Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Проверката не трябваше ли да даде резултати за спазването на правата на пътниците, като: на колко пътника са дали обезщетение; на колко пътника са дали вода и храна; колко пътника са настанени в хотел с трансфер; и.т.н. Такава статистика няма. Чакали да им дадат полетните документи, това разбрах от цялата статия. Ужас, ужас.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Признайте си кой магеланец се оплаква публично от летището в София? 😀

https://www.dnevnik.bg/ot_vas/chitatelski_dnevnik/2019/08/27/3955185_ujasna_organizaciia_muchi_putnicite_na_letishte_sofiia/?ref=rss

  • Харесвам 4
  • Браво 3
Връзка към коментар

Поредния мрънкалник, който закъснява за полет и си мисли, че неговият проблем е "критична ситуация".

За сметка на това очаква някой да го вика персонално по уредбата - а като е бил на "по-натоварени летища" трябва да знае, че не само, че не викат пътници по уредбата, ами даже и бординг не обявяват гласово..

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 27.08.2019 г. в 18:33, akair каза:

Признайте си кой магеланец се оплаква публично от летището в София? 😀

https://www.dnevnik.bg/ot_vas/chitatelski_dnevnik/2019/08/27/3955185_ujasna_organizaciia_muchi_putnicite_na_letishte_sofiia/?ref=rss

АЗ съм "ЗА".

Връзка към коментар
преди 19 часа, adreno каза:

Поредния мрънкалник, който закъснява за полет и си мисли, че неговият проблем е "критична ситуация".

За сметка на това очаква някой да го вика персонално по уредбата - а като е бил на "по-натоварени летища" трябва да знае, че не само, че не викат пътници по уредбата, ами даже и бординг не обявяват гласово..

Това не отменя фактът, че летището е пълна дупка.

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Без съкращения на служители на летище София

Концесионерът няма да вдига рязко таксите, ставаме хъб между Европа и Азия

https://www.monitor.bg/bg/a/view/bez-sykrashtenija-na-slujiteli-na-letishte-sofija-177061?fbclid=IwAR2A3X6KsEa4HoV6uO-owklhkw6Azx--D37xVOzQdwrbwuMetxP8gK7K9Q0

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

От доста години говоря колко неефективно е органижирана работата на летище София с два физически отделени терминала терминала и метро само до единия терминал. Хубавото е, че новият кандидат концесионер не беше принуден да запази терминал 1, като пътнически.

 

До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3. След извеждането от експлоатация на Терминал 1 на негово място ще има карго терминал. Заради изискванията на нискотарифните превозвачи новият терминал няма да има ръкави, защото им излиза по-скъпо, обясни Верман. “

  • Браво 1
Връзка към коментар

Ако може да се вярва на картинките, ще има и нови ръкави на Т2:

image.png.5ba720a9f62aa2abf335f91869e5a3a1.png

 

Дано добре да са проучили темата с Т1, защото беше някакъв паметник и май не е съвсем тривиално да го съборят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 30 минути , akair каза:

Дано добре да са проучили темата с Т1, защото беше някакъв паметник и май не е съвсем тривиално да го съборят.

Запалват го, обевяват го след това за опасен. Мачът е игран многократно 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
11 hours ago, akair said:

image.png.5ba720a9f62aa2abf335f91869e5a3a1.png

 

Дано добре да са проучили темата с Т1, защото беше някакъв паметник и май не е съвсем тривиално да го съборят.

 

11 hours ago, tch said:

Запалват го, обевяват го след това за опасен. Мачът е игран многократно 

 

Не мога да разбера защо трябва да се описват такива апокалиптични сценарии? Един карго терминал също трябва да има административна сграда, място за почивка на екипажите, ресторант и т.н. Т1 спокойно може да поеме тези функции без да е нужно да се събаря старата сграда на летището. Част от администрацията на Т2 също би могла да е на Т1.

На запад от Т1 има доста място където биха могли да се построят складовете на карго терминала.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много забавни картинки, Терминал 2 могат да го прекръстят на "Level" като в уж хубавите хотели на Melia, а бъдещият пешеходен Терминал 3 естествено "Ground", така или иначе едните ще гледат от високо другите явно вече не само в преносен, но и в пряк смисъл. Погледнато от разстояние ще се вижда и цялостната концепция, а именно Sofia Ground Level International Airport.

 

Иначе предполагам им e "ОК" планът, но аз лично имах много голямо желание все някога да видя двата гълъбарника на София - социалистическата Централна Гара и капиталистическият Терминал 2 съборени, но това понеже съм с деструктивно мислене, не защото са строени без визия, което явно не зависи само от времената и ветровете, но това е друга тема и явно ще си останем с кръпките и лепенките и в двата случая.

 

 

Що се отнася до статута на Терминал 1:

Цитат

Въпрос №8
Моля потвърдете дали има вероятност сгради, попадащи в обекта на концесията, и конкретно Терминал 1, да имат статут на недвижимо културно наследство.

Цитат

Отговор
Няма сгради, включени в обекта на концесията, регистрирани като паметници на културата или архитектурата. Сградите, включени в обекта на концесия не представляват недвижимо културно наследство.

Цитат

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На мен цялото продължава да ми изглежда като някаква корупционна схема. Какви пътникопотоци се очакват след 5 години в София, след като растежът рязко се забави? Какви хъбове, какви нискотарифни сънуват тези от МТ?

Връзка към коментар
45 minutes ago, pr284 said:

На мен цялото продължава да ми изглежда като някаква корупционна схема. Какви пътникопотоци се очакват след 5 години в София, след като растежът рязко се забави? Какви хъбове, какви нискотарифни сънуват тези от МТ?

Ти не гледай някакви краткосрочни трендове, а дългосрочния потенциал. Краткосрочно Ryanair и Wizz air забавиха растежа в София поради проблемите с боинг 737 max и по големите възможности на други пазари. Това обаче не означава, че рано или късно няма да продължат експанзията в София. В София освен това все още има неразработен потенциал за полети на дълги разстояния до поне 7-8 далечни дестинации, a и възможностите в уикенд туризма не са за подценяване.

 

alcohol+prices+infographic

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
В момента, Topfly каза:

Краткосрочно Ryanair и Wizz air забавиха растежа в София поради проблемите с боинг 737 max и по големите възможности на други пазари.

Точно! По-големите възможности на другите пазари означават пропуснати ползи при нас. А при наличие на алтернатива пропуснатите ползи са си чиста загуба. Ние сме мизерни и ще ставаме все по-мизерни. Оттук нататък темата ще стане политическа, затова спирам.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Just now, Ilian359 said:

Точно! По-големите възможности на другите пазари означават пропуснати ползи при нас. А при наличие на алтернатива пропуснатите ползи са си чиста загуба. Ние сме мизерни и ще ставаме все по-мизерни. Оттук нататък темата ще стане политическа, затова спирам.

Възможностите на други пазари също си имат своите граници. Това, че летището във Виена се отвори към НТА или поредицата от фалити на конкурентни авиокомпании отвори нови ниши, не означава, че тези възможности ще съществуват вечно.

Не знам какво разбираш под ставане на мизерно, но летище София през последните 20 години е едно от най-динамично развиващи се летища в ЕС. 1998-ма година пътникопотока на летища София беше 1 250 000 души, а 2018-та година беше близо 7 милиона души. Това е увеличение на пътникопотока с 5,6 пъти или средно около 9% годишен ръст. Други летища само могат да си мечтаят за такъв динамичен ръст!

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Не знам какво разбираш под ставане на мизерно, но летище София през последните 20 години е едно от най-динамично развиващи се летища в ЕС. 1998-ма година пътникопотока на летища София беше 1 250 000 души, а 2018-та година беше близо 7 милиона души. Това е увеличение на пътникопотока с 5,6 пъти или средно около 9% годишен ръст. Други летища само могат да си мечтаят за такъв динамичен ръст!

Такива сладки приказки и сметки като се тръгва от ниска база нямат никакъв смисъл. Редно е да се погледне колко беше прогнозния брой пътници в края на концесията. А той беше между 15 и 20 милиона на различните концесионери. С други думи се очаква среден ръст от под 3% на годишна база. Ако се намери добър концесионер за Пловдив това ще дръпне средносрочно надолу резултатата на София с поне 1млн. на година.

преди 2 часа, Topfly каза:

Не знам какво разбираш под ставане на мизерно

управление, финансови резултати, поддръжка 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
22 hours ago, Topfly said:

В София освен това все още има неразработен потенциал за полети на дълги разстояния до поне 7-8 далечни дестинации, a и възможностите в уикенд туризма не са за подценяване.

И кои са тези дестинации? 2 пъти в семицата JFK или Шанхай?! Бизнес трафик на дълги разстояния от София почти не съществува.

 

За уикенд туризма - ако финландците напираха да идват на алкохолни турове в София, щеше да има поне един полет седмично до Хелсинки (като през 1998), ама нещо скандинавските дестинации от/до София хич не са вървежни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
37 minutes ago, pr284 said:

И кои са тези дестинации? 2 пъти в семицата JFK или Шанхай?! Бизнес трафик на дълги разстояния от София почти не съществува.

 

Същите 7-8 далечни дестинации до които има полети от Загреб, Дубровник, Варшава, Будапеща, Прага и т.н. Половината стока в България е от Китай. Много би се изненадал ако разбереш колко български и китайски бизнесмени редовно пътуват между двете държави...Преди няколко години с изненада установих, че българските касови апарати са реално китайски, защото в България става единствено сглобяването на касовите апарати...

 

37 minutes ago, pr284 said:

За уикенд туризма - ако финландците напираха да идват на алкохолни турове в София, щеше да има поне един полет седмично до Хелсинки (като през 1998), ама нещо скандинавските дестинации от/до София хич не са вървежни.

Финландците са само 5 милиона и могат да се напият евтино на фериботите, около Финландия, докато Британците са 66 милиона. Финландия, Швеция и Норвегия взети заедно също са само 20 милиона души...

 

Един полет седмично освен това трудно може да обслужва пиячите. Те са типично уикенд туристи!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За далечни от София аз виждам, като реалистично да се лети до Чикаго, Ню Йорк и Пекин. Даже Пекин задължително трябва да е в комбинация с някоя друга европейска дестинация. Hainan Airlines се напънаха така за Белград, но изкараха един летен сезон и закриха линията без абсолютно никакво чудене. София е съпоставима единствено с Белград от всички изброени летища. Полети до Канада не ги виждам по никакъв начин. В София може да се помисли за засилване на трансферния пътникопоток, като за пример ще дам полета до Бейрут. По тази линия се превозват почти само тртансферни пътници. Общо взето дестинациите от Близък изток може да се разработят още. Като линии в Европа е хубаво да се стартират полети до Палма де Майорка от нискотарифен играч, Прага също... 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
10 minutes ago, randi said:

За далечни от София аз виждам, като реалистично да се лети до Чикаго, Ню Йорк и Пекин.

American Airlines доста агресивно вкарва и Филаделфия като директна дестинация, като пусна полети до Дубровник, Будапеща, Прага, Венеция, Казабланка, Рейкявик, Единбург и т.н. Полетите до Дубровник са сезонни, но ежедневни, което е доста серизно навлизане...

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

American Airlines доста агресивно вкарва и Филаделфия като директна дестинация, като пусна полети до Дубровник, Будапеща, Прага, Венеция, Казабланка, Рейкявик, Единбург и т.н. Полетите до Дубровник са сезонни, но ежедневни, което е доста серизно навлизане...

Все туристически дестинации! София не мисля, че има какво толкова да предложи. Въобще къде сравняваш София с гореизброените.... То даже не знам как да го коментирам. Освен това е хубаво да си проверяваш информацията, която представяш, защото всички полети на American са сезонни, което ни показва за какво иде реч, абсолютно туристически линии за лятното разписание.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
18 hours ago, Alexander said:

Все си мисля, че ако има такива далечни линии, преди нас ще ги пуснат от Букурещ.

 

От поне 2 години до Букурещ от Торонто и Монреал лети air canada rouge, но само през летния сезон. Същата лети и до Атина, само през летния сезон. 

 

АА захранва с американски туристи круизните кораби на Дубровник и Венеция, а с Прага и Будапеща е излишно да се сравняваме (масов туризъм, но ориентиран към културно-историческия сегмент, а не ол-инклузив сегмента в курортни комплекси като в България).  За китайски и азиатски дестинации - предвид наличието на 2 премиум компании (хаваюлларъ и катарски авиолинии) в София, се съмнявам, че ще има интерес.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.