Прескочи до съдържание

Пелопонес – от запад на изток за 13 дни


bay_kolio

Препоръчани мнения

Здравейте приятели.

Вдъхновен от снимките на Bliss от страхотния разказ на natchobg / и разбира се от енциклопедичността на нашата приятелка Роси  решихме да променим обичайното ни септемврийско гръцко островно изследване към голямата южна част от Гърция.

 

Нещата ще започнат с маршрута – София – Йоанина – Патра – Килини до Глифа, където е първата ни спирка. Тръгваме от запад защото този път ни е по-познат и искаме да пристигнем по светло за едно цамбурване в морето.

Спирките по обиколката ни са 4: Аркуди – Глифа – западния нос, Гитио – Марворуни на средния нос Мани, Елафониси на Лакония и Нафплион за финал. Ще приложа и картата тук. nashata-karta.jpg

Така планиран маршрута почти пропуска Месиния – западният полуостров, но все пак дните са броени.

Първите са на най-западната точка. Областта Вартоломео и Лутра Килини. Оттам може би ще видим Пиргос и Олимпиада като голяма и зла забележителност.

Втората спирка на Полуостров Мани е на Морворуни до Гитио. Оттам ще опитаме да пребродим западното крайбрежие на Мани. Може би Спарта.

Третото място си е за пълен кеф и мързел по ПЛАЖЪТ. Елафониси, най-много да разгледаме Монемвасия.

На последното място има много история. Наафплио/н/. Там са най- злите забележителности така че има много работа.

От Нафплион смятаме през Атина да се приберем директно за ден. Смятате ли че е постижимо?

 

Ще се радвам на съвети и подсказки за красиви и тайни места около нашите точки. Настаняването е на 90% букнато.

Нашите интереси са в следната последователност: Основно плаж /колкото повече, толкова повече/, природни красоти и архитектура, местни вкусотии и история – мистика.

 

Моля вземете участие

 

Благодаря

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Значи препоръчвам ти да не пропускате Пилос (уникален залив) и Войдокилия. 

На Мани: Кардамили, Ступа, Ареополи!!!!, Лимени с кръчметата с уникален залез и къщата на Мавромихалис (сега хотел), Ватия!!!,Геролименас и нос Тенаро. В едно село по пътя Таламес спрете в кръчмата на мегдана под платаните. Няма да съжалявате. В Ареополи има едно - две места, които не са за изпускане за хранене. Ако ти е интересно ще ги кажа. 

 

Ние минахме покрай Спарта. Няма какво да се види. Но наблизо е средновековната крепост Мистра. Много добре запазена и според мен за любители на камънаци задължителна. Тръгвате от горния вход и един шофьор после се жертва да отиде пеша да вземе колата. 

 

Монемвасия е в задължителния списък. Там също мога кръчма да препоръчам, че другите са доста туристик. Минете покрай село Демоня и Велиес, а не по другия път. Освен това през Геракас и Леонидио пътя нагоре е много зъл - чувала съм. Та по добре по царския. 

 

Около Нафплио си знаеш нещата - Епидавър , Микена, Коринт. Ние само през Аргос не минахме. 

 

 

Аааа и на отиване аз бих пътувала така: https://goo.gl/maps/zWgGI До Термопили е магистрала. След Термопили е хубав планински път без изненади. На мен Патра-Йоанина ми се видя много бaвен пътя без да има кой знае какви проблеми. Вижда се Делфи(много впечатляващо е и заради Парнас), а в Галаксиди можете да хапнете уникална морска храна (Атиняни отскачат за нея). Ще видите Коринт от единия му бряг. Нафпактос е приятно градче също за отдих. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Много благодаря Bliss. Очаквах да се включиш. 

Отзад напред хареса ми твоето предложение за отиване. Но Мишелин го дава един час повече като време иначе разлика в километрите са само 20. Така че ще проуча. Защото миналата година по избрания от мен маршрут стигнахме Килини преди 17:00 за ферибота. Това е причината. Иначе по-нови пътища винаги са за предпочитане. Утъпканите са ми скучни.

 

За кръчмата в Монемвасия да с удоволствие препоръчай. Тази логистика е много важна. Пътя през Геракас май го е минавал Начо и ще проверим. Ние там няма да бързаме.

 

За Пилос много съм чел но някак не ми се получава. Явно ще останат места не обходени. То догодина пак ще си е там.

 

Сподели за Ареополи моля. 

Връзка към коментар

Монемвасия (по точно селището Гефира) http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g285708-d2157929-Reviews-Skorpios_Restaurant-Monemvasia_Laconia_Region_Peloponnese.htmlОсвен пресни риби имаше по наше време и паниран пълнен  цвят от тиквички. 

 

Ареополи http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g910437-d4591189-Reviews-O_Barba_Petros-Areopoli_Laconia_Region_Peloponnese.htmlМного типична местна кухня. Предимно меса. 

 

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g910437-d4833130-Reviews-To_Mavromichaliko-Areopoli_Laconia_Region_Peloponnese.html

 

Начо ще се включи със сигурност, но според мен по бързия път е да се върнете през Спарта. Ние поне така го минахме защото на доста места четох за другия път и се отказахме. 

 

Нали знаеш, че Монемвасия е на обратната страна на скалата. До там има примерно 2 км. от провлака и пред стените няма паркинг. Спира се в една колона по пътя и после пеша до входа на Монемвасия. В града е доста туристик, но определено си заслужава. От там са ми може би най-любимите снимки. За храна също не бих препоръчала. Капани са. При хубаво време има достъп отгоре на скалата до едната църква. Но при нас беше бурно и със силен вятър и беше затворена пътеката. Можете да стигнете и до фара, който се намира на носа, извървявате цялото селище и през противоположната врата се излиза. Има тясна пътека. 

 

За пътя през Парнас... Мен лично Парнас много ме впечатли и предстои да я опозная по-добре. Изобщо тази отсечка там въпреки завоите ми беше много приятна. Има невероятни гледки към долини и върхове. И имай предвид, че поради непредвидени обстоятелства отчасти я минахме по тъмно. 

 

На Елафонисос освен на Симос(или по точно Микро Симос) обърни внимание и на плажа от обратната страна, който е пред къмпинга. Докато Симос е в залива, този е с огромни дюни. Има и още един плаж Като Ниси, но ние не успяхме да отидем да го видим. 

 

И според мен ще имате време и за Пилос, защото миналата година ние бяхме за 16 дни горе долу по вашата програма, но и с нощувка в Делфи, Пилос + ден за Спецес и ден за Хидра. 

 

И накрая бих казала, че Гърция е ужасно многолика, но до тук Пелопонес ме е развълнувал най-много. Догодина ще започнем да опознаваме Цикладите. Да видим там как ще е.

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Какъвто и план да направите за Пелопонес ще бъде уникално.

Мисля, че е хубаво да отделите време за района на Пилос - залива, скалата Сфактирия, уникалния плаж Войдокилия, близките Метони и плажовете на Финикунда.

А за о.Елафонисос и Плажовете още повече време  :)

Ето и мои снимки от Пелопонес:

https://www.flickr.com/photos/96852791@N03/albums/72157633932218268

 

Бих повторила Пелопонес отново. Тази година бяхме за пореден път на о.Лефкада и о. Кефалония,

а другата седмица живот и здраве на няколко циклади...

Редактирано от infinity
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

bay_kolio,

Чудесна тема си отворил! Ще се радвам да ти бъдем от помощ и разбира се, ще споделя нещата както аз ги виждам.

 

Започвам със следното : Пелопонес е далечен и огромен. Имате 13 дни, не знам дали в тях влизат и дните за път, а това е от значение. Казвам ти го, защото и аз нямах реална представа за релефа, отстоянието от България, пътищата, интересните точки. Искате за тези дни да получите максималното. Трудно. Аз лично като за първи път на полуострова бих обмислил приоритетите : История / Лайфстайл / Релакс.

 

История: Микена, Епидавър, Олимпия, Спарта, Коринт

Лайфстайл : Нафплио, Мани, Гитио, Монемвасия, Идра

Релакс: плажове, много са, Елафониси и Войдокиля не са единствените.

 

Всъщност вие вече имате осигурени изходни точки, така че повече или по-малко нещата са предопределени. Не съм бил в западен П-с, не мога да коментирам нищо в района.

Среден П-с / Мани. Планираш да посетиш само западния бряг. Грешка. Мани е единствен и неповторим. Горно (Вътрешно Мани): Кардамили, Ступа, Ареополи. Долно (Външно Мани): Обиколка на цялото крайбрежие. Много специален бонус – стигнете до „края“ : Фара „Тенаро“. Или пък просто да отделите 2 часа за пещерата Пиргос. 

Източен П-с / Лакония. О-в Елафониси (Симос бийч), ферито е от Виглафия. Монемвасия. Задължително. Пропуснали сте я, но ще е непростимо щом сте в района, особенно по залез слънце и вечерта. Нафплио.

 

За пътищата. Ние от Нафплио се пуснахме по брега на юг (уникално красив път, може би топ три в моята класация), при Леонидас поехме през планината / Космас и се пуснахме от другата страна. Пътят вдига адреналина, но с лек автомобил удоволствието би трябвало да е преобладаващо.

От Каламата до Коринт е магистрала, свързана с магистралата към Атина / Солун. Въпреки това т. нар. „магистралата“ след Атина на няколко участъка е планински еднолентов път, с тежък трафик и ниска скорост на придвижване. В замяна на това таксите са убийствени. Пригответе едни 80+ евро за Каламата – Солун. Аз лично не бих пътувал Нафплио – България наведнъж.

 

Последен съвет вместо епилог : Вземи със себе си Лънли Планет / Гърция. Пристрастен съм, но има защо.  

Редактирано от natchobg
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Добре заварили.

Този полуостров два пъти го ръшкам и нищо не съм видяла. Явно, ще затретям.

Повечето неща са казани, обсъждали сме ги в други разговори с някои от участниците  :)

 

Засега се пиша със снимки, не всички са хубави, но много от местата са прекрасни. Мани ми е най на сърце, затова ето тамошния албум, има още четири от Пелопонес и трасето в профила, но да не досаждам с твърде много линкове

https://www.flickr.com/photos/78710182@N06/albums/72157644648761781

 

С малко помощ от приятел успях да кача и пътеписа.mani.rtf

Редактирано от Параход
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Уха, Пелопонес - прекрасно начинание Бай Кольо. Съвети си получил доволно. Към историческите неща от микенския период бих добавил и Tiryns (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiryns). Ясас :)

Връзка към коментар

паниран пълнен  цвят от тиквички. 

 

 

Нали знаеш, че Монемвасия е на обратната страна на скалата. До там има примерно 2 км. от провлака и пред стените няма паркинг. Спира се в една колона по пътя и после пеша до входа на Монемвасия. В града е доста туристик, но определено си заслужава. От там са ми може би най-любимите снимки. За храна също не бих препоръчала. Капани са. При хубаво време има достъп отгоре на скалата до едната църква. Но при нас беше бурно и със силен вятър и беше затворена пътеката. Можете да стигнете и до фара, който се намира на носа, извървявате цялото селище и през противоположната врата се излиза. Има тясна пътека. 

 

За пътя през Парнас... Мен лично Парнас много ме впечатли и предстои да я опозная по-добре. Изобщо тази отсечка там въпреки завоите ми беше много приятна. Има невероятни гледки към долини и върхове. И имай предвид, че поради непредвидени обстоятелства отчасти я минахме по тъмно. 

 

На Елафонисос освен на Симос(или по точно Микро Симос) обърни внимание и на плажа от обратната страна, който е пред къмпинга. Докато Симос е в залива, този е с огромни дюни. Има и още един плаж Като Ниси, но ние не успяхме да отидем да го видим. 

 

И според мен ще имате време и за Пилос, защото миналата година ние бяхме за 16 дни горе долу по вашата програма, но и с нощувка в Делфи, Пилос + ден за Спецес и ден за Хидра.

Благодаря отново Bliss.

Записано е в програмата. 

13 дни сега вече се оказват малко, като два от тях са цял ден път. Не искам да повтарям грешките си от миналото за един ден едни град. Лакомията ще ме погуби. За това ще гледам на това пътуване като на едно от многото за опознаване на Пелопонес.

Успех с Цикладите

 

Какъвто и план да направите за Пелопонес ще бъде уникално.

Мисля, че е хубаво да отделите време за района на Пилос - залива, скалата Сфактирия, уникалния плаж Войдокилия, близките Метони и плажовете на Финикунда.

Благодаря за снимките. Вдъхновяващи са. Но западен Пелопонес и цялата област Месиния ще остане за следващия път. Най - много да стигнем до Кипарисия спускайки на юг.

 

Среден П-с / Мани. Планираш да посетиш само западния бряг. Грешка. Мани е единствен и неповторим. Горно (Вътрешно Мани): Кардамили, Ступа, Ареополи. Долно (Външно Мани): Обиколка на цялото крайбрежие. Много специален бонус – стигнете до „края“ : Фара „Тенаро“. Или пък просто да отделите 2 часа за пещерата Пиргос. 

Източен П-с / Лакония. О-в Елафониси (Симос бийч), ферито е от Виглафия. Монемвасия. Задължително. Пропуснали сте я, но ще е непростимо щом сте в района, особенно по залез слънце и вечерта. Нафплио.

 

Начо много благодаря. Ще последвам повечето от идеите ти.

Не сме на западния бряг, на източния на Мани сме и ще прошетаме всички тези изброени от теб. И Монемвасия не я пропускаме, просто няма да спим там. Имаме 5 дни на Елафониси оттам ще ръчкаме.

 

За пътищата. Ние от Нафплио се пуснахме по брега на юг (уникално красив път, може би топ три в моята класация), при Леонидас поехме през планината / Космас и се пуснахме от другата страна. Пътят вдига адреналина, но с лек автомобил удоволствието би трябвало да е преобладаващо.

 

И аз така мисля да мина по този път но от Елафониси към Нафплио

 

Пригответе едни 80+ евро за Каламата – Солун. Аз лично не бих пътувал Нафплио – България наведнъж.

Последен съвет вместо епилог : Вземи със себе си Лънли Планет / Гърция. Пристрастен съм, но има защо.

 

Всички цени които виждам и смятам докарват до 40 евро сметката от Нафплио до Солун, от къде това 80+ за тол такси ?

Аз също не искам да се убивам от път ама няма да ми е за първи път, само със задръстванията и натоварването на този път не съм наясно.

 

Уха, Пелопонес - прекрасно начинание Бай Кольо. Съвети си получил доволно. Към историческите неща от микенския период бих добавил и Tiryns (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiryns). Ясас :)

 

Ясас Киро, да Тиринс е близо до последната ни спирка, ще му забия кабарчето.

 

Да сте живи и здрави

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

https://www.flickr.com/photos/78710182@N06/albums/72157644648761781

 

С малко помощ от приятел успях да кача и пътеписа.attachicon.gifmani.rtf

 

Благодаря, това точно къде е https://www.flickr.com/photos/78710182@N06/13993762708/in/album-72157644648761781/

Връзка към коментар

Тук

 

В Мармари има 2 плажа. Това са може би двата единствени пясъчни на Мани. Ееее казаха, че от изток има още два  ;)  Силата на Мани е другаде. Не в плажовете. Има магия там.

Внимавайте за мазутни петна по пясъка. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А има поне още два които аз знам Ватхи и Морворуни от изток. Едната ни доматия е там. 

Имаш предвид Ватия ли? Там има два ама са далече от разбиранията за пясък. А тези около Гитио не се броят. 

Собствениците на нашия хотел ни показаха на карта още два на източния бряг, но за там изобщо не ни стигна времето. Само западния изорахме + Гитио + от Ареополи до Кардамили.  

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не, това са два плажа до Гитио  - Вати и Мавровуни, до къмпинга. Там има песок.

Мармари имаше мазут и ние като слизахме. На Геролименас плажът е страхотен, макар да е с бели камъни.

 

Иначе много хубави плажове има нагоре в Месинско Мани, към Кардамили - Ступа и Калогрия на Казандзакис. Но Ступа си е Несебър. Обаче пък е близо до Кръчмата :D

 

А щом ще седите дълго време на и около Елафонисос, не пречи да видите и това място

http://www.alltravels.com/greece/peloponnese/agios-nikolaos/photos/current-photo-62177388

Редактирано от Параход
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не, това са два плажа до Гитио  - Вати и Мавровуни, до къмпинга. Там има песок.

 

Ааааа Вати. Боже докато се сетя какво е това Вахти. Аз там лекинко не ги броя за Мани. Това си е мое си разбиране. Така де чукарите не са същите.  :)

 

Те и това го водят за плаж  С огромни обли бели камъни, както казва една обща позната "за затискане на зелето".  :)

Редактирано от Bliss
Връзка към коментар

Имаш предвид Ватия ли? Там има два ама са далече от разбиранията за пясък. А тези около Гитио не се броят. 

