Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

16 hours ago, georgebg said:

То това е по-скъпо от нова метроспирка и трасе, особено ако го направи държавата "доброволно" 😉 

Защо трябва да се прави от държавата след като има концесионер? Една електрическа автономна капсула за 5-6 души не вярвам да струва повече от една кола. При скорост от 30 км/ч 800 метра ще се взимат средно за около 2 минути. При 4 капсули на всяка мининута би могло да тръгва по една капсула между двата терминала по една бетонна пътека на открито. Нищо скъпо и сравнимо с цената на метрото не виждам в това..

 

hqdefault.jpg

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, tch said:

7-15 милиона долара на километър 😉 Как е?! 

 

https://www.ultraglobalprt.com/how-it-works/costs/

Много добре звучи! Линията на 4-то метро в Будапеща е 7,4 километра и сруваше 1,5 милиарда евро или по 214 милиона евро на километър цък

 

В София метрото се строи много по евтино, но дори и тази цена е много по висока

 

Строителството на Софийското метро е най-евтиното до момента в Европа. Стойността на 1 km възлиза на 30 – 38 млн. евро. Цената за това са скъсените перони на метростанциите (102 m спрямо 120 при първоначалния проект), плитко и наземно изгражданите участъци от тунелите, както и използването на построения през 1980-те години тунел под бул. „Драган Цанков“. “

https://bg.wikipedia.org/wiki/Софийско_метро

 

В цената на софийското метро според мен не е включена цената на влакчетата.

 

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

Много добре звучи! Линията на 4-то метро в Будапеща е 7,4 километра и сруваше 1,5 милиарда евро или по 214 милиона евро на километър цък

 

В София метрото се строи много по евтино, но дори и тази цена е много по висока

 

Строителството на Софийското метро е най-евтиното до момента в Европа. Стойността на 1 km възлиза на 30 – 38 млн. евро. Цената за това са скъсените перони на метростанциите (102 m спрямо 120 при първоначалния проект), плитко и наземно изгражданите участъци от тунелите, както и използването на построения през 1980-те години тунел под бул. „Драган Цанков“. “

https://bg.wikipedia.org/wiki/Софийско_метро

 

В цената на софийското метро според мен не е включена цената на влакчетата.

 

Само да попитам как изведнъж започнахме да сравняваме цената с метрото?! Едното подземен транспорт с десетки пъти по-голям капацитет, другото е наземен транспорт. И сега сравни цената с 2 електрически автобуса 😉 

Да не задълбавам изобщо в това, че дори и да се копае тунел единият ще е много по малък от другият. Изобщо сравняваме магарета и самолети.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
9 minutes ago, tch said:

Само да попитам как изведнъж започнахме да сравняваме цената с метрото?! Едното подземен транспорт с десетки пъти по-голям капацитет, другото е наземен транспорт. И сега сравни цената с 2 електрически автобуса 😉 

Да не задълбавам изобщо в това, че дори и да се копае тунел единият ще е много по малък от другият. Изобщо сравняваме магарета и самолети.

Не аз, а @georgebg писа, че цената на тези автонимни капсули била по скъпа дори от метрото. Никъде не съм писал, че капацитетът е същия, но няма и нужда от същия капацитет, защото само една част от пътниците биха ползвали подобна връзка...

 

С нормални електрически автобуси краткосрочно сигурно би било по евтино, но разходите за експлоатация (заплата на шофьор и т.н.) и проблемите със задръстванията и спазване на графика дългосрочно би направило системата по скъпа и проблематична. Ако се направи отделна бус лента на пътя между двата терминала, нейната цена също трябва да се добави към цената на автобусите...

Връзка към коментар
преди 12 минути , Topfly каза:

С нормални електрически автобуси краткосрочно сигурно би било по евтино, но разходите за експлоатация (заплата на шофьор и т.н.) и проблемите със задръстванията и спазване на графика дългосрочно би направило системата по скъпа и проблематична. Ако се направи отделна бус лента на пътя между двата терминала, нейната цена също трябва да се добави към цената на автобусите...

Терминалът ще го строят 2035 до 2055 има 20 години. Дори и 10 хиляди лева на отиват на месец за заплати за 20 години са 2.4млн. лева Ел. автобусите до тогава ще са макс. 350-хиляди евро на брой 😉 Като за терминал насочен изцяло към НТА напълно достатъчно като решение

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , Topfly каза:

защото само една част от пътниците биха ползвали подобна връзка...

Разбира се! Аз например ще минавам през тунела на @akair (който ще бъде готов преди всичко друго), за да си купя гащи и тишъртка на Manowar.

  • Смея се 6
Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

Защо трябва да се прави от държавата след като има концесионер? Една електрическа автономна капсула за 5-6 души не вярвам да струва повече от една кола. При скорост от 30 км/ч 800 метра ще се взимат средно за около 2 минути. При 4 капсули на всяка мининута би могло да тръгва по една капсула между двата терминала по една бетонна пътека на открито. Нищо скъпо и сравнимо с цената на метрото не виждам в това..

60 мин. х 6 души = 360 човека на час  т.е. самолет и половина на час... защо тогава са му 11 или колкото там ще са стоянките, като за 2 часа ще има 3 излитания ...

Другите ще ходят пеш или .... с метрото..

Връзка към коментар
19 hours ago, tch said:

Нерде Истанбул/Хийтроу с 10-12 пъти по-голям трафик, нерде Ямбиол/София 😉 Колко такива системи има на летища до 15млн.

Къде е българската?

 

2 minutes ago, georgebg said:

60 мин. х 6 души = 360 човека на час  т.е. самолет и половина на час... защо тогава са му 11 или колкото там ще са стоянките, като за 2 часа ще има 3 излитания ...

Другите ще ходят пеш или .... с метрото..

На единият трафикът му бил малко, на другият трафикът му бил много, трети иска тунел с магазини. Няма угодия в този живот 🙂 

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
12 minutes ago, Topfly said:

 

На единият трафикът му бил малко, на другият трафикът му бил много, трети иска тунел с магазини. Няма угодия в този живот 🙂 

Няма лоши идеи, има лоши концесионери 😉 

Току виж шефа @Георги по някое време може да вкара и новия концесионер във форума, така че идеите са добре дошли ....

Връзка към коментар
преди 1 минута , georgebg каза:

Няма лоши идеи, има лоши концесионери 😉 

Току виж шефа @Георги по някое време може да вкара и новия концесионер във форума, така че идеите са добре дошли ....

Да бе! И оня ще му пусне оферта да вземе форума на концесия с прогноза за 16 милиона магеланци към 2035 😂

  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
52 minutes ago, Goal & Boss said:

Разбира се! Аз например ще минавам през тунела на @akair (който ще бъде готов преди всичко друго), за да си купя гащи и тишъртка на Manowar.

Де да беше мой, щях да летя само в бизджетс... 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Съвсем умишлено ще избягам малко от скучния икономически анализ и ще погледна ситуацията от друга гледна точка, от тази на човек, който съвсем несериозно си се надяваше, че София може някога да има поне един нормален терминал с отделни етажи за пристигащи и заминаващи и всъщност проектиран с идеята за зона за сигурност... така.

 

Е това явно няма да стане, но ще си имаме, евентуално някой ден, модерно чудо наречено нискотарифен терминал с хора разхождащите се по пистата по стара традиция от 70-те години и качващи се на ниски 737 с вградени стълби... айде няма да търся под вола теле по въпроса с малкия клирънс, предпочитанията на близки и далечни НТА и бедите на МАX. 

 

Иначе освен рейсове, капсули и влакове има доста интересни идеите за връзка между терминалите като тунел с гащи например, който май отстъпва само на плановете на @Topfly да пусне лифт 2 метра над земята ли беше... но все пак си мисля, че като стара държава, не е нужно всичко да копираме, можем от собствената си история да почерпим опит. Можем, например, да изкопаем канали, да наводним пространството между терминалите и да пуснем "комети" в стил "софийско море" и така да се превърнем в първото летище в света, на което хората ще идват предимно не да летят, а да плават между терминалите. За ВИП клиентите ще се предлагат гондоли, а ако дадат бакшиш гондолиера ще трябва да пее "стари градски песни", това по западен образец, за да съчетаем все пак източните традиции и западните иновации.


 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 9
Връзка към коментар

Щом ще строят нов лоукост терминал, надали някой ще инвестира в екзотични (скъпи) идеи за придвижване от метрото до терминала.

В този ред на мисли, има ли яснота къде ще бъде този терминал? Източно от Т2? От другата страна на пистата? Западно от Т1? Да се надяваме, че ЛХТ няма да затвори врати до 2035 и няма да го строят на мястото на хангарите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
On 7/18/2019 at 1:21 PM, Diana Alexandrova said:

Така и не разбрах защо цялата държава изпадна в истерия около концесията на въпросната аерогара. Нито е стратегическа, нито е важна, нито ще спре живота в страната без нея. Кацат 20 самолета и какво от това?

Разхождат се някакви надути лелки и чичковци, и напомпани нискообразовани момченца, които ми се правят на охранители и смятат, че сме им длъжни за всичко.

Който и да вземе въпросната концесия, ще промени тази пародия на летище. И се радвам, че се случи това поне поради няколко причини от пътническа гледна точка:

- най-накрая разни роднини, които те гледат с насмешка ще бъдат поставени на място, надявам се и уволнени

- крайно време е разтакаващи се по летището служители да бъдат изгонени, защото правят лошо впечатление - нагримирани, надути, с елементарни обноски, че и те заплашват, вместо да помагат...та такива мутреещи се елементи, щото си лягат с някого или са на някоя/някого човек - да бъдат с един зашлевен шамар по отношение на поведение и обноски

- ще се промени обликът на дупката Т1, както и ще се развият и усвоят празните пространства на Т2

- ще се превърне в удобно за ползване летище

- вероятно ще се изчистят тоалетните най-накрая

- ще има достатъчно конкурентни търговски обекти, които няма да ни искат по 6 лв за вода

- надявам се да сложат и вендинг машини, за да можем да ги ползваме както по цял свят

- ще се преоборудват салоните за хората

- ще има пушилня за пушещите /непушач съм 😄 /

- дано отворят терасите на летището, да има открито кафене, да се гледат самолетите

- надявам се да бъде регулиран и потока на фалшиви и дерящи ни таксита

- надявам се да се промени и паркирането и смехотворно завишените цени за паркинг на летището, който не стига че е скъп, ами ти обясняват как бил и неохраняем, че и вътре пада и се кърти настилката - пълна мизерия

- дано си оправят и неработещите асансьори

- колкото до таксите, да са каквито искат, сега като сложиха еко-такса във Франция, не виждам някой да е спрял да лети до там, да не търсим оправдание с това, че нямало да идват пътници..., все пак никой не лети до това летище, щото в България съществува единствено и само София, в която не виждам какво може да прави един турист повече от 2 дни максимум

- така че, нека има концесия, дали ще я обжалват останалите - вероятно, дали може да има нов избор - ами също е вероятно, но поне няма да е държавно разграбване и безхаберие.  🙂🙂 

 

След като ми се наложи да мина през концесионираното летище Бургас миналата седмица и прекарах почти 5 часа там докат си чаках полета, се съмнявам, че ще се случи и една трета от горното.

Но очаквам:

цените в заведенията да станат още по-високи - за сравнение Макдоналдс на бургаското летище е по-скъп от Макдоналдс в Норвегия. Да не говорим за Коста кафе. Пространството зад проверката е претъпкано с магазини и няма достатъчно места за сядане - естествено с цел максимизиране на приходите. За хора с норвежки доходи цените може и да са приемливи, но за хора с български доходи - не са. А разликата между Бургас и София е, че в София повечето от пътуващите са българи, живеещи в България.

Не видях вендинг машини на летището в Бургас, но просто не ги ползвам. Налях си вода от чешмата в тоалетната.

Такситата-копърки са си там и нахалстват даже на автобусната спирка на рейс 15. разликата със София може би е, че не са толкова много, понеже туристите си извозват с автобуси до хотелите и комплексите.

макар че в София няма какво да се види за повече от 2 дена, транспортът в България е толкова зле уреден, че без рентакар или групова екскурзия е невъзможно да разгледаш дори и някои от по-близките места до столицата като Копривщица или Панагюрище например.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
On 7/18/2019 at 11:09 AM, Topfly said:

"Терминал три няма да има ръкави, а пътниците ще ходят сами от летището до самите стоянки, които ще бъдат 11 спрямо 36 на Терминал 2 и седем ръкава. Това било изискване на нискотарифни компании. Това означава, че не можем да чакаме големи такси от заможни пътници и приходите няма да дойдат от голяма част от пътниците, а от търговска дейност, тъй като за разлика от други оферти, "Соф Кънект" предвижда да се изградят търговски площи на площ от 2000 кв. метра, тоест тук ще има повече "идвам, купувам и си заминавам", допълни Трифонов в предаването "Преди всички". 

Направо да копират ценоразписа на летище Бургас:

биг мак меню - 22 лв

кенче бира 0,3 - от 8,90 лв и нагоре

еспресо + сандвич с шунка - 14 лв

и.т.н.

мечтата за всеки, тръгнал на евтина почивка с нискотарифната компания

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към коментар
преди 10 часа, pr284 каза:

 

След като ми се наложи да мина през концесионираното летище Бургас миналата седмица и прекарах почти 5 часа там докат си чаках полета, се съмнявам, че ще се случи и една трета от горното.

Но очаквам:

цените в заведенията да станат още по-високи - за сравнение Макдоналдс на бургаското летище е по-скъп от Макдоналдс в Норвегия. Да не говорим за Коста кафе. Пространството зад проверката е претъпкано с магазини и няма достатъчно места за сядане - естествено с цел максимизиране на приходите. За хора с норвежки доходи цените може и да са приемливи, но за хора с български доходи - не са. А разликата между Бургас и София е, че в София повечето от пътуващите са българи, живеещи в България.

Не видях вендинг машини на летището в Бургас, но просто не ги ползвам. Налях си вода от чешмата в тоалетната.

Такситата-копърки са си там и нахалстват даже на автобусната спирка на рейс 15. разликата със София може би е, че не са толкова много, понеже туристите си извозват с автобуси до хотелите и комплексите.

макар че в София няма какво да се види за повече от 2 дена, транспортът в България е толкова зле уреден, че без рентакар или групова екскурзия е невъзможно да разгледаш дори и някои от по-близките места до столицата като Копривщица или Панагюрище например.

Август месец летище Бургас обслужва 800-900 хиляди пътника, ноември около 10 хиляди. Ако беше натоварен със задачата, към кого би ориентирал цените към българите или към чужденците? В София никой луд няма да сложи подобни цени.

 

С 2 клика на сайта на летището може да разбереш коя е таксиметровта фирмата, която го обслужва. Как според теб да ограничат достъпа до летището, че да няма копърки? Дори да сложат 2 човека да сноват цял ден по паркинга, те нямат никакво право да задържат човека или да му напишат акт. Така че летището няма особена вина, че агенция автомобилна администрация не си върши работата.

 

За 2015-2017 летище София има печалба от 3 милиона.

За 2015-2017 Фрапорт имат печалба от 125 милиона, от които 70 милиона са влезли в държавния бюджет.

Та ти кой вариант предпочиташ 😉 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
43 minutes ago, tch said:

Август месец летище Бургас обслужва 800-900 хиляди пътника, ноември около 10 хиляди. Ако беше натоварен със задачата, към кого би ориентирал цените към българите или към чужденците? В София никой луд няма да сложи подобни цени.

 

 

 

За 2015-2017 летище София има печалба от 3 милиона.

За 2015-2017 Фрапорт имат печалба от 125 милиона, от които 70 милиона са влезли в държавния бюджет.

Та ти кой вариант предпочиташ 😉 

Ще видим печалбата на Фрапорт за следващите 2 години ако двуцифреният спад, който се наблюдава на двете им летища, не секне.

В София ефектът Раянеър вече се изчерпа.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 50 минути , pr284 каза:

Ще видим печалбата на Фрапорт за следващите 2 години ако двуцифреният спад, който се наблюдава на двете им летища, не секне.

В София ефектът Раянеър вече се изчерпа.

За 2015 обслужените пътници са 4млн, а реализираната печалба е 25.8млн

За 2016 обслужените пътници са 4.9млн, а реализираната печалба е 41.6млн.

 

За 2018 се очакват отново около 4.9млн. пътника, така че според нивото на инвестициите за текущата година очаквам печалбата да е над 30млн.

 

Също нещо интересно, което си заслужава да се спомене:

 

За 2017 София има 6.5млн пътника и 2370 служителя

За 2017 Фрапорт обслужват 5.5млн пътника с 1098.

 

А уж нямало комунизъм от 30 години 🤗🤔

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Че Фрапорт са си оптимизирали доста по-добре персонала е факт, но все пак SOF:

- е много по-голямо по площ 

- има два действащи пътнически терминала, единия с ръкави и на почти двойно по голяма площ от VAR+BOJ

- има и правителствен/вип терминал

- разпределението на натоварването през годината е много по равномерно

- 40% от пътниците са на традиционни авиокомпании, и 90% на редовни целогодишни линии

 

От друга страна:

- служителите на Фрапорт не са 1000, а 2000

- двете летища са силно чартърно ориентирани, и с ясно изразен пик през лятото. От октомври до март 2/3 от площа на терминалите са затворени с което рязко спестяваш от пари за поддръжка

- редовните целогодишни линии са сигурно 15-20% от пътниците

- таксите са по-високи отколкото на SOF

 

Летищата са съвсем различни като профил  и не можеш просто да ги сравняваш на база преминали пътници/служители. Организацията, необходимия персонал и разходи за едно чартърно и едно "редовно" летище се различават доста.

Отделно при строежа на новите терминали във Варна и Бургас от проекта за два етажа единия си го спестиха (капиталови и оперативни разходи)

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Това е вярно, но ми се искаше да спомена факта, че тези 2000 служители на Фрапорт са назначени само за 3-4 месеца, през които обслужват сигурно 3/4 от тези 4.9 т.е. около 3.2 млн. пътници т.е. като натоварване е около 2 пъти повече с да кажем същия брой служители, ако на Софийското махнем 300-400 чоевка в повече .... заради правитествения терминал 😉 .. Та комунизмът на софийското летище според тези сметки ... си  е там.

Връзка към коментар
16 hours ago, pr284 said:

Направо да копират ценоразписа на летище Бургас:

биг мак меню - 22 лв

кенче бира 0,3 - от 8,90 лв и нагоре

еспресо + сандвич с шунка - 14 лв

и.т.н.

мечтата за всеки, тръгнал на евтина почивка с нискотарифната компания

В София ако си готов дори 100 лева да платиш за един Биг Мак, пак никой няма да ти го достави, защото няма Макдоналдс на летището, но и като цяло изборът е изключително малък. Сравнението на цените със София обаче е некоректно, защото Макдоналдс трябва да избие цялата инвестиция в ресторанта си на летище  Бургас с годишно за 2 месеца работа на пълен оборот.  През останалото време на годината, дори и с цитираните от теб цени, едва ли могат да си покрият заплатите на служителите...Удобството и претъпкаността лятото на терминала, също е трудно решим проблем, защото икономически не е оправдано за два месеца пиков сезон да строиш удобен теминал, който 10 месеца в годината ще е на 95% празен...

 

Не забравяй обаче, че яденето, пиенето и пазаруването на летището е опционално. Ако искаш може да си напълниш шишето с вода в тоалетната (както си направил ти) и да не похарчиш един лев на летището. Единственото нещо, което не е опционално, това са летищните такси. Много по симпатична за мен политика е да държиш ниско летищните такси и да се опитваш да печелиш от оборот с  търговска дейност, като поддържаш голям избор от стоки и услуги на цени, които са приемливи за мнозинството от пътниците...

 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, adreno каза:

Че Фрапорт са си оптимизирали доста по-добре персонала е факт, но все пак SOF:

- е много по-голямо по площ 

- има два действащи пътнически терминала, единия с ръкави и на почти двойно по голяма площ от VAR+BOJ

- има и правителствен/вип терминал

- разпределението на натоварването през годината е много по равномерно

- 40% от пътниците са на традиционни авиокомпании, и 90% на редовни целогодишни линии

 

От друга страна:

- служителите на Фрапорт не са 1000, а 2000

- двете летища са силно чартърно ориентирани, и с ясно изразен пик през лятото. От октомври до март 2/3 от площа на терминалите са затворени с което рязко спестяваш от пари за поддръжка

- редовните целогодишни линии са сигурно 15-20% от пътниците

- таксите са по-високи отколкото на SOF

 

Летищата са съвсем различни като профил  и не можеш просто да ги сравняваш на база преминали пътници/служители. Организацията, необходимия персонал и разходи за едно чартърно и едно "редовно" летище се различават доста.

Отделно при строежа на новите терминали във Варна и Бургас от проекта за два етажа единия си го спестиха (капиталови и оперативни разходи)

Ще се спра само на по-важните и/или невярни твърдения:

 

-От сайта на Фрапорт четем, че имат 700 постоянни и 1200 сезонни служители. Като сметнеш средният списъчен брой на служителите, числото много се доближава до 1100 целогодишни служители, които аз съм посочил. Освен това с тези около 1900 работници се обслужват през летните месеци 1.3-1.4 милиона пътници, докато в София са двойно по-малко, така че негативното отношение на работници към обслужени пътници си остава с пълна сила.  https://www.fraport-bulgaria.com/content/fraport-bulgaria/bg/about-us.html

 

-Каква е тази огромна разлика между едно "редовно" и едно "чартърно" летище? Да не би мерките са сигурност да са по-ниски или пътниците да си чакат багажа по-дълго време, че да има оттам някаква икономия. Големите флуктуации в броя на пътниците прави морските летища много по-трудни за управление и при равни други условия в началото и края на сезона трябва да са по-неефективни от едно "редовно"

 

-Във Варна също има ВИП/правителствен терминал

 

-Да, София има 2 терминала, на много по-голяма площ. От това следва и по-високите разходи за поддръжка и може би по-голямата численост техници и т.н. От друга страна Варна и Бургас са 2 отделни летища, съответно ще има не малко дублиращи се функции и на двете свързани с: медицинско, техническо, пожарно и административно обслужване. 

 

-Да, таксите в София са с около 15% по-ниски от тези на Фрапорт, но това стана едва след като Райън навлязоха на летище София. Първоначално бяха сложени на Т1, където таксите винаги си бяха ниски. След като "прозорливите" управници видяха, че няма място и за Уиз, и за Райън намалиха двойно таксите на Т2 (до нивата на Т1), за да могат да преместят Райън там. Дали Уиз заведоха дело по този повод или останаха само със заплахите, няма да спекулирам. 

 

-Летище София имат 3 пъти повече обслужени товари и предполагам, че голяма част от площите, които са отдадени под наем или продадени на спедитори ифирми, които технически обслужват самолетите са били собственост не летището. С други думи и оттам трябва да има не малко постъпления.

 

Summa summarum: SOF има тентабилност от 7%, VAR +BOJ 30% (като тук силно си затваряме и двете очи, как SOF не иска да си събере просрочени задължения и как по обществени поръчки я осъждат за десетки милиони)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
15 minutes ago, tch said:

-Каква е тази огромна разлика между едно "редовно" и едно "чартърно" летище? Да не би мерките са сигурност да са по-ниски или пътниците да си чакат багажа по-дълго време, че да има оттам някаква икономия.

Вероятно има разлика, но тя не е в полза на София. Пътниците на чартери типично пътуват с доста чекиран багаж, докато бизнес пътниците и уиекенд туристите пътуващи от и до София с редовни авиокомпании или с НТА, типично пътуват с ръчен багаж. Това означава, че във Варна и Бургас вероятно има много повече багаж за качване и сваляне от самолетите от колкото в София...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
On 7/23/2019 at 8:21 AM, Topfly said:

Сравнението на цените със София обаче е некоректно, защото Макдоналдс трябва да избие цялата инвестиция в ресторанта си на летище  Бургас с годишно за 2 месеца работа на пълен оборот.  През останалото време на годината, дори и с цитираните от теб цени, едва ли могат да си покрият заплатите на служителите...

През останалото време на годината Макдоналдсът там вероятно е хлопнал кепенци. Защото служителите му са в училище или в университета. Така че не му трябва изобщо да наема служители целогодишно, за да избива разходи за заплатите им.

Вероятно обаче наемите на площите на летището, които Фрапорт е определил, са толкова високи, че няма как да бъдат по-ниски цените. Реалността е, че на нито един летищен терминал няма свободен пазар на стоки - който е взел търговската площ под наем, ще гледа да държи колко се може по-високи цени, защото наемите са определени от монополиста-оператор на летището.

On 7/23/2019 at 1:55 AM, adreno said:

Отделно при строежа на новите терминали във Варна и Бургас от проекта за два етажа единия си го спестиха (капиталови и оперативни разходи)

Точно така. И на двете пристигащи и заминаващи са на ниво "партер". Да не се окаже, че и в София могат да си го спестят....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • crazyhorse
    • iMari
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.