карти ,пенсионери и учащи се возят.Понякога съм бил сам в цял влак.Искам да мина по цялата мрежа.Останаха ми няколко отсечки,в червено на картата.

я.png

Редактирано от dimitrov6
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

И аз много обичам влакове и само заради скоростта не ги ползвам толкова често.

 Сега планувам Пловдив-Велинград, много искам да пробвам теснолинейката.

 И София-Сандански.

Редактирано от Happy_Traveler
Връзка към коментар
преди 3 часа, Desinka каза:

jungfraujoch,Толкова много ми харесаха снимките, че чак лекичко ти завидях :)

:)

Маршрутът е прекрасен,наистина!Красота,която те оставя без дъх!

@Desinka,от сърце ти пожелавам това незабравимо пътешествие!:)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.