Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

Привет. Дали някой знае възможно ли е да разбера предварително дали даден самолет на уиз кацайки на летището кой ще е следващия маршрут, който ще изпълнява. Идеята е да съм сигурен , че прекачването ще е ок, ако мога да знам, че машината която каца ще изпълнявя и следващия ми полет. И за да бъда по-конкретен. София - Хан по разписание присти га 8.05 , а след това Хан -Вилнюс е 8.45.

Връзка към коментар

До колкото разбирам искаш да знаеш дали преди полета Хан -Вилнюс този самолет има друг полет? Трябва да пристига от Вилнюс (където е базата му).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Искам да разбера дали с машината , която ще кацна в Хан след това ще ме вози и от Хан до Вилнюс. Идеята е да си преценя риска. Но май ме отказахте. Ако е същата машина би трябвало обаче да няма кой знае какъв риск

Редактирано от TeshkaR28
Връзка към коментар

Аз не бих рискувала, да ти кажа честно. Прекалено кратко е времето между двата полета - всеки си преценява, обаче. А самолетът, който изпълнява маршрута София-Хан, се връща след това обратно в София. 

Редактирано от Eti*
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искам да разбера дали с машината , която ще кацна в Хан след това ще ме вози и от Хан до Вилнюс. Идеята е да си преценя риска. Но май ме отказахте. Ако е същата машина би трябвало обаче да няма кой знае какъв риск

Аз ти го написах кратко и ясно - никакъв риск, просто прочети и ще видиш :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз ти го написах кратко и ясно - никакъв риск, просто прочети и ще видиш :)

Никакъв ??? Разбрах те, машината ще е друга, но ..... това означава, че риска е голям, трябва да разчитам да си спазят разписанието.

Връзка към коментар

Никакъв ??? Разбрах те, машината ще е друга, но ..... това означава, че риска е голям, трябва да разчитам да си спазят разписанието.

Напротив, риска е никакъв просто защото няма да гониш другия самолет - докато кацнеш, излезнеш от самолета, най-вероятно другият ще е вече със затворени врати... :(

За съжаление от Wizz, не държат явно много да се прекачваме и самолетите им в повечето случай или летят супер близо като интервали или супер далечно - от по-малко от 40 минути до 2-3 дни.... Тъпотия ако питаш мен :(

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За мен е абсурдно да се хване, освен, ако не подрани с кацането си, има такива случаи. Освен всичко, ще имаш и паспортен контрол, понеже идваш от държава извън Шенген, което е още забавяне.

За коя дата е този полет, в сайта на уиз виждам, че такъв полет има през есента и каца в 8:25, което е още по-зле

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За съжаление от Wizz, не държат явно много да се прекачваме и самолетите им в повечето случай или летят супер близо като интервали или супер далечно - от по-малко от 40 минути до 2-3 дни.... Тъпотия ако питаш мен :(

Не просто не държат, не го поддържат напълно целенасочено, иначе разходите нарастват и не им се връзва с нискоразходния модел...

То не пречи да летиш с прекачване, просто риска си е твой...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Напротив, риска е никакъв просто защото няма да гониш другия самолет - докато кацнеш, излезнеш от самолета, най-вероятно другият ще е вече със затворени врати... :(

За съжаление от Wizz, не държат явно много да се прекачваме и самолетите им в повечето случай или летят супер близо като интервали или супер далечно - от по-малко от 40 минути до 2-3 дни.... Тъпотия ако питаш мен :(

 

Бизнес моделът на НТА е самолетите да стоят максимално кратко на земята и да не закъсняват заради изчакване на свързан полет. При 6 полета на ден ако закъсняват средно по 15 минути, това би било 1,5 часа на ден или изгубена възможност за изпълнение на още еди полет със 180 души.Това което биха могли обаче да направят НТА без да нарушат много бизнес модела си е, да позволяват на пътниците да оставят на борда до следващата дестинация. Единственият проблем в този случай е, че някой трябва да проверява бордните карти на останалите на борда пътници и при чекирането да има възможност да се чекира багаж до крайната дестинация.

