Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

Аз също пуснах оплакване на сайта с тяхната форма, върнаха мейл веднага, че ще разгледат случая. На 24.01 полетът ни от Болоня закъсня почти 4 часа. Дадоха ваучери даже не знам за каква сума - можеше да се избере нещо за пиене -вода или безалкохолно, и нещо за ядене - кроасан или сандвиче. Но кафето, от което се взимаха тези храни беше след секюрити коннтрола. Взехме си ги чак преди да излетим, защото никой не ни гарантира, че ще можем да се върнем обратно.

Връзка към коментар

Е, на мен поне ми казаха, че мога да си изляза обратно в летището в Айндховен - салона пристигащи-излитащи преди секюрито и да си ползвам ваучера в Старбъкса-хахах. Ама кел файда - като закъсняхме за София.

Връзка към коментар

Ето какво ми написаха от Уиз преди малко: 


"Благодарим Ви за писмото, изпратено до нашия отдел за връзка с клиенти.Много съжаляваме за причинените неудобства. При закъснение на полет влизат в сила Общите условия за превоз на Wizz Air, според които пътника има право на грижа.


15.5 ПРАВО НА ГРИЖА


15.5.1 При позоваване към настоящия параграф, Wizz Air ще предлага на пътниците безплатно:


(a) храна и напитки в съответствие с времето на изчакване през периода на закъснението;


(B) настаняване в хотел или възстановяване на разходите за хотел в случаите


- когато се наложи престой за една или повече нощи, или


- когато се наложи престой в Мястото на заминаване извън този, който е планиран от Пътника;


© урежда транспорт или възстановява разходите за транспорт между летището и мястото на настаняване в съответствие с параграф 15.5.1 (B) (хотел или друго място).


15.5.2 В допълнение, на Пътниците ще бъде предоставена възможност за два телефонни разговора, телекс или факс съобщение, или електронна поща, или ще им бъдат възстановени разходите за тези комуникации.


Моля да ни изпратите копие от фактури за допълнително направени разходи за храна, напитки или телефонни разговори, които ще Ви бъдат възстановени.


В подобни случаи според Регламент 261/2004 важи следното:


(14)Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи би следвало да бъдат ограничени или отменени, в случаите когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.


(15) Извънредни обстоятелства се смята, че съществуват, когато въздействието на решение за управление на въздушния трафик във връзка с определен самолет в определен ден води до голямо закъснение, закъснение продължаващо до другия ден, или отмяна на един или повече полети с този самолет, въпреки че са взети необходимите мерки от съответния въздушен превозвач за избягване на закъснения или отменени полети.


Обезщетение по смисъла на чл. 7 на Регламента при тези обстоятелства не бихме могли да предложим.


Ако имате въпроси не се колебайте да се свържете с нас."


 


И що така нищо не им разбрах? :unsure: 


Връзка към коментар

Копи/пейст от общите им условия, без никаква практическа информация.

 

Изискай конкретно причината за закъснение на полета. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Точно това им написах, да видим...

Ето:

"Полет W6 4364 BLQ-SOF закъсня, защото машината HA-LWG извършваща полета  не излетя навреме за предишния си полет към EIN поради мъглата там, в следствие на което  натрупа закъснение за следващите курсове.

Закъснението на W6 4364 се дължи на непредвидими обстоятелства.

Според РЕГЛАМЕНТ (ЕО) 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети, и за отмяна на Регламент (ЕИО) 295/91

Член 5

3. Опериращ въздушен превозвач не е длъжен за изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки"

 

 

antony2001, имаше ли мъгла в Айдховен през деня? Редактирано от clete
Връзка към коментар

Да повдигна въпросът със закъснелите полети от Айдховен и Болоня. По - горе постнах какво ми отговориха от Уиз. Та как да разбера каква е била метео обстановката в Айдховен на 24.01? Не мога да се справя с това. Благодаря!

Връзка към коментар

Да повдигна въпросът със закъснелите полети от Айдховен и Болоня. По - горе постнах какво ми отговориха от Уиз. Та как да разбера каква е била метео обстановката в Айдховен на 24.01? Не мога да се справя с това. Благодаря!

 

Не го бях забелязал това след редакцията. Оправданието им е слабо според мен, но не е изрично изяснено в регламента. Ето това намерих в moneysavingexpret:

 

 

...the plane I was due to fly on was late arriving from its previous destination?

 

To be honest, we're not 100% sure whether you can claim for compensation as the law isn't specific enough to cover this scenario.

However, a case heard at Macclesfield County Court in September 2013 may strengthen your right to claim in this scenario. A judge ruled in favour of a passenger whose Easyjet flight from Gatwick was delayed after the aircraft was held up following bad weather on an earlier flight. The judge said the airline couldn't demonstrate it had done everything it its power to prevent the delay.

While the case outlined above isn't binding as it was heard at a county court, it's still worth making a claim and citing it as an example. Why should you be penalised if the airline chose a tight turnaround time, meaning more chance of it suffering delays? If nothing else, it will help set a precedent.

Връзка към коментар

Да повдигна въпросът със закъснелите полети от Айдховен и Болоня. По - горе постнах какво ми отговориха от Уиз. Та как да разбера каква е била метео обстановката в Айдховен на 24.01? Не мога да се справя с това. Благодаря!

 

Времето в Айндховен беше супер! 

Никакъв проблем нямаше. Стюардесата ми каза, че причина за закъснението на полета е фактът, че предишния ден самолетът кацнал в Бургас и не могъл да дойде до София. Което може и да е вярно (даже си е така, защото и това личи от сайта им!), ама същия ден според справка от летище София уиз имат изпълнени всички полети навреме или със закъснение 15-20 мин. Говоря за пристигащи и кацащи! 

На мен за 24 часа ми върнаха отговор-пратете касови бележки ще ви ги осребрим в рамките на разумното потребление. Направо им писах, че искам обезщетение за закъснение, а не за разлика между ваучер - за 4 евро!?!? - и моето хапване и пийване. И им пуснах попълнен закачен формуляр! 

Ето и целият им отговор-----------------------

Уважаеми господин А,

Благодарим Ви за писмото, изпратено до нашия отдел за връзка с клиенти.Много съжаляваме за причинените неудобства. При закъснение на полет влизат в сила Общите условия за превоз на Wizz Air, според които пътника има право на грижа.

Моля да ни изпратите копие от фактури за допълнително направени разходи за храна, напитки или телефонни разговори направени по време на изчакването, които ще Ви бъдат възстановени в разумни граници.

Ако имате въпроси не се колебайте да се свържете с нас.

Очакваме писмото ви.

 

с уважение,

Редактирано от antony2001
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Времето в Айндховен беше супер! 

Никакъв проблем нямаше. Стюардесата ми каза, че причина за закъснението на полета е фактът, че предишния ден самолетът кацнал в Бургас и не могъл да дойде до София. Което може и да е вярно, ама същия ден според справка от летище София уиз имат изпълнени всички полети навреме или със закъснение 15-20 мин. Говоря за пристигащи и кацащи! ...

 

Поне два полета са били пренасочени към Бургас:

24/01/2016 01:55 W64402     Мадрид/Бургас    T1    Wizz Air    Пренасочен    Полетът е кацнал на летище Бъргас 01:09 ч.

24/01/2016 02:15 W64302     Лондон Лутън/Бургас    T1    Wizz Air    Пренасочен    Полетът е кацнал на летище Бъргас 01:22 ч.

Информацията е от сайта на летище София от понеделник сутринта.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако човек има фактури, ще изпрати копията...

А как се процедира при положение, че аз нямам копия на фактури (защото не съм купувал нищо), но при положение, че закъснението е било над 3 часа? Това става на полета Лондон-Бургас (нач. на декември 2015) поради мерки за сигурност заради разбунтувал се пасажер, който след затварянето на вратите решил че не му се лети и искаше да му отворят вратите да слезе.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако човек има фактури, ще изпрати копията...

А как се процедира при положение, че аз нямам копия на фактури (защото не съм купувал нищо), но при положение, че закъснението е било над 3 часа? Това става на полета Лондон-Бургас (нач. на декември 2015) поради мерки за сигурност заради разбунтувал се пасажер, който след затварянето на вратите решил че не му се лети и искаше да му отворят вратите да слезе.

 

Е, то и касови бележки вършат работа. Сканираш или снимаш с телефона и пращаш.

Колкото до бунт на борда - имах такъв случай в Казабланка с Изи. Полет до Милано, стачка на италианските авиодиспечари - сещай се каво става. Чакахме натоварени един час в самолета, един мароканец отиде да пуши в тоалетната, стюардесата се развика, той и обеща да я "уважи" във въздуха, онази се уплаши, викна капитана, той пък извика служители на летището, отвориха затворена предна врата на самолета (щяхме да излитаме, уж!), и след пет минути довтасаха две ченгета на борда! Добре че дойдоха, защото пътниците бяха наскачали, крещяха нещо, багажниците зейнаха отворени, куфари и раници тръгнаха към пътеката - бяха тръгнали да слизат онези!!! Свалиха ни всички, защото капитанът каза, че не е сейфти да се лети. Чакахме друг екипаж от Париж да дойде, за да излетим със същия самолет. Ама стана след 10 часа! И в резултат на жалби и формуляри - извънредна ситуация, няма да платим. В интерес на истината дадоха ваучери за 20 евро, но пък в ресторантите се направиха на луди и искаха да набутат "меню" за има -няма 10 е. Всеки гледа да те прецака, май!

Случката е от февруари 2014. До ден днешен не искат да платят. Дал съм ги на Рифаунд.ме. Чакам.

Редактирано от antony2001
Връзка към коментар

Точно поради това бих искала да намеря сайт, на който да има достоверна информация за отминал ден за метеорологичната обстановка. Защото ми пишат - поради мъгла в Айдховен.  Нищо не споменават за предишната вечер, а и мисля, че това би противоречало на принципа, че трябва да направят всичко, за да предодвратят закъснението.

Връзка към коментар

clete, дано това ти свърши работа: http://www.timeanddate.com/weather/netherlands/eindhoven/historic

Като дадеш надолу, където пише Show weather for и можеш да си избереш дата.

Редактирано от Eti*
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Какъв е изводът - Въпреки всички европейски разпоредби, нямаме дори единичен случай във форума, на който Wizz да са платили. Че са low cost е ясно, но това не ги освобождава. Какви фокусници са юридически тия не знам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно поради това бих искала да намеря сайт, на който да има достоверна информация за отминал ден за метеорологичната обстановка. Защото ми пишат - поради мъгла в Айдховен.  

Ама то "метеорологична обстановка" е относително понятие, пък и мъглата има различни степени ...

Защо не погледнеш по-скоро в сайтовете от сорта на www.flightradar24.com , http://www.flightstats.com/  , http://flightaware.com/ дали там са излитали/кацали самолети по времето, което те интересува?

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Мъглата на 24.01 над София не е била толкова гъста. Екипажите не са могли да изпълнят кацане по категория IIIB, голям  МИНУС за УИЗ.  Попитай ги защо HA-LWH се прибира/връща от Бургас в 5:00ч и в 6:00ч и влиза по разписание за първи полет, докато HA-LWG прекарва цяла нощ на Бургас и се сеща да се прибере в София към 11:30ч.  Два часа не им стигат за подготовка до Айндховен! :lol:  Нямало ли е екипаж, който да отиде в Бургас да прибере машина по-рано? Намери МЕТАР данни за София от 24 и 25 януари и ги спукай от цитати. :lol: Всички това е предвидимо.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Относно възможността за компенсация - ако метеорологичните условия са повлияли на сигурността в началната, крайната точка или по маршрута на полета, няма компенсация. Ако просто самолетът е закъснял заради проблеми някъде другаде, има компенсация. Питайте прясно осъдените (от мен) XL Airways ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какъв е изводът - Въпреки всички европейски разпоредби, нямаме дори единичен случай във форума, на който Wizz да са платили. Че са low cost е ясно, но това не ги освобождава. Какви фокусници са юридически тия не знам.

Ошко, никакви фокусници не са, просто хората не си търсят правата. Ето сега Цлете се чуди и мае имало ли е мъгла някъде или не, а при едно дело Уиз ще трябва да доказват поради каква причина не са я докарали в обявения час. Просто ще я размотават с неоснователни твърдения, докато не и писне.

Аз имам приятелка адвокат, която ги докара да и предложат добра сума, но искаха да и я дадат по тяхната уиз сметка. Общо взето виждаше се края, ама и на нея и писна и ги заряза. Така си и останаха нещата. Мисля, че ако беше завела дело щеше да го спечели, ама не и се занимаваше повече.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Мисля, че ако беше завела дело щеше да го спечели, ама не и се занимаваше повече.

 

Аз очаквам най-после някой да се похвали с влязло в сила съдебно решение, ама непрекъснато само общи приказки чета за това как някой бил осъдил еди коя си авиокомпания... :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нека запитването да бъде изпратено и с копие от ГВА. ГВА със сигурност би трябвало да знаят причината за закъснението, трябва да я докладват до тях. 

 

Относно статистиката, тук има доста от англичаните, където имат доста по-голям пазар и са по-представителна извадка. За Уиз данните са следните:

 

Wizz Air (292 votes)       I won - the airline just paid up newPollResultsmono.gif 19 votes (7%) I won - but I had to fight (eg, appealed to the CAA/other body) newPollResultsmono.gif 31 votes (11%) I lost – but I didn’t appeal to the CAA/other body newPollResultsmono.gif 44 votes (15%) I lost - after appeal to the CAA/other body newPollResultsmono.gif 13 votes (4%) It’s still ongoing newPollResultsmono.gif 185 votes (63%)

 

 

Цялата информация: http://www.moneysavingexpert.com/poll/30-07-2013/flight-compensation-july2013

Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.