Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

За първи път днес вървях пеша от самолета до сградата на летището. Райън няма да плащат за автобус, хаххх. Че дори пътят на пистата е очертан в синьо. Входът е на В14. После по стълбите нагоре, сливаш се с всички пътуващи и по НОВИТЕ табелки слизаш по стълбите едно ниво надолу и минаваш паспортен контрол. Даже машините проверяваха-браво! 

На излизане видях, че точно пред ескалаторите за секюрити преди излитане са сложили чек машини за бордните карти. Още едно браво! 

  • Харесвам 8
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , antony2001 каза:

За първи път днес вървях пеша от самолета до сградата на летището. Райън няма да плащат за автобус, хаххх. Че дори пътят на пистата е очертан в синьо. Входът е на В14. После по стълбите нагоре, сливаш се с всички пътуващи и по НОВИТЕ табелки слизаш по стълбите едно ниво надолу и минаваш паспортен контрол. Даже машините проверяваха-браво! 

На излизане видях, че точно пред ескалаторите за секюрити преди излитане са сложили чек машини за бордните карти. Още едно браво! 

Аз пък видях преди 2 седмици,че и на Пристигащи в Т1 има машини за паспортен контрол. Никога не съм минавал там. А на други летища,май в Барселона има автобуси на Раян, които извозват техните пътници.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Някой наскоро летял от Т2 с най-ранните полети, да сподели, много ли се чака за проверките ? Ще летя с AirSerbia, от 5:10 и ми се ще да отида максимално близо до полета, но и съм малко понаплашен от Т1, където последните 2 пъти хванах полетите на косъм и 1 час не ти мърда. 

Връзка към коментар
преди 47 минути , IPBurov каза:

Някой наскоро летял от Т2 с най-ранните полети, да сподели, много ли се чака за проверките ? Ще летя с AirSerbia, от 5:10 и ми се ще да отида максимално близо до полета, но и съм малко понаплашен от Т1, където последните 2 пъти хванах полетите на косъм и 1 час не ти мърда. 

Не мисля че ще имаш проблем, аз миналата седмица летях с ранния на Луфтханза 6 сутринта и даже малко се забавих,бях на летището 45 мин преди да излетим. Нямах чекиран багаж аз, долу нямаше голяма опашка , на секюрити една идея по бавно, и после минах с паспорта на машината и това е, отидох на гейта и вече бординга беше почнал . И все пак , точно на твоя ден и час може да се изрине куп народ или да има друго забавяне или да няма достатъчно персонал на смяна, така че поне 1 час преди това бъди там. И други пъти не съм имал ядове сутрините на Т2 , но и не знам как е на Т1 - не съм летял от там от години.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, IPBurov каза:

Някой наскоро летял от Т2 с най-ранните полети, да сподели, много ли се чака за проверките ? Ще летя с AirSerbia, от 5:10 и ми се ще да отида максимално близо до полета, но и съм малко понаплашен от Т1, където последните 2 пъти хванах полетите на косъм и 1 час не ти мърда. 

Опашките почват от 5ч когато се струпват многото бизнес и свързващи полети между 6 и 7. АКо си там в 4 ще минеш за 10 мин. вероятно, защото толкова рано са ти само Еър сърбия и Оустриян. Сърбите обаче почват бординга рано така, че трябва да си на гейта към 4:20-4:30ч. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Как ще се пътува след влизането в Шенген със скенерите от Летище София? В смисъл - зона с магазини без паспортен като при вътрешен полет, ясно. След това?

 

Скенери на ръчен багаж - магазини - гейт/паспорти

или

Магазини - скенери /паспорти - гейт

 

Т.е. питането ми е за последователността заради Зона с магазини/напитки/храни, слагат ти ги в залепена торбичка всяко сокче и бутилчица и после на всеки гейт индивидуални скенери, като ти изхвърлят отворените торбички с бутилките течности? И след това, като минеш веднъж в кошарата на твоя конкретен гейт, къде пишкаш?

(Който пътува с деца, ще разбере тези въпроси за купуването, консумацията на течности и отделителната сиситема).

Връзка към коментар
преди 5 минути , Coo каза:

Как ще се пътува след влизането в Шенген със скенерите от Летище София? В смисъл - зона с магазини без паспортен като при вътрешен полет, ясно. След това?

 

Скенери на ръчен багаж - магазини - гейт/паспорти

или

Магазини - скенери /паспорти - гейт

 

Т.е. питането ми е за последователността заради Зона с магазини/напитки/храни, слагат ти ги в залепена торбичка всяко сокче и бутилчица и после на всеки гейт индивидуални скенери, като ти изхвърлят отворените торбички с бутилките течности? И след това, като минеш веднъж в кошарата на твоя конкретен гейт, къде пишкаш?

(Който пътува с деца, ще разбере тези въпроси за купуването, консумацията на течности и отделителната сиситема).

Гейт с индивидуални скенери? Да не е Германия това 😉

Доколкото следя различните дискусии, някъде след Б8 или Б10 ще преместят паспортната проверка за излизане и всички ще сме минали през едни и същи скенери още след ескалатора. Тоалетни има при последните Б-гейтове, а в магазин явно ще се ходи преди паспортна проверка. Възможно е да направят някаква будка за последни покупки в тази нова зона.
На терминал 1 май искат да делят терминала по равно на две, което ме кара да мисля, че шенгенската му част ще бъде голям мармалад, защото определено има повече шенгенски полети. Дано разделят гейтовете 4 на 2 със стена през сегашния салон на гейтове 4-6.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 14 минути , Венелин каза:

На терминал 1 май искат да делят терминала по равно на две, което ме кара да мисля, че шенгенската му част ще бъде голям мармалад, защото определено има повече шенгенски полети. Дано разделят гейтовете 4 на 2 със стена през сегашния салон на гейтове 4-6.

Аз чух разговор между пътници в автобуса от самолета,че може Т1 целия да е за Шенгенски полети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 34 минути , Венелин каза:

На терминал 1 май искат да делят терминала по равно на две, което ме кара да мисля, че шенгенската му част ще бъде голям мармалад, защото определено има повече шенгенски полети. Дано разделят гейтовете 4 на 2 със стена през сегашния салон на гейтове 4-6.

И какво става с достъпа до магазините за нешенгенската двойка гейтове в такъв случай? :rolleyes:

Връзка към коментар
преди 50 минути , Фил каза:

И какво става с достъпа до магазините за нешенгенската двойка гейтове в такъв случай? :rolleyes:

Е, какво - прекарваш цялото време в шенгенската зона (след скенери и преди паспорт), купуваш си от магазина и минаваш паспортна проверка буквално преди гейта. То няма да има шанс да си изпуснеш полета, ако има максимум два полета и опашката е буквално пред очите им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Венелин каза:


На терминал 1 май искат да делят терминала по равно на две, което ме кара да мисля, че шенгенската му част ще бъде голям мармалад, защото определено има повече шенгенски полети. Дано разделят гейтовете 4 на 2 със стена през сегашния салон на гейтове 4-6.

От изявленията на Хесус Кабейро през януари индиректно се разбира, че нешенгенските полети от Терминал 1 ще бъдат преместени на Терминал 2 и старият терминал ще остане единствено за шенгенски полети. Така няма да им се наложи да изграждат нищо и могат да направят преместването доста бързо.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, dimitrov6 каза:

че може Т1 целия да е за Шенгенски полети

Доста извън темата, но  има слухове, че старият Терминал на летище Варна ще бъде отворен отново само за нешенгески полети, а  сега действащия нов терминал ще бъде само за шенгенски полети.  Допуска  се, че  предстоящото  реорганизиране няма  да  е достатъчно ефективно и в крайна сметка да се отвори отново старият терминал на летище Варна.  Ще видим. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 55 минути , tonik каза:

От изявленията на Хесус Кабейро през януари индиректно се разбира, че нешенгенските полети от Терминал 1 ще бъдат преместени на Терминал 2 и старият терминал ще остане единствено за шенгенски полети. Така няма да им се наложи да изграждат нищо и могат да направят преместването доста бързо.

И аз така разбрах. Ще има връзка между Т1 и Т2 от едно ще излитат само не шенген, а от две Шенген. А дали Т1 , ще може да поеме всички извън Шенген за мен е сериозна загадка. В момента е пълно мазало там, а според мен полетите извън Шенген са много повече от тези, които в момента вървят през терминала.  

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 41 минути , Фил каза:

така де - шенгенът пак ни изненада. :biggrin:

А, не! Голямо не!  Технически бяхме готови от 10 години за Шенген и само чакахме най-накрая Австрия да ни даде зелена светлина! 

 

Негативният пример с летищата е много показателен, защото по въздух сме 100% в Шенген, но всякакви неуредици има и в други сфери, които не са  както летищата на 100% в шенген, а имат косвено отношение. Вероятно последните ще бъдат решавани "на крак" в 23:59ч на 30.03.2024 година, за съжаление.

Връзка към коментар

На мен ми стана леко забавно като минах да купя цигари (не за мен), направили са едни подредби в магазина, в червено обозначени рафтове цигари за извън Шенген, в синьо за ЕС, и ставаше пълно мазало, тъй като почти никой от клиентите не забелязваше и бяха натирвани да си вземат от правилното място... Освен това, хората с прекачване (като мен) трябваше да си вземат от по-скъпите цигари, понеже се гледало не крайната дестинация, а първия полет... На всичко отгоре беше сигурно над 30° на Т2...

Връзка към коментар
преди 6 часа, Венелин каза:

Гейт с индивидуални скенери? Да не е Германия това 😉

Доколкото следя различните дискусии, някъде след Б8 или Б10 ще преместят паспортната проверка за излизане и всички ще сме минали през едни и същи скенери още след ескалатора. Тоалетни има при последните Б-гейтове, а в магазин явно ще се ходи преди паспортна проверка. Възможно е да направят някаква будка за последни покупки в тази нова зона.
На терминал 1 май искат да делят терминала по равно на две, което ме кара да мисля, че шенгенската му част ще бъде голям мармалад, защото определено има повече шенгенски полети. Дано разделят гейтовете 4 на 2 със стена през сегашния салон на гейтове 4-6.

явно не сте били в Германия,където или не работят скенерите,или има някоя млада и неопитна хостес,която накрая ви праща на опашката,да не говорим колко са мудни заетите,ако изобщо са там.
Та,сравнението с други европейски страни е по-удачно,Германия е на опашката по всички показатели,но понеже не се краде, стои някак си на крака.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 17 часа, tonik каза:

От изявленията на Хесус Кабейро през януари индиректно се разбира, че нешенгенските полети от Терминал 1 ще бъдат преместени на Терминал 2 и старият терминал ще остане единствено за шенгенски полети. Така няма да им се наложи да изграждат нищо и могат да направят преместването доста бързо.

Т.е. Easyjet ще се премести на Т2, а Wizz ще оперира и от двата терминала (Лондон, Тел-Авив и Дубай/Абу даби са май единствените им дестинации извън ЕС)?  Чартърите не са кой знае каква грижа...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 18 часа, Tesh каза:

И аз така разбрах. Ще има връзка между Т1 и Т2 от едно ще излитат само не шенген, а от две Шенген. А дали Т1 , ще може да поеме всички извън Шенген за мен е сериозна загадка. В момента е пълно мазало там, а според мен полетите извън Шенген са много повече от тези, които в момента вървят през терминала.  

Точно обратното на Т1 ще останат само Шегенски полети , а Т2 ще поеме нешенгенските полети което не е проблем за капацитета на Т2

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
В момента, Климент каза:

Точно обратното на Т1 ще останат само Шегенски полети , а Т2 ще поеме нешенгенските полети което не е проблем за капацитета на Т2

Може и грешно да съм разбрал, но аз мисля, че шенгенските са много повече от нешенгенските.

Връзка към коментар
преди 25 минути , SteFanoV каза:

Т1 няма да поема всички шенгенски, а само тези, които и сега си летят оттам. Нешенгенските от Т1 вероятно ще минат на Т2.

Това май е най-логичното

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В сряда при преминаването ми през Т2 има нововъведение на паспортния контрол - липсват автоматизираните врати за проверка на международните паспорти, но пък долу преди ескалаторите са монтирали е-чек ин вратички за автоматично преминаване към секюрити проверката, които обаче не работят.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
На 29.02.2024 г. в 10:19, pr284 каза:

Т.е. Easyjet ще се премести на Т2, а Wizz ще оперира и от двата терминала (Лондон, Тел-Авив и Дубай/Абу даби са май единствените им дестинации извън ЕС)?  Чартърите не са кой знае каква грижа...

Ларнака, Ереван.

Абу Даби го спряха.

Въпреки че ако стане така - Уиз ще пищят здраво, защото ще им се прецака търнараунда

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.