Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

30 minutes ago, georgebg said:

Модерната урбанистична тенденция съм я запомнил и не е необходимо да я цитираш втори път. Но е факт, както посочих и порано, че в градове, които са в топ класациите, и за транспортна организираност, и като градове за живеене, това не е задължително така (както посочих Мюнхен с поне две гари, които не са транзитни) и това не пречи, транспорта им да е отганизиран перфектно, макар и не урабинстично модерно.

Това, че в Мюнхен има гари, които не са транзитни, не означава, че голяма част от транспорта между близката провинция и града не е организиран на транзитния принцип.

 

Мрежата на S-Bahn около Мюнхен е 435 километра.

 

schnellbahn1971.jpg

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Munich_S-Bahn

Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

Това, че в Мюнхен има гари, които не са транзитни, не означава, че голяма част от транспорта между близката провинция и града не е организиран на транзитния принцип.

 

Мрежата на S-Bahn около Мюнхен е 435 километра.

 

schnellbahn1971.jpg

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Munich_S-Bahn

Мрежата на сбанн няма нищо общо с централните (крайни) им гари и транспорта от/до тях в самия град. Сбана, който си посочил  си е мрежата на града с предградията и не може да се нарече изобщо транзитна.

Транзитна е линия, което например тръгва от Холцкирхен и не стига до  Петерсхаузен, а пътува към Берлин да кажем.  А влаковете до Берлин си тръгват от централните гари.

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
49 minutes ago, georgebg said:

Мрежата на сбанн няма нищо общо с централните (крайни) им гари и транспорта от/до тях в самия град. Сбана, който си посочил  си е мрежата на града с предградията и не може да се нарече изобщо транзитна.

Транзитна е линия, което например тръгва от Холцкирхен и не стига до  Петерсхаузен, а пътува към Берлин да кажем.  А влаковете до Берлин си тръгват от централните гари.

S-Bahn свързва транзитно през Мюнхен селища, които са на около 100 километра разстояние, като спира транзитно на много места в града. Точно това е причината да имат добър транспорт!

 

Що се отнася до влаковете във Виена изхарчиха милиарди евро за да построят новата централна гара, която вече е транзитна подобно на Централна гара в София. Тази нова инвестиция намали времето за пътуване от Будапеща до Виена с 25 минути, защото не трябва да се обикаля града с Влак за да се стигне до Westbahnhof. С тази инвестиция се намали и много времето за преминаване през Виена към различни дестинации. Например Будапеща-Цюрих, Грац-Прага и т.н.

 

06-40-m-c.jpg

 

 

Връзка към коментар
3 minutes ago, Topfly said:

и не е получавала такава държавна подкрепа

Ако видим дълговете на FB към летище София - бих казал не е сигурно 😉 , въпроса е какво ще стане с тези дългове, ако концесията не отиде в "правилната" фирма .... 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
1 minute ago, georgebg said:

Ако видим дълговете на FB към летище София - бих казал не е сигурно 😉 

Дълговете на FB към летище София са толкова, колкото беше загубата на Малев за една година 🙂 Бума в София на НТА е факт, което показва, че конкуренцията не е много изкривена

 

1 614 304 Повишение19,0% 14 472 Повишение7,5% 28 700 Повишение12,5%
2005 1 874 000 Повишение16,1% 14 725 Повишение1,7% 32 188 Повишение12,2%
2006 2 209 350 Повишение17,9% 15 241 Повишение3,5% 38 119 Повишение18,4%
2007 2 745 880 Повишение24,3% 17 392 Повишение14,1% 43 005 Повишение12,8%
2008 3 230 696 Повишение17,7% 18 294 Повишение5,2% 48 626 Повишение13,1%
2009 3 134 657 Понижение3,0% 15 093 Понижение17,5% 45 698 Понижение6,0%
2010 3 296 936 Повишение5,2% 15 322 Повишение1,5% 47 061 Повишение3,0%
2011 3 474 933 Повишение5,4% 15 887 Повишение3,7% 47 153 Повишение0,2%
2012 3 467 455 Понижение0,2% 16 249 Повишение2,3% 40 806 Понижение9,0%
2013 3 504 326 Повишение1,1% 17 039 Повишение4,9% 40 526 Понижение7,4%
2014 3 815 158 Повишение8,9% 17 741 Повишение4,1% 42 120 Повишение4%
2015 4 088 943 Повишение7,2% 18 727 Повишение2,2% 44 416 Повишение4,3%
2016 4 980 387 Повишение21,8% 21 157 Повишение13,0% 51 829 Повишение16,7%
2017 6 489 738[14] Повишение30,3% 20 818 Понижение0,3% 57 670 Повишение11,3%
2018 6 962 040 [1] Повишение 7,3% 22 251 [15] Повишение 6,6% 60 771 [16] Повишение 5,4%
Връзка към коментар
преди 16 минути , georgebg каза:

Ако видим дълговете на FB към летище София - бих казал не е сигурно 😉 , въпроса е какво ще стане с тези дългове, ако концесията не отиде в "правилната" фирма ....  

Накрая ще стане, че летището дължи милиони на ТИМ. :sarcastic:

Отхвърчащите дългове на "България ер"

 

 

Редактирано от Hollywood
  • Смея се 1
Връзка към коментар
52 minutes ago, pr284 said:

Това означава за мен бърза писта към фалит. Кой ще даде слотове на Уиз в Ню Йорк? Или ще каца нейде в селски Кънектикът или Пенсилвания? А после как ще стигнеш до Ню Йорк оттам?

Иначе Будапеща е толкова цъфнала и вързала с полетите до Ню Йорк на ЛОТ, че ЛОТ ще пуска и полети Будапеща- София, за да пълни самолета Будапеща-JFK.... Не виждам никаква финансова логика в тези начинания...ама как да е

 

Това за полети на Лот София-Будапеща някаква конкретна информация ли е или е просто предположение? Ако трябва да залагам за някого, аз бих заложил по скоро за фалит на ЛОТ, а не на Уиз ер....

Връзка към коментар
преди 7 минути , Topfly каза:

Това за полети на Лот София-Будапеща някаква конкретна информация ли е или е просто предположение? Ако трябва да залагам за някого, аз бих заложил по скоро за фалит на ЛОТ, а не на Уиз ер....

Не е предположение, по два пъти на ден.

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, neuromancer said:

 

Изобщо няма да е малка инвестиция, просто така се застрои там, че няма откъде да мине жп линията. Преди 20 г когато започваха да строят Т2 можеше да измислят нещо, ама сега...

 

При 40 километра построено метро и още десетина километра строящо се метро 2-3 килолометра влак под земята и една подзема гара не е чак толкова голяма инвестиция.

9 minutes ago, randi said:

Не е предположение, по два пъти на ден.

От кога? Има ли някъде официална информация?

Връзка към коментар
преди 9 часа, pr284 каза:

Метрото в София реално е показен проект, с твърде неясни ползи за подобряване на качеството на живот в града - до момента правилото е: колкото повече км метро, толкова повече задръствания. Линията за летището обикаля из половин Младост и цяла Дружба, С такси си в Лозенец много по-бързо, отколкото с прекачване на метрото. А и за какво ти е метрото, след като от станцията му до там, където живееш 1. няма тротоар или 2. тротоарът е толкова разбит и кален, че няма как да си довлечеш куфара до вратата.

Много ясно, точно и вярно! Прибирането ми с метро от Т2 късно вечерта до МС Витоша отне точно час. С кола/такси по това време на денонощието е 10-12 минути.

 

преди 9 часа, pr284 каза:

Всъщност инвестицията няма да е никак малка, откъде ще се прекара жп линия - над естакадата ли? То самото метро е като притурка към терминала...

ЖП линия може да се прокара буквално за няколко седмици. Има действащ индустриален клон от гара Искър на север покрай реката. Свършва на около километър от Т2 в този обект:

http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.677167&lon=23.413711&z=15&m=w&show=/29078797/bg/Разтоварище-на-керосин-за-Летище-София

 

Връзка към коментар
1 minute ago, randi said:

Заложени са полетите до Букурещ, има обявени и за София. Часовете за сега са излитане от София в 05:30 и в 16:30. Май хората продължават все пак да градят хъбове...

От кои дати са заложени тези полети? Къде може да види човек заложените полети? До колкото знам залагането на даден полет не означава автоматично, че ще бъде осъществен...За полетите от Букурещ бях чел, че връзката в Будапеща ще е 5 часа, което няма да се понрави на доста хора...

 

Хъбовете безспорно имат бъдеще, но делът им от общите полети ще намалява. Що се отнася до LOT Polish Airlines, за мен е доста странно с тази марка да отваряш бази в чужбина...Трябваше да ребрандират авиокомпанията минимум просто на LOT...

Връзка към коментар
преди 7 часа, Topfly каза:

За метрото изобщо не съм съгласен с теб. София може да има много кусури, но самото метро е на световно ниво.

На световно ниво е по отношение на поддръжката. Но по отношение на перспективи, капацитет, таксуване, прекачване, средна скорост, визуализация, връзки с наземния транспорт и зони на обслужване, е една тотална пародия. От 2005 г. насам постоянно се правят компромис след компромис в проектирането спрямо някогашните стратегии. Може да измериш колко крачки е дължината на перона в една стара станция и в една нова. От припряни мераци за показност беше решено станциите да са по-къси, съответно максималната дължина на старите влакове вече не е 5, а 4 вагона. Не помня стойностите в метри, но е факт, че максималният капацитет по отношение вместимост на един влак вече е достигнат. И такива примери мога да дам много. 

Експлоатацията също блести с гениални решения. От няколко години скоростта при влизане в станция е ограничена до 40км/ч като мярка срещу самоубийци. Според стари машинисти най-ефективното спиране в станцията е при влизане с 48-50км/ч. Не ми е ясно как това ограничение би спряло самоубиец, но ефектът върху разписанията е осезаем. Максималната скорост по железните естакади също е ограничена до 40км/ч заради оплаквания от шума от съседни жилищни сгради. В 21-ви век има десетки технологии за намаляване на шума, генериран от релсови превози средства, но нито една не беше заложена при строителството. Нито ми е известно да се търси възможност за добавяне на такава.

  • Харесвам 3
  • Браво 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
32 minutes ago, Ilian359 said:

На световно ниво е по отношение на поддръжката. Но по отношение на перспективи, капацитет, таксуване, прекачване, средна скорост, визуализация, връзки с наземния транспорт и зони на обслужване, е една тотална пародия. От 2005 г. насам постоянно се правят компромис след компромис в проектирането спрямо някогашните стратегии. Може да измериш колко крачки е дължината на перона в една стара станция и в една нова. От припряни мераци за показност беше решено станциите да са по-къси, съответно максималната дължина на старите влакове вече не е 5, а 4 вагона. Не помня стойностите в метри, но е факт, че максималният капацитет по отношение вместимост на един влак вече е достигнат. И такива примери мога да дам много. 

Експлоатацията също блести с гениални решения. От няколко години скоростта при влизане в станция е ограничена до 40км/ч като мярка срещу самоубийци. Според стари машинисти най-ефективното спиране в станцията е при влизане с 48-50км/ч. Не ми е ясно как това ограничение би спряло самоубиец, но ефектът върху разписанията е осезаем. Максималната скорост по железните естакади също е ограничена до 40км/ч заради оплаквания от шума от съседни жилищни сгради. В 21-ви век има десетки технологии за намаляване на шума, генериран от релсови превози средства, но нито една не беше заложена при строителството. Нито ми е известно да се търси възможност за добавяне на такава.

В Париж,  мисля че линия 1 беше с напълно автоматична с плексигласови прегради на станциите, и автоматинчо позициониране на влаковете и отваряне на преградите  на станцията и влака - напълно автоматична и необслужваема. Това го рекламират за третия лъч в София ..... но за всеки случай щяло да има машинисти ????? 

В Москва метрото верно е натоварено, бяхме няколко човека - не можахме двама да се качим във влака, защото затвори вратите много бързо, а нямаше и място 😉  ... аз съм си упорит и два пъти ми затиска крака в опит все пак да вляза 🙂 .... та тъкмо да почна да псувам малоумщината им ..... той другия влак  на същата линия дойде 🤘... 1 мин. след този.

Затова редовно за сутрешните полети до Варна си взимам Спарк - до летището съм за 9-10 мин., същото с метрото ми е 36 мин. + 10 мин. пеш до станцията. Спечелените 30 мин. сън - безцененно, за всичко друго (Спарк, фаст трак, салон) си има Mastercard  😎

Това, че нещо се прави за да се отчете съответната дейност/опция/статистика, няма нищо общо със замаскираните реални проблеми, произтичащи от тези решения ... пример е връзката бул. Брюксел с Цариградско , особено в перида 17-20 ч. Затова твърдя,че всяко "усъвършенстане" на транспортната инфраструктура към летището, дали с гари или автогари, няма да доведе до реални положителни резултати, а само до поредния PR тип Мао Дзъдун ....

 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

ЛОТ не само пускат полети до София, но правят хъблет и в Прага, след Будапеща. В лайнъра има напоителна тема за полетите, затовареност, проблемите около 797-9, самолетите на мокър лизинг, ... Но повече за ЛОТ - в тяхната си тема...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
10 minutes ago, Ilian359 said:

Spark може ли да се зареже на летището? Къде по-точно?

Да, има си стоянка, даже със зарядни - виж на картата им, петното е "малко" но е паркинг след пристигащи, и след паркинга за таксита .... не мога много добре да го обясня ...

image.png.67f60b61d26ec446d032c6d426acb37e.png

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

Заради подготовката за военния парад са възможни закъснения на летище София

 

По случай подготовката на въздушния парад за Деня на храбростта - 6 май, са възможни закъснения на полетите на летище София на 2, 3 и 4 май, съобщава Министерството на отбраната.

 

Между 10:00 ч. и 11:00 ч. и между 14:50 ч. и 15:40 ч. ще се проведат полети на ниска височина на вертолети и самолети от Българските военновъздушни сили (ВВС) за подготовката за провеждане на въздушния парад. Възможни се закъснения в изпълнение на полетите на летище София в рамките на един час в указаните периоди.

 

За осигуряване на безопасността на полетите тренировките и парадът ще се изпълняват в активирани временно отделени зони, се допълва в съобщението. На 1 май е планирано прелитане над площад "Княз Александър I" от 09.30 ч. до 10.20 ч. за изпълнение на съвместни тренировъчни полети, на 2 май прелитането ще е от 09.50 ч. до 11.00 ч. и от 14.50 ч. до 15.40 ч., а на 3 май - полети ще се осъществят от 10.00 ч. до 11.00 ч., за участие в генералната репетиция за парада, с резервен времеви прозорец от 14:50 до 15:40 ч.

 

За резервен ден за провеждане на съвместни тренировъчни полети с прелитане над площад "Княз Александър I" е определен 4 май във времеви прозорци от 09:50 часа до 11:00 часа и от 14:50 часа до 15:40 часа. В Деня на храбростта вертолети и самолети на българските ВВС ще прелетят над площад "Княз Александър I" в София от 10.00 ч. до 11.00 ч.

 

цък

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"Летище София" отчете 12.6 млн. лв. печалба за изминалата година

 Реално отчетените такси за изминалата година са в размер на 106 млн. лв. От тях най-сериозната част (37.9 млн. лв.) са за такса сигурност, от такса кацане са 33.4 млн. лв., а от такса пътник – 30 млн. лв.с

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 39 минути , Фичо каза:

От тях най-сериозната част (37.9 млн. лв.) са за такса сигурност

 

Я! Оказва се, че редуването на стърчане с ръце в джобовете и люпене на семки било много доходоносна дейност! 

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

"Летище София" отчете 12.6 млн. лв. печалба за изминалата година

 Реално отчетените такси за изминалата година са в размер на 106 млн. лв. От тях най-сериозната част (37.9 млн. лв.) са за такса сигурност, от такса кацане са 33.4 млн. лв., а от такса пътник – 30 млн. лв.с

На бас, че макс. 2-3 години след като влезе концесионерът печалбата ще нарастне поне 4 пъти 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
3 minutes ago, Ivko said:

И нищо не се казва за 'вампира' Терминал 1,а че трябва да се премахне...

Всеки рационален оператор и без да му го казват би го направил! През един малко разширен и рационализиран Терминал 2 би могъл да преминава целия сегашен пътникопоток, като същия брой пътници се обслужват от много по малко персонал, а оборота на магазините и кафенетата на Т2 би се удвоил. Свързаността на летището с метрото, автобусите, влаковете и т.н. също би се подобрила...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Eтo и ĸaĸ изглeждaт вcичĸи пeт oфepти:

Koнcopциyм "Bитoшa" (Маnсhеѕtеr Аіrроrt Grоuр) - 19,9 милиoнa eвpo гoдишнo ĸoнцecиoннo възнaгpaждeниe, oбщo инвecтиции oт 1,29 милиapдa eвpo, гoдишни пpиxoди oт 308,9 милиoнa eвpo;

 

Koнcopциyм "CoфKънeĸт" (Мunісh Аіrроrt) - 24,5 милиoнa eвpo гoдишнo ĸoнцecиoннo възнaгpaждeниe, 608 милиoнa eвpo инвecтиции;

 

Koнcopциyм "CCБ Coфия Eъpпopт ДжeйBи" (Кøbеnhаvnѕ Lufthаvnе)- 26,05 милиoнa eвpo гoдишнo ĸoнцecиoннo възнaгpaждeниe, 625 милиoнa eвpo инвecтиции;

 

"Фpaпopт Бългapия" EAД (Frароrt) - 21 милиoнa eвpo гoдишнo, 616 милиoнa eвpo инвecтиции;

 

Koнcopциyм мeждy "Eъpпopт Дe Πapи" EC и EЙ и TAB Xaвaлинмaнлapъ Xoлдинг" A. Ш. (Аеrороrtѕ dе Раrіѕ Grоuр) - 32,8 милиoнa eвpo гoдишнo, 903 милиoнa eвpo инвecтиции, 152 милиoнa eвpo cpeдни гoдишни пpиxoди и oбщи пpиxoди oт 2,3 милиapдa eвpo зa цeлия пepиoд нa ĸoнцecиятa.

 

https://money.bg/macro/koy-predlozhi-nay-visoka-suma-za-kontsesiyata-na-letishte-sofiya.html

Редактирано от tch
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.