Собствениците на нашия хотел ни показаха на карта още два на източния бряг, но за там изобщо не ни стигна времето. Само западния изорахме + Гитио + от Ареополи до Кардамили.  

 

Аз за този говоря - Vathi /Βαθύ/ се пише. Препоръчан ми е от капитан Барефут :) А иначе се надявам да разреша всички спорове на място, доколкото ни стигнат силите и желанието.

 

 

 Но Ступа си е Несебър. Обаче пък е близо до Кръчмата :D

 

А щом ще седите дълго време на и около Елафонисос, не пречи да видите и това място

http://www.alltravels.com/greece/peloponnese/agios-nikolaos/photos/current-photo-62177388

 

 Коя е кръчмата?

Връзка към коментар

Аз за този говоря - Vathi /Βαθύ/ се пише. Препоръчан ми е от капитан Барефут :) А иначе се надявам да разреша всички спорове на място, доколкото ни стигнат силите и желанието.

 

 

 

 Коя е кръчмата?

Е в Таламес де. Казах ти за нея. Параход е първооткривателя и. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бай Кольо, 

 

Елафониси е остров с фериботна линия, което ненужно оскъпява логистиката и трябва да се съобразявате с разписание. Преценете дали да не преспите една нощ около Монемвасия за сметка на нощувка на острова. 

 

Относно тол таксите Каламата - Солун, явно бъркам с тези 80 евро. Вярно че Мишлен дава 35 Е такси, но аз твърдо не вярвам. Истината ще е някъде по средата. Но ти друга алтернатива нямаш, така че ще докладваш като се върнеш :-)

Редактирано от natchobg
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ха, Аз не съм с кемпер, а с две жени и всичкия прилежащ багаж и аксесоари. Което като си го представиш във вид на една нощувка сгъвай, разгъвай, ще разбереш защо си го спестявам.

 

А относно таксите, свалих си едно приложение от Гугъл плей - казва се greek toll писано от гърци и се надявам да е актуално, ето какво показва

 

Screenshot_2015-08-27-17-57-10.png

 

не съм сложил следващата страничка

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

 

А относно таксите, свалих си едно приложение от Гугъл плей - казва се greek toll писано от гърци и се надявам да е актуално, ето какво показва

 

 

 

 

Само, че това е за Солун - Нафплио или? Докато natchobg говори за Солун - Каламата.

А от Атина надолу до Каламата по магистралата пак си е изваждане прилично.

Редактирано от Двуцветко
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Да си довършим темата
Та така, дойдохме си.
Нещата слава Богу протекоха по план. Къмто 17 ч. Акостираме в Глифа. Това е Западната точка на Пелопонес с област Вартоломио. Много е заплетено положението с Гръцките имена. Един и същи плаж може да се срещне с 5-6 имена, на местности или села прилежащи или просто бийч барове.
Та Глифа е наблизо до курортчето Аркуди. Абе с две думи на майна си. Но това му е чарът.
Веднага се бухвам в морето, там все още се вика Йонийско, супер, страхотно. 015-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg
Сякаш за секунди 850 км зад гърба ми изчезват със залеза. Това място, а и околните му са истински дивоч. Там са бостаните на Пелопонесци, за съжаление вече преминали, дините имам предвид. Паралията демек курорта е още незаконен и има общо 2 хотела и 3-4 доматии, нещо което ме силно ме очарова. Има една таверна – посетена, проверена … нищо особено. Повече в близкото Аркуди.
 
 
018-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg033-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg012-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg039-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg
 
Това е мястото за хора търсещи тишина дивотия, нудизъм и пр. могат да го намерят. Няма история, зли забележителности абе кеф. Тук са дългите пясъчни ивици на плажовете Лутра-Килини наречен още Голдън бийч или Кастро Килини. По-на юг са Захаро и Кало Неро все километрични пусти на повечето места плажни ивици. Голдън съответно е по-светъл и фин, останалите малко по тъмни и груби.
Ние там прекарахме два непълни дни така че познанията са съвсем повърхностни. Продължаваме полуостров Мани където имаме апартаментче. Пътят минава през планината между Каламата и Спарта – много живописен и вълнуващ. Ако моите момичета нямаха проблем със завоите всичко щеше да е перфектно. На пътя ни е крепостта Мистра – много ефектна и запазена византийска забележителност, не я подминавайте има много история и гледки. 044-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg058-Glifa-Arkoudy-Beach-300x225.jpg
065Glifa-Arkudy-beach-300x225.jpg