Връзка към коментар

Напротив, риска е никакъв просто защото няма да гониш другия самолет - докато кацнеш, излезнеш от самолета, най-вероятно другият ще е вече със затворени врати... :(

За съжаление от Wizz, не държат явно много да се прекачваме и самолетите им в повечето случай или летят супер близо като интервали или супер далечно - от по-малко от 40 минути до 2-3 дни.... Тъпотия ако питаш мен :(

 

Не държат, защото моделът на нискоразходните компании е от точка до точка (point-to-point), за разлика от традиционните, при които принципът е преминаване през хъб (spoke-hub system).

Редактирано от Zaro
Връзка към коментар

Моят опит от България и Румъния с тази компания е : никога пристигащия самолет не се пренасочва по друга дестинация, а просто се връща обратно.
Ако прочетеш разписанието, ще видиш че има 30 мин разлика между пристигащ полет от дестинацията, от която идваш и заминаващ полет за дестинацията, от която идваш..много-много  рядко 35 мин. или 40 мин.

Трудно ще намериш съвет дали е достатъчно времето за прекачване - поне не и във форумите.
Почти всички предпочитат да имат поне час за прекачване.


Всяко от долните обаче ми помага да си направя по-добра преценка на риска  достатъчно ли ми е времето за прекачване;

1. провери дали има транзитен ръкав от пристигащи към заминаващи - така спестяваш една проверка на ръчния багаж.
2. вероятно трябва да си първият, който да премине паспортен контрол при слизане от първия полет
3. трябва да си ориентиран много добре предварително и да знаеш кой е най-късия път между изход пристигащи и вход за преверка на багаж ан заминаващи
4. ако няма възможност за транзитно прекачване ( без проверка на багаж), ще трябва да се надяваш опашката от пътници, чакащи за проверка на багажа за втория полет да не е много дълга, отделно си измисли извинение да ги прередиш всичките до един -  и то такова, че да се хареса и на хората, които осъществяват самата проверка на багажа.

Ако всичко е по разписание, 40 мин са достатъчно време за прекачване на подобно малко летище ( вкл проверка на багажа) , но може и да трябва малко късмет.

Отделно :
Операторите на летищата имат инструкции до колко най-късно преди полета могат да затворят гейта.
Нерядко, особено в случаи на неявил се навреме пътник, те се придържат стриктно към тези инструкции.
И в случаите, когато се придържат, за тях времето на излитане е времето на затваряне на гейта - всичко след този момент си е грижа на авиокомпанията,  тя е тази, която иска да превози пътника и евентуални закъснения на пътник  засягат само нея.
Операторът не се грижи за друго, освен да изчака максималко дълго време пътника.

Това горното ми се случи наскоро и останах приятно изненадан -  полетът беше продаден 110 % и чакаха до обвения за излитане час  да се явят всички пътници .
Едва след този момент обработиха пътниците с билети, но без места - те заеха местата на неявилите се навреме.
И едва след като ги транспортираха до самолета с отделен автобус - в случая само мен, а двама австрийци пратиха през Истанбул, понеже нямаше свободни места до БГ - беше дадено разрешение за излитане.
При все това, нямам достъчно опит дали това е валидно и за НТА в такива моменти , така че го приеми само за сведение.

 

Връзка към коментар

Явно има някакво недоразумение - не твърдя изобщо, че някой трябва да изчаква някого. Просто ако разписанието е съобразено и полетите са с разлика от час, час и половина да кажем, то тогава всякакви комбинации с прекачвания и съответно повече заетост на тези полети е напълно възможна.

Връзка към коментар

Явно има някакво недоразумение - не твърдя изобщо, че някой трябва да изчаква някого. Просто ако разписанието е съобразено и полетите са с разлика от час, час и половина да кажем, то тогава всякакви комбинации с прекачвания и съответно повече заетост на тези полети е напълно възможна.

 

На базовите летища реално цял ден има самолети на дадената авиокомпания и там лесно може да се пркачаваш. Те определят и разлисанието по другите летища.

Връзка към коментар

Не само Уиз, но и повечето други авиокомпании самолетите им се движат от база до дестинация и обратно. Случват се изключения, казват им се W маршрути, при които се прави база-първа дестинация-втора дестинация-първа дестинация-база, но са рядкост. Така например правиха самолетите точно на Уиз с полетите до Лондон, когато имаха по един на ден и излитаха рано от София и се връщаха късно вечер пак в София, а през деня машината въртеше други отсечки. 

 

Но такива са по-скоро изключение, от колкото правило. Прецаквам им се яко логистиката и с екипажи и какво ли не. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз мисля, че е заради Експото. Миналия октомври по 20 лв. в посока до Бергамо.

 

Вообще не влие експото на цената. 20лв има от Скопие, че и от Букурещ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам една чуденка...когато пускат 20 процента намаление или 2 билета на цената на един, това за всички техни полети ли важи или само от конкретна дестинация( София )?Брат ми е в Лондон и иска да пътува в началото на май 2016 Лондон - София - Лондон, аз си мисля, че е рано да купува и да поизчака някакво намаление, но не знам дали не трябва да се слеьи конкретно с тръгване от Лондон.

Връзка към коментар

Имам една чуденка...когато пускат 20 процента намаление или 2 билета на цената на един, това за всички техни полети ли важи или само от конкретна дестинация( София )?Брат ми е в Лондон и иска да пътува в началото на май 2016 Лондон - София - Лондон, аз си мисля, че е рано да купува и да поизчака някакво намаление, но не знам дали не трябва да се слеьи конкретно с тръгване от Лондон.

 

Напоследък 20% намаление е само за членове на Дискаунт клуб. И не винаги дори и с 20% намаление цената е най-добра. Два билета на цената на един (плащат се адм. такси и за втория безплатен билет) е само на 19 май рождения ден на Уиз. Най-добри цени има обикновено около 2 месеца преди полетите и то, ако не се държи на конкретна дата, а на някакъв период. За мен добра цена двупосочно до/от Лондон е 120 лв (с Дискаунт). В момента има такива цени за октомври месец :).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Понеже стана дума за изчакване на пътник, такова може да се случи, ако билета е общ, с уиз няма как да стане или, ако пътника има багаж и го е чекирал, това може да стане вече и с уиз.

Просто са склонни да изчакат 5 дори повече минути, защото намирането на куфара и свалянето от самолета ще отнеме доста повече време. Няма вариант куфара да остане в самолета, а пътника да не лети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Понеже стана дума за изчакване на пътник, такова може да се случи, ако билета е общ, с уиз няма как да стане или, ако пътника има багаж и го е чекирал, това може да стане вече и с уиз.

Просто са склонни да изчакат 5 дори повече минути, защото намирането на куфара и свалянето от самолета ще отнеме доста повече време. Няма вариант куфара да остане в самолета, а пътника да не лети.

 

понеже Уиз имат много възможности с прекачвания . :lol: Предимно за Румъния, Полша, Хунгария и тук-таме се мерне някоя друга държавица. Това не е Раян.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Честито. WizzAir стават все по-премиум превозвач. След като се справиха с ръчния, сега е време да се заемат и с чекирания. Така и така на повечето им пътници е време за смяна на куфарите с нов модел - ще могат спокойно да си купят по-малки:

 

post-810-0-00285900-1439494853_thumb.png

 

А това в синьото е просто невероятно - може и повече. А много повече дали може?!

Чудя се кое ще е следващото. О'Лиъри не вкара такса WC, ама лилавите нищо чудно да го направят.

Редактирано от adreno
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.