Прескочи до съдържание

Wizz Air - кратки новини и въпроси (Архив: 29.05.2013 - 19.05.2016)


Препоръчани мнения

тези пък гадове от кога са сложили ограничение 10 кг. за голям салонен багаж...преди 2 месеца го нямаше...да не видят нещо и те от азиатските си колеги..

Е как... Wizz са винаги готови с нововъведения за удобство на пътниците...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Стискам палци всичко да е наред!

Всичко беше ок. Сложих си спалния чувал в една торба от летището и минах. На връщане нямам притеснения, защото имам priority boarding. 

 

Един въпрос: Часовете на бординг картата в локално време ли бяха?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След като миналата седмица, приятелката ми не беше качена на един полет поради оувърбукинг и ѝ предложиха компенсация 400 евро с документ и полет два дни по-късно сега ново развитие. Писали са, че са изплатили 250 евро, тъй като не достигали 20 и няколко км. Има и още нещо. В условията им пише, че ако откажат да те качат на полет, трябва да ти осигурят билет за компания с подобни условия, ако е възможно. Та на другия ден имаше полет с Раян от Пловдив до Франкфурт Хан, но служителката на Уиз, дори след като един човек ѝ показа условията, с които тя явно не беше запозната, каза: Еми виждам, но няма как да ви предложа такъв вариант. Та може ли да се направи нещо.

Редактирано от Krum4ov
Връзка към коментар

След като миналата седмица, приятелката ми не беше качена на един полет поради оувърбукинг и ѝ предложиха компенсация 400 евро с документ и полет два дни по-късно сега ново развитие. Писали са, че са изплатили 250 евро, тъй като не достигали 20 и няколко км. Има и още нещо. В условията им пише, че ако откажат да те качат на полет, трябва да ти осигурят билет за компания с подобни условия, ако е възможно. Та на другия ден имаше полет с Раян от Пловдив до Франкфурт Хан, но служителката на Уиз, дори след като един човек ѝ показа условията, с които тя явно не беше запозната, каза: Еми виждам, но няма как да ви предложа такъв вариант. Та може ли да се направи нещо.

 

София - Франкфурт Хан го дава 1477км, източник: http://www.gcmap.com/mapui?P=sof-hhnТ.е. прави са тук, точно 20 и няколко км не достигат. 

 

И по втора точка са прави, има изискване да те пренасочат на полет с подобни условия, но общо взето не ти, а компанията преценява кое са удобни условия. Обикновено тази клауза работи при традиционни авиокомпании, най-често когато са в алианси. Раян и Уиз явно нямат договор за подобно сътрудничество по между си. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е те Уиз, явно че нямат договор с никоя компания, но условията им са подобни с Раян. Ето го точния текст: c) пренасочване към полет, изпълняван от нас или от друга авиокомпания при подобни условия на превоз до Вашето крайно местоназначение на по-късна дата, удобна за Вас, при условие че има свободни места. Всичките условия отговарят при полета на Раян и тя като видя текста каза, че е така, но все пак няма да го направи. Ако трябва поне да го постна на стената им във ФБ как не си изпълняват собствените правила. Иначе никъде не пише, че трябва да е компания, с която са в договорни отношения.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какви договорени отношения с друга авиокомпания? Може би с WIZZAIR 2 , но такива няма! :lol: Тези абзаци и подточки са пълен въздух.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Общите условия са част от договора между превозвач и пътник, или казано по друг начин, със закупуването на билет се съгласяваш и с общите условия, независимо дали си ги прочел внимателно или не. В конкретния случай е добре да прочетем внимателно Чл.16.2., който регламентира условията за възстановяване на суми и пренасочване по причини, независещи от пътника. Посочени са три алтернативни варианта между които пътникът следва да избере. Това обаче е уловка. По-горе се цитира единствено третата алтернативна възможност, но се пропускат първите две. Обърнете внимание на формулировката "ние ще ви предложим да изберете между" в края на Чл.16.2. На практика колегите от авиокомпанията, чрез игра на думи са лишили пътникът от право на избор, защото този избор е предопределен от предложението на превозвача. А самото предложение е измежду един от трите алтернативни варианта - възстановяване на сумата, пренасочване при първа възможност и цитираното по-горе и очаквано от Krum4ov пренасочване към полет изпълняван от друга компания. Излиза, че пътникът избира от едно единствено предложение, а авиокомпанията сама определя кой от трите възможни варианта да предложи на пътника. С две думи, става дума за нагледен пример на един от рисковете свързани с нискотарифните компании, които не членуват в алианси и не предлагат стандартно премаршрутиране в подобни случаи. За съжаление тук не мога да помогна. При моите "приятели" от България Ер е далеч по-лесно да се разберем и заобиколим Регламент 261, но това е друга тема, а и те са "лошите" и нямат място в темата на "добрите"... :lol: 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 С две думи, става дума за нагледен пример на един от рисковете свързани с нискотарифните компании, които не членуват в алианси и не предлагат стандартно премаршрутиране в подобни случаи. За съжаление тук не мога да помогна. При моите "приятели" от България Ер е далеч по-лесно да се разберем и заобиколим Регламент 261, но това е друга тема, а и те са "лошите" и нямат място в темата на "добрите"... :lol:

 

Шанса България Ер да те пратят да летиш с Раянер до Франкфурт от Пловдив, ако това е най-удобната за клиента опция е точно същия, който и с Уиз, кръгла 0. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Шанса България Ер да те пратят да летиш с Раянер до Франкфурт от Пловдив, ако това е най-удобната за клиента опция е точно същия, който и с Уиз, кръгла 0. 

 

Шансът България Ер да те пратят да летиш в бизнес класа с LOT до Амстердам от София, която е една от най-удобните за клиента опции е 100%. Шансът да пристигнеш в Амстердам с повече от шест часа закъснение в този случай е също 100%. Шансът да получиш обезщетение от България Ер за причиненото неудобство отново в този случай е 100%. Шансовете ти за обезщетение при разглежданата хипотеза с Уиз е точно 0%. Така е то...

Това последното да се чете в смисъл обезщетение извън вече предложеното от 250 евро или по-скоро възможност за превоз до Франкфурт в същия ден, а не на следващия или по-следващия ден, което всъщност е далеч по-важно от самото обезщетение за мен...

Редактирано от Duke
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Шансът България Ер да те пратят да летиш в бизнес класа с LOT до Амстердам от София, която е една от най-удобните за клиента опции е 100%. Шансът да пристигнеш в Амстердам с повече от шест часа закъснение в този случай е също 100%. Шансът да получиш обезщетение от България Ер за причиненото неудобство отново в този случай е 100%. Шансовете ти за обезщетение при разглежданата хипотеза с Уиз е точно 0%. Така е то...

Това последното да се чете в смисъл обезщетение извън вече предложеното от 250 евро или по-скоро възможност за превоз до Франкфурт в същия ден, а не на следващия или по-следващия ден, което всъщност е далеч по-важно от самото обезщетение за мен...

 

Единичен случай е далеч от 100% във всички случаи :) Факт, е че шанса да бъдеш премаршрутиран с България Ер е несравнимо по-голям, но в никакъв случай не е нещо гарантирано, това се опитах и да изразя с моя пример. Ако няма възможност за друг полет до Франкфурт освен компания, с която България Ер няма договор и те ще те оставят да чакаш утрешния ден. Бонуса при тях, е че има повече съдружия, безспорно, но пак казвам, не е нещо което ще проработи, ако търсиш тая конкретна алтернатива. 

 

Колкото до компенсациите, ти си преценяваш че директното приложение на регламента ти носи по-малки ползи от преговорите с компанията, нещо с което аз не съм съгласен, но си е твоя воля. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бонуса при тях, е че има повече съдружия, безспорно, но пак казвам, не е нещо което ще проработи, ако търсиш тая конкретна алтернатива. 

 

 

Точно това имам предвид. При традиционните компании съществува много по-голям шанс за премаршрутиране и достигане на крайната дестинация в същия ден, отколкото при нискотарифните, които в повечето случаи не летят всеки ден и не членуват в алианси, тоест не разчитат на чужда помощ при подобни ситуации...

 

 

 

Колкото до компенсациите, ти си преценяваш че директното приложение на регламента ти носи по-малки ползи от преговорите с компанията, нещо с което аз не съм съгласен, но си е твоя воля. 

 

Моята логика е съвсем елементарна. Ако при всяко закъснение получавам по един безплатен билет от България Ер, нямам причина да водя дългогодишни съдебни спорове с тях за "няколко долара повече". Вече пътеката е утъпкана и дори започвам да си мисля, че не е лошо всеки един полет с тази авиокомпания да закъснява с повече от пет часа. В крайна сметка срещу пет загубени часа получавам безплатен билет, кой ти го дава?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моята логика е съвсем елементарна. Ако при всяко закъснение получавам по един безплатен билет от България Ер, нямам причина да водя дългогодишни съдебни спорове с тях за "няколко долара повече". Вече пътеката е утъпкана и дори започвам да си мисля, че не е лошо всеки един полет с тази авиокомпания да закъснява с повече от пет часа. В крайна сметка срещу пет загубени часа получавам безплатен билет, кой ти го дава?

 

Аз например бих се поборил и бих си взел 400€ кеш, но всеки си избира сам :)

 

Отвлякохме темата. Нека Krum4ov докладва как и по какъв начин е изплатена компенсацията, след колко време и мотаене и т.н. Овърбукинг при Уиз си е нещо любопитно и е добре да знаем какъв е механизма при тях. 

Връзка към коментар

 

 

Отвлякохме темата. Нека Krum4ov докладва как и по какъв начин е изплатена компенсацията, след колко време и мотаене и т.н. Овърбукинг при Уиз си е нещо любопитно и е добре да знаем какъв е механизма при тях. 

 

Да, за мен също представлява интерес. Предполагам обаче, че обезщетението ще бъде преведено по Уиз сметка. Ако е така, ще съм любопитен да чуя коментар относно тази политика. Обезщетяват те с ваучер, това би се получило в тази хипотеза...

Връзка към коментар

Що отново стравнявате двете авикомпании, нали са на различен прицип.  С 250 евро обезщетение ще купиш близо 10 двупосочни билета на Уиз, а с ТИМ ще купиш еди Пух. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Wizz са ми сменили датата на полет за Дубай от 03.03.2016 на 01.03.2016 без да съм разбрала. Не намирам писмо от тях. Днес получавам писмо за смяна на часовете на полета. И забелязвам, че датата не е тази, която съм купила. Ако си презаверя резервацията за съседна дата ще доплащам ли за билет? Престой от седмица в Дубай ми е много.

Редактирано от lesy
Връзка към коментар

Wizz са ми сменили датата на полет за Дубай от 03.03.2016 на 01.03.2016 без да съм разбрала. Не намирам писмо от тях. Днес получавам писмо за смяна на часовете на полета. И забелязвам, че датата не е тази, която съм купила. Ако си презаверя резервацията за съседна дата ще доплащам ли за билет? Престой от седмица в Дубай ми е много.

Можеш да им се обадиш и да си смениш датата, дори и двете дати, без да доплащаш нищо.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Wizz са ми сменили датата на полет за Дубай от 03.03.2016 на 01.03.2016 без да съм разбрала. Не намирам писмо от тях. Днес получавам писмо за смяна на часовете на полета. И забелязвам, че датата не е тази, която съм купила. Ако си презаверя резервацията за съседна дата ще доплащам ли за билет? Престой от седмица в Дубай ми е много.

 

Променят дните, в които летят до Дубай. Датите (и двете), могат да се сменят безплатно през сайта на Wizz за дати до 14 дни преди старите и до 30 след. Не се доплаща нищо.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И то задължително на безплатния телефон B)

Има ли такъв? Виждам само по 0.96 лв. на минута.

 

Намерих номера.

Редактирано от lesy
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.