bat.galin Публикувано: 19 октомври, 2015 Публикувано: 19 октомври, 2015 Приятно впечатление ми направи днешното разнообразие в списъка с полети от Т1 : София - Любляна с Адрия Еъруейз, 09:10, но не съм ровил за основанието за подобен полет.
epetkov Публикувано: 19 октомври, 2015 Публикувано: 19 октомври, 2015 Приятно впечатление ми направи днешното разнообразие в списъка с полети от Т1 : София - Любляна с Адрия Еъруейз, 09:10, но не съм ровил за основанието за подобен полет. Най-вероятно е бил чартърен полет ,който е прибрал словенския национален отбор по волейбол след финалната среща в София. 4
bat.galin Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Най-вероятно, но аз не се сетих за това.Откакто започнаха да си избират "мис национален отбор" нещо спряха да ме вълнуват и да ги гледам. 1
Mary Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Летище София осъдено да плати 44 млн. долара
macf1an Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Те са осъдени от сума ти години. Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач 5
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Те са осъдени от сума ти години. Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач Това едва ли ще стане, но най-после може да се ускори процедурата по даване на концесия на Летище София! 1
logist13 Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 ами дано не използват това като повод за концесия, че най-вероятния концесионер ще е ТИМ Еър 2
bat.galin Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Типичното милиционерско причинно-следствено мислене е в плоскостта :" Затъне ли козата с двата крака, не я дърпай - помогни и да затъне и с четирите "Отнесено към летище София, това предполага продажбата да се извърши точно в момент, в който състоянието на компанията е лошо.Защото както всички знаем : "няма компания - няма проблем". 3
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 ами дано не използват това като повод за концесия, че най-вероятния концесионер ще е ТИМ Еър Ако сравня летище София с летище Варна и Бургас, трудно ще намеря критерий по който летище София е по добре управлявано...Разбира се по добре би било не всички летища в България да са монопол на един играч. 1
logist13 Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Ако сравня летище София с летище Варна и Бургас, трудно ще намеря критерий по който летище София е по добре управлявано...Разбира се по добре би било не всички летища в България да са монопол на един играч. ами един много прост критерий за сравнение - брой полети и разнообразие на авиокомпании, което най-много ни засяга нас като пътници; и за да не се каже, че съпоставям несъпоставими неща, един поглед към регионалните летища в Румъния да речем показва къде сме ние и колко "добре" са управлявани Варна и Бургас; той добре, че е летния чартър, че иначе... 3
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 (редактирано) ами един много прост критерий за сравнение - брой полети и разнообразие на авиокомпании, което най-много ни засяга нас като пътници; и за да не се каже, че съпоставям несъпоставими неща, един поглед към регионалните летища в Румъния да речем показва къде сме ние и колко "добре" са управлявани Варна и Бургас; той добре, че е летния чартър, че иначе... И по двата критерия трудно ще намериш провинциално румънско летище, което да не е много по зле от Варна и Бургас. Летище Варна за първите 9 месеца има 1 285 666 пътници, а летище Бургас 2 305 592 пътници. Разнообразието на авиокомпании и дестинции е огромно. Единствено през зимата има още какво още да се иска като дестинации, но Бургас е на 3 часа път от София... В Румъния и най-голямото провинциално летище едвам има 1 милион пътници годишно, а останалите летища са доста под 1 милион. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_busiest_airports_in_Romania 22 милионна Румъния общо има 11 милиона пътници за 2013 година, а в България до колкото си спомням бяха доста над 7 милиона при 7 милиона население. Редактирано 20 октомври, 2015 от Topfly 2
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Типичното милиционерско причинно-следствено мислене е в плоскостта : " Затъне ли козата с двата крака, не я дърпай - помогни и да затъне и с четирите " Отнесено към летище София, това предполага продажбата да се извърши точно в момент, в който състоянието на компанията е лошо. Защото както всички знаем : "няма компания - няма проблем". Какво означава състоянието на компанията е най-лошо? Проблемът с делото се влачи от близо 10 години. Това че има решението по делото дори е добра новина, защото така е много по лесно да се оцени реалното състояние на летището. Лошият мениджмънт си е перманентен проблем на летище София и не е станал известен точно сега.. 1
Gruntax Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 И по двата критерия трудно ще намериш провинциално румънско летище, което да не е много по зле от Варна и Бургас. Летище Варна за първите 9 месеца има 1 285 666 пътници, а летище Бургас 2 305 592 пътници. Разнообразието на авиокомпании и дестинции е огромно. Единствено през зимата има още какво още да се иска като дестинации, но Бургас е на 3 часа път от София... Няма нито една дестинация от Бургас, която да можеш да направиш под 100 лв. двупосочно. А парите за горивото до София ще са колкото на нискотарифните билети от София до някоя от евтините дестинации. Мен това ме интересува, а не дали ще имат 2,5 или 3 милиона пътници за годината. 2
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Няма нито една дестинация от Бургас, която да можеш да направиш под 100 лв. двупосочно. А парите за горивото до София ще са колкото на нискотарифните билети от София до някоя от евтините дестинации. Мен това ме интересува, а не дали ще имат 2,5 или 3 милиона пътници за годината. Нормално е в един град с 200 000 души население да няма такава голяма конкуренция извън сезона, като в един град в който живеят 1,3 милиона, а с околностите 2 милиона души. В София също е голяма рядкост лятото да пътуваш за 100 лева. 1
captain_oveur Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Какво означава състоянието на компанията е най-лошо? ... Лошият мениджмънт си е перманентен проблем на летище София и не е станал известен точно сега.. Константно лошото управление на фирмата води до натрупване на негативи на принципа на снежната топка, което от своя страна означава, че текущото състояние е най-лошо. След една година днешното състояние вече няма да е най-лошо. Ако ти се занимава, може да потърсиш и проследиш как се развива проблемът с неизплатените задължения на „националния превозвач“ към летището. Нормално е в един град с 200 000 души население да няма такава голяма конкуренция извън сезона, като в един град в който живеят 1,3 милиона, а с околностите 2 милиона души. В София също е голяма рядкост лятото да пътуваш за 100 лева. Е, хайде сега! Какво да каже нещастният Washington D.C. с неговите няма и 700 000 жители? Населението на прилежащия район не е единственият фактор в случая. Сещаш се, че ако цените на билетите от Бургас се понижат, пътниците ще се увеличат, нали?
Topfly Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 (редактирано) Константно лошото управление на фирмата води до натрупване на негативи на принципа на снежната топка, което от своя страна означава, че текущото състояние е най-лошо. След една година днешното състояние вече няма да е най-лошо. Ако ти се занимава, може да потърсиш и проследиш как се развива проблемът с неизплатените задължения на „националния превозвач“ към летището. Е, хайде сега! Какво да каже нещастният Washington D.C. с неговите няма и 700 000 жители? Населението на прилежащия район не е единственият фактор в случая. Сещаш се, че ако цените на билетите от Бургас се понижат, пътниците ще се увеличат, нали? Съгласен съм и горе долу съм запознат с проблема! Идеята ми беше, че положението не е временно лошо и изчакването няма да доведе до по добра концесия, а напротив. Редактирано 20 октомври, 2015 от Topfly 2
captain_oveur Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 А, виж, тук съм напълно съгласен с теб! Ако я карат на „изчакване“, няма да получат по-добри финансови показатели! Въпросът е защо са решили да приложат точно тая тактика - на изчакване. (Поне така изглежда отстрани.) И тук щем-не щем - влизаме в конспиративните теории за концесията и концесионера... Няма как иначе, здравият разум води натам. 1
Alexander Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 За мен не е правилно сравнението между провинциалните летища в България и Румъния. В България цифрите се достигат с летния поток на туристи по черноморието, каквито няма в Румъния. Така едва ли не на теория у нас има повече поток, но той е казах какъв и кога е. Достатъчно е да видим картата на Уиз, от Бг има 3 полета от извън София и още два на Райън. Я вижте колко полета има от провинциалните летища в Румъния. 2
logist13 Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 (редактирано) За мен не е правилно сравнението между провинциалните летища в България и Румъния. В България цифрите се достигат с летния поток на туристи по черноморието, каквито няма в Румъния. Така едва ли не на теория у нас има повече поток, но той е казах какъв и кога е. Достатъчно е да видим картата на Уиз, от Бг има 3 полета от извън София и още два на Райън. Я вижте колко полета има от провинциалните летища в Румъния. Точно това имах предвид, не случайно писах, добре че е чартъра... но коректната съпоставка е да се извадят цифрите на чартъра и да се сравняват редовни линии; и тогава Бургас и Варна увисват с ужасна сила спрямо всички летища в региона... Редактирано 20 октомври, 2015 от logist13 2
Duke Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Те са осъдени от сума ти години. Сега пускат една цесия за задълженията на Еър БГ и ще си имаме кувейтски национален превозвач Я дай малко по-подробно, че нещо не разбрах за цесията...
Duke Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Теоретична постановка И теоретично не се връзва, защото: 1. Цесията или изкупуването на дълг е двустранен договор, тоест изисква се съгласието на кувейтския кредитор. 2. Обикновено при цесията вземането се изкупува на много по-ниска цена. 3. Не виждам как при цедиране на вземането на летището от националния превозвач в полза на кувейтския кредитор, последният ще се превърне на свой ред в национален превозвач. Затова и попитах какво точно имаш предвид...
macf1an Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 1 - Не е проблем. 2. - Обикновено, но не винаги, зависи от интереса. 3. Провери какво биха причинили -60 милиона за Еър БГ (защото кувейтците ЩЕ си ги поискат, а както видяхме - не се срамуват и да съдят до дупка) и ще ме разбереш 2
bat.galin Публикувано: 20 октомври, 2015 Публикувано: 20 октомври, 2015 Напротив.Това :"...при цедиране на вземането на летището от националния превозвач в полза на кувейтския кредитор, последният ще се превърне на свой ред в национален превозвач."е единственото сигурно нещо в цялата схема.В момента, в който мутра еър започне да плаща и се срива.А кувейтски или не - тогава това ще е само подробност. 2
Duke Публикувано: 21 октомври, 2015 Публикувано: 21 октомври, 2015 1 - Не е проблем. В смисъл? Не е проблем за кредитор по собствено желание да замени работещ длъжник с активи с работещ на загуба длъжник с пасиви? 2. - Обикновено, но не винаги, зависи от интереса. В разглежданата (глинена) конструкция, какъв трябва да бъде този интерес, че вземането да се изкупи на същата цена? 3. Провери какво биха причинили -60 милиона за Еър БГ (защото кувейтците ЩЕ си ги поискат, а както видяхме - не се срамуват и да съдят до дупка) и ще ме разбереш Не те разбирам, съжалявам. Въпросните 60 милиона, ако се превърнат в дълг за националния превозвач, това по какъв точно начин ще направи кувейтците национален превозвач, както твърдиш по-горе? Единственото, което може да се случи при подобно развитие на казуса е кувейтците да се наредят на опашката на кредитори на "България Ер" ЕАД. Могат и да подадат молба за откриване на производство по несъстоятелност. Могат да запорират банкови сметки и да възбранят недвижими имоти собственост на длъжника. Нищо от тези възможни действия обаче няма да превърне кредитора в национален превозвач, защото няма как това да се случи по този начин. И пак се връщаме в началото. Кое би накарало кувейтците да заменят работещ длъжник с активи със съмнително платежоспособен такъв?
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега