Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 22 часа, Topfly каза:

Що се отнася до хотел на летището за мен всичко е далече, което не е на пеша разстояние

Ибис е на пеша разстояние от Т1 имат и шатъл. Бест Уестърн също отвори в началото на бул.Брюксел.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Ако е нормално за теб хвани си полета в 6 часа сутринта с автобуса пристигащ на Центална гара в 7 часа 😀 Не искам да се повтарям, но София не е само Централна гара, а и Младост, Дружба и т.н. Не мисля, че някой пловдивчанин ще се обиди ако има 2-3 опции къде да слезе от автобуса и не трябва допълнително да пътува часове до мястото където се е запътил!

Какво значи да се обиди, просто не е обосновано, повечето пловдивчани не пътуват до София заради летището! Последният автобус пристига в София в 22:30, първият влак в 05:50. С други думи човек може да достигне нормално до над 90% от всички полети. За останалиет 10% трябва да кибичи на летището 3-4 часа, чудо голямо.

Връзка към коментар
On 4/26/2019 at 4:59 PM, georgebg said:

Това е политика на превозвачите, а не липса на авторара или други наземни транспортни хъбове :). Например от Добрич и Варна има превозвачи, които имат спирка и на двата терминала на летище София, а отскоро и само на единия 😄 .

Когато няма автогата с лесен достъп до метрото, условия за чакане на пътниците, продажба на билети и т.н., как очакваш да има интерес от превозвачите? Да не говорим, че летище София може да е измислило някакви безумни условия за спиране на сегашите автобуси, поради липса на подходяща инфраструктура. Това е все едно да кажеш, че няма пазарно търсене от авиокомпаниите към град, който няма летище.

 

 

Връзка към коментар
2 minutes ago, Topfly said:

Когато няма автогата с лесен достъп до метрото, условия за чакане на пътниците, продажба на билети и т.н., как очакваш да има интерес от превозвачите? Да не говорим, че летище София може да е измислило някакви безумни условия за спиране на сегашите автобуси, поради липса на подходяща инфраструктура. Това е все едно да кажеш, че няма пазарно търсене от авиокомпаниите към град, който няма летище.

 

 

Автогара с лесен достъп до метрото има и това е ЦАГ.  Няма безумни условия на аерогарата - всеки автобус, микробус, автомобил или велосипед, може да спре, да си разтовари или натовари пътниците и да си замине, без никакво плащане към аерогарата. Все пак за какъвто и маршрут на автобусни линии да говорим, винаги спирката на аерогарата е транзитна, затова и няма смисъл от автогара - нали не си мислиш, че може през час да се пълни автобус аерогара София - Пловдив ?

Връзка към коментар
4 minutes ago, georgebg said:

Автогара с лесен достъп до метрото има и това е ЦАГ.  Няма безумни условия на аерогарата - всеки автобус, микробус, автомобил или велосипед, може да спре, да си разтовари или натовари пътниците и да си замине, без никакво плащане към аерогарата. Все пак за какъвто и маршрут на автобусни линии да говорим, винаги спирката на аерогарата е транзитна, затова и няма смисъл от автогара - нали не си мислиш, че може през час да се пълни автобус аерогара София - Пловдив ?

Опитай се да спреш за малко по дълго с личен автомобил на някой от терминалите на летище София и ще видиш как ще те подгонят полицаите и помисли реално ако всеки автобус тръгващ от централната автогара, спираше и на летище София къде точно щяха да спират тези автобуси, и какъв хаосщеше да настане? Това, че една спирка е транзитна, не означава че не трябва да има стоянки за поне 5-6 автобуса с подходящи условия. Летището във Виена например също е транзитна спирка за повечето автобуси, но има поне 10 стоянки с разписания, обозначения на автобусни компании и т.н. Колкото автобуса могат да се пълнят на ЦАГ, толкова ще могат да се пълнят и на летището, но за пътниците ще е много по удобно, защото ще имат избор коя спирка да ползват. Летящите със самолет и пътуващите към източните квартали на София вероятно ще слезат на летище София, но дори и от Люлин може да е по лесно и бързо да отидеш до Летище София и от там с едно прекачване да се качиш на автобуса за Пловдив или Бургас от колкото да се прекчаваш на Сердика и от там с автобуса да седиш в задръстването.

22 minutes ago, randi said:

Но директните полети са предпоставка за създаване на голям брой хъбове за всяка авиокомпания, което от своя страна води до увеличаване на разходите. Ще има командировани екипажи и други служители, ще трябва да се търсят нови ремонтни бази и да се сключват договори за обслужване.

Ако това беше вярно Луфтханза, Бритиш и т.н. щяха да са много по печеливши от Ryanair, Wizz air и т.н., защото имат по малко бази, но реалността е съвсем друга...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
37 minutes ago, Topfly said:

Както виждаш доста над 50% от трафика на летище София е от трафик, който е без прекачване, бизнес и премиум седалки и т.н., като този дял постоянно се увеличава.

Точно това затвърждава позицията на София като царство на trash-yield. В горната статистика предполагам не влиза броят на пътнците, които се прехвърлят от Уиз на Раян в Бергамо или Барселона, т.е. те пак са в графа трансферни пътници.

 

40 minutes ago, Topfly said:

нови  директни полети до градове като Бари, Тревизо, Кательон, Акаба, Карлсруе, Хамбург, Марсилия, Бирмингам, Каламата и т.н.

Ако Акаба, Марсилия и Каламата ги има след 5 години в разписанието, ще кажа евала. По принцип от Раян гледат тънко сметката и не виждам как София ще задържи такива дестинации, след като дори германски летища не съумяват да задържат подобни полети на Раян за повече от няколко години.

 

49 minutes ago, Topfly said:

Чисто икономичестки не е много изгодно да не летиш по най-директния път и да кацаш на трансферни летища, където да създаваш допълнителни разходи.

 

И точно затова в САЩ всичко масово се прекачва на големи трансферни летища.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Идеята за автогара на летището е страхотна,но едва ли да има достатъчно пътници,които да обезпечат съществуването и.От Т1 до гара Искър са две спирки с метрото,а от там влаковете до Пловдив са на всеки час от 6:35ч до 22:55ч.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
36 minutes ago, georgebg said:

Все пак за какъвто и маршрут на автобусни линии да говорим, винаги спирката на аерогарата е транзитна, затова и няма смисъл от автогара - нали не си мислиш, че може през час да се пълни автобус аерогара София - Пловдив ?

Доколкото знам, в близост до колелото на трамвая 22 в Изток, където са автобусите за Бухово, Кремиковци, Яна и.т.н., е трябвало да се построи автогара. Оттам до летището не е далеч, но липсва инфраструктура. Реално до най-близките квартали няма никакъв транспорт. А довеждащата инфраструктура е строена кръпка по кръпка и без много мисъл (трафикът в логистичната зона около ул. Мими Балканска е просто ужас сутрин и следобед - а кръстовище с Хр. Колумб без светофар).

Дори и да направят автобусна спирка за междуградски на Т2, ако автобусите тръгват от ЦАГ и спират и на летището, то пътуването от ЦАГ София до ЦАГ Пловдив ще стане сигурно 3 часа и никой няма да ги ползва.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 30 минути , Topfly каза:

но дори и от Люлин може да е по лесно и бързо да отидеш до Летище София и от там с едно прекачване да се качиш на автобуса за Пловдив или Бургас от колкото да се прекчаваш на Сердика и от там с автобуса да седиш в задръстването.

Само, че от Люлин е абсолютно ненужно да се прекачваш на Сердика, защото може директно да отидеш към Централна гара.

Връзка към коментар
20 minutes ago, Мари Николова said:

Идеята за автогара на летището е страхотна,но едва ли да има достатъчно пътници,които да обезпечат съществуването и.От Т1 до гара Искър са две спирки с метрото,а от там влаковете до Пловдив са на всеки час от 6:35ч до 22:55ч.

Кой обезпечва съществуването на гара Искър и тези влакове на един час за Пловдив? Защо изобщо гара Искър трябва да е на две спирки от летището, а да не е на летището? От 7 милиона пътници на летище София, сигурно поне 1 милион са от провинцията и главно от посока Пловдив. Поне 70-80% от пътниците от посока в Пловдив вероятно имат работа в източната част на града или центъра, а не в района на Централна гара...За всички тези хора транзитната спирка на летището ще е по удобна и бърза връка към града от колкото да седят в задръстването с автобуса и след това отнова да се качат на метрото, но на Централна гара!

13 minutes ago, randi said:

Само, че от Люлин е абсолютно ненужно да се прекачваш на Сердика, защото може директно да отидеш към Централна гара.

Ако добре сем запознат не всички метра продължат в посока Централна гара, а ако бързаш и искаш да заобиколиш задръстванията е много по добре да минеш през центъра на града с метро от колкото с автобус..

Връзка към коментар
33 minutes ago, pr284 said:

Точно това затвърждава позицията на София като царство на trash-yield. В горната статистика предполагам не влиза броят на пътнците, които се прехвърлят от Уиз на Раян в Бергамо или Барселона, т.е. те пак са в графа трансферни пътници.

 

Тази статистика се отнася не само за летище София, а за цяла Европа. Ryanair не случайно стана най-голямата авиокомпания в Европа! Това че НТА също генерират определен нисък процент на трансферни пътници не означава, че като цяло не пада делът на трансферните пътници в Европа.

Връзка към коментар
27 minutes ago, pr284 said:

Доколкото знам, в близост до колелото на трамвая 22 в Изток, където са автобусите за Бухово, Кремиковци, Яна и.т.н., е трябвало да се построи автогара. Оттам до летището не е далеч, но липсва инфраструктура. Реално до най-близките квартали няма никакъв транспорт. А довеждащата инфраструктура е строена кръпка по кръпка и без много мисъл (трафикът в логистичната зона около ул. Мими Балканска е просто ужас сутрин и следобед - а кръстовище с Хр. Колумб без светофар).

Дори и да направят автобусна спирка за междуградски на Т2, ако автобусите тръгват от ЦАГ и спират и на летището, то пътуването от ЦАГ София до ЦАГ Пловдив ще стане сигурно 3 часа и никой няма да ги ползва.

 

А защо изобщо трябва да се пътува от Пловдив до ЦАГ София? Разписанието на автобусите между ЦАГ Пловдив и ЦАГ София може да се увеличи 10-15 минути, но болшинството от пътниците ще предпочетат да се качат на метрото още на летище София и така реално ще спестят време спрямо сегашното си пътуване. Що се отнася до връзките с други квартали не ми е ясно, защо третият лъч на трябва да свършва от другата страна на пистата на няколко стотин метра по въздух от терминалите на летище София? Транспортният хъб на летище София би могъл да стане още по полезен ако имаше избор между две метра...

Връзка към коментар
преди 18 минути , Topfly каза:

Защо изобщо гара Искър трябва да е на две спирки от летището, а да не е на летището?

Защото летището е София, не Франкфурт. В пъти по-големи летища от София нямат спирки на влакове на самите летища, а само връзка с метро. И имаш пътници не само от Пловдив, а също от Пазарджик, Смолян, Стара Загора, Сливен, Плевен, Видин, Велико Търново

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, tch said:

Защото летището е София, не Франкфурт. В пъти по-големи летища от София нямат спирки на влакове на самите летища, а само връзка с метро. И имаш пътници не само от Пловдив, а също от Пазарджик, Смолян, Стара Загора, Сливен, Плевен, Видин, Велико Търново

В Източна Европа летище София е единствено с метро до летището и след като има възможност с малка инвестиция да има връзка и с влак не виждам проблем да се направи! Транспортните връзки са много важна част от конкурентноспособността на даден регион. Много често решението да се построи или да не се построи даден завод зависи от това има ли на един час път от там летище. Колкото по добри са транспортните връзки на едно летище, толкова е по широк региона на който дадено летище подобрява конкурентноспособността. Ако Пазарджик, Пловдив, Стара Загора и т.н. имаха връзка с летище София с влак движещ се с 200-250 км/ч, те също можеха да са към региона на летище София.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Кой обезпечва съществуването на гара Искър и тези влакове на един час за Пловдив? Защо изобщо гара Искър трябва да е на две спирки от летището, а да не е на летището? От 7 милиона пътници на летище София, сигурно поне 1 милион са от провинцията и главно от посока Пловдив. Поне 70-80% от пътниците от посока в Пловдив вероятно имат работа в източната част на града или центъра, а не в района на Централна гара...За всички тези хора транзитната спирка на летището ще е по удобна и бърза връка към града от колкото да седят в задръстването с автобуса и след това отнова да се качат на метрото, но на Централна гара!

