Jorro Публикувано: Понеделник в 05:39 Публикувано: Понеделник в 05:39 Преди 1 час, stanislavpp каза: Някой знае ли за летище София от личен опит колко би било минималното време за turnaround ? При пристигане от Шенген > влизане в залата за пристигащи > преминаване на секюрити > излитане към страна от Шенген ? При идеално стечение на обстоятелствата , 60 мин възможни ли са ? @Topfly Ако си на Т2 и идваш от Шенген, ако си с автобус те оставят до ескалаторите на салон аспайър от там по ескалатора нагоре и макс 3 Мин си на най-далечната гейт. Дисембарка на автобус е около 10 Мин. Ако кацаш с АК използваща ръкав като Луфтханза, Ейджън, Оустриян си направо на етажа с гейтовете и спестяваш 30 сек за ескалатора. Бординга при Раян започва вече почти час преди часа на заминаване, а на другите компании около 30-35 Мин. Ако идваш извън Шенген е по-бавно вече. 5
iaia_mama Публикувано: Понеделник в 05:45 Публикувано: Понеделник в 05:45 преди 4 минути , Jorro каза: си направо на етажа с гейовете Въх! 18
jorocontrola Публикувано: Понеделник в 05:48 Публикувано: Понеделник в 05:48 преди 1 минута , iaia_mama каза: Въх! Ами на много от по-малките европейски летища е така. Влизането и излизането от самолета става от едно и също място и реално просто едните хора изчакват другите 😉 Така че реално на софийското летище при пристигане си при хората от заминаващи и не се губи никакво време за трансфер. При идеални условия (за каквито се пита) и 45мин трябва да стигнат 🙂 3
iaia_mama Публикувано: Понеделник в 05:52 Публикувано: Понеделник в 05:52 преди 6 минути , jorocontrola каза: Ами на много от по-малките европейски летища е така. Влизането и излизането от самолета става от едно и също място и реално просто едните хора изчакват другите 😉 Така че реално на софийското летище при пристигане си при хората от заминаващи и не се губи никакво време за трансфер. При идеални условия (за каквито се пита) и 45мин трябва да стигнат 🙂 Не си ме разбрал 🙂 Възклицанието ми беше за "гейовете" 🙂 12
jorocontrola Публикувано: Понеделник в 05:56 Публикувано: Понеделник в 05:56 преди 3 минути , iaia_mama каза: Не си ме разбрал 🙂 Възклицанието ми беше за "гейовете" 🙂 Не ми говори. Само гейове вече, а едно време какви педер@си имаше... 18
Otnesen Публикувано: Понеделник в 10:06 Публикувано: Понеделник в 10:06 Министър Караджов слага край на безобразното обслужване по летищата Може да се стигне и до отнемане на лицензи на наземните оператори https://www.segabg.com/hot/category-economy/ministur-karadzhov-slaga-kray-na-bezobraznoto-obsluzhvane-po-letishtata 5 2 1
Ivko Публикувано: Понеделник в 10:30 Публикувано: Понеделник в 10:30 Винаги съм се чудил на шатъла межди двата терминала как може да пуснат автобус тип баничарка наблъскан със седалки за сядане и без място за багаж и като се качат 10 човека с големи куфари няма място. За жегата да не говорм. 5
Duke Публикувано: Понеделник в 10:32 Публикувано: Понеделник в 10:32 Аз мисля, че част от проблемите не са свързани с наземните оператори, а по-скоро с авиокомпаниите. Според мен отвеждащите автобуси от Т1 не тръгват докато не бъде даден знак от авиокомпанията, че самолета е готов и подготвен за бординг. Макар и в автобуса пред гейта е по-добре да се изчака именно там вместо в автобуса пред самолета, защото ако пред гейта вратите на автобуса могат да бъдат оставени отворени, това е невъзможно да се случи пред самолета поради мерки за сигурност. Друг е въпросът защо авиокомпаниите започват бординг твърде рано и практически способстват за неприятното изчакване в автобусите. Този факт, лично аз го отдавам на спецификата на пътниците, които за 20 години активно летене така и не осъзнаха, че при качване в самолета е редно да направят всичко възможно за бързото настаняване и освобождаване на пътеката... 5
Anna Kalinovska Публикувано: Понеделник в 10:43 Публикувано: Понеделник в 10:43 Напълно. Всичко става много бързо. И за aspire би останало време. Ако не се взима багаж, от залата за пристигащи, преди залата за получаване на багажа, директно може да се премине към гейтовете на горния етаж с ескалатора. Говорим за Т2.
logist13 Публикувано: Понеделник в 10:46 Публикувано: Понеделник в 10:46 преди 13 минути , Ivko каза: Винаги съм се чудил на шатъла межди двата терминала как може да пуснат автобус тип баничарка наблъскан със седалки за сядане и без място за багаж и като се качат 10 човека с големи куфари няма място. За жегата да не говорм. Е, вчера от личен опит разбрах, че и разписанието им сложено на спирките е само пожелателно. Примерно пишеше, че са през 20 минути по разписание, оказа са, че са на половин час. И примерно вместо да има бусчета в 11.00, 11.20, 11.40 и 12.00, има само в 11.00, 11.30 и 12.00
neuromancer Публикувано: Понеделник в 14:17 Публикувано: Понеделник в 14:17 преди 9 часа, stanislavpp каза: Някой знае ли за летище София от личен опит колко би било минималното време за turnaround ? При пристигане от Шенген > влизане в залата за пристигащи > преминаване на секюрити > излитане към страна от Шенген ? При идеално стечение на обстоятелствата , 60 мин възможни ли са ? @Topfly Ако няма брутални промени в летището, имаш бордна карта и нямаш чекиран багаж, просто излизаш от ръкава и се завърташ на 180 градуса и чакаш да започне бординга
bobole4e Публикувано: вчера в 08:02 Публикувано: вчера в 08:02 Каква е ситуацията със сутришните полети от терминал 2, още ли се чака с часове или са взели някакви мерки?
Alexander Публикувано: вчера в 08:07 Публикувано: вчера в 08:07 На 16.06.2025 г. в 13:32, Duke каза: Аз мисля, че част от проблемите не са свързани с наземните оператори, а по-скоро с авиокомпаниите. Според мен отвеждащите автобуси от Т1 не тръгват докато не бъде даден знак от авиокомпанията, че самолета е готов и подготвен за бординг. Макар и в автобуса пред гейта е по-добре да се изчака именно там вместо в автобуса пред самолета, защото ако пред гейта вратите на автобуса могат да бъдат оставени отворени, това е невъзможно да се случи пред самолета поради мерки за сигурност. Друг е въпросът защо авиокомпаниите започват бординг твърде рано и практически способстват за неприятното изчакване в автобусите. Този факт, лично аз го отдавам на спецификата на пътниците, които за 20 години активно летене така и не осъзнаха, че при качване в самолета е редно да направят всичко възможно за бързото настаняване и освобождаване на пътеката... Все още, много често има влизащи през предната врата и ходещи към 30+ ред.. говоря когато е отворена и задната. 1
lamerz1912 Публикувано: вчера в 08:11 Публикувано: вчера в 08:11 При качване този уикенд във Вроцлав на самолет на Райън Еър имаше стълба само на предна врата. А аз бях на 24-ти ред. Вече се бях качил в самолета, когато се появи стълба и отвориха задната врата.
dunaika Публикувано: вчера в 09:29 Публикувано: вчера в 09:29 Преди 1 час, bobole4e каза: Каква е ситуацията със сутришните полети от терминал 2, още ли се чака с часове или са взели някакви мерки? Днес сутринта имаше 5-6 полета в рамките на 30 минути, но беше много спокойно. Без чекиран багаж минах проверка за 10 минути. 1
Duke Публикувано: вчера в 10:54 Публикувано: вчера в 10:54 преди 2 часа, Alexander каза: Все още, много често има влизащи през предната врата и ходещи към 30+ ред.. говоря когато е отворена и задната. Да, това също е вярно! И това при положение, че на бордните карти ясно е обозначено през коя врата е редно да се качиш в самолета. При излитащите полети от ръкав пък, така и не можем да се научим, че бординга се осъществява на групи, а групите са обозначени на бордната карта. Няма по-бавен бординг от този на софийското летище, но тази тема май наскоро пак я дъвкахме... 7
Hakkâri Spor Публикувано: вчера в 11:02 Публикувано: вчера в 11:02 преди 8 минути , Duke каза: При излитащите полети от ръкав пък, така и не можем да се научим, че бординга се осъществява на групи, а групите са обозначени на бордната карта. Няма по-бавен бординг от този на софийското летище. При Луфтханза и Австрийските се спазва това на Т2. Ама при другите - Ц. 1
Duke Публикувано: вчера в 11:04 Публикувано: вчера в 11:04 В момента, Hakkâri Spor каза: При Луфтханза и Австрийските се спазва това на Т2. Ама при другите - Ц. Въобще не се спазва за съжаление. Непрекъснато връщат хора минали напред докато бордват група 1/2 или 3, а те са с бордни карти за група 4, например...
Hakkâri Spor Публикувано: вчера в 11:07 Публикувано: вчера в 11:07 На 16.06.2025 г. в 13:30, Ivko каза: Винаги съм се чудил на шатъла межди двата терминала как може да пуснат автобус тип баничарка наблъскан със седалки за сядане и без място за багаж и като се качат 10 човека с големи куфари няма място. За жегата да не говорм. Днес си приказвах с един френд, който работи на летището. Шатълите между терминалите били електробуси и някакъв от шофьорите казал, че ако климатикът се пуска, батериите щели да издържат 5-6 часа, а ако се пести от климатика, цял ден без презареждане 😄 преди 2 минути , Duke каза: Въобще не се спазва за съжаление. Непрекъснато връщат хора минали напред докато бордват група 1/2 или 3, а те са с бордни карти за група 4, например... Няма ли опция сам да си отвориш вратичката като доближиш QR кода и ако не е твоята група, да изпищи и да не може да се отвори? Тази картинка я наблудавах веднъж, но не помня дали беше в София. Всеки сам си отваря и влиза в ръкава... 2 1
Duke Публикувано: вчера в 11:17 Публикувано: вчера в 11:17 преди 11 минути , Hakkâri Spor каза: Няма ли опция сам да си отвориш вратичката като доближиш QR кода и ако не е твоята група, да изпищи и да не може да се отвори? Тази картинка я наблудавах веднъж, но не помня дали беше в София. Всеки сам си отваря и влиза в ръкава... Непрекъснато летя с групата на Луфти, но поне досега не помня да е имало напълно автоматизиран процес при бординг, който е обичаен за почти всички европейски летища. Винаги има служители от двете страни на гишето, които проверяват документ за самоличност и собственоръчно сканират (или подканят пътника да сканира) бордните карти (хартиени или генерирани в телефон). Обикновено тогава се установява, че пътника е от група за по-късен бординг и започва позната картинка - учудване с леко раздразнение и отместване малко встрани, колкото да попречи на останалите на опашката да продължат бординг - следва любезно напомняне към пътника от служител или друг пътник да се премести на подходящо място и ето как отлетели 1-2 минути. Като умножиш упражнението по 5 разбираш защо още извън самолета вече започваме да закъсняваме. На борда се почват другите любопитни картинки - внимателно поставяне на куфара в багажното, още по-внимателно сваляне на връхната дреха, сгъване и внимателно поставяне в багажното, небрежен поглед и разтягане на пътеката с гръб към търпеливо изчакващите пътници да се освободи пътеката, за да продължат към своите места и т.н. Направо не е за разправяне, а при нискотарифните добавяме и разни други допълнителни екзотики... 10
stanimir Публикувано: вчера в 11:39 Публикувано: вчера в 11:39 Да спомена и тук китайците , но никъде не съм виждал толкова организиран бординг като при Air China. Феноменални са , за минути оправят А330. Гледах какво се случва и на съседните гейтове в Китай , нямат грешка просто ! Предполагам същото е само при японските АК. 5
Duke Публикувано: вчера в 11:49 Публикувано: вчера в 11:49 Явно като цяло е въпрос на обща транспортна култура, защото това за китайците звучи странно на фона на държането им на групи на обществено място. По всяка вероятност азиатците се учат на транспортна култура по трудния начин с блъсканици в метра, автобуси и влакове, за да стигнат до извода, че с малко повече дисциплина е възможно да се постигне оптимално и навременно затоварване на превозното средство. Това отношение по естествен начин се е пренесло и по време на бординг за качване в самолет. Всичко е въпрос на дисциплина. Въобще не твърдя, че само на софийското летище по време на бординг цари организиран хаос, но определено прави впечатление в процентно съотношение спрямо останалите летища... 4
lyubo21 Публикувано: вчера в 18:51 Публикувано: вчера в 18:51 преди 7 часа, stanimir каза: Да спомена и тук китайците , но никъде не съм виждал толкова организиран бординг като при Air China. Феноменални са , за минути оправят А330. Гледах какво се случва и на съседните гейтове в Китай , нямат грешка просто ! Предполагам същото е само при японските АК. Японците са номер 1 в моята класация. Наскоро имах вътрешен полет от Осака до Токио и после към Европа с друга авиокомпания и кратко време за прекачване. Доста си беше притеснително като видях, че на гейта изненадващо дойде А350 вместо малък самолет и бординга започна 15мин преди посоченото време за излитане (обикновено на такъв самолет започва 1 час по-рано)… с бординга, подготовката и рулирането самолета излетя след 20мин и пристигна дори малко по-рано. Такова чудо не бях виждал никъде по света - всички бяха мега организирани… самите пътници, наземен персонал, екипаж. На малко летище като София не е толкова драматично, но на летища като Истанбул или почти навсякъде в САЩ цялата процедура може да отнеме повече време отколкото самия полет 6
Иван Попов Публикувано: вчера в 19:09 Публикувано: вчера в 19:09 преди 7 часа, stanimir каза: Предполагам същото е само при японските АК. Ако говорим за японските авиокомпании, аз просто нямам думи за JAL, такава организация никъде на друго място не съм виждал. Много ама много са напред във всяко едно отношение. Секундата се цепи, а не минутата... Всичко им е като шинкансените просто. Защо и в Европа не е така не знам...... 3 1
Marisha Публикувано: вчера в 19:10 Публикувано: вчера в 19:10 преди 33 минути , lyubo21 каза: Японците са номер 1 в моята класация. Наскоро имах вътрешен полет от Осака до Токио и после към Европа с друга авиокомпания и кратко време за прекачване. Доста си беше притеснително като видях, че на гейта изненадващо дойде А350 вместо малък самолет и бординга започна 15мин преди посоченото време за излитане (обикновено на такъв самолет започва 1 час по-рано)… с бординга, подготовката и рулирането самолета излетя след 20мин и пристигна дори малко по-рано. Такова чудо не бях виждал никъде по света - всички бяха мега организирани… самите пътници, наземен персонал, екипаж. На малко летище като София не е толкова драматично, но на летища като Истанбул или почти навсякъде в САЩ цялата процедура може да отнеме повече време отколкото самия полет Аз имам не особено приятни впечатления от една от японски авиокомпании, смяна на гейта в последен момент, липса на всякаква информация, некомпетентни служители, абсолютно неорганизирано качване на борда, закъснение, ставане на пътници преди да спре да рулира самолета след кацане. Имам впечатления и за градски транспорт, който не спазва разписание и за закъсняващи влакове в Япония. Просто си свалете розовите очила. 3 3
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега