Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

9 minutes ago, Фичо said:

Интересно как на Хийтроу не са отчели всичко това? :rolleyes:

В Лондон има 6 летища, което доста добра диверзификация срещу евентуалното спиране на едно летище, но освен това не знаеш какви договорки има между държавата акционерите и т.н. Повече от сигурен съм, че ако дойде един руснак и иска да купи контролен пакет от Хийтроу ще се окаже, че ще има проблем да стане сделка с частните акционери...

Връзка към коментар
преди 18 минути , Topfly каза:

В Лондон има 6 летища,

като другите 5 няма как да поемат трафика на Хийтроу :wink3:  
 

Цитат

освен това не знаеш какви договорки има между държавата акционерите и т.н. Повече от сигурен съм, че ако дойде един руснак и иска да купи контролен пакет от Хийтроу ще се окаже, че ще има проблем да стане сделка с частните акционери...

Със сигурност има някакви условия.  И да - най-вероятно точно руснак няма да може да получи контролен пакет. 
Но за де се "върнем на нашите овни" (както казват франсетата ) - в нашия случай даже не говорим за собствеността на основното летище София, а за това държавата да не създава забрани и пречки на частната инициатива за изграждане на потенциални други летища наоколо и за създаване на диверсификация, за която споменаваш. 

 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар
преди 7 минути , Goal & Boss каза:

Удължава се срокът за подаване на заявления за концесията на летище София

 

Нечовешки гоуем интерес към уетището, копеуе! :grin:

То най-вероятно точно интереса е проблема. Малко трудно е при толкова мераклии да гарантираш, че правилния участник ще спечели и да отстреляш на формални основания всички останали. А не е и изключено, правилния участник още да не е готов и да му трябва време.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Hollywood каза:

Нищо, случващо се на нашата територия не ме учудва ....вече....

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 5.07.2018 г. в 16:51, Емика каза:

Концесията

Днес в Official Journal на Европейския съюз (Държавния вестник на ЕС) бяха публикувани параметрите на концесията на летище „София”. В документа е записано, че прогнозната стойност е 3.9 млрд. EUR без ДДС. Срокът на концесиониране отново е 35 години.

 

Основната причина за по-високата сума на концесията е, че този път бъдещият концесионер ще трябва да реализира инвестиция в размер минимум 600 млн. EUR. Също така той се задължава да построи и нов пътнически терминал, което трябва да направи до 10-тата година от вземането на концесията.

Концесията на летището се определя като концесия за строителство и включва изграждането на Терминал 3, а и „предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летището, с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи“.

 

Годишните възнаграждения са минимум 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.

 

Изискванията към кандидатите за концесия на летище „София” са да оперират поне едно международно летище, през което да преминават минимум 10 млн. пътници годишно. Нетните им активи за последните 3 години да са минимум 200 млн. EUR, а също така да са финансирали поне един инфраструктурен проект на стойност над 400 млн. EUR. Крайният срок, в който се приемат оферти, е 22 октомври 2018 г.

 

http://vijnovinite.com/news/1240485

3100 въпроса са задали евентуални кандидати (засега 9 на брой) по документите за концесионирането! За да дойдат повече кандидати (обяснение от МС) ще променят Закона за концесиите. Така ги посъветвала Световната банка, която е единият от консултантите. И къде е скрит ключът от палатката в тези промени? Задължително се вкарва текст, че споровете може да се решават от арбитраж! Защото кандидатите не били сигурни, че без изричен законов текст може да вкарат тази клауза в договора. И забележете - тъй като и общините отдават обекти на концесия, а те трудно биха издържали на арбитражни дела, затова се предвижда поправката да е за арбитраж за обекти от трансграничен интерес, а той по директива е за активи над 5 186 000 евро. Няма да навлизам в дебрите на арбитража сега, ще кажа само, че България досега няма спечелено арбитражно дело и че пак се продадохме/ни продадоха. Другите поправки също не са в полза на концендента/държавата.. Проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за концесиите е качен в Портала за обществени консултации www.strategy.bg

 

Ако ви се чете по-подробно за поправките, които поставят на колене държавата ни, вижте статията Далавера със закона за концесиите на https://24may.bg

Връзка към коментар
преди 2 минути , Емика каза:

3100 въпроса са задали евентуални кандидати (засега 9 на брой) по документите за концесионирането! За да дойдат повече кандидати (обяснение от МС) ще променят Закона за концесиите. Така ги посъветвала Световната банка, която е единият от консултантите. И къде е скрит ключът от палатката в тези промени? Задължително се вкарва текст, че споровете може да се решават от арбитраж! Защото кандидатите не били сигурни, че без изричен законов текст може да вкарат тази клауза в договора. И забележете - тъй като и общините отдават обекти на концесия, а те трудно биха издържали на арбитражни дела, затова се предвижда поправката да е за арбитраж за обекти от трансграничен интерес, а той по директива е за активи над 5 186 000 евро. Няма да навлизам в дебрите на арбитража сега, ще кажа само, че България досега няма спечелено арбитражно дело и че пак се продадохме/ни продадоха. Другите поправки също не са в полза на концендента/държавата.. Проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за концесиите е качен в Портала за обществени консултации www.strategy.bg

 

Ако ви се чете по-подробно за поправките, които поставят на колене държавата ни, вижте статията Далавера със закона за концесиите на https://24may.bg

Споко, по-зле в тая бездънна каца няма как да стане

Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Споко, по-зле в тая бездънна каца няма как да стане

Може, може. При лоша концесия много бързо част от А/К могат да се изпарят... Та никак не се знае дали няма да е по-добре концесия да няма.

Връзка към коментар
преди 14 минути , logist13 каза:

Може, може. При лоша концесия много бързо част от А/К могат да се изпарят... Та никак не се знае дали няма да е по-добре концесия да няма.

Кой ще изгони АК като е преплатил 500+ милиона и по каква причина?! В момента от липсата на адекватен собственик държавата/ние губим по поне 150млн. на година (на задните страници има финансови резултатите на софийското и на морксите летища)

Връзка към коментар
преди 13 часа, Емика каза:

3100 въпроса са задали евентуални кандидати (засега 9 на брой) по документите за концесионирането! За да дойдат повече кандидати (обяснение от МС) ще променят Закона за концесиите. Така ги посъветвала Световната банка, която е единият от консултантите. И къде е скрит ключът от палатката в тези промени? Задължително се вкарва текст, че споровете може да се решават от арбитраж! Защото кандидатите не били сигурни, че без изричен законов текст може да вкарат тази клауза в договора. И забележете - тъй като и общините отдават обекти на концесия, а те трудно биха издържали на арбитражни дела, затова се предвижда поправката да е за арбитраж за обекти от трансграничен интерес, а той по директива е за активи над 5 186 000 евро. Няма да навлизам в дебрите на арбитража сега, ще кажа само, че България досега няма спечелено арбитражно дело и че пак се продадохме/ни продадоха. Другите поправки също не са в полза на концендента/държавата.. Проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за концесиите е качен в Портала за обществени консултации www.strategy.bg

 

Ако ви се чете по-подробно за поправките, които поставят на колене държавата ни, вижте статията Далавера със закона за концесиите на https://24may.bg

И срокът за подаване на документи е удължен отново.

Връзка към коментар

Нови таксички. 🙂

 

 

                                                        2018                                                                                                                                2019

 

751892637_20181.JPG.4e0dfb16baa8b08e5b50f4226dd7660b.JPG14435511_20191.JPG.dc4b07926dcec626d3573ef2756fe716.JPG

 

1314041192_20182.JPG.e186b84b45357a7e398e50486faf4dce.JPG129728939_20192.JPG.80df03372472067f363f31d92d09199d.JPG

 

1764327351_20183.JPG.35f120807da8b1daa388dd356d66fbe2.JPG28757627_20196.JPG.007d98d5d3710c81c7126a85540cb038.JPG

 

2124425510_20184.JPG.ac4adc5ede48408bd89877a75c3435bb.JPG  1455652610_20193.JPG.aabf07d714d18bfb8819b4854c4f750d.JPG

 

 

 1402578760_20185.JPG.6de90dac839a15234da0c5fc92bcafba.JPG68980691_20194.JPG.bcde71303bdf540f3a642fa90a222b00.JPG

 

2018.JPG.17f4376377097552f0456907c0e2cd16.JPG2019.JPG.e725f91023f54ac6bf457a8ecb8d8c54.JPG

 

 

Редактирано от Hollywood
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

За 6-ти път удължиха срока за подаване на подаване на оферти за концесията на летището. Последният срок за подаване е 14.30 ч. на 11.04.2019 г. и отваряне на офертите същия ден в 15.30 ч. 

- 35 год. с възможност за удължаване;

- изграждане на 3-ти терминал;

- разширение на 2-ри терминал;

- инвестицията да е минимум 600 млн.евро и 

- авансово концесионно плащане минимум 550 млн. лева.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Не знам дали тук му е мястото, но пиша от салон Преслав, за днешното си приключение на летище София 🙂

 

Забелязвам вчера при ровенето из разни банки, че с някой Мастър карти са въвели услугата Fast Track на Терминал 2, и решавам с  моята Mastercard World Debit oт ЦКБ, така и така ще я ползвам за салона, да се пробвам и на тази нова услуга (поне за мен).

Е да, ама не ! Отивам аз пред загражденията с големите реклами на МС и табелка FastTrack, чакам си , но никой не ме бройка, съответно решавам да питам двамата служители на нормалния чек (преди качването за проверките), които вдигат рамене и ми казват да ходя по чекин гишетата ??, там пък от България Еър, където ми удариха печата за салона (понеже съм нахален - не само, че пътувам за Варна, но и искам fasttrack 😉 ) логично е да ми кажат, че не е тяхна отговорност.... връщам се, повдигам вече тон относно обслужването .... отивам на Информация, понеже е близко и там да си изкажа мнението за услугите 🙂, връщам се да си чакам, нищо че можеше вече да съм в салона 😉 , почва там едно суетене - един, втори , трети, едни телефони се звънят, и аз решавам да си звънна и на официалния телефон на летището да ги подгрея и от друга "гледна точка" .... та накрая един от всичките засуетени с моя проблем, реши да ме съпроводи догоре и минах през контрола за служители и пилоти, където явно е и тази "услуга".

Може би следващия път ще ги "подготвя" от предната вечер, и после на път за летището още един път поне 🙂 , да проуча колко време им трябва да загреят....

 

Предстои  днес по-късно да обсъдя проблема с издателя на картата, защото в сайта на Мастъркард общо взето прехвърлят на банката издател въпросите и проблемите.

 

 

Връзка към коментар

Смут на летището в понеделник сутрин... Вгорчил си кафето на един куп служители 🙂

И сега като се заредят магеланци с МС карти, седмицата ще им се види безкрайна на служителите...

  • Харесвам 4
  • Браво 1
  • Смея се 6
Връзка към коментар
3 hours ago, akair said:

Смут на летището в понеделник сутрин... Вгорчил си кафето на един куп служители 🙂

И сега като се заредят магеланци с МС карти, седмицата ще им се види безкрайна на служителите...

Точно си мислех и аз да се възползвам следващата седмица и да ги хвърля в джаза.... 😄

  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.