Фил Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 (редактирано) В неделя изгоря сървърът на информационната система. В понеделник доставихме нов сървър, но свързването му ще отнеме време, тъй като полетната информация на летището е базирана на испанска информационна система и все още не можем да направим настройките" Нямам почти никакви познания в тази област, но се питам такава информационна система на такова място като основното летище в страната не е ли подсигурена с резервен сървър, с някаква организация по експлоатация и поддръжка, която по-експедитивно да реагира в случай на проблем? А и като знам по колко самолета излитат/кацат дневно от Летище София - предполагам не са необходими чак кой знае колко сериозни ресурси и средства за информационната система за пътниците. Или бъркам? Редактирано 3 юли, 2015 от Фичо 2
П.Кръстев Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 Много интересно, колко време един свален сървър не могат да оправят. Представяте ли се нещо такова да се случи на някое от големите летища какъв хаос ще настане? П.С. Мисля да се пусна до летището само за да видя листата А4, налепени по мониторите.
Hollywood Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 (редактирано) Много интересно, колко време един свален сървър не могат да оправят. Представяте ли се нещо такова да се случи на някое от големите летища какъв хаос ще настане? П.С. Мисля да се пусна до летището само за да видя листата А4, налепени по мониторите. Хайде с метрото. Тамън ще поснимаме Къде и в колко? Редактирано 3 юли, 2015 от Hollywood
Duke Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 Хайде с метрото. Тамън ще поснимаме Къде и в колко? Я после, ако може, споделете за колко време се пътува с метрото от НДК до летището, че мисля след десетина дни да пробвам този начин на придвижване, а нямам идея в колко часа да тръгна от вкъщи... 3
bat.galin Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 Всички информационни екрани на Терминал 2 на летище София са повредени от неделя насам... Не бях срещал по-разумно основание да се лети от Терминал 1 !
Еминко Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 Я после, ако може, споделете за колко време се пътува с метрото от НДК до летището, че мисля след десетина дни да пробвам този начин на придвижване, а нямам идея в колко часа да тръгна от вкъщи... Бе точно от НДК няма да е малко време.Имаш 5 минути до спирка Сердика,връзка и чакане на линия 1 около 10-12 минути и от там 22-23 минути..Има и друг вариант с автобус от НДК до стадиона за около 10 минути(според трафика) и от там с метрото до Летище за около 18-19 минути. 1
adreno Публикувано: 3 юли, 2015 Публикувано: 3 юли, 2015 Някой някога е правил информационната система за пътниците, сложил я е на сървъра (забутан компютър в някой ъгъл на сървърното или под нечие бюро). Човекът/фирмата ги няма, нещата са работели до момента, в който сървъра не се е счупил, сега просто никой не знае кое как е работило, за да може да го възстанови, може пък и да трябва някакъв специализиран хардуер. Изглежда безумно, но и къде-къде по-важни системи съм виждал да работят на компютър, заврян под нечие бюро, без бекъп. На пътниците на България Ер - честито, другите да му мислят. 2
Hollywood Публикувано: 4 юли, 2015 Публикувано: 4 юли, 2015 (редактирано) Я после, ако може, споделете за колко време се пътува с метрото от НДК до летището, че мисля след десетина дни да пробвам този начин на придвижване, а нямам идея в колко часа да тръгна от вкъщи... Поразходих се с 84 от Орлов мост, че не ми се ходеше пеш до станцията СУ. Сложи го грубо един час за предвижване с метрото. Имаш прекачване и 12 спирки до летището. Редактирано 4 юли, 2015 от Hollywood
akair Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 Това с табелите си е сериозен гаф, вече 1 седмица няма информация този случай да е разрешен, няма дори кратко извинение за причинените неудобства на сайта на летището, а най-забавното е, че никой не дава признаци да смята да понесе отговорност. Може би тестват търпението на пасажерите и министъра?? Предлагам от другата седмица и информационните табла по линията на метрото до летището да спрат да работят, за да видим дали ще последва реакция от пасажерите :lol: 2
akair Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 (редактирано) Ето малко инфо от форума на небостъргачите, не знам колко е достоверна: Back-up съществува - сървърите са 2 в mirror-cluster. Въпреки че са старички и са на ръба на понятието морално остарели, системата е била качествено замислена. ОБАЧЕ единият е изгорял преди около година и по неизвестна причина никога не е бил въведен отново в експлоатация, поради което системата реално е функционирала в режим без back-up."Събирането" на други монитори е осигурило временно и частично workaround решение, понеже "събраните" монитори (донесени от Т1) са по-съвременни и поддържат качването на ръчно въведена информация в предварително съзададени шаблони. Така докато са продължавали действията по възстановяването на испанската система, на Т2 е имало поне някаква информация.Източник: високотехнологична чуждестранна компания помещаваща се на летищетоА пък по моя непотвърдена информация след завършването на системата за полетна информация на Т1 (декември 2014) е трявбало да стартира проект за аналогичен вид система и за Т2, но както знаем към днешна дата все още няма обявление за такава поръчка по ЗОП. Интересно, имаме 2 терминала, които се оперират от един оператор/собственик, но всеки терминал си има негова система А какво по-добро job security от това някой ръчно да въвежда полетната информация.... В която и да е разумна компания служител, който е оставил критична система да работи "на един крак" толкова време, отдавна "щеше да е получил шанс за кариерно развитие и нов служебен e-mail".... Редактирано 5 юли, 2015 от akair
Hollywood Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 (редактирано) Нормално е да има такива "гафове", в подготовка за концесия. Изключват една по една системите. Отговорност няма в нашата държавица. Всички са невинни. Ni vu, ni connu Редактирано 5 юли, 2015 от Hollywood 4
Фил Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 А какво по-добро job security от това някой ръчно да въвежда полетната информация.... А биха могла да наемат и глашатаи, които да бродят в салона на Терминала и на висок глас да съобщават информация за предстоящите полети. 5
Alexander Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 Накрая, когато трибуквените вземат концесията, ще има бурни ръкопляскания, как са спасили летището! 3
captain_oveur Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 Изключват една по една системите. Както се казва - летището е на системи, но вече ги изключват. А биха могла да наемат и глашатаи, които да бродят в салона на Терминала и на висок глас да съобщават информация за предстоящите полети. Съобщава сееееее на пътуващото простолюдиеееееее! Еропланът за ингилизко ще вдигне прахоляка по петляно време от шеста портааааа!! Могат да превърнат дефекта в ефект - ще облекат глашатаите в потури, навуща и салтамарки, с по един тъпан на рамо, а PR-отделът ще пусне съобшение, че юли е ретро-месец, в който правят възстановки на летищните нрави и обичаи от XVIII в. 13
akair Публикувано: 5 юли, 2015 Публикувано: 5 юли, 2015 Готови сме да черпим опит от братски народи: 4
Hollywood Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 (редактирано) Накрая, когато трибуквените вземат концесията, ще има бурни ръкопляскания, как са спасили летището! И как някои авиокомпании сами са се изключили да кацат на летището, поради новите чудесни условия, които им се предлагат. Интересното тепърва предстои. Редактирано 6 юли, 2015 от Hollywood 2
bat.galin Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 Има ли начин на това летище да се стигне от Т2 до Т1 за 15 мин в 06:30 сутринта ?Може и за по-малко де...
adreno Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 За 5 минути ако те устройва - по разписание за делник на 84: 06:20 тръгва от Т2 06:25 пристига на Т1 06:35 тръгва от Т2 06:40 пристига на Т1 Предвид ремонта по Цариградско не бих си заложил главата, че всичко ще е по разписание. План Б: Звънни на 02/937 22 11/12/13 и ги питай дали ще ти пратят маршрутката в уречения час 1
Зани Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 (редактирано) Е тази маршрутка не върви ли по някакво разписание? Редактирано 6 юли, 2015 от Зани
bat.galin Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 (редактирано) 06:20 тръгва от Т2 06:25 пристига на Т1 06:35 тръгва от Т2 06:40 пристига на Т1 Това все в една и съща посока ли е : Т2 --> Т1 Да не би да има грешка ?Едното пътуване да е Т2-->Т1, а другото Т1-->Т2 искам да кажа Да си призная, не очаквах чак такова разнообразие.И дори да го има разнообразието, пак съм готов съм да притичам ( 1.5 км или там колкото е), вместо да се надявам на навременна услуга в този час.И в предвид , че стоянката на самолета е по-близо до Т1, отколкото до Т2, има ли вариант да бъда отведен "служебно" до Т1, а не до Т2 ? Редактирано 6 юли, 2015 от bat.galin 1
adreno Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 Няма грешка, 84 върви само в посока Т2->Т1. Наобратно - става, ама с прекачване пак на същия автобус. Тичането може малко да го намалиш ако цепиш прокрай складовете. Ако летеше с една авиокомпания може би можеше, ама случая не е такъв. Питай на летището. Или си поръчай си ВИП посрещане 1
iMari Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 (редактирано) Има ли начин на това летище да се стигне от Т2 до Т1 за 15 мин в 06:30 сутринта ? Може и за по-малко де... Звъннах на ОК такси,които са официалния превозвач на летището и на двата терминала.Увериха ме,че 24ч има коли и пред двата терминала,които нямат право да отказват маршрут,превозват на стандартните тарифи: 0.70 лв.-първоначална такса Дневна тарифа (от 6:00 – до 22:00) 0.79 лв./км. Нощна тарифа (от 22:00 – до 6:00) 0.90 лв./км. Престой 0.22 лв./мин. Повикване 0.70 лв. Посъветваха ме,да се обърна към диспечера на тяхното гише на Т2(точно срещу плъзгащата врата на "пристигащи") за да не се объркам и да хвана някоя копърка.На гишето също има човек 24ч.С първоначалната такса ще ти вземат 2-3лв. Редактирано 6 юли, 2015 от Мари Николова 3
bat.galin Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 Благодаря на всички, ще се си купя един билет за ранен полет и ако имам късмет - всичко ще е навреме.Гледах дори, че полетът (от Варна в моя случай ) пристига по-рано от обявеното по разписание. 1
Hollywood Публикувано: 6 юли, 2015 Публикувано: 6 юли, 2015 Aко не ви харесва новата визия на разписанието, старото все още работи на този адрес http://213.91.213.82:8089/pages/departures.aspx?lm01=103&lm02=51&lm03=52&p=10 2
П.Кръстев Публикувано: 13 юли, 2015 Публикувано: 13 юли, 2015 Знаете ли дали проблемът с екраните го има все още?
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега