Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Шах с пешката!

 

Цитат

С официално съобщение до медиите консорциум Витоша (състоящ се от Manchester Airports Group (MAG) и нейният партньор Beijing Construction Engineering Group (BCEG) оповестява интереса си да изгради нов национален стадион, но това е обвързано с оферта за концесия на летище София.

Министерството на транспорта е получило вече новото предложение, което включва и строеж на съоръжението. Според информацията, евентуалната инвестиция ще бъде на стойност 600 милиона евро и ще е извън финансовата оферта за концесията на летището, възлизаща на близо 1.5 милиарда евро.

Малко взе да прилича на Женския пазар. Аз мисля, че ако добавят каруца луканка и комплект тенджери, работата може и да стане.

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Николай Василев е предвидил, че летището в София ще стане по-добро от тези в Будапеща и Прага:

https://btvnovinite.bg/predavania/lice-v-lice/nikolaj-vasilev-s-koncesijata-letishteto-v-sofija-shte-stane-po-dobro-ot-tezi-v-praga-i-budapeshta.html

интересно какво ли мислия @Topfly по темата...

Връзка към коментар
4 minutes ago, akair said:

Николай Василев е предвидил, че летището в София ще стане по-добро от тези в Будапеща и Прага:

https://btvnovinite.bg/predavania/lice-v-lice/nikolaj-vasilev-s-koncesijata-letishteto-v-sofija-shte-stane-po-dobro-ot-tezi-v-praga-i-budapeshta.html

интересно какво ли мислия @Topfly по темата...

Смело изказване без да се знае кой ще е концесионера и точно как ще се развият нещата след концесията.  Летище София по принцип има една много важна даденост и това е спирката на метрото и близостта на гара Искър. Върху тези дадености може да се развива едно летище с много по добри интермодални връзки от летищата в Прага и Будапеща.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
23 minutes ago, adreno said:

Нали не искаш да кажеш, че някой ще избере пътуване до София, само защото може да стигне до центъра на града с метро?

Въпросът беше за това до колко може да е добро дадено летище, а удобните връзки с града и провинцията са много важна част от това дадено летище да се нарече добро. Що се отнася до това кой и как избира да лети от и до дадена дестинация транспортните връзки определено си имат своето значение. Ниш или Пловдив може да са близко до София, но ако от София няма удобни връзки до летищата в Ниш или Пловдив малко софиянци ще изберат да летят от двете летища, дори и да има изгодни оферти от там. Метрото също може да има своето значение. Ако някой е дошъл от Лондон да спести някой паунд по софийските кръчми, той определено ще оцени възможността евтино, бързо и удобно да пътува от летището до центъра, вместо да ползва услугите на случайна “копърка“. Това може да е една от причините следващия път отново да повтори посещението в София, като той и приятелите му създадат допълнителен трафик.

 

Ето една статия от миналата година за “евтините“ таксита на Терминал 2

 

Такси-копърка в София вози срещу 60 лева и дава касова бележка за... пица и ракия! (ВИДЕО)

https://blitz.bg/layfstayl/ptuvane/taksi-koprka-v-sofiya-vozi-sreshchu-60-leva-i-dava-kasova-belezhka-za-pitsa-i-rakiya-video_news612080.html

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
10 hours ago, Topfly said:

 Метрото също може да има своето значение. Ако някой е дошъл от Лондон да спести някой паунд по софийските кръчми, той определено ще оцени възможността евтино, бързо и удобно да пътува от летището до центъра, вместо да ползва услугите на случайна “копърка“. Това може да е една от причините следващия път отново да повтори посещението в София, като той и приятелите му създадат допълнителен трафик.

 

Айде, след Сл.Бряг сега и София ще се опитваме да я направим алкохолна дестинация .... за това ли закараха метрото до летището и то по "панорамен" път 😉 

Връзка към коментар
2 minutes ago, georgebg said:

Айде, след Сл.Бряг сега и София ще се опитваме да я направим алкохолна дестинация .... за това ли закараха метрото до летището и то по "панорамен" път 😉 

Ок, направи тогава от София центъра на просвета 🙂

 

 

 

Връзка към коментар
10 hours ago, Алекс said:

Някой правил ли е заявка за междутерминален транспорт за през нощта? Случва ли се или по дефолт шатълът няма възможност?

Някъде по-назад в темата май имаше даже телефони на служителите, които се занимават с тази работа - опитай да им се обадиш предварително и ги питай.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
On 7/2/2019 at 11:41 PM, Topfly said:

Ако някой е дошъл от Лондон да спести някой паунд по софийските кръчми, той определено ще оцени възможността евтино, бързо и удобно да пътува от летището до центъра, вместо да ползва услугите на случайна “копърка“.

Във всички случаи случайната копърка пак би излязла по-евтино от такси от Станстед в Лондон.

Връзка към коментар
On 5/9/2019 at 7:17 AM, tch said:

Manchester 1.9865 милиарда

 

Кøbеnhаvnѕ Lufthаvnе- 1.535

 

Munchen    1.465 милиарда

 

Frankfurt  1.365 милиарда

 

Paris  2.051 милиарда

И предпоследните ще станат първи 🙂

On 5/9/2019 at 9:12 AM, tch said:

45% техническа част и 55% финансова, така че май борбата е само между Париж+турците и Манчестър

" При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55%. Оценката на техническото предложение е с относителна тежест 45%. Техническото предложение трябва да съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи. "

И днес министърът изненада всички 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако баварците вземат летището и го докарат повечето от това, което е летището в Мюнхен като чистота, услуги и удобство, би било супер.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
39 minutes ago, adreno said:

Нали имате предвид, че зад всеки консорциум всъщност седят добре известни български "бизнесмени", а международния оператор  е основно за цвят?

Съмнения винаги може да има, но цената която плаща купувача е доста висока за да има огромна далавера, а няма ли голяма далавера присъствиетo на скрити интереси е по малко вероятно..

 

При отварянето на офертите стана ясно, че "Соф кънект" е готов да плаща 24.542 млн. евро годишно и да инвестира 608 млн. евро. Концесионните такси от летище София ще влизат в Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система. Първоначалната концесионна такса в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата.

https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/07/17/3939402_konsorcium_s_uchastieto_na_letishte_mjunhen_shte_e/?ref=home_main_news

 

За 2018-а "Летище София" отчете 12.6 млн. лв. печалба, което е с 10.8% повече спрямо година по-рано. Приходите на дружеството са общо 168 млн. лв., което е с 20.9 млн. лв., или с 14.2%, повече от тези за 2017 година.

http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/frensko-germanski-konsorcium-pecheli-koncesiiata-na-letishte-sofiia

 

Само годишната концесионна такса ще е около 4 пъти повече от колкото е годишната печалба на летището, а освен това трябва да платиш 225 милиона евро първоначална концесиона такса (около 20 пъти годишната печалба на летището ) и да инвестираш 608 милиона евро. На пръв поглед не изглежда далаверата на века 🙂

 

Вероятно има много по голяма далавера да си доставчик на държавното летище и с много по малка инвестиция, да печелиш много повече. 🙂

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 37 минути , adreno каза:

Нали имате предвид, че зад всеки консорциум всъщност седят добре известни български "бизнесмени", а международния оператор  е основно за цвят?

А кои  добре известни български "бизнесмени" стоят всъщност зад избрания концесионер? :rolleyes:

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

"Стратегията на консорциума предвижда увеличаване на пътниците до 8.8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили. Нагласите са пътниците на софийския аеропорт да нараснат до 2030 г на 12.3 милиона. Тогава ще се направи и най-голямата инвестиции в изграждането на нов - трети терминал. Той ще бъде разположен на около 800 метра от станцията на метрото и ще има 11 местостоянки. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеш от пътниците, а не по-ръкав, заради предпочитанията на нискобюджетните авиокомпании. Ще бъде построен и нов паркинг за 1459 автомобила.

 

 

До 2035 г. е планирано броят на пътниците да нарасне до 14.5 милиона. Заложено е новият терминал да бъде разширен с още 10 местостоянки, а най-старият терминал 1 да се превърне в карго летище. До 2040 г. пък се очаква пътниците да се увеличат до 18 милиона"

http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/frensko-germanski-konsorcium-pecheli-koncesiiata-na-letishte-sofiia

 

 

Връзка към коментар
33 minutes ago, Topfly said:

Само годишната концесионна такса ще е около 4 пъти повече от колкото е годишната печалба на летището🙂

 

Сигурно са си направили сметката, че годишната такса е примерно 50% от потенциалната печалба на летището 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.