Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Графикът на летището е разпределен изключително неравномерно през деня. Допускат се полети и преди 6:00 сутрин заради алчността на разни а/к.

А сутрин между 8 и 12 е обикновено някакво мъртвило. Няма как да се организират такива смени на персонала - от 4 до 8 и после почти нищо до 12...

Наистина дамата е права, че концесионерът напълни терминалите с магазини и кафета, докато паркингът на Т2 продължава да е в аварийно състояние и на места е заприличал на автоморга (има дори изоставени от поне година коли с украински номера, за течовете по време на дъжд да не говорим). Цената е вече 5 лева на час?!? Транспорт извън дневните часове просто няма, поне могат да пуснат 1-2 нощни курса на 84 за най-ранните полети.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Дори не мога да си представя, ако един ден има и транзитно прехвърляне, както е масово по света. Сега два полета на ден на тимер от които има по 5 човека към Варна не ги броя и с останалото не могат да се справят и това е.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 2 часа, Georgi_G каза:

Ами като е наплив, да пуснат останалите ленти за проверка на багаж!

 

Някой да е виждал някога на летище София 1 или 2 да работят всички 4 или съответно 5-6 скенера за проверка на багаж😠

 

 

Аз. На последния ми полет през Франкфурт до Амстердам работеха всички скенери. Но беше обеден полет. И нямаше никаква опашка. 

Буквално прелетяхме през секюрити. 

И на гишетата за оставяне на багажа на Луфтханза нямаше хора, а полетът беше пълен на 100%. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 2 часа, pr284 каза:

....Транспорт извън дневните часове просто няма, поне могат да пуснат 1-2 нощни курса на 84 за най-ранните полети.

Това няма нищо общо с концесионера, обърни се към софийска община.

Публикувано:
преди 4 часа, Georgi_G каза:

аз никога не съм виждал всички да работят 🙂, но винаги виждам опашки пред 1-2 работещи.

Когато пътувах на 24 септ. (10.30 h) след чакане на километричната опашка до Коста кафе, работеха горе всички скенери на Т2. Но с каква скорост... е друг въпрос. С по едно легенче и туткане.  Отделно, че рамките са чувствителни и пищяха на всеки, който минеше пoд тях, проверяваха всеки човек допълнително и това забавяше нещата още повече.

преди 5 часа, jorocontrola каза:

Значи всичко опира до желание и огранизация.

 

Точно така.

преди 5 часа, neuromancer каза:

Ами като си помислиш, като почва деня излитат всички налични самолети почти едновременно, а по-нататък вече идват и излитат по другите маршрути по различно време и не се натрупват толкова. 

Да, цялата флотилия на лоукостовете излита между 5.45 и 7.15 (грубо казано) + други ... Луфт, БГ еър.. преди тях и Еър Сърбия..

Значи аз съм късметлия този петък сутринта, че полетът ми е едва в 04 ч. и е единственият нощен полет от Т1.   Сигурно още работи 1 скенер.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Този човек лъжеше през цялото време, но заради некомпетентния репортер, нямаше как да му се зададат точните въпроси.

Няколко пъти г-н Кабайеро повтори, че тази опашка минава за 5-20 минути (което абсолютно не е вярно). Да, към момента на живото излъчване, в 9.10 ч. опашката беше малко по-къса, но огромното чакане е горе на скенерите. Това обаче не го уточни. Репортерът не му зададе абсолютно никакъв въпрос за бавното минаване през скенерите.  Испанецът каза 3 пъти, че масово пътниците идвали 45 минути преди полета. Което също не е вярно. И преди десетина дни, дето дойдох час и половина преди полета (без чек. багаж), щях да го изпусна.  Каза, че проблемът бил само сутрин между 5 и 7 ч. (което също не е вярно, защото проблем има и през деня) и сутрин се струпвали по 16 полета в този слот.   16, ама при двата терминала. В случая говорехме само за Т2 и репортерът не се сети да го пита дали говори общо за двата терминала или само за единия. 

В обобщение... ние сме тъпи, не знаем кога да ходим на летището, все идваме 45 мин. преди полета,  сутрин минава за 5-25 мин, но през деня всичко си било наред.

И да, "до Коледа няма да има нови скенери". Евентуално догодина щяло да се увеличат. 

  • Харесвам 11
  • Смея се 1
Публикувано:

Имам чувството, че откакто летището бе отдадено на концесия, затъва все повече и повече. НЕ, че преди нямаше проблеми, но в последната година забелязвам рязък спад в качеството на пътническата услуга. Например преди 10 дни ми се случи нещо, което за над 20 години летене през десетки летища, никога не ми се бе случвало. Полета на Flydubai имаше закъснение с няколко часа поради проблем със сигурността. Ок, това няма как да се избегне, обаче начина, по който летището организира всичко в случая, поне според мен, бе безумен. Представете си как всичките 100+ човека минаваме всички проверки веднъж, отиваме на B7 да чакаме бординг, след 30 минути ни съобщават, че бордингът ще стане от B12, съответно всички се насочваме натам. НА B12 се оказва, че тъй-като сигурността на полета може да е компрометирана, трябва да се върнем и да минем отново през проверката за сигурност, което съответно значи минаване през гранична полиция за влизане в страната, след това втора проверка на целия багаж (този път с добавка и на всичко купено от безмитния магазин), повторно минаване на гранична полиция за излизане от страната и отиване пак на B7 / B12 (не си спомням вече на кой гейт бяхме втория път).
Както може да си представите, само минаването през гранична полиция отне супер много време, тъй-като нашето летище няма отделни места за разпит на проблематични пътници в страни от основния поток и когато даден човек трябва да се проверява, всички зад него чинно чакат да му свърши интервюто и съответните проверки. Хората от гранична полиция и на секюрити бяха супер отзивчиви и направиха всичко по силите си да минем с предимство преди нормалния поток за другите полети, но това само показа колко безумно е, че никога не е мислен вариант в който такова нещо се случва и съответно всички импровизират спрямо моментната ситуация.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

В момента Хесус Кабайеро се оправдава по БНТ

 

Ако някой има желание може да чуе оправданията на Хесус. БНТ1

Публикувано:

Без изобщо да издавам неща от кухнята, като липса на топла вода и т.н. Ще кажа като пътник,че СОФ конект са посмещише с този смешен испанец. Скопие, Белград, Солун, а даже и Ниш имат модерни терминали и функционални терминали, а Букурещ ще има ново летище. Тези клоуни от както дойдоха само махната фаст трак на терминал 2, салона на Т1..... Обявиха някаква смешна пристройка, която ще е готова чак 2030 г. Много се извинявам ама не виждам нищо добро откакто  дойдоха и ми се струва, че ще става още по-зле

Държавата е по-добър стопанин от тези карикатури.  

 

 

  • Харесвам 17
Публикувано:

Миналата седмица на Т1 в 5 сутринта ни отне 50мин да минем security проверка (не летя толкова често, но това ми е абсолютен антирекорд). Солидна бутаница и пререждане, от което следваха леки до средни "ободрителни" скандали. Наистина доста хора идват късно. Не е сериозно да пушиш пред терминала 45мин преди часа на излитане и после да се чудиш как да изпревариш всики. И трите ленти работеха, но и там цареше хаос. Голяма част не знаят къде са и какво да правят. Очевидно има промяна в нивото на проверка за да се образуват такива опашки. Проверяваха ми два пъти ръцете като получих и леко укорителни въпроси - "Какво сте пипали?", "С какви химикали работите, бе хора?". 

На съседния гейт след приключил бординг и затоверена врата, решиха да качат две закъснели жени като им съобщиха, че вече са им свалили багажа от самолета. А за да довърша историята - на нашата опашка за бординг имаше масово ядене на дюнери от едно семейство, което продължи в автобуса и не знам дали не завърши в самолета.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
  • Смея се 4
  • Замислям се 1
Публикувано:

Всеки път пищя на скенерите (само на софийското летище) и всеки път натривки на ръцете. Да, бързо става, но половин минута минава. И на всеки човек като има пищене и натривки, после се чудим защо всичко върви бавно. Плюс това, че повече от половината хора се сещат чак когато си сложат раницата в легенчето тепърва да вадят от нея течности, да си свалят колана, да вадят телефони, очила и т.н. Ми тия неща трябва да ги държат в ръце още отпреди да им дойде редът. Егоисти и непукисти. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

Да не омаловажаваме факта, че 50% от пътниците са неграмотни роми по някои дестинации,  които не знаят къде се намират..или спомагат доста за допълнително чакане 

 

иначе за испанеца ми е чудно защо така действа, защото в  Испания се е представял добре в същата роля, даже е подобрил рекордно всички показатели на летището на Севия.

 

Тук

 

  • Харесвам 4
  • Браво 2
  • Замислям се 2
Публикувано:
преди 2 часа, Alexander каза:

иначе за испанеца ми е чудно защо така действа, защото в  Испания се е представял добре в същата роля, даже е подобрил рекордно всички показатели на летището на Севия.

 

Тук

 

С моя среден испански разбрах, че Кабайеро е постигнал огромни резултати в ръста на пътниците във времена, когато авиацията буквално летеше. То и софийският държавен директор от онова време има подобни резултати. Но нищо не пише за опашките в Севиля, ако ги е имало.
Здравословният микс от къси и по-къси дестинации в град като Севиля (испански за час, тръгващи по-късно, пристигащи по различно време, както и по-дълги за чужбините) сигурно също е помагал да не стават вълни. У нас с малки изключения, лоукост полетите са с близки дължини по 2-2,5 часа и успяват да направят и втора вълна в ранния следобед.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Хи-хи, на сайта им още се мъдри следното, няма да им претендираме за правописните грешки 🙂

 

'Временно е преустанвен достъпът до бизнес салоните за вътрешни полети, изпълнявани по директните линии до Варна и Бургас поради законови изисквания свързани със сигурността. Въведеното ограничение важи и за пътници, пристигащи с международен полет, които продължават пътуването си по някоя от вътрешните дестинации.'

 

Лично пробвано тези дни, че нещата не се случват по този начин 🙂 Достъпа се оказа, че не е ограничен, или пък в салона не знаят какво правят 🙂 Чудя се дали да го броя като пропуск в сигурността 🙂

 

В интерес на истината, новите им тоалетни на Т2, кръстени като 'временни' биват.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Миналата събота летяхме със сутрешния полет на австрийците. Тази година имаме към десетина полета от Т2 (повечето ранни, но и няколко обедни) и за първи път ни се наложи да чакаме на опашка, която започваше от Коста кафе. Точно 30 минути по-късно бяхме в лаунджа. Всички скенери работеха, не видях никакво туткане от персонала, имаше легенчета за всички, нямаше нужда да вадя течностите от багажа, хората бяха спокойни и като цяло не разбирам за какво е цялата тази врява. Истината е, че тази година пътникопотока на летището се е увеличил драстично и очевидно съществуващата инфраструктура се задъхва. Със сигурност има нужда и от оптимизация, но не виждам защо е нужно да се оплакваме при положение, че 30 минути за преминаване през всички формалности не е кой знае какво време за голяма част от натоварените европейски летища. Затова открай време на всяко летище по света гледам да сме минимум 2 часа преди полет, въпреки, че почти никога не летим с чекиран багаж и в поне 80% от случаите сме пред гейта много рано ако не ползваме лаундж... 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 1 час, Duke каза:

Миналата събота летяхме със сутрешния полет на австрийците. Тази година имаме към десетина полета от Т2 (повечето ранни, но и няколко обедни) и за първи път ни се наложи да чакаме на опашка, която започваше от Коста кафе. Точно 30 минути по-късно бяхме в лаунджа. Всички скенери работеха, не видях никакво туткане от персонала, имаше легенчета за всички, нямаше нужда да вадя течностите от багажа, хората бяха спокойни и като цяло не разбирам за какво е цялата тази врява. Истината е, че тази година пътникопотока на летището се е увеличил драстично и очевидно съществуващата инфраструктура се задъхва. Със сигурност има нужда и от оптимизация, но не виждам защо е нужно да се оплакваме при положение, че 30 минути за преминаване през всички формалности не е кой знае какво време за голяма част от натоварените европейски летища. Затова открай време на всяко летище по света гледам да сме минимум 2 часа преди полет, въпреки, че почти никога не летим с чекиран багаж и в поне 80% от случаите сме пред гейта много рано ако не ползваме лаундж... 

 

Ами явно летим от различно софийски летища, защото това с неваденето на течностите изобщо не е така. И ти напомнят да ги вадиш, и ровят по раниците ако не си го направил. Легенчета има бол, ама кел файда като карат хората да се изчакват един по един преди да вземят да ги пълнят. Лично наскоро гледах мини скандал по темата на Т1 към пътник, който си позволи да си вземе легенче, преди да е свършил разтоварването предишния. Явно им е доста трудно да хванат самолета и да видят как го правят примерно в Айндховен, малко летище обслужващо голям пътникопоток.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 1 минута , logist13 каза:

Ами явно летим от различно софийски летища, защото това с неваденето на течностите изобщо не е така.

През последните година-две, нито веднъж не ми се е налагало да вадя течностите, дори указателните екрани не изискват подобно нещо...

 

преди 2 минути , logist13 каза:

Лично наскоро гледах мини скандал по темата на Т1 към пътник, който си позволи да си вземе легенче, преди да е свършил разтоварването предишния.

Много рядко летим през Т1, може пък това да е причината за разминаването...

 

преди 3 минути , logist13 каза:

Явно им е доста трудно да хванат самолета и да видят как го правят примерно в Айндховен, малко летище обслужващо голям пътникопоток.

За последно онзи ден минах през Айндховен. Нищо по-различно от Т2. Не вадиш течности, но веднага след скенера багажът с течности се отделя за допълнителна проверка. На Т2 проверката не винаги е задължителна. Наистина имам чувството, че или съм невероятен късметлия или летя от различни летища...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 3 минути , Duke каза:

През последните година-две, нито веднъж не ми се е налагало да вадя течностите, дори указателните екрани не изискват подобно нещо...

 

Много рядко летим през Т1, може пък това да е причината за разминаването...

 

За последно онзи ден минах през Айндховен. Нищо по-различно от Т2. Не вадиш течности, но веднага след скенера багажът с течности се отделя за допълнителна проверка. На Т2 проверката не винаги е задължителна. Наистина имам чувството, че или съм невероятен късметлия или летя от различни летища...

Точно пък на терминал 2 онзи ден ми ровиха и се блещеха на специално закупеното шишенце от 100мл. Хем ме накараха да го извадя, когато ме питаха имам ли течности и им казах да, хем след скенера 2-3 минути един го гледа, после дойде и втори да гледа. Може би шишенцето да им хареса 🙂 В Айндховен да ти направи впечатление по колко човека едновременно пълнят легенчета? Поне по 3-4 на линия, и служителите ги подканят да действат така, бързо и организирано. Та всъщност е доста по-различно от нашия Т2. Да не говорим, че лаптопи не искат да вадиш, ама това да речем не е до организация, а защото са им модерни скенерите. Даже и за течностите бяха махнали органичението да са в опаковки от 100мл, ама от ЕС настояха да се върне.

  • Харесвам 3
Публикувано:

В последните години се сещам за един единствен път когато са ме карали да изваждам течностите в София (случи се на T1).Натривки отвреме-навреме по всякакви летища.

 

1 hour ago, Duke said:

През последните година-две, нито веднъж не ми се е налагало да вадя течностите, дори указателните екрани не изискват подобно нещо...

 

Наистина имам чувството, че или съм невероятен късметлия или летя от различни летища...

+1

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 36 минути , stanimir каза:

В последните години се сещам за един единствен път когато са ме карали да изваждам течностите в София (случи се на T1).Натривки отвреме-навреме по всякакви летища.

 

+1

+1, до момента никога не съм вадил течности на софийско летище.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Явно и аз летя от някое паралелно софийско летище, защото абсолютно винаги вадя течности на Т2 (един-два пъти се направих на неразбрала, но вече не, за да не бавя опашката) и постоянно подканват и мен, и околните да го правят, че и в чантата ми ровят. Но те са ми бял кахър, най мразя да вадя лаптоп от пълна раница и тази година само в Малпенса и Будапеща имаха скенери, на които не е задължително.

При единия от пътите в събота по обяд жена с мъж и две деца (видимо пътуваща не за първи път и не от малцинствата) започна на лентата да си събира течностите от всички възможни чантенца в един плик и работата отече. 

Изискванията за вадене на течностите от багажа са описани на сайта на летището, долу в страницата: https://sofia-airport.eu/bg/iziskvania-za-sigurnost/

  • Харесвам 6

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.