Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

Което още веднъж доказва консуматорската политика водена от розовите през последните години. Но, така ще бъде, докато хората продължават да плащат нереално високи цени на билети на една нискотарифна авиокомпания. Всичко се променя, свидетели сме обръщане на традиционните представи в този бизнес. И пак сме новатори, защото същата компания продава на далеч по-ниски цени в съседните страни. Очевидно там хората имат друго мислене...

 

Не знам защо цените въобще са тема на разговора в случая. Ако му харесват на човек плаща, ако не му харесват не плаща. Ако пазара може да поеме Х цена, то продукта ще се продава на цена Х, авиокомпаниите не са благотворителни дружества за да взимат по-малко, от колкото пазара им дава. Не важи само за Уиз, важи за всички. Въобще, има доста разпространен мит, че лоу костовете трябва задължително да продават евтино. 

 

А да се твърди, че Уиз ни щавят повече от другите държави също не е правилно, българската база като цяло им е нисък приоритет. В Букурещ например има поне 7 базирани самолета, тук все още чакаме четвъртия. Или искаш да кажеш, че печалбите им в България са много по-високи от Букурещ, но въпреки това предпочитат да си разрастват базата там, а не тук?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Въобще, има доста разпространен мит, че лоу костовете трябва задължително да продават евтино. 

 

Хубав оксиморон... :P

 

А да се твърди, че Уиз ни щавят повече от другите държави също не е правилно, българската база като цяло им е нисък приоритет. В Букурещ например има поне 7 базирани самолета, тук все още чакаме четвъртия. Или искаш да кажеш, че печалбите им в България са много по-високи от Букурещ, но въпреки това предпочитат да си разрастват базата там, а не тук?

 

Аз ползвам услугите на Уиз от 2007 г. и мога с абсолютна убеденост да твърдя, че ценовата им политика специално за България се промени драстично през последните години и то не в полза на крайния клиент. Останалото са бла-бла. Самата възможност, за която ти споменаваш, а именно евентуално "поглъщане" на трафика на Air Malta от София е показателен. Вместо да открият линия до Катания, която 100% ще бъде изключително успешна и поне на този етап без никаква конкуренция, Уиз се целят в чужд пазар. При положение, че човекопотока от/до София е мижав на фона на останалата част от Европа, подобни действия издават единствено стремеж към монополизиране на пазара в страната. А вие продължавайте да плюете по националния превозвач и се радвайте на нискотарифните екстри...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хубав оксиморон... :P

 

 

Аз ползвам услугите на Уиз от 2007 г. и мога с абсолютна убеденост да твърдя, че ценовата им политика специално за България се промени драстично през последните години и то не в полза на крайния клиент. Останалото са бла-бла. Самата възможност, за която ти споменаваш, а именно евентуално "поглъщане" на трафика на Air Malta от София е показателен. Вместо да открият линия до Катания, която 100% ще бъде изключително успешна и поне на този етап без никаква конкуренция, Уиз се целят в чужд пазар. При положение, че човекопотока от/до София е мижав на фона на останалата част от Европа, подобни действия издават единствено стремеж към монополизиране на пазара в страната. А вие продължавайте да плюете по националния превозвач и се радвайте на нискотарифните екстри...

 

Не е оксиморон. Лоу кост означава занижени разходи. Занижени разходи за авиокомпанията. Това в малко наложилият се български превод нискотарифна е грешно, правилното е нискоразходна. Те си снижават разходите, от там нататък дали ще взимат 800лв за еднопосочен до Дубай си е тяхно право и ако има кой да ги плати с кеф ще си ги вземат.

 

На мен ми омръзна да го чувам това, че са си променили ценовата политика и как ниските цени вече ги нямало. Същевременно през няколко седмици/месец пускам списък със цени, където се вижда, че ниските им цени никак не са изчезнали. Е да, рядко ще са за тръгване в събота сутрин и връщане неделя вечер, но за тези дни цените никога не са били ниски с малки изключения. 

 

Всяка авиокомпания е хищник. Един начин да си пълни самолетите е с откриването на нови линии, друг начин е с взимането на клиентите на други авиокомпании. Преценяват им кое е по-рентабилно, дали да разработят нова дестинация или да откраднат разработена. В случая са преценили второто и не знам защо това трябва да е база за критика, абсолютно нормална бизнес стратегия си е. Все едно някой утре да направи форум за пътешествия и аз да се сърдя, че не е направил вместо това форум за копане на лозе. Ер Малта или трябва да се стегнат и да махнат прекачването в Атина, което към момента ги поставя доста по-ниско (поне в моята лична класация, където един сандвич на борда не оправдава +2 часа продължителност на полета) в обслужването от Уиз, или да свалят цените. Аз виждам само полза за крайния клиент.

 

И не ме намесвай точно мен в спора традиционни/лоу костове. Винаги съм твърдял, че избора е само от полза на човека. Ако плюя напоследък по България Ер, то е че се подиграват с клиентите си като пращат самолета им на по-доходоносен чартър, пък те да се оправят. Преди последните месеци винаги съм твърдял, че са малко под средното ниво авиокомпания. Критикувал съм и Уиз, например за безумната им политика за ръчния багаж в кабината. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според мен разсъждаваме от различни гледни точки. Мен ме интересува гледната точка на крайния клиент. Ти разглеждаш нещата от гледна точка на бизнеса. Няма лошо, естествено...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За мен "лоу кост" значи "ниски разходи за компанията", не "ниски цени за клиентите". 

 

Така, така, но това което в крайна сметка е определящо при избора на превозвач от страна на клиента е на първо място цената на превоза от точка "А" до точка "Б" в определен интервал от време. Едва след това се обръща внимание на качество и комплексност на предлаганата услуга. Или искаш да кажеш, че при равни ценови условия ти ще предпочетеш да закупиш билет предложен от нискотарифна компания?

Връзка към коментар

Според мен разсъждаваме от различни гледни точки. Мен ме интересува гледната точка на крайния клиент. Ти разглеждаш нещата от гледна точка на бизнеса. Няма лошо, естествено...

 

Е ако ме питаш от гледна точка на крайния клиент, аз също предпочитам полети до целия свят от 10 евро в бизнес класа :) Но гледам да съм реалист. Дори от гледна точка на пътувания, предложения от теб полет до Катания ще е доста по-ценен за нас, след като би бил нова дестинация, а Малта е повтаряща се. Но пък от тяхна гледна точка в Малта има доста български емигранти, линията е разработена от конкурент, на всичкото отгоре конкурента има крещяща слабост с междинното прекачване, съответно хищника атакува. Струва ми се напълно логично и не виждам за какво трябва да ги критикуваме. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не критикувам, разсъждавам на глас. Има и нещо друго. В случай, че Уиз "откажат" малтийците от тази линия, колко време им даваш, за да започнат да кацат в Атина, като междинна точка на пътуването?

Връзка към коментар

Така, така, но това което в крайна сметка е определящо при избора на превозвач от страна на клиента е на първо място цената на превоза от точка "А" до точка "Б" в определен интервал от време. Едва след това се обръща внимание на качество и комплексност на предлаганата услуга. Или искаш да кажеш, че при равни ценови условия ти ще предпочетеш да закупиш билет предложен от нискотарифна компания?

Не казвам това, но името е име на бизнес модел, не ги задължава с нищо  :) Дори е и по-скоро реклама, май има хора, които смятат, че с Уиз е по-евтино и дори не гледат всички възможности.

А иначе е по-вероятно аз конкретно да взема билет с традиционна, дори да е малко по-скъп, отколкото нискотарифна, но това съм само аз.

Връзка към коментар

Според мен разсъждаваме от различни гледни точки. Мен ме интересува гледната точка на крайния клиент. Ти разглеждаш нещата от гледна точка на бизнеса. Няма лошо, естествено...

 

Е, сега, ти гледаш в канчето на другия.

 

Уиз искат да печелят. Те не могат да работят на загуба, само за да угодят на всеки ценови клас. Факт е, че имат и идиотски цени на моменти. Ако пазарното им поведение им позволява да печелят средно Х лв. на пътник на отсечка и има пациенти, които заплащат тази цена, какъв стимул имат да си свалят печалбата и да печелят Х/2 лв. за да угодят на Y% от пътниците, при положение, че самолетът е пълен така или иначе?

 

Не забравяй, че в работата си ти си в тяхната позиция и също прилагаш похвати, аналогични на техните, разбира се в контекста на професията ти. А "пациенти", търсещи лоу-кост услуги в твоя бранш, със сигурност има  :)

Връзка към коментар

Не критикувам, разсъждавам на глас. Има и нещо друго. В случай, че Уиз "откажат" малтийците от тази линия, колко време им даваш, за да започнат да кацат в Атина, като междинна точка на пътуването?

 

С оглед на това, че Уиз нямат такива полети с междинни прекачвания, безкрайност е точен отговор на въпроса :) Но със сигурност ако ги откажат цените ще се вдигнат. За нас е най-добре и двете компании да продължат да си действат и да имаме втори Берлин например...

Връзка към коментар

Аir Malta са много успешни точно с това междинно кацане в Атина. Няма толкова пътуващи от София до Малта, освен през лятото.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Не знам дали забелязахте, но новата дестинация Малта вече е пусната в продажба на сайта на Уиз. Полетите са в понеделник и петък. Цените са горе-долу поносими, макар че можеше да са и по-ниски :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте.

 

Някой да знае дали Wizzair ще промени часовете на излитане за и от Милано в лятното разписание? За момента са останали непроменени, нещо което до сега не се е случвало.

 

Благодаря.

Връзка към коментар

Здравейте, имам въпрос - кога Wizzair пуска зимното разписание?

 

Какъв е този зор за зимното още през април?! :)

 

Здравейте.

 

Някой да знае дали Wizzair ще промени часовете на излитане за и от Милано в лятното разписание? За момента са останали непроменени, нещо което до сега не се е случвало.

 

Благодаря.

 

Само те си знаят как и кога. С пускането на Малта махат вечерните полети за сряда и петък до Милано. Остава само тоз в неделя.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какъв е този зор за зимното още през април?! :)

 

 

Само те си знаят как и кога. С пускането на Малта махат вечерните полети за сряда и петък до Милано. Остава само тоз в неделя.

Гадове :mad:, бях си закупила от последната промоция петъчен вечерен полет. :(

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Какъв е този зор за зимното още през април?! :)

 

Хората вече имат резервации за февруари догодина ти се чудиш за зимното разписание 

Някой път се  налага да планираме  отдалеч ... друг е въпроса , че шанса за неприятни изненади е голям   :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хората вече имат резервации за февруари догодина ти се чудиш за зимното разписание 

Някой път се  налага да планираме  отдалеч ... друг е въпроса , че шанса за неприятни изненади е голям   :)

Абе няма да се правя на Нострадамус, ама май се сещам за кой говориш  :lol:

Неприятни, колко пък да са неприятни...особено като знам каква e крайната цел.

След още някой и друг ден много вероятно е и за март догодина да имат хората... ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ти всичко ли четеш  :lol:  ?

 

П.С. Филипинците буквално ми скъсаха нервите за около три седмици , та съм патил с такива подготовки.

Разбира се Wizz не са компания от Третия свят и тук не би се случило .

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам един завъртян въпрос, надявам се някой да ми помогне с инфо :)

Лице, което към момента на закупуване на билетите е на 17 год. , но към момента на полета ще е навършило 18 г. може ли само да си закупи билет на уиз и съответно да използва wizz discount ?

Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.