Ако добре сем запознат не всички метра продължат в посока Централна гара, а ако бързаш и искаш да заобиколиш задръстванията е много по добре да минеш през центъра на града с метро от колкото с автобус..

@Topfly, спокойно де,аз не съм от активно спорещите.🙂Напротив,смятам,че идеите, които даваш са много добри.Просто пазара засега е твърде малък за осъществяването им,а и завещаната инфраструктура също би попречила.През гара Искър минават повечето влакове,където и да отиват.А народа пътува много повече с влак и автобус, отколкото със самолет.ЦАГ София е много по-атрактивна от Летище София, защото е в центъра на града. Както и други са писали,пътуване от ЦАГ,през Т2 до Пловдив би станало много дълго и неудобно за пътуващите от началната спирка.А те са тези,които пълнят автобуса.

По-разумно би било да се обособи спирка на автобусите на Цариградско до метростанция Експоцентър,която да обслужва и пътуващите от летището.

Редактирано от Мари Николова
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
42 minutes ago, Topfly said:

Разписанието на автобусите между ЦАГ Пловдив и ЦАГ София може да се увеличи 10-15 минути, но болшинството от пътниците ще предпочетат да се качат на метрото още на летище София и така реално ще спестят време спрямо сегашното си пътуване.

Защото може би пътуването с метрото от летището до там, където искаш да отидеш е ужасно дълго? Метрото в София реално е показен проект, с твърде неясни ползи за подобряване на качеството на живот в града - до момента правилото е: колкото повече км метро, толкова повече задръствания. Линията за летището обикаля из половин Младост и цяла Дружба, С такси си в Лозенец много по-бързо, отколкото с прекачване на метрото. А и за какво ти е метрото, след като от станцията му до там, където живееш 1. няма тротоар или 2. тротоарът е толкова разбит и кален, че няма как да си довлечеш куфара до вратата.

Гледах статистика, че метрото като начин за транспорт до летище София е чак на трето място след 1. личен автомобил и 2. такси. Ставаше дума за пътниците от София. Да не говорим, че онези, които идват към летището извън рамките на София са сигурно на 95% с автомобил. Просто общественият транспорт в страната е толкова зле уреден, че пътуването към някакво си летище е бял кахър.

40 minutes ago, Topfly said:

В Източна Европа летище София е единствено с метро до летището и след като има възможност с малка инвестиция да има връзка и с влак не виждам проблем да се направи! Транспортните връзки са много важна част от конкурентноспособността на даден регион. Много често решението да се построи или да не се построи даден завод зависи от това има ли на един час път от там летище.

Всъщност инвестицията няма да е никак малка, откъде ще се прекара жп линия - над естакадата ли? То самото метро е като притурка към терминала...

Решението да се построи завод едва ли зависи от наличието на летище - въздушното карго е скъпо и едва ли някой ще тръгне да пренася кабели или тапицерии за седалки със самолет от България. Освен това въпреки наличието на доста нови индустрии, бизнес класите към София обикновено вървят почти празни....

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

А защо изобщо трябва да се пътува от Пловдив до ЦАГ София? Разписанието на автобусите между ЦАГ Пловдив и ЦАГ София може да се увеличи 10-15 минути, но болшинството от пътниците ще предпочетат да се качат на метрото още на летище София и така реално ще спестят време спрямо сегашното си пътуване. Що се отнася до връзките с други квартали не ми е ясно, защо третият лъч на трябва да свършва от другата страна на пистата на няколко стотин метра по въздух от терминалите на летище София? Транспортният хъб на летище София би могъл да стане още по полезен ако имаше избор между две метра...

Според теб и твоите теории излиза, че е най добре на летището да се премести ЦАГ и ЦГ, и така да се спестява на хората - какво точно ще се спестява като се изнесат централните транспортни възли за "пешеходните" хора извън града ?

Вземи статистики колко е потока през ЦАГ, през ЦГ и от какви групи хора се ползва - може би тогава ще видиш, че един много малък процент от пътуващите ги вълнува летището. И какво ще се случи ако целия този сборен поток го стовариш от или до летище София - какво ще се случи с метрото, след като целия поток ще трябва да се изнася през него в една посока.  А от ЦГ и ЦАГ, които са в централната част всички потоци се пръскат лъчеобразно във всички посоки на София и то през различните видове транспорт - метро, автобуси, трамваи.

Quote

Опитай се да спреш за малко по дълго с личен автомобил на някой от терминалите на летище София и ще видиш как ще те подгонят полицаите

Аз съм стоял на аерогарата, на местата за спиране повече от час без възможността каквито и да били полицаи да ме изместят от там - дори пожелах, след като твърдяха че не може да се спира, да ми напишат акт, но така и не го направиха 🙂 - въпрос на някои способности на човек и сблъсъка му със същите такива на полицаите 😉 ...

И не е необходимо да има 10 стоянки за автобуси като транзитна спирка. Първо, възможността за спиране на такива автобуси е налице само за идващите от изток по Хемус и Тракия, които няма как да са 10 едновременно. А и не е необходимо ВСеки автобус по тези направления задължително да минава през аерогарата - например от Варна има 3-4 на ден, от всички може би 20 по разписание, и понеже ми се е случвало да пътувам с такъв - на курс има не повече от 6-7 човека, които се възползват от това.

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Ако добре сем запознат не всички метра продължат в посока Централна гара, а ако бързаш и искаш да заобиколиш задръстванията е много по добре да минеш през центъра на града с метро от колкото с автобус..

Ако бързам просто ще видя графика на метрото(всяко второ метро е за гарата, делник пикови часове на 6 - 7 мин) и определено ще се кача на влака в посока Обеля, Надежда и Централна гара, но в никакъв случай в посока център за да стигна до гарата. Това ти го говоря от личен опит, тъй като живея в Люлин. Идеята ти за прекачване на Сердика за живеещите в Люлин е нереална. А автобусите, защо ги споменаваш не разбрах.

 

преди 1 час, Topfly каза:

Дългите полети на Луфтханза и Бритиш са печеливши, точно поради липсата на подходящи самолети за извършване на директни дълги полети, но гейм чейнджърите като A330NEO, A321NEO и A321LR вече са на пазара и скоро се очаква да направят революция в полетите на дълги разстояния...

А321NEO няма да лети по дълги линии, защото обхвата на полета е увеличен едва до 7 400км, което е горе - долу като на един обикновен А319. Та да разбирам, че А330NEO и А321LR ще променят пазара за дълги полети, тъй като малки и не до там развити компании ще ги поръчат, и поради по - ниските разходи ще могат да започнат далечни полети ли? А ако Луфтханза си поръчат и те А330NEO с добре изграденета мрежа от захранващи полети и по - ниските разходи по самолета, няма ли да са с една идея по - напред в сравнение да кажем с компании, които нямат изградени хъбове и добра мрежа от захранващи полети? Погледни поръчките за А330NEO само една единствена авиокомпания в Европа има поръчки. Като цяло са поръчани 235 машини, което не е много. A321LR не мога да изровя в момента колко поръчки има и от кои компании, но силно го гласят за полети от Европа до Канада и САЩ.

 

преди 17 минути , Topfly каза:

Отклонението от Цариградско шосе до летището е около 2 километра или общо 4 километра. По тази отсечка може да се движиш с 80 км/ч, което означва, че удължаването на разписанието на автобусите ще бъде с не повече от 3-4 минути, спрямо опцията спирка на Цариградско.

Това в час пик ли го смяташ, въобще имаш ли си на идея какви задръствания стават на Брюксел? Ако автобуса се отклонява ще заминат едни 30 мин в натоварените часове. Много по - удобно ще е да има спирка на Експо Центъра. 

Редактирано от randi
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
15 minutes ago, georgebg said:

Според теб и твоите теории излиза, че е най добре на летището да се премести ЦАГ и ЦГ, и така да се спестява на хората - какво точно ще се спестява като се изнесат централните транспортни възли за "пешеходните" хора извън града ?

Вземи статистики колко е потока през ЦАГ, през ЦГ и от какви групи хора се ползва - може би тогава ще видиш, че един много малък процент от пътуващите ги вълнува летището. И какво ще се случи ако целия този сборен поток го стовариш от или до летище София - какво ще се случи с метрото, след като целия поток ще трябва да се изнася през него в една посока.  А от ЦГ и ЦАГ, които са в централната част всички потоци се пръскат лъчеобразно във всички посоки на София и то през различните видове транспорт - метро, автобуси, трамваи.

Никъде не съм твърдял подобно нещо! Модерните урбанистични тенденции е да се премахнат централните гари, автогари и т.н. и автобусите и влаковете да минават транзитно през града, като спират на 3-4 места, а пътниците да слизат там където им е най-удобно, вместо винаги да слизат в центъра без да имат никаква работа там!

 

Този “малък процент“ от пътуващите към летището е средно 20 000 души на ден или 500 броя междуградски автобуси с по 40 души в тях! Ако имаше жп гара и автогара на летището пътниците за тези 500 автобуса щяха да имат много по голям избор. Щяха да имат директни автобусни и жп превози до близката провинция, експресни автобуси и жп връзка с Централна гара и опции за връзка с метрото.

 

Общо пътникопотока на централната жп и автогара в София е около 8 милиона пътници годишно, което с малко повече от пътникопотока от 7 милиона души на летището цък

Ако тенденцията продължава по същия начин скоро летище София ще има по голям пътникопоток от централната жп и автогара! От такава гледна точка ако всички автобуси и влакове да обслужват само летището, пак няма да могат да насмогнат да го обслужат със сегашния капацитет!

 

 

Връзка към коментар
16 minutes ago, randi said:

А321NEO няма да лети по дълги линии, защото обхвата на полета е увеличен едва до 7 400км, което е горе - долу като на един обикновен А319. Та да разбирам, че А330NEO и А321LR ще променят пазара за дълги полети, тъй като малки и не до там развити компании ще ги поръчат, и поради по - ниските разходи ще могат да започнат далечни полети ли? А ако Луфтханза си поръчат и те А330NEO с добре изграденета мрежа от захранващи полети и по - ниските разходи по самолета, няма ли да са с една идея по - напред в сравнение да кажем с компании, които нямат изградени хъбове и добра мрежа от захранващи полети?

Предимството е не просто обхват, а обхват на най-ниски разходи на седалка. За Уиз ер се говори, че почнат ли масово да получават А321NEO ще почнат трансатланически полети до Ню-Йорк и т.н. от градове където сега няма директни полети. Air Asia също чака А330 NEO да почне полети до Европа. Говори се за директни полети от Банкок до Будапеща, Прага и т.н.Луфтханза, Бритиш и т.н. ще загубят по същата логика битката за дългите полети по която загубиха битката за късите полети! полетите с прекачване изискват повече разходи за гориво, летищни такси и т.н. Ако има относително малки самолети с които ефективно и евтино могат да се оперират директни полети, икономическата логика в полетите с прекачване ще изчезне.

27 minutes ago, randi said:

Ако бързам просто ще видя графика на метрото(всяко второ метро е за гарата, делник пикови часове на 6 - 7 мин) и определено ще се кача на влака в посока Обеля, Надежда и Централна гара, но в никакъв случай в посока център за да стигна до гарата. Това ти го говоря от личен опит, тъй като живея в Люлин. Идеята ти за прекачване на Сердика за живеещите в Люлин е нереална. А автобусите, защо ги споменаваш не разбрах.

Идеята ми беше, че ако пътуваш от Люлин за Пловдив е много по логично и бързо с метрото да “прескочиш“ трафика в града и да се качиш на автобуса за Пловдив от летището от колкото да отидеш до ЦАГ и от там с автобуса да се набуташ в трафика в пиков час по Цариградско.

Връзка към коментар
преди 55 минути , Topfly каза:

Този “малък“ пазар който визираш е над 7 милиона души годишно или все едно цялото население на България веднъж годишно трябва да отиде до летище София! Средно на ден това са около 20 000 души. Ако 1/7 от тези хора идват от посока изток, това са около 2900 души или около 73 междуградски автобуса с 40 души в тях! Отклонението от Цариградско шосе до летището е около 2 километра или общо 4 километра. По тази отсечка може да се движиш с 80 км/ч, което означва, че удължаването на разписанието на автобусите ще бъде с не повече от 3-4 минути, спрямо опцията спирка на Цариградско.  Предимството е, че тези 73 автобуса с хора запътили се към летището няма нужда да се прекачват с багаж и ще могат много по точно да си сметнат времето за пристигане на терминала.

 

Естествено в момента реалните пътници пътуващи към летището с автобус са много по малко от тези 73 автобуса на ден по простата причина, че пътуването с автобус до летището е неудобно. Ако обаче пътуването с автобус стане удобно, никой от Пловдив, Пазарджик и т.н. няма да тръгне с личен автомобил към летището.

Ама @Topfly,то и сега е удобно от Пловдив да стигнеш до Т2.Всички автобуси,движещи се по магистрала Тракия към София,спират на метростанция Цариградско шосе.Оттам до летището са 4 спирки -15мин.Проблема е в другата посока-от София към вътрешността на страната,защото освен на ЦАГ автобуса не спира никъде другаде.

Всъщност генералният проблем е малоумната пътна инфраструктура.Летището се намира между два от главните изходи на столицата-Цариградско шосе и Ботевградско шосе,а няма пряка връзка с нито един от тях.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, pr284 said:

Гледах статистика, че метрото като начин за транспорт до летище София е чак на трето място след 1. личен автомобил и 2. такси. Ставаше дума за пътниците от София. Да не говорим, че онези, които идват към летището извън рамките на София са сигурно на 95% с автомобил. Просто общественият транспорт в страната е толкова зле уреден, че пътуването към някакво си летище е бял кахър.

Всъщност инвестицията няма да е никак малка, откъде ще се прекара жп линия - над естакадата ли?

 

Статистиката е такава поради две причини!

1. От една страна наличната инфраструктура не се ползва оптимално. Няма метро до терминал 1 от където лети най-голямата авиокомпания, автобусите и влаковете не спират на летището и т.н.

2. Другата причина е евтините таксита, евтината поддръжка на личен автомобил и пристрастяването на българина към автомобилите. Ако заплатите бяха по високи, а услугите още по скъпи и не можеше да се паркира безнаказано и безплатно по градинки, тротоари, улици и т.н., положението щеше да е съвсем различно.

 

За метрото изобщо не съм съгласен с теб. София може да има много кусури, но самото метро е на световно ниво.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

А ако не пътувам за тоз Пловдив!? Пак ли ще ходя до летището, и пак ли автобусите ще прекосят цяла София за да минат през абсолютно всички задръствания? Някои автобуси за северна България, където също има градове минават през Герена и излизат на Ботевградско...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 25.04.2019 г. в 9:52, Goal & Boss каза:

Доколкото ми е известно, Т1 има архитектурна/културна/художествена стойност, така че разрушаването му и построяването на нова сграда среща силен отпор в определени среди. Преди години имаше „идея“ част от сградата да бъде запазена в автентичния си вид и да бъде „вградена“ в новата постройка. 

Нещо такова се случи през 2001г. с реконструкцията и разширението на Терминал1 - новият приемен хол на заминаващи, разширението отзад при гейтове 1-3, новата част на пристигащи. 

 

На 25.04.2019 г. в 18:06, stanislavpp каза:

Друго си е Емо Чолаков да съобщава времето в слушалките на пилотите, сваля напрежението и вдига самолета 

 

На 25.04.2019 г. в 18:14, georgebg каза:

Мился, че онази другата ... дълогкраката ще вдига по-добре самолета 🙂 ... но те пилотите най-добре си знаят, кое им вдига самолета ....все пак след толкова дълго излагане на радиация ...знае човек 😉 

😉

С малката подробност, че Емо Чолаков все пак е метеоролог, в смисъл че има такова образование, докато дългокракото барби и останалите подобни девойки по другите канали просто четат от аутокюто метео-прогнозата, ходейки напред-назад. :grin:

 

На 26.04.2019 г. в 12:38, georgebg каза:

 Много градове имат интаун магистрали, които съществено облекчават транспорта. Какво има София - никаква организация на транспорта, даже е смешно че в 21 век, в най-централната част по граф Игнатиев запазиха трамвайната линия, което създава всичко друго, но не и качество на живот не само на живеещите, но и на посетителите на града. Как ще ползваш влаковете в града, като реално има 3-4 спирки и до тях няма друга транспортна инфраструктура, освен при ЦГ.

 

Всъщност  изграждането на многолентови булеварди,  пресичащи централни части на града, е отречена концепция. Хората (и местните и туристите) се чувстват добре в централни градски зони, които са предимно пешеходни, със зелени зони и зони за рекреация, а не на пешеходците да се налага да се завират в подлези, да се катерят по естакади или да притичват през 6-8-10-12 лентови градски магистрали, които разкъсват града на части, плюс че автомобилния транспорт е сериозен замърсител и на въздуха и акустично. Това важи още повече и  особено за градове с богато културно-историческо и археологично наследство, каквито са София и Пловдив, например. А за транспортно осигуряване на централните зони се разчита на публичен и то предимно електрически транспорт, включително трамваи.  Да, точно трамвайният транспорт е в основата на много съвременни урбанистични решения за централни градски части - така е в Страсбург, Амстердам, Базел, Бордо, Гьотеборг, Братислава, Билбао, Лисабон, Ница  и още много други. 

И като става дума за релсов транспорт - София имаше чудесна възможност да развие градски железници използвайки и съществуващи ж.п. линии, като околовръстната жп. линия плюс допълнително изграждане но още трасета. Метрото е нещо много хубаво но 1км. метролиния струва нещо от сорта на 30млн., а 1км. жп.-линия - около 10 пъти по-малко, при изпълзване на съществуващи трасета - още по-малко.  Също така има изследвания, че придвижването под земята е психологическси по-неприятно и подтискащо за хората, отколкото пътуването на открито и това е съвсем обяснимо-  човек има нужда от повече естествено светлина. 
За  съжаление тази възможност за развитие на градска железница в София на базата на съществуващи и нови трасета беше пропиляна като много от линиите бяха унищожени през годините - 70-те на минали век при строежа на бул. България, при събарянето на на моста на Опълченска при гара Сердика, при строителството на бул. Гешов ... 
 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
49 minutes ago, Topfly said:

Никъде не съм твърдял подобно нещо! Модерните урбанистични тенденции е да се премахнат централните гари, автогари и т.н. и автобусите и влаковете да минават транзитно през града, като спират на 3-4 места, а пътниците да слизат там където им е най-удобно, вместо винаги да слизат в центъра без да имат никаква работа там!

 

Този “малък процент“ от пътуващите към летището е средно 20 000 души на ден или 500 броя междуградски автобуси с по 40 души в тях! Ако имаше жп гара и автогара на летището пътниците за тези 500 автобуса щяха да имат много по голям избор. Щяха да имат директни автобусни и жп превози до близката провинция, експресни автобуси и жп връзка с Централна гара и опции за връзка с метрото.

 

Общо пътникопотока на централната жп и автогара в София е около 8 милиона пътници годишно, което с малко повече от пътникопотока от 7 милиона души на летището цък

Ако тенденцията продължава по същия начин скоро летище София ще има по голям пътникопоток от централната жп и автогара! От такава гледна точка ако всички автобуси и влакове да обслужват само летището, пак няма да могат да насмогнат да го обслужат със сегашния капацитет!

 

 

Модерната урбанистична тенденция съм я запомнил и не е необходимо да я цитираш втори път. Но е факт, както посочих и порано, че в градове, които са в топ класациите, и за транспортна организираност, и като градове за живеене, това не е задължително така (както посочих Мюнхен с поне две гари, които не са транзитни) и това не пречи, транспорта им да е отганизиран перфектно, макар и не урабинстично модерно. А да не говорим пък за летищата му, че тогава можем да твърдим, че летището в София е в центъра на града ... а в същото време пътуване по-малко от час от най-отдалечената точка на София, да твърдим, че е ужасно много ...

За процента - прочети пак, казах, че процента на хората, които пристигат с автобус и отиват на аерогарата не е голям, а сега пък ти ми твърдиш, че всички пътници , които ще летят пристигат с автобуси 🙄. И затова ако събереш целия пътникопоток да започва или завършва на аерогарата това означава 7+8 милиона (от които да кажем 1 милион дублиращи се) да тръгва от аерогарата в посока София - нито метрото, нито булевард Брючксел ще може да поеме такъв трафик ... той и сега не го поема де.... А да не говорим за различния профил на пътуващите до ЦГ и ЦАГ, където е нормално човек да е с тонове багажи, които иобщо нямат работа на аерогарата.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.