Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

При това положение казусът ти може да не е напълно еднозначен. На мен AlItalalia са ми отказвали обезщетение, защото екипажът им поради лошо време останал в Милано и затова не са могли да летят от Рим. В началната и крайната десинация обаче нямаше лошо време, а самолетът беше изправен.

E да, и при мен е заплетено. Първо закъснение на предишен полед с час и половина поради лошо време в точката на излитане на път към мен и след това още 3 и половина в моята начална точка поради проблем в  двигателя. И така, те се опитват да изкарат цялото закъснение поради лошо време.

Връзка към коментар

 

На мен и друго ми е интересно и ще те помоля за коментар като юрист - доколкото знам, нямаш право, например, да получиш две обезщетения от различни застраховки за едно и също събитие. 

А в случай че имаш такава застраховка от Wizz и полетът закъснее повече от три часа, дали може освен полагаемото се по тази застраховка, да претендираш и за обезщетение по смисъла на Регламент №261/2004 ? :rolleyes: 

Или трябва да избереш едно от двете?

 

 

Виждам, че по-горе са натрупани мнения по този въпрос, но нека да допълня нещо важно. В посочения от теб пример имаш обезщетение дължимо от превозвача по смисъла на Регламент № 261/2004, което няма нищо общо с евентуално обезщетение получено от застраховател по застраховка сключена с посредничеството на превозвача. Тоест, платецът на обезщетението не е едно и също юридическо лице. Авиокомпанията е сключила застраховка със застрахователна компания, която препродава на своите клиенти. Отговорен за изплащане на обезщетение по тази полица е застрахователят, чрез авиокомпанията. В този ред на мисли, без да съм документално наясно в детайли бих предположил, че можеш да претендираш и двете обезщетения, които почиват на две различни основания. Не е същото, като например, да сключиш застраховка "Отмяна на пътуване" в две различни застрахователни компании и при настъпване на събитие да претендираш плащане на обезщетение от двете компании. Дано стана ясно, какво имам предвид...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това много ми хареса...

 

Относно 48-те часа предполагам се прави с цел да не цъфнеш на летището при супер снежна буря и на място да си купиш гаранцията, когато закъснението ти е кажи речи в кърпа вързано. Дали 48 часа не са прекалено голям буфер, не знам, но в случая Mitko си е направил сметката точно по тоя начин :)

Връзка към коментар

Относно 48-те часа предполагам се прави с цел да не цъфнеш на летището при супер снежна буря и на място да си купиш гаранцията, когато закъснението ти е кажи речи в кърпа вързано. Дали 48 часа не са прекалено голям буфер, не знам, но в случая Mitko си е направил сметката точно по тоя начин :)

 

Не е баш така, защото съществува възможност да направиш застраховка още по време на самата резервация. Тогава как би обяснил, че едната страна по сделката решава, че същата вече не е валидна?

Връзка към коментар

Не е баш така, защото съществува възможност да направиш застраховка още по време на самата резервация. Тогава как би обяснил, че едната страна по сделката решава, че същата вече не е валидна?

 

Е тук ти си шефа, но ако е включено в общите условия, че закъснение 48 часа по-рано анулира застраховката и връща парите, предполагам е ок :) Те и целият полет могат да отменят 14 дни по-рано, според общите условия,  и пак едната страна по сделката решава, че същата не е валидна. 

Връзка към коментар

Е тук ти си шефа, но ако е включено в общите условия, че закъснение 48 часа по-рано анулира застраховката и връща парите, предполагам е ок :) Те и целият полет могат да отменят 14 дни по-рано, според общите условия,  и пак едната страна по сделката решава, че същата не е валидна. 

 

Това второто мисля, че е разписано в регламент (тук вече не аз, а ти си шефа :lol: ), докато първото превръща сделката (сключването на застрахователната полица по време на резервацията) в сделка под условие. Само по себе си това не е нещо нечувано в правото, но в конкретния случай определено не е коректно спрямо едната страна, защото не просто снема отговорност от другата при определени условия, а буквално дава възможност на страната едностранно да прекрати договорното отношение без да дължи нито обезщетение, нито връщане на получената цена. Мен ако питаш, това е кофти... :(

Връзка към коментар

А и кой знае, може Уиз да си променят политиката за цените. Таман сме им разбрали цаката

Бе я кажете накрая тая цака ;) , че аз следя един полет BCN-SOF за средата на март от доста време, септември беше 50, началото на годината стана 80, после стана 140, а в момента е 170 ... , да не стане накрая "хитрата сврака - с двата крака" ? :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бе я кажете накрая тая цака ;) , че аз следя един полет BCN-SOF за средата на март от доста време, септември беше 50, началото на годината стана 80, после стана 140, а в момента е 170 ... , да не стане накрая "хитрата сврака - с двата крака" ? :rolleyes:

 

Цаката е следната:

Твоята дата винаги е с най-високата цена. :lol:

 

Правилото за месец и половина при мен винаги е имало резултат. Може и да е съвпадение.

Връзка към коментар

Това второто мисля, че е разписано в регламент (тук вече не аз, а ти си шефа :lol: ), докато първото превръща сделката (сключването на застрахователната полица по време на резервацията) в сделка под условие. Само по себе си това не е нещо нечувано в правото, но в конкретния случай определено не е коректно спрямо едната страна, защото не просто снема отговорност от другата при определени условия, а буквално дава възможност на страната едностранно да прекрати договорното отношение без да дължи нито обезщетение, нито връщане на получената цена. Мен ако питаш, това е кофти... :(

 

Извода е, ако ти е мерак да си купиш гаранцията, да го направиш точно 48 часа преди полета. Така няма как да избягат, а и имаш максимално възможната информация за идните няколко дни, най-вече за атмосферни условия. Така и така, пазара на тази гаранция е сигурно в 90% закъснения заради лошо време. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Правилото за месец и половина при мен винаги е имало резултат. Може и да е съвпадение.

И аз съм на принципа 6 седмици преди

ОК, значи ще изчакам още 2 седмици, пък да видим...   :rolleyes:

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Виждам, че по-горе са натрупани мнения по този въпрос, но нека да допълня нещо важно. В посочения от теб пример имаш обезщетение дължимо от превозвача по смисъла на Регламент № 261/2004, което няма нищо общо с евентуално обезщетение получено от застраховател по застраховка сключена с посредничеството на превозвача. Тоест, платецът на обезщетението не е едно и също юридическо лице. Авиокомпанията е сключила застраховка със застрахователна компания, която препродава на своите клиенти. Отговорен за изплащане на обезщетение по тази полица е застрахователят, чрез авиокомпанията.

 

Това е малко свободно съчинение! При опцията за гаранция за пристигане на време, няма никаква отметка, че това е някакъв застрахователен продукт на външна компания, но и няма голям смисъл да е продукт на външна компания.

 

Уиз ер си имат собствена статистика, че над 97-98% от полетите им пристигат със закъснение под 1 час. Ако пътниците  купуват за 10 евро гаранция, която изплаща 100 евро, този продукт е супер печеливш, защото на годишна база статистиката за закъсненията е доста стабилна. Да не говори, че Уиз ер не изплащат кеш, а само захранват кредит при тях ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Може и така да е, както казах, спекулираме без да разполагаме с документи...

 

При нормалната застраховка за пътуване, която предлга Wizz air на сайта си е сложено логото на застрахователя AIG.

Връзка към коментар

Скоро може и да имаме новина ;)

 

 

Премиерът приветства също така идеята за възстановяване на пряката въздушна линия София-Будапеща.

 

http://www.novini.bg/news/330585-%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%B2-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D0%BD%D0%B0-%D1%81-%D1%83%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%BD%D1%88%D0%B5%D0%BD-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80-%28%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8%29.html

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Бе я кажете накрая тая цака ;) , че аз следя един полет BCN-SOF за средата на март от доста време, септември беше €50, началото на годината стана €80, после стана €140, а в момента е €170 ... , да не стане накрая "хитрата сврака - с двата крака" ? :rolleyes:

 

Фичо и аз имах подобен казус и чаках, чаках... в момента моят за 18 Март, вече е безумните 220 евро (отиването ми е 26 ;) ) и сега съм спокоен вече :) Ако искаш разгледай и ти някакви обходни варианти , ето ми я темата ->

http://magelanci.com/topic/6068-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B3/

Връзка към коментар

Фичо и аз имах подобен казус и чаках, чаках... в момента моят за 18 Март, вече е безумните 220 евро (отиването ми е 26 ;) ) и сега съм спокоен вече :) Ако искаш разгледай и ти някакви обходни варианти , ето ми я темата ->

http://magelanci.com/topic/6068-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B3/

Мерси, ще я погледна ...

аз още се чудя дали да се надявам на 14.02 виолетките да пуснат 2 билета на цената на 1 и тогава по-лесно ще го преглътна ...

Основният проблем е, че не съм сам, иначе аз нямам никакъв проблем да правя всякакви врътки и повечето полети въобще не ме изморяват.

Връзка към коментар

Мерси, ще я погледна ...

аз още се чудя дали да се надявам на 14.02 виолетките да пуснат 2 билета на цената на 1 и тогава по-лесно ще го преглътна ...

Основният проблем е, че не съм сам, иначе аз нямам никакъв проблем да правя всякакви врътки и повечето полети въобще не ме изморяват.

 

Миналата година "2 в 1" не беше ли само за РД? Чудя се и аз за едни билети. 

Връзка към коментар

Става дума за началото на 2017 г. най-рано обаче, ще трябва да почакаме за директни полети София-Будапеща  :rolleyes:

 

Szijjártó elaborated that if a public procurement tender planned by the Hungarian government is successful, a direct air route Budapest-Sofia could be launched in early 2017, according to hungarytoday.hu. - See more at: http://www.novinite.com/view_news.php?id=172747#sthash.Abpzwz70.dpuf

 

Редактирано от venceremos
Връзка към коментар

Това изречение наистина много ми хареса: Премиерът приветства също така идеята за възстановяване на пряката въздушна линия София-Будапеща.

 

Унгарците плащат, а българският премиер приветства :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Става дума за началото на 2017 г. най-рано обаче, ще трябва да почакаме за директни полети София-Будапеща  :rolleyes:

И друг път сме коментирали във форума - раздувките и локумите на политиците са едно, а истинските бизнес решения, базирани на реалностите на пазара - нещо съвсем друго.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.