 
Отсядаме в къща за гости Калипсо – вилно селище Мавровуни – Гитио – Източно Мани – област Лакония – Пелопонес – Гърция! Е това е: Последният да затвори вратата, точното гръцко наименование. Ама много история, много легенди, няма как. Страхотно вю към Лаконския залив, изгрев, малко стръмно но собствено плажче за ранно сутрешно плуване и добра домакиня.087-Kalipso-Mani-169x300.jpg092-Kalipso-Mani-300x169.jpg102-Kalipso-Mani-300x169.jpgДава ни карта, съвети, кръчми, тайни и пр. Наистина Мани е много богато на гледки и история. Пътувайки из него прошетахме го и от изток и от запад много ни напомняше гледки от Мароко, с изключение на морските пейзажи. Камъните, оградите, камъните по нивите, камъните по къщите, камъните по чукарите, Камъни … направо нямам идея кой ги е носил нагоре и надолу. Историята говори за доста зъл народ обитаващ тези места, воювал постоянно със съседи, завоеватели, венецианци, турци, че даже и славяни. Толкоз дружелюбни са били че имат специална греда на която виси кофата с вряло масло което те залива за Добре дошъл. Но да караме по същество. Двата плажа които тествахме Вати и Мавровуни стават, супер чисто море, леко едър пясък, малко народ – по това време на годината.096-Kalipso-Mani-300x169.jpg104-Kalipso-Mani-300x169.jpg Пещерата Caves of Dirou си е туристически капан. Много легенди, митове и накрая 200 м. с лодка и 200 м. пеша колкото да не е без хич. Ареополи е много приятно и си заслужава разходката и тестването на разни „вредни” вкусотии. Лимани и Св. Никон също са симпатични и приятни места. Това е все по западното крайбрежие.  139-Kalipso-Mani-300x169.jpg 225-Kalipso-Mani-300x169.jpg141-Kalipso-Mani-300x169.jpgКръчмата в Таламес под платаните се оказа разочарование. От 5 салати имаше 2, от домашната кухня също, пилешкото миришеше и пр. Там имаше музей на зехтинът, къде то скромно се продаваше шише литър 10 евро и бурканче маслини от 8. Яка Тесла, явно многото звезди от трипадвайзора са им дошли в повече.
 
Към нос Тенаро. Великолепен откъм гледки път. Прекрасни заливи, зли крепости, парещо синьо море. Носът е супер. Хвала ти Начо. 146-Kalipso-Mani-300x169.jpg
150-Kalipso-Mani1-300x169.jpg167-Kalipso-Mani-300x169.jpg
173-Kalipso-Mani-300x169.jpg
177-Kalipso-Mani-300x169.jpg213-Kalipso-Mani-169x300.jpg186-Kalipso-Mani-300x169.jpg211-Kalipso-Mani-300x169.jpg
218-Kalipso-Mani-300x169.jpg
 
 
171-Kalipso-Mani-300x169.jpgПо източното крайбрежие почти никой не се движи и по-добре. Рибарски селища, тествахме прясната рибка в Котронас. Имаше само дребна, но вкусна. Там има няколко такива селища Скутари, Камарес не ги видяхме.
Мани е по-туристическо и по – посетено, но има много за разглеждане, нашите 3 дни си бяха направо малко и ще му посветим още някой ден, някой ден.
 
 
 Източна Лакония – остров Елафониси. Топ 2 в гръцките плажове. Е верно си е. Синьо, синьо, искрящо, блестящо, спира дъха. Къщата на Капитанът ни приютява. На хълма сред маслините със задължителното вю към изгрева и градчето Неаполи. Островчето е малко и симпатично с едно село около пристанището и разни вили. Има два плажа южен и западен. Южният също се разделя на два от едно полу островче и както вече казахме за многото имена баш южнякът е Симос – дето е топ-2. По голямата част обаче е западната с огромна и на дължина и ширина ивица и се подвизава под името Саракинико, но важат и всички останали имена. Западният – Панагия /как иначе/ е приличен с с по-едър и тъмен пясък. Думата ни е за южният. Симос – Саракинико е … Ох! И Ах! без думи. Изключително бял пясък който кара морето да блести. Какво повече му трябва на човек от един Божествен ден на Божествен плаж. Там обаче е открито и може да бъде духовито. Идете рано, на тишината и в съненото море и плувайки следвайте зайчетата по дъното. Така може да се слееш със Създателя. Опа размазах се отново.
252-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 270-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 273-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 276-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 278-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 281-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg
Както рече Капитана тука нема нищо друго. Бийч… бийч …Напълно достатъчно.
Един ден прогнозата се смръщи и хванахме ферито. По нашият сезон то беше на всеки час. 10 евро на кола, по едно на калпак. И разръчкахме градчето Неаполи. Ако не го видите нищо не губите. Става за база защото има много магазини и избор от кръчми. От там рязко през планината към Моневмасия. Отново шегите или авантюризма на Камен /гласът от навигацията/ та баш през най-дискавъри маршрута. Имаше няколко слепи спускания и изкачвания из незнайни села и паланки, които взех на „Пази Боже” и „Бах мааму“ дано няма някой насреща. Но от върха драматично в облаци се открои „Скалата”. 292-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 297-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 295-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 302-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 304-Elafonisos-Capitan-300x149.jpg 309-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 306-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 310-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg По съвет на Магеланци/ки първо таверна – Скорпиос /благодаря Bliss/отличен избор, глезотийките барабар с гледка за гарнитура… препоръчвам. Всичко което бяхме чели и чули за Моневмасия си е вярно. Дълго се чудех как така тая дива скала е била пристанище на Мистра /Византия/, а после и на Венеция и отговорът ме намери. Единственото което прави някаква земя твоя собственост е това: ако можеш да я браниш. Тая зла и стръмна скала и крепостните и стени дават правото на собственост на този вътре с добра гаранция. Щото околните пирати, турци, славяни, араби и пр. не ценят нотариалните актове.
354-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 348-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 337-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 331-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 355-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 349-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg
Католическа, православна, смесена всякакви църкви от всяко време. Многото пари и липса на фантазия у венецианците са създали много приятен за разглеждане град, който донякъде напомня наш Несебър. Желаещите да почиват тук да зарежат токчетата и колите, също така и многото багаж на колелца. Коли не влизат а калдъръмът не е за подценяване. Автентичността е добре подчертана в цените на сувенирите и местните заведения. Но ако искате да спите в оригинална килия там е мястото. Смело се изкатерихме до крепостта и отново греда. Реконструкция и бля, бля та ни остана само раздвижването е и гордостта от катеренето.374-Elafonisos-Capitan-169x300.jpg 395-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg 402-Elafonisos-Capitan-300x169.jpg
Така неусетно се изтърколи лежерното излежаване по брега и се понесохме към сърцето на историята и цивилизацията Навплио.

 
 
Пътя по съвет на Начо /хвала ти/ го взехме от Космас към Леонидас. Засукан, завойчест и безумно красив. Само трябва да убедите спътниците си да не повръщат. Каньон със страхотна природа и гледки, докато изскочиш на крайбрежието и пред теб блесне заливът на Арголида. 419-Nafplio-300x169.jpg424-Nafplio-300x169.jpg423-Nafplio-300x169.jpg427-Nafplio-300x169.jpgТук отсядаме при Ктима Анастасия в селското предградие на Навплио – Неа Тиринта. Пак сме сред маслините, но тук има и портокалови горички. О чудо! в Гърция има и други дървета!
Голяма хубава къща със отделни апартаменти директно на тревата. И много обучена хазяйка Вики, от чието лигаво и протяжно Ясаааас ми настръхваха космите. Но жената така го разбираше гостоприемството. Впрочем тествахме три от предложените от нея кръчми, една локумарница-баклаварница, местна сувлакарница и бяха отлични. Прясно, качествено, вкус, цена.432-Nafplio-300x169.jpg 430-Nafplio-300x169.jpg
Сега да поясним Навплио си е зла забележителност и без морето. В тази връзка там плажуването е на заден план. Та ние, добре разглезени от разкошотиите досега, не оценихме тяхната гордост Каратона бийч или Толо с необходимият позитивизъм. Посредствена работа. За гледка десетка, ама за плаж три и половина. Само Толо имаше пясък и доволно посетители. Та да се върнем на историята. Старият град е наистина красив и то необичайно и не по гръцки. Цветен, колоритен, жив. Явно многото нашественици не са си пречели. Пазен от три страни все откъм морето Паламиди, Бурци и Акронафплия са крепостите учудващо добре запазени и подържани. Старият град около пристанището е застлан с мрамори и там ни хареса много това, че всяко едно заведение, а те са десетки, се беше постарало да има свой облик и стил. Аз лично се забавлявам много с табелите им „нарисувай си сам”, но има чар. 477-Nafplio-169x300.jpg438-Nafplio-300x169.jpg439-Nafplio-300x169.jpg444-Nafplio-300x169.jpg449-Nafplio-300x169.jpg450-Nafplio-300x169.jpgДаже видях различни столове по таверните!!! Не знам дали сте забелязали, но в Гърция имат едни плетени столчета НАВСЯКЪДЕ отвратително неудобни и сякаш до един са длъжни да ги ползват по конституция във всяка таверна. Стотици магазинчета със сувенири са опитват да отвлекат жените с вас, доста успешно. Бурци е крепостта в залива, ходи се с лодка. Ние не стигнахме.
 
 
Акронавплия или както са я нарекли турците Иц кале /прави са били, егати името/ е на носа на входа на пристанището. На нея може да се качиш с лифт. Бая време го търсихме тоя лифт докато не зацепихме че сме изгубени превода. Най – прозаичен асансьор се оказа. Оттам градът дава добра представа за панорами. Но злата крепост е Паламиди – на скала отгоре на 210 м вертикално там ти е гарантирана собствеността. 990 стъпала при това не са правени по ИСО на 15см височина и те кара да се чувстваш като Сюлейман Великолепни горе. Тоя юнак е завзел това нещо за няма 8 дена. Ашколсун. Толкова е стръмно че тия отгоре и само с плюене могат да те изгонят. Качването си заслужава ама разглеждането вътре не особено. Може да се посети и с кола, ама няма тръпка. 451-Nafplio-300x169.jpg 454-Nafplio-300x169.jpg 457-Nafplio-300x169.jpg 458-Nafplio-300x169.jpg 497-Nafplio-300x169.jpg 476-Nafplio-300x169.jpg 484-Nafplio-300x169.jpg 487-Nafplio-300x169.jpg 494-Nafplio-300x169.jpg 495-Nafplio-300x169.jpg
Площади, кафенета, захаропластики, октоподи, джунджурийки всичко по много.
Другите интересни места наоколо са Епидавър, Микена и Тиринс. В Епидавър където Асклепий е лекувал милиони. Създател на медицината и фармацията. Човекът е бил незаконен син на Аполон естествено. Толкоз пациенти е имал, че им е трябвало забавление, нищо и никакво театърче за 14000 души. Тяхната Арена – само дето е на 2200 години. Гениално построено. Тежък камък от варовик, добро оттичане на водата, перфектна акустика от формата и материалът и ето ти сцена без поддръжка устояла всичките тези години. Какъв ли бюджет са имали? 514-Nafplio-169x300.jpg505-Nafplio-300x169.jpg  524-Nafplio-300x169.jpg536-Nafplio-300x169.jpg
Тук времето ни сви сърмите та ги претупахме малко забележителностите. Рано затварят някои неясно защо. Отдадохме се на шопинг и чревоугодничество. Така Арголида остана доста неизследвана за нас и ще трябва още да и посветим.
Броени дни. Хайде към дома. 920 км. каза Каменчо – 10:40 часа до дома. Изнасяме се по тъмно газ по магистралата. Внимаваме за Коринт – канала, за секунди може да го изтървеш, явно ще го тестваме с круиз. Казват че минават на метър от стените. Тази част на магистралата е добра. Около Атина има странна миризма, но ние я гледахме само от прозорците. Впрочем цената за тол таксите е досущ същата като тази която сметна приложението. 39.90 евро. Явно работи. Ама аз съм с газ и толкоз дадох и за зареждане. Впрочем има навсякъде газ. Нахалството е, че тази магистрала от Евангелия до Пантелеймонос продължава да си е едно и тук там дву лентов път, а тях хич не ги е срам да си прибират магистрални такси за това. И така е от 2006 та, поне ние тогава минахме, сефте. Но пък явно тази цена отказва доста шофьори и се кара без никакво задръстване. Даже с 3 часово напоително гостуване в Серес се прибрахме когато мръкваше.
Е напълнихме душата с тази синева да ни е светло през зимата. Да са живи и здрави съседите и хубавото им море.
Ясас!

Редактирано от bay_kolio
  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.