Ivko Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 1 минута , Topfly каза: Всеки рационален оператор и без да му го казват би го направил! Да но никъде не споменават за това, а говорят за трети терминал!!
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 (редактирано) 33 minutes ago, tch said: На бас, че макс. 2-3 години след като влезе концесионерът печалбата ще нарастне поне 4 пъти 🙂 2005-та година, когато дадона на концесия летището в Будапеща пътникопотока беше подобен на този в София в момента. От тогава пътникопотока се удвои, а оперативната печалба (EBITDA) за 2017-та година беше около 125 милиона евро... Коригирах EBITDA Редактирано 9 май, 2019 от Topfly
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 (редактирано) преди 34 минути , Topfly каза: 2005-та година, когато дадона на концесия летището в Будапеща пътникопотока беше подобен на този в София в момента. От тогава пътникопотока се удвои, а оперативната печалба (EBITDA) за 2017-та година беше около 1,1 милиарда евро... Как ги пляскаш тия стойности без да се замислиш. Това значи летището да има поне 2 милиарда евро приходи, при положение, че София има 20 пъти по-малко https://www.avialliance.com/avia_en/31.jhtml Пресмeтнах малко бакалски какви са офертите на петимата кандидати (общи финансови постъпления от "суха" пара и инвестиции) Manchester 1.9865 милиарда Кøbеnhаvnѕ Lufthаvnе- 1.535 Munchen 1.465 милиарда Frankfurt 1.365 милиарда Paris 2.051 милиарда Редактирано 9 май, 2019 от tch 3
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Явно новият концесионер, ще е от Манчестър или Париж. Жалко, че офертата на Мюнхен е толкова ниска и нямат шанс.... 1
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 5 minutes ago, tch said: Как ги пляскаш тия стойности без да се замислиш. Това значи летището да има поне 2 милиарда евро приходи, при положение, че София има 20 пъти по-малко Прав си гледах разни цифри в които са включени и разни неща извън летището. Сега намерих няква EBITDA от 125 милиона евро. Нямам време да се ровя още... 1
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 1 минута , Topfly каза: Прав си гледах разни цифри в които са включени и разни неща извън летището. Сега намерих няква EBITDA от 125 милиона евро. Нямам време да се ровя още... В линка е посочено близо 200млн. евро 2
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 (редактирано) 7 minutes ago, tch said: В линка е посочено близо 200млн. евро Видях го, но не ми се стори реално при 257 милиона приходи да има близо 198 милиона EBITDA. В други източници намерих 125 милиона, което е по реално. Редактирано 9 май, 2019 от Topfly
randi Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Преди 1 час, Topfly каза: 2005-та година, когато дадона на концесия летището в Будапеща пътникопотока беше подобен на този в София в момента. От тогава пътникопотока се удвои Интересното при Будапеща е, че от 2005 г. до 2015 г. няма абсолютно никакъв съществен ръст на пътниците, което са си 10 години, в които потока се запазва сходен.... 2
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 (редактирано) преди 4 минути , randi каза: Интересното при Будапеща е, че от 2005 г. до 2015 г. няма абсолютно никакъв съществен ръст на пътниците, което са си 10 години, в които потока се запазва сходен.... При положение, че 2005 ръстът е бил 25% нормално след това да няма големи ръстове 🙂 2005- 8 млн. 2008- 8.5млн. След това идват финансовата криза, а след нея фалита на Малев. Концесионерите предвиждат трафик в София да е между 15 и 20 млн. в края на концесията- около 2055 https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/operatoryt-na-letishteto-v-parij-predlaga-nai-visoka-koncesionna-stavka-za-letishte-sofiia-281934/ Редактирано 9 май, 2019 от tch 1
akair Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Т1, както и по-назад в темата сме коментирали, има особен статут и няма да е толкова лесно да го бутнат. Но с един ремонт могат да го направят приемлив за пътниците. Знаейки как избират победителите, няма да се изненадам, ако френският консорциум спечели - те дават едни от най-високите годишни такси и инвестиции. 2
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 4 минути , akair каза: Т1, както и по-назад в темата сме коментирали, има особен статут и няма да е толкова лесно да го бутнат. Но с един ремонт могат да го направят приемлив за пътниците. Знаейки как избират победителите, няма да се изненадам, ако френският консорциум спечели - те дават едни от най-високите годишни такси и инвестиции. 45% техническа част и 55% финансова, така че май борбата е само между Париж+турците и Манчестър " При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55%. Оценката на техническото предложение е с относителна тежест 45%. Техническото предложение трябва да съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи. " 2
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 9 minutes ago, akair said: Т1, както и по-назад в темата сме коментирали, има особен статут и няма да е толкова лесно да го бутнат. Но с един ремонт могат да го направят приемлив за пътниците. Т1 няма нужда да се бута, а може да му се промени функцията, като стане офис сграда, музей на авиацията и т.н. Един ремонт няма как да доближи метрото до теминала или да оптимизира броя на работещите служители на летище София.
akair Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 2 minutes ago, Topfly said: Т1 няма нужда да се бута, а може да му се промени функцията, като стане офис сграда, музей на авиацията и т.н. Един ремонт няма как да доближи метрото до теминала или да оптимизира броя на работещите служители на летище София. Вярвам, че концесионерите ще намерят оптимално решение. Доста летища в И Европа нямат метро (любимата ти Будапеща, Прага, Букурещ, Истанбул,...), но не са ги превърнали в музеи все още 🙂 Някой по-нагоре беше писал за "премахване" на Т1 - това ще е трудно да стане заради статута на сградата. 1
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 1 minute ago, akair said: Вярвам, че концесионерите ще намерят оптимално решение. Доста летища в И Европа нямат метро (любимата ти Будапеща, Прага, Букурещ, Истанбул,...), но не са ги превърнали в музеи все още 🙂 Някой по-нагоре беше писал за "премахване" на Т1 - това ще е трудно да стане заради статута на сградата. Точно в “любимата ми Будапеща“ 🙂 концесионерът затвори Т1, въпреки че той имаше влакова спирка и връзка с центъра на града, за да оптимизира дейността на двата терминала в Т2. В момента Т1 се ползва като екслузивно място за различни мероприятия цък В Истанбул също затвориха старото летище Ататюрк и не се знае какво ще правят там. 2 hours ago, tch said: Явно новият концесионер, ще е от Манчестър или Париж. Жалко, че офертата на Мюнхен е толкова ниска и нямат шанс.... Като пътник за мен най-ужасни са летищата в Париж. На хартия уж имат всички неща за да са ок, но функционално са много далече от понятието удобно и приятно летище... Да не говорим и за непрятната история с срутването на покрива на летището Шарл де Гол и след това 4 години чакане за да отворят терминала цък 1
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 1 hour ago, randi said: Интересното при Будапеща е, че от 2005 г. до 2015 г. няма абсолютно никакъв съществен ръст на пътниците, което са си 10 години, в които потока се запазва сходен.... До 2012 година субсидирането на Малев пречеше на конкурентите да влезат на пазара. След фалита на Малев през 2012 година реално почти нямаше спад на пътникопотока поради бързата реакция на НТА и след това почна растежа...В началото вероятно събсидиите на Малев са правили по голям пътникопоток от колкото би имало без тях, но по късно точно тези субсидии бяха пречка пред растежа на пазара.
randi Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 И какво ще рече това, че концесионера няма голяма сила да влияе на потока ли?
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 6 минути , randi каза: И какво ще рече това, че концесионера няма голяма сила да влияе на потока ли? Напротив
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 1 minute ago, randi said: И какво ще рече това, че концесионера няма голяма сила да влияе на потока ли? Концесионерът не е вълшебник! Той не може да промени фундаментални неща върху които няма влияние! Това обаче не означава, че не може да се работи по максимално използване на даденостите цък
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 27 минути , Topfly каза: Като пътник за мен най-ужасни са летищата в Париж. На хартия уж имат всички неща за да са ок, но функционално са много далече от понятието удобно и приятно летище... Да не говорим и за непрятната история с срутването на покрива на летището Шарл де Гол и след това 4 години чакане за да отворят терминала цък Да, и аз се надявам да не го вземат французите, но след като Ататюрк не функционира търсят друг начин да са представени в Югоизточна Европа и за това са били така агресивни с офертата. 1
akair Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 1 hour ago, Topfly said: Точно в “любимата ми Будапеща“ 🙂 концесионерът затвори Т1, въпреки че той имаше влакова спирка и връзка с центъра на града, за да оптимизира дейността на двата терминала в Т2. В момента Т1 се ползва като екслузивно място за различни мероприятия цък В Истанбул също затвориха старото летище Ататюрк и не се знае какво ще правят там. Още един пример, че явно метрото не е толкова важно. А за Ататюрк се знае - карго (засега) и летище за бизнес авиация и специални полети.
Ilian359 Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Ще видите как пътниците в София ще растат, а печалбата ще намалява. Тук не е Будапеща. 2 1
tch Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 (редактирано) Преди 1 час, Ilian359 каза: Ще видите как пътниците в София ще растат, а печалбата ще намалява. Тук не е Будапеща. Ако искат и да са на загуба 🙂 Според договора минималните условия са 10% от приходите или 15млн. лева всяка година като концесионно плащане. А както се вижда всички предлагам много повече. И нормално, Фрапорт по морето прави по 30-40млн. печалба с по-малко пътници и товари. Редактирано 9 май, 2019 от tch
Topfly Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 3 hours ago, akair said: Още един пример, че явно метрото не е толкова важно. Ако изборът е между метро (влак) и печалба на концесионера, естествено е, че ще изберат второто. В София обаче обединяването на трафика на Т2 не само ще увеличи печалбата на концесионера, а и ще увеличи удобството на пътниците...Управлението на паркинга на един терминал също ще е много по удобно и печелившо, вместо да строят два паркинга на двата терминала. 1
Ivko Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Просто този терминал 1 е пълна трагедиа да не говорим за транапорта между втори. Не може лятото на 35 градуса да пускат автобус без климатик със капацитет 50 човека дали има това е плачевно. Всеки път ако не седя 10 мин преди автобуса да дойде не мога да се кача да не говорим за багажа. Така ли не могат да пуснат два, че и повече специализирани автобуса с място за багаж и нормални условия за пътуване?!
epetkov Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 преди 7 часа, Topfly каза: Точно в “любимата ми Будапеща“ И защо са тези кавички? преди 9 часа, tch каза: новият концесионер Стар концесионер не е имало 🙂
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега