wilks Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 Последните три мнения в темата за сетен път ме убеждават, че това не е пътуване с цел туристическо посещение и разглеждане на градовете по маршрута, а да се качат 2-3-4 или n на брой прители, и 20 дена да се отдадат на алкохолен маратон. На крайната гара, като слязат от влака и се освестят след 3 часа на студа, изобщо да не помнят къде са минали, и били ли са изобщо на този влак. 3 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 Така е , ако не слизаш от влака нищо не виждаш - нито природата е някаква неземна , нито жп гарите впечатляват :D Ако ще е такова пътуване 100 пъти по-добре Осло-Берген например или пък да драснеш нагоре чак до Бодо... Връзка към коментар
гост Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 От огромната информация която прегледах стигнах до извода , че това с транссибирската железница е по-скоро , колкото да се похвалиш че си го направил отколкото пътуването на живота... "пътуването на живота" - не ми е хрумвала такава класификация! този род категоризации са малко смешни. А за хвалбите - ние даже се крием къде ходим по една прозаична причина: писна ми да ми пресмятат парите в джоба. Не бих тръгнала по транссибирската, ако не се оправях прилично с руския, комуникацията с местните във влака би следвало да е един от гвоздеите в програмата. 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 комуникацията с местните във влака би следвало да е един от гвоздеите в програмата. Е да, то иначе толкова дни какво ще правиш в тоя влак Алкохола и той влиза тук. Сега се сетих за "Сибирският бръснар" и мацката и кадетите във влака 6 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 Не бих тръгнала по транссибирската, ако не се оправях прилично с руския, комуникацията с местните във влака би следвало да е един от гвоздеите в програмата. Чувал съм, че в руските влакове (почти) всеки пасажер си носи универсален речник, който прави комуникацията и с папуас изключително лесна - обикновено са големи по 700-1000 млл 6 Връзка към коментар
Nikotin Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 Не е идеята да се олееш, а да слизаш и да зяпаш. Има толкова селища по пътя. Предполагам колкото по- малки толкова по- интересни. Също както отбелязаха по- горе и комуникацията с местните (не алкохолната). Природата съм сигурен, че ще е готина ако намери човек начин да мръдне в страни малко. Иначе наистина ще си е едно возене на влак, което също не е зле ако си фен 3 Връзка към коментар
гост Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 всеки пасажер си носи универсален речник, който прави комуникацията и с папуас изключително лесна - обикновено са големи по 700-1000 млл този речник го въртях оттук-оттам, отгоре-отдолу и не разбрах точно как се чете! 2 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 30 май, 2013 Сподели Публикувано: 30 май, 2013 този речник го въртях оттук-оттам, отгоре-отдолу и не разбрах точно как се чете! някой се учат да го четат цял живот, на други още като им падне в ръцете, и вече са го прочели :D Има и професионални читатели, особено в Русия. 1 Връзка към коментар
гост Публикувано: 26 януари, 2014 Сподели Публикувано: 26 януари, 2014 Не знам къде да "пльосна" тази новина, затова тук: България отново отваря консулството си в Екатеринбург, а градът все пак е част от транс-сибирската железница. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=2922285 По-интересното е това: "Имаме и уверения на Уралските авиолинии, че при възобновяване дейността на консулството ще бъде обмислен въпросът за подновяване на редовните полети до българското Черноморие. През последните 3 години от Екатеринбург се осъществяваха само чартърни полети." 3 Връзка към коментар
Добри Публикувано: 6 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 6 октомври, 2015 (редактирано) Реално погледнато, в тази железница виждам да има от всичко: и мизерийка, и романтика; и пиене, и скука; и миризливи бекове в купето, и чист въздух в степта; и познат бетонен соц, и непознат колорит... Във всеки момент се натъкваш на нещо от тези. Една такава амалгама определено не е за всеки, но е много плодотворна почва, ако искаш да изследваш характери, култура, общества, мислене, бит, номади...и то със солиден запас от мазохизъм в кръвта ти. С всичките си произтичащи неудобства, мисля че тази железница или ти действа като предизвикателство, което обличаш във философия, или просто й теглиш едни здрави майни. Нормално е коментарите да акцентират върху алкохола, предвид, че с него там се оцелява от хилядолетия, но ето тук един друг поглед към преживяването - "Място 22". Всичко зависи от това кой как гледа на нещата от живота: https://www.youtube.com/watch?v=b-VjSorGvcY Редактирано 6 октомври, 2015 от Бай Добри 4 Връзка към коментар
Пътувко Публикувано: 23 януари, 2017 Сподели Публикувано: 23 януари, 2017 На мен лично пътуването по Транс-сибирската ми беше мечта, която осъществих през март 2009 г. За един месец изхарчих може би около 1000 лв., но имайте предвид че бях и на гости. Пътувах София - Москва със самолет, после до Новосибирск. Оттам ходих в Томск. После от Новосибирск до Иркутск, а оттам до Листвянка на езерото Байкал. После хайде наобратно 4 дена до Москва и така През месец март езерото е прекрасно, хем е зима, хем намирисва на пролет. Там си взех и кучешки впряг. Ако човек сам си го организира не излиза скъпо....малко търпение, защото дните минават в зависимост от компанията. На отиване си говорих с местните и беше добре, но на връщане беше променливо. Определено знанието на руски ми помогна много. От гарите взимах сушена риба, беше ужасно вкусна. 9 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 24 юли, 2021 Сподели Публикувано: 24 юли, 2021 Падна мост от Транссибирската магистрала Руският президент Владимир Путин прикани властите бързо да възстановят работата на Транссибирската железница. Тя беше прекъсната от рухване на мост в резултат на силни дъждове, предаде Асошиейтед прес. Десетки влакове остават блокирани по 9289-километровата железопътна линия. Тя преминава през осем часови зони от единия до другия край на Русия, от Москва до тихоокеанското пристанище Владивосток, и е най-дългата в света. Никой не е пострадал, когато днес рухнала част от моста в района на Нижняя Куенга в Забайкалския край на изток от езерото Байкал. Путин заяви, че властите са обещали до два дни и половина да направят така, че влаковете отново да се движат по едната линия, а до дни да бъде възстановено движението и по другата. Руският президент разпореди на властите и да вземат спешни мерки за осигуряване на непрекъснато снабдяване с храна и други стоки от първа необходимост на регионите, засегнати от нарушаването на работата на железницата. За повече инфо цък. Има и клип. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега