Георги Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Topfly, мисля, че ужасно надценяваш размера на пазара на прекачванията с лоу костове, и по принцип, а да не говорим конкретно за София. Това е ултра нишов сегмент, нито основните търсачки го покриват, нито офлайн агентите. Двете най-популярни търсачки, които цитираме тук - azair и kiwi преко сили имат около 30 000 харесвания във фейсбук. Expedia имат 6.4 милиона. Вярно, че това не е фактор, но все пак тук само спекулираме без конкретни цифри. А страничната налична информация показва, че пазара е толкова малък, че едва ли си заслужава дискусията въобще. 2
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Не мисля, че от София има толкова евтини и интересни дестинации, които да докарат някой от Западна Европа, за да спести 5 евро примерно....като се добавя и рискът от изпускане на полет при закъснение , губене на много време и т.н. А за вътрешен полет в Италия през София наистина е нелепо.... Аз лично не бих летял до някой гръцки остров примерно през Брюксел или Лондон, за да спестя 10 лева.... Разликата много често може да не е 5 евро, а 50-100 евро. Ако е за двама или повече души, сумата може да е значителна дори за един италианец. Много често се случва с прекачване до дадена дестинация да има билети за 5-10 евро, а директният полет да е 100-200 евро и повече. При директните полети не винаги има полет в дадения ден или част от денонощието когато искаме да летим. Това се отнася особено за малки летища като Бари, Болоня и т.н.
shnuky Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Ти когато си купуваш самолетен билет имаш ли някакви предразсъдъци към летището на което ще правиш трансфер или просто търсиш най-ниската цена? За до 50 евро разлика в билета никога няма да летя през трансфер и да губя по цял ден във висене на някое летище...Винаги оценявам полета- превозвач, директен, трансферно летище, време за пътуване и чакане...Другото ми се струва абсурдно- за пет евро да летиш 3 часа повече или да висиш на някое забравено то бога място като софия ... По -скоро повишението се дължи на абсурдно ниските цени на райан...Познавам хора, които тази година летяха за пръв път в живота си благодарение на райан-ученици, студенти, млади работещи... 1
neuromancer Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Според мен колко са трансферите с лоукост не може да се каже лесно, предвид, че се купуват отделни билети. А останалите са единици. 1
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Topfly, мисля, че ужасно надценяваш размера на пазара на прекачванията с лоу костове, и по принцип, а да не говорим конкретно за София. Това е ултра нишов сегмент, нито основните търсачки го покриват, нито офлайн агентите. Двете най-популярни търсачки, които цитираме тук - azair и kiwi преко сили имат около 30 000 харесвания във фейсбук. Expedia имат 6.4 милиона. Вярно, че това не е фактор, но все пак тук само спекулираме без конкретни цифри. А страничната налична информация показва, че пазара е толкова малък, че едва ли си заслужава дискусията въобще. Според мен ти подценяваш малко пазара с прекчавания с НТА. Аз лично съм правил такива прекачвания още преди 15 години, когато нямаше никакви търсачки за подобни търсения. Съгласен съм, че като брой хората правещи трансфер с НТА може да не са много, но това са най-активно пътуващите и като пътникопоток са осезаема част от пътуващите. В България например при 7 милиона население има близо 10 милиона пътници, но това не означава, че непременно всеки пътува по 1,5 пъти годишно със самолет. Някои изобщо не пътуват, а други като Георги Матеев се явяват по 30 пъти на летището Ако 1% от населението е от активно пътуващите, които правят и трансфери с НТА, то този един процент е възможно да правят 10% от трафика на летищата по простата причина, че пътуват много по често. Сред моите познати във Фейсбук без проблем бих могъл да изброя поне 20 души, които до сега са правили трансфер с НТА Ако искаш пусни една анкета в Магеланци за да се преброим, колко души сме, които правим редовно трансфери с НТА Аз като потребител мога ли да пускам анкети? Не съм виждал да има такава опция. Ти когато си купуваш самолетен билет имаш ли някакви предразсъдъци към летището на което ще правиш трансфер или просто търсиш най-ниската цена? За до 50 евро разлика в билета никога няма да летя през трансфер и да губя по цял ден във висене на някое летище...Винаги оценявам полета- превозвач, директен, трансферно летище, време за пътуване и чакане...Другото ми се струва абсурдно- за пет евро да летиш 3 часа повече или да висиш на някое забравено то бога място като софия ... По -скоро повишението се дължи на абсурдно ниските цени на райан...Познавам хора, които тази година летяха за пръв път в живота си благодарение на райан-ученици, студенти, млади работещи... Явно сме различни. Аз лично съм имал случай и да платя малка надценка за да разнообразя пътуването, като посетя дори за няколко часа един непознат за мен град.
bad kid Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Разликата много често може да не е 5 евро, а 50-100 евро. Ако е за двама или повече души, сумата може да е значителна дори за един италианец. Много често се случва с прекачване до дадена дестинация да има билети за 5-10 евро, а директният полет да е 100-200 евро и повече. При директните полети не винаги има полет в дадения ден или част от денонощието когато искаме да летим. Това се отнася особено за малки летища като Бари, Болоня и т.н. Може и цените от Бари и Болоня да са високи за някои дестинации, но колко му е да се хване влак до Рим, Милано...По-бързо и евтино ще е, от разкарване до друга държава... Явно сме различни. Аз лично съм имал случай и да платя малка надценка за да разнообразя пътуването, като посетя дори за няколко часа един непознат за мен град. това вече е различен случай, ако се търси бонус разглеждане на град без преспиване
mitkobiker Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Много от Полетите до Кутаиси бяха пълни с германци и италианци, които минаваха през София заради ниската цена, но и оставаха в България/София за 1-2-3 дена. По мои набюдения мнозина пътници на Уиз и Раян правят връзки с нощувки... по всякакакви критерии те не са транзитни пътници(стоповър+отделни билети), но от друга страна мотивацията за минаването им през София е ниска цена+ възможност за достигане на друга крайна дестинация. 3
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Може и цените от Бари и Болоня да са високи за някои дестинации, но колко му е да се хване влак до Рим, Милано...По-бързо и евтино ще е, от разкарване до друга държава... Бари-Рим еднопосочно с влак е между 4 и 8 часа, а цената е между 50 и 60 евро! Бари -Милано еднопосочно с влак e между 7 и 10 часа, а цената е 100-140 евро. В същото време Бари-София със самолет е около 1 час, а на промоция билети има и по 10 евро
bad kid Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Ама пък Раян летят за 15 евро за час и 5 мин и има 2 полета на ден
Фил Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 (редактирано) Единият вариант е изведнъж само заради по евтините билети и повечето полети да е скокнал много интересът на чужденците към София може да е субективно усещане, но определено последно време забелязвам много повече чужденци по центъра на София. Ако от София масово са пуснали ниски цени, нищо не пречи през летище София да минат например 500 000 пътници без никой да ги забележе статистически. Това не го разбрах , как така няма да се забележи статистически - нали за всеки пътник се плащат летищни такси и летището представя точна статистика. Ти когато си купуваш самолетен билет имаш ли някакви предразсъдъци към летището на което ще правиш трансфер или просто търсиш най-ниската цена? Според мен много малко пътници търсят единствено най-ниската цена. По-скоро всеки търси най-доброто съотношение цена-услуга според неговите конкретни нужди. Силно се съмнявам трансферите през летище София (особено без престой с преспиване) да имат такива размери, каквито предполагаш. Особено пък такива схеми Западна Европа - Западна Европа през София. Ниските цени на билети при нискотарифните са много повече въпрос на сезон, отколкото на конкретен маршрут между две точки. Имам предвид че примерът, който споменаваш A -> B да е чувствително по-скъпо от A -> SOF -> B e по-скоро изключение, отколкото правило, което да определя някаква тенденция. А ако разликата е 10-20eur очевидно не си заслужава загубата на време и рискът при закъснение на първия полет да ти изгори втората отсечка. Може би единствено някои дестинации от София като спряното (за съжаление ) Кутаиси, а също Тел Авив и Дубай поради географското си разположение, логистично и ценово е възможно да предизвикват по-голям интерес за пътуване от Европа през София. Иначе не че и аз не съм пътувал от София през Лондон за Куала Лумпур, обаче когато разликата в цените е стотици евро на човек, това вече е съвсем друга бира. (Даже бих казал мноооого бири, които съм изпил със спестените пари ) Редактирано 18 март, 2017 от Фичо 1
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 (редактирано) Това не го разбрах , как така няма да се забележи статистически - нали за всеки пътник се плащат летищни такси и летището представя точна статистика. Идеята ми беше, че никой не води статистика кой пътник пристигнал в София продължава за някаква друга дестинация до 24 часа, когато се отнася за два отделни билета. За преминалите пътници има статистика, но тя не е поименна и няма как да знаш, колко души са използвали летище София за трансфер. При сегашната статистика и 500 000 души да продължат пътуването си до 24 часа, няма как това да се засече. Редактирано 18 март, 2017 от Topfly
bad kid Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Според мен София / България стана интересна нова и евтина дестинация за чужденците, очевиден е броя им по Витошка и то не е от вчера (със сигурност не е от навлизането на Раян) Дали след БГ продължават екскурзията си в друга посока е трудно да се каже 3
epetkov Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 (редактирано) Да не забравяме, че до Дубай например нискотарифни полети има основно от Източна Европа. Аз пък точно за Дубай забравих в предишния ми пост, изреждайки градовете на изток от София. А това е дестинацията с най-голям потенциал да привлече трансферни пътници. Та изводът от дискусията е, че за да стане София истински трансферен град, трябва да бъдат открити 15-20 дестинации на изток. Тогава ще можем да говорим за София, като един от мостовете (въздушни) между Запада и Изтока. P.S. Ето един куриозен случай извън темата за пътуване между двете киевски летища през Дубай. Става въпрос, разбира се за бюрокрация. https://www.avianews.com/ukraine/2016/12/10_zhulyany_borispol_via_dubai.shtml Редактирано 18 март, 2017 от epetkov 1
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 P.S. Ето един куриозен случай извън темата за пътуване между двете киевски летища през Дубай. Става въпрос, разбира се за бюрокрация. https://www.avianews.com/ukraine/2016/12/10_zhulyany_borispol_via_dubai.shtml Добра история Aз четох за един пич, който за спорта е пътувал от унгарския град Дебрецен до Будапеща през Милано с Уиз ер за общо 20 евро. Цената на влаковия билет между двата града без отстъпки също е около 20 евро, а разстоянието е около 230 километра.
epetkov Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Добра история Aз четох за един пич, който за спорта е пътувал от унгарския град Дебрецен до Будапеща през Милано с Уиз ер за общо 20 евро. Цената на влаковия билет между двата града без отстъпки също е около 20 евро, а разстоянието е около 230 километра. Няма невъзможно пътуване, когато трансферното летище се намира в Западна Европа!
Duke Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Аз пък точно за Дубай забравих в предишния ми пост, изреждайки градовете на изток от София. А това е дестинацията с най-голям потенциал да привлече трансферни пътници. Та изводът от дискусията е, че за да стане София истински трансферен град, трябва да бъдат открити 15-20 дестинации на изток. Тогава ще можем да говорим за София, като един от мостовете (въздушни) между Запада и Изтока. Напълно споделям това мнение и предвид ситуацията в Турция бих препоръчал на българските управници да опитат през следващите няколко години да превърнат София в европейски хъб към Азия. Естествено, това означава огромни инвестиции и разширяване на летище София, но съм убеден, че можем да извлечем огромни позитиви с оглед не добрите перспективи (от европейска гледна точка) на случващото се в южната ни съседка... Добра история Aз четох за един пич, който за спорта е пътувал от унгарския град Дебрецен до Будапеща през Милано с Уиз ер за общо 20 евро. Цената на влаковия билет между двата града без отстъпки също е около 20 евро, а разстоянието е около 230 километра. Нямам идея колко подобни примери имаш намерение да приведеш в защита на тотално неадекватна теза. Няма как София да се превърне в междинна точка при пътуване от Западна Европа към Западна Европа. Статистически можеш да извадиш десетки подобни примери, но всички тези примери са тотално изключение от правилото. Все пак повечето хора имат бегли географски познания, за да проявят разум вместо да се разхождат напред-назад на континента... 3
akair Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Не ми се вярва София да стане трансферно летище, независимо от събитията в Турция. Ако някое летище стане трансферно, по-вероятно е да е атинското. От останалите - IST се конкурира с Дубай, Доха и Абу Даби - по-вероятно е те да видят сериозно увеличение на трафика, ако IST загуби статута си. 5
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Нямам идея колко подобни примери имаш намерение да приведеш в защита на тотално неадекватна теза. Няма как София да се превърне в междинна точка при пътуване от Западна Европа към Западна Европа. Статистически можеш да извадиш десетки подобни примери, но всички тези примери са тотално изключение от правилото. Все пак повечето хора имат бегли географски познания, за да проявят разум вместо да се разхождат напред-назад на континента... Ти си от по старите магеланци и мисля, че няма нужда да ти обяснявам, че не винаги има връзка между цената на самолетния билет и географията. Някой път връзката е точно обратна По дългият маршрут е по евтин. Разбирам, че за теб удобството е приоритет, но други хора имат други приоритети. За някой цената е проиритет, за друг възможността да посети повече летища, за трети да се се вози на различни самолети и да постети непознати или познати градове дори за няколко часа и т.н. Не мисля, че съм много странна птица сред магеланци, като обичам закуска в Будапеща, обяд в Барселона или Рим и вечеря в София. До сега няколко пъти съм имал случаи да правя странни трансфери с НТА в Европа като съм се засичал с едни и същи непознати пътници в два самолета. Разбира се ако човек предположи, че има доста хора, които следят промоциите на авиокомпаниите не е чак толко станно, че и други хора се възползват от едни и същи промоции, дори и те да противоречат на географията 2
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Не ми се вярва София да стане трансферно летище, независимо от събитията в Турция. Ако някое летище стане трансферно, по-вероятно е да е атинското. От останалите - IST се конкурира с Дубай, Доха и Абу Даби - по-вероятно е те да видят сериозно увеличение на трафика, ако IST загуби статута си. Не бъркай трансфера с нормална компания с транстфера с НТА. Сигурен съм, че има хора, които никога не биха рискували да правят трансфер с НТА. Просто това им излиза извън зоната на комфорта. Поради намаляването на активността на традиционните авиокомпании и увеличението на НТА обаче често е много по удобно, бързо и евтино да се направи трансфер с НТА от колкото да се пътува с гарантиран трасфер от някоя от традиционнните авиокомпании. Сигурно е много удобно за някой от Варна да пътува през Истанбул с гарантиран трансфер към Европа, но вероятно ще му е доста по евтино да дойде с Уиз ер до София и от Там да продължи с Уиз ер или Ryanair към Европа.
tch Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Сигурно е много удобно за някой от Варна да пътува през Истанбул с гарантиран трансфер към Европа, но вероятно ще му е доста по евтино да дойде с Уиз ер до София и от Там да продължи с Уиз ер или Ryanair към Европа. По принцип да, дефакто кацаш в София в 9 вечерта и трябва да даваш пари за нощувка и "кирията" от евтиния билет се губи. Не знам защо Уиз са го направили тоя полет толкова късно. 1
tch Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 Разрових се в статистиката за януари 2017 София град+София област имат близо 30хил. нощувки ръст. Дали и колко нощувки не са били отчетени е друг въпрос http://www.nsi.bg/bg/content/1847/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC През януари 2017 летището е привлякло 140хил. допълнителни пътници. На скоро в "Капитал" четох, че пътнците на Раян били разпределени по равно межди чужденци и българи. Въпреки че точно януари месец много от българите би трябвало да летят към Западна Европа след Коледните празници. С други думи макс. 35хил. чужденци да са посетили допълнително София през месец януари. (Веднъж делим 140/2, заради 50% българи сред тези пътници и още веднъж /2, защото полетът е отиване и връщане) 1
Topfly Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 (редактирано) Разрових се в статистиката за януари 2017 София град+София област имат близо 30хил. нощувки ръст. Дали и колко нощувки не са били отчетени е друг въпрос http://www.nsi.bg/bg/content/1847/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC През януари 2017 летището е привлякло 140хил. допълнителни пътници. На скоро в "Капитал" четох, че пътнците на Раян били разпределени по равно межди чужденци и българи. Въпреки че точно януари месец много от българите би трябвало да летят към Западна Европа след Коледните празници. С други думи макс. 35хил. чужденци да са посетили допълнително София през месец януари. (Веднъж делим 140/2, заради 50% българи сред тези пътници и още веднъж /2, защото полетът е отиване и връщане) За да е по коректно сравнението би трябвало да сравним не нощувките, а броят на пренощувалите чужденци. Общо януари в София град са пренощували 41 954 чужденци, но не успях да намеря колко е ръста спрямо миналата година. Редактирано 18 март, 2017 от Topfly
tch Публикувано: 18 март, 2017 Публикувано: 18 март, 2017 (редактирано) 34.8 хил. ръст от около 21% процента. София област има ръст от 15% http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pressreleases/Podslon2016-01_HNJO2U6.pdf http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pressreleases/Podslon2017-01_OZNGEIH.pdf ,С голямата уговорка, че всички нощувки са били отчетени. Защото колко по-ниска е категорията, толкова повече от нощувките не се отчитат. Поне за мен от тези статистики се оборва твърдението за голям брой трансферни пътници. Със сигурност има такива авантюристи, но цените на НТА са ниски в цяла Европа по време на ниския сезон, не само в България. Редактирано 18 март, 2017 от tch
Romana Публикувано: 20 март, 2017 Публикувано: 20 март, 2017 Прекратява се процедурата за концесия - http://www.faktor.bg/bg/articles/ikonomika/biznes/kakto-poiska-bsp-kabinetat-prekrati-kontsesiyata-za-letishte-sofiya
logist13 Публикувано: 21 март, 2017 Публикувано: 21 март, 2017 Прекратява се процедурата за концесия - http://www.faktor.bg/bg/articles/ikonomika/biznes/kakto-poiska-bsp-kabinetat-prekrati-kontsesiyata-za-letishte-sofiya една добра новина за мен поне временно ново "Варна и Бургас" ще се размине...
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега