Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

3 minutes ago, pr284 said:

АА захранва с американски туристи круизните кораби на Дубровник и Венеция, а с Прага и Будапеща е излишно да се сравняваме (масов туризъм, но ориентиран към културно-историческия сегмент, а не ол-инклузив сегмента в курортни комплекси като в България).  За китайски и азиатски дестинации - предвид наличието на 2 премиум компании (хаваюлларъ и катарски авиолинии) в София, се съмнявам, че ще има интерес.

До сега не е ли имало круизни туристи тръгващи от Дубровник, че от нула пускат ежедневен полет? Нека не подценяваме все пак и местното търсене в Източна Европа. САЩ е традиционна гастарбайтерска, туристическа и бизнес дестинация.

Връзка към коментар
19 hours ago, Alexander said:

Все си мисля, че ако има такива далечни линии, преди нас ще ги пуснат от Букурещ.

 

Букурещ със сигурност ще е добър индикатор, но както спомена @pr284 от там вече има директни полети до Монреал и Торонто. Полуфалиралата Таром също има планове да лети от 2020-та година до САЩ, но аз не бих разчитал много на техните планове...

Връзка към коментар

Тези дни си направих малък експеримент във връзка с широкообсъжданото предимство на софийското летище, поради наличието на метро.

Пътуване с метро от летището до СУ и после пеш до Паметниа на В.Левски. Без да броим чакането, което е относително, чистото време на придвижване е около 40 мин.

Пътуване със СПАРК, в периода  17.30-18.00, когато по Цариградско (та и по Брюксел) е традиционното задръстване т.е. всички ленти са пълни и се "пъпли" до същата дестинация ми излезе 19 мин.

Затова някой си копае и строи метролинии, периметри или както там му викат, а горе на светлото, задръстванията ще се увеличават, и въпреки това пак който си цени времето, ще предпочете собствен транспорт.

Връзка към коментар
11 minutes ago, georgebg said:

Тези дни си направих малък експеримент във връзка с широкообсъжданото предимство на софийското летище, поради наличието на метро.

Пътуване с метро от летището до СУ и после пеш до Паметниа на В.Левски. Без да броим чакането, което е относително, чистото време на придвижване е около 40 мин.

Пътуване със СПАРК, в периода  17.30-18.00, когато по Цариградско (та и по Брюксел) е традиционното задръстване т.е. всички ленти са пълни и се "пъпли" до същата дестинация ми излезе 19 мин.

Затова някой си копае и строи метролинии, периметри или както там му викат, а горе на светлото, задръстванията ще се увеличават, и въпреки това пак който си цени времето, ще предпочете собствен транспорт.

Най-голямото предимство на метрото е предвидимостта. Задръстванията на повърхността и времето за намиране на място за паркиране са много трудно предвидими. Да не говорим, че ако го нямаше метрото, какви щяха да са задръстванията. Спомням си преди да пуснат метрото към Младост какви задръствания имаше по Цариградско шосе. Имал съм случай с такси от летището до Александър Невски да пътувам повече от 1 час. Вероятно и пеша щях да стигна за толкова време...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

 Та American това лято оперираха полета до Дубровник 3 пъти седмично, като септември преминаха на 4 полета седмично. Освен това полетите са стартирали юни и са прекратени края на септември. Е това, ако не е полет свързан с круизи и екскурзии... За 2020 г. полетите стартират от 4 - ти юни, и са всекидневни.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, randi каза:

Та American това лято оперираха полета до Дубровник 3 пъти седмично, като септември преминаха на 4 полета седмично. Освен това полетите са стартирали юни и са прекратени края на септември. Е това, ако не е полет свързан с круизи и екскурзии... За 2020 г. полетите стартират от 4 - ти юни, и са всекидневни.

 Аз винаги си признавам грешките и тук си прав, полетът не е почнал от нула, но това не променя факта, че е относително нов полет, който става ежедневен. Круизите в Средиземно море обаче не са от вчера и едва ли изведнъж е изникнал пазар за толкова много полети...

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

Някои интересни неща от Капитал:

 

" Терминал 1 ще бъде разрушен, а на негово място ще се появи карго терминал. Следваща фаза е разширяването на Терминал 3, като ще се инвестира и в хотел. От фонда смятат, че има много голямо търсене на хотели близо до аерогарите навсякъде в Европа, като този ще бъде на територията на концесията. Сред надеждите на концесионера е Lufthansa Technik да увеличат още базите си за ремонт на летище София."

 

Да се надяваме, че това е просто журналистическа грешка, но разрушаване на Т1 не може, а и не бива да става.

 

Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места, а изграждането на паркинги ще е непрекъснат процес.“

 

“Как ще увеличите трафика?
Щ.В.: Много важна стратегия е да доведем нови авиокомпании и нови маршрути. Искаме да надградим върху успеха и ръста на нискотарифните авиокомпании, който се случи през последните години. Летище Мюнхен ще е голяма подкрепа. Те имат много професионален маркетинг екип, насочен към авиокомпаниите. Ще го използваме, за да мотивираме авиокомпаниите да отварят линии в София. Искаме да развиваме София като хъб и заради локацията между Европа и Азия.

Обикновено ти трябва силен национален превозвач за целта, а тук случаят не е такъв...
Г.С.: София в сравнение с други регионални летища е в Европейския съюз. Това е ключов параметър. Има дълга история в сферата на авиацията. Това е и една от причините Lufthansa Technik да има база за ремонти тук. Като допълнително развитие може да се направи авиационен клъстер около София. София има много интересно географско разположение и може да се добавят нови маршрути на средни или дълги дистанции. Много интересно място е и за нискотарифни авиокомпании и това трябва да се запази.“

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/10/14/3976479_izbraniiat_koncesioner_na_letishte_sofiia_shte_vdiga/

 

По принцип има някаква логика в това чисто географски София да може да се конкурира с Истанбул, но като летище в много по стабилна и мирна държава, членка на ЕС. Много голям хъб едва ли биха могли да направят, но абсолтно е реалистично Луфтханза, Аустриан, Лот и т.н. да направят една малка база с 5-6 далечни дестинации, но обслужвани с по малки самолети, като боинг 787 или A321XLR.

Подобно развитие би се включило добре в тенденцията все повече средни по големина градове, като Порто, Филаделфия, Будапеща, Белград и т.н. да се развиват като хъбове.

 

 

 

Връзка към коментар
преди 33 минути , Topfly каза:

Да се надяваме, че това е просто журналистическа грешка, но разрушаване на Т1 не може, а и не бива да става.

 

Дали може да бъде разрушаван вече обсъждахме-може. Защо не бива?

Връзка към коментар
On 10/9/2019 at 12:07 PM, Topfly said:

 Аз винаги си признавам грешките и тук си прав, полетът не е почнал от нула, но това не променя факта, че е относително нов полет, който става ежедневен. Круизите в Средиземно море обаче не са от вчера и едва ли изведнъж е изникнал пазар за толкова много полети...

просто в момента в САЩ има повече търсене на такъв тип екскурзии. Американските авиокомпании са много наясно с това и следват търсенето. Да не говорим за връзката на Дубровник с "Игра на тронове", което допълнително стимулира трафикът от САЩ.

Връзка към коментар
6 minutes ago, tch said:

Защо не бива?

Защото сградата е защитена, а и наистина има стойност. Мозайките с картата на Европа и България са сериозна реликва, а сградата е част от историята на българската авиация.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
40 minutes ago, Topfly said:

Някои интересни неща от Капитал:

 

" Терминал 1 ще бъде разрушен, а на негово място ще се появи карго терминал. Следваща фаза е разширяването на Терминал 3, като ще се инвестира и в хотел. От фонда смятат, че има много голямо търсене на хотели близо до аерогарите навсякъде в Европа, като този ще бъде на територията на концесията. Сред надеждите на концесионера е Lufthansa Technik да увеличат още базите си за ремонт на летище София."

 

Да се надяваме, че това е просто журналистическа грешка, но разрушаване на Т1 не може, а и не бива да става.

 

Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места, а изграждането на паркинги ще е непрекъснат процес.“

 

“Как ще увеличите трафика?
Щ.В.: Много важна стратегия е да доведем нови авиокомпании и нови маршрути. Искаме да надградим върху успеха и ръста на нискотарифните авиокомпании, който се случи през последните години. Летище Мюнхен ще е голяма подкрепа. Те имат много професионален маркетинг екип, насочен към авиокомпаниите. Ще го използваме, за да мотивираме авиокомпаниите да отварят линии в София. Искаме да развиваме София като хъб и заради локацията между Европа и Азия.

Обикновено ти трябва силен национален превозвач за целта, а тук случаят не е такъв...
Г.С.: София в сравнение с други регионални летища е в Европейския съюз. Това е ключов параметър. Има дълга история в сферата на авиацията. Това е и една от причините Lufthansa Technik да има база за ремонти тук. Като допълнително развитие може да се направи авиационен клъстер около София. София има много интересно географско разположение и може да се добавят нови маршрути на средни или дълги дистанции. Много интересно място е и за нискотарифни авиокомпании и това трябва да се запази.“

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/10/14/3976479_izbraniiat_koncesioner_na_letishte_sofiia_shte_vdiga/

 

По принцип има някаква логика в това чисто географски София да може да се конкурира с Истанбул, но като летище в много по стабилна и мирна държава, членка на ЕС. Много голям хъб едва ли биха могли да направят, но абсолтно е реалистично Луфтханза, Аустриан, Лот и т.н. да направят една малка база с 5-6 далечни дестинации, но обслужвани с по малки самолети, като боинг 787 или A321XLR.

Подобно развитие би се включило добре в тенденцията все повече средни по големина градове, като Порто, Филаделфия, Будапеща, Белград и т.н. да се развиват като хъбове.

 

Филаделфия е дългогодишен основен хъб на бившата US airways, която се обедини с АА. Освен това обслужва доста населен район.

Белград има многократно по-голяма история като хъб от времената на Югославия - техният терминал от юговремето е значително по-добре планиран от Т2 в София.

Луфтханза едва ли ще  открие нови маршрути, в момента се чудят какво да правят с цялата палитра марки - austrian, swiss, SN, eurowings и.т.н.

А самите австрийски линии са губещи и бъдещето им хич не е розово.

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Защото сградата е защитена, а и наистина има стойност. Мозайките с картата на Европа и България са сериозна реликва, а сградата е част от историята на българската авиация.

От предната страница:

 

Няма сгради, включени в обекта на концесията, регистрирани като паметници на културата или архитектурата. Сградите, включени в обекта на концесия не представляват недвижимо културно наследство.

 
  • Шок 1
Връзка към коментар
6 minutes ago, pr284 said:

Филаделфия е дългогодишен основен хъб на бившата US airways, която се обедини с АА. Освен това обслужва доста населен район.

И има БВП няколко пъти по-голям от този на България... 🙂 

Доста еклектична група градове, събрани по неясен критерий на едно място...

Връзка към коментар
27 minutes ago, akair said:

И има БВП няколко пъти по-голям от този на България... 🙂 

Доста еклектична група градове, събрани по неясен критерий на едно място...

Критерият е броят на живеещите хора в дадения град. БВП-то е важен критерий за даден регион, но БВП не можеш да го качиш на самолет. На самолета се возят пътници 🙂

 

Когато говорим обаче за хъб, става дума за пътници, които пътуват с прекачване и изобщо не ги интересува БВП на региона. Теоричтично хъб може да се изгради и на място на което не живее нито един човек и БВП е нула.

 

Атланта например е град с население от 500 хиляди и летище с пътникопоток от близо 110 милиона души. Дори всички жители на Атланта да са милиардери, които ежедневно пътуват, пак трудно биха могли да направят пътникопоток от 110 милиона души.

 

@pr284 Това са просто примери с подобни по размер на София градове. ясно е, че всеки си има специфика, но и концесионера вероятно не е писал правене на хъб просто защото е искал с нещо да запълни с нещо документите. Едно от много важните нещапри взимане на концесия са референциите. Ако някой е обещавал в миналото неща, които не е изпълнявал, това изобщо не е добра референция.

 

Що се отнася до групата Луфтханза, тя скоро имаше интерес към продънета каца Alitalia, така че не ги отписвай, когато става дума за експанзия 😉 Географското положение на България си има своята стойност, макар и тя до сега да не е реализирана, но един добър концесионер би монетаризирара тази възможност.

 

 

 

 

Връзка към коментар
1 minute ago, Topfly said:

Атланта например е град с население от 500 хиляди и летище с пътникопоток от близо 110 милиона души. Дори всички жители на Атланта да са милиардери, които ежедневно пътуват, пак трудно биха могли да направят пътникопоток от 110 милиона души.

Това наистина не е много подходящ пример. Ще спомена само 4 от големите компании, които са базирани в Атланта - The Coca-Cola Company, UPS, Home Depot и CNN. Не е до брой желаещи да пътуват, а е амалгама от много и различни фактори... Само операциите на Кока-Кола, UPS и CNN създават сериозен пътникопоток в чужбина. Home Depot създава вътрешен пътникопоток. Климатът и инсентивите за а/к от щата са други фактори, които оказват влияние на хъба в Атланта.

Но нека наистина фокусираме темата върху летището в София.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
3 minutes ago, akair said:

Това наистина не е много подходящ пример. Ще спомена само 4 от големите компании, които са базирани в Атланта - The Coca-Cola Company, UPS, Home Depot и CNN. Не е до брой желаещи да пътуват, а е амалгама от много и различни фактори... Само операциите на Кока-Кола, UPS и CNN създават сериозен пътникопоток в чужбина. Home Depot създава вътрешен пътникопоток. Климатът и инсентивите за а/к от щата са други фактори, които оказват влияние на хъба в Атланта.

Но нека наистина фокусираме темата върху летището в София.

Зависимостта е точно обратната. Централата на тези компании е там, точно защото Атланта е най-големият хъб 🙂

Ок, нека се върнем към София.

Връзка към коментар
7 minutes ago, Topfly said:

Зависимостта е точно обратната. Централата на тези компании е там, точно защото Атланта е най-големият хъб 🙂

Хайде провери кога летището в Атланта е станало хъб. Аз ще ти кажа, че компанията Кока-Кола е основана преди полета на братята Райт... (1892-рa).  UPS  са основани през 1907 - 4 години след полета на братята Райт и 18 години преди създаването на а/к Делта...

Тема за размсъл - в Киншаса живеят 13.3 млн души, a през летището минават под 1 млн души годишно; в Луанда, Ангола живеят 6.5 млн души, а през летището годишно минават около 2.5 млн; в Найроби, Кения живеят 6.5 млн души, а през летището минават под 5 млн души годишно;

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 минута , Ilian359 каза:

То и Мюнхен е голям колкото София, ама не си приличат много...

Ами не е, просто в Германия я няма практиката по-големите градове да поглъщат по-малките. Агломерация на Мюнхен е 3 пъти повече от колкото София.

преди 20 минути , akair каза:

Ще спомена само 4 от големите компании, които са базирани в Атланта - The Coca-Cola Company, UPS, Home Depot и CNN

Не съм запознат много с пазара в САЩ, но съмнявам разрастването на летището до тези мащаби да е само заради бизнеса. В Щутгарт са Даймлер, Бош и Порше. А трафикът е към 12 милиона.

Връзка към коментар
3 minutes ago, tch said:

Не съм запознат много с пазара в САЩ, но съмнявам разрастването на летището до тези мащаби да е само заради бизнеса. В Щутгарт са Даймлер, Бош и Порше. А трафикът е към 12 милиона.

Oт Щутгард до Мюнхен е 2 часа с влака, а в Мюнхен им голямо летище.

В Атланта имаше олимпийски игри и тогава организаторите построиха летището в сегашния му вид - то затова и изглежда така - като успоредни редици от временни контейнери...

Климатът също е подходящ за хъб - (почти) не вали сняг, рядко се случват урагани, ....

В Щутгард нито е имало олимпийски игри скоро, нито климатът е подходящ 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 hour ago, akair said:

Хайде провери кога летището в Атланта е станало хъб. Аз ще ти кажа, че компанията Кока-Кола е основана преди полета на братята Райт... (1892-рa).  UPS  са основани през 1907 - 4 години след полета на братята Райт и 18 години преди създаването на а/к Делта...

Пред фактите и боговете се прекланят 🙂 Факт е, че Кока Кола е основана в Атланта, но също е факт, че UPS са основани в Сиатъл на над 2600 мили от Атланта. Факт е също, че заедно със всичките служители на мултинационалните компании, населението на Атланта не надхвърля 500 000 души. Колкото и да ти се иска Атланта не е начална и крайна дестинация, а е основно хъб през който хората минават и заминават 🙂

 

1 hour ago, Ilian359 said:

То и Мюнхен е голям колкото София, ама не си приличат много...

Ако прочетеш интервюто в Капитал, концесионерът твърдо е решил да прави от София Мюнхен 🙂 Дори иска същият маркетингов екип, който продава Мюнхен, да продава и София 🙂

 

Г.С.: Много от конкурентите ни участват по този начин - като трето лице - летищен оператор. Винаги сме искали да работим с летище Мюнхен, защото те се считат за най-доброто в Европа, само те имат рейтинг 5 звезди. Решихме, че ще е съществено за България, за хората и за възложителя.
Щ.В.: Това, което те са постигнали, след като са се преместили на новото летище през 1992 г., е, че от едно малко регионално летище наистина са успели да го развият и да го направят един от най-успешните хъбове в Европа. Също така са успели да добавят нови елементи към летището. Сега там има малък град с хотели и ресторанти. Сега строят нов start up град точно до летището. Ние ще използваме летище София за такова развитие. Ще използваме опита и know-how на Мюнхен. Например те имат академия в Мюнхен. Ние ще доведем служители оттам. Избрахме Мюнхен, защото вярваме, че са най-добрите.“

 

“Летище Мюнхен ще е голяма подкрепа. Те имат много професионален маркетинг екип, насочен към авиокомпаниите. Ще го използваме, за да мотивираме авиокомпаниите да отварят линии в София. Искаме да развиваме София като хъб и заради локацията между Европа и Азия. “

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/10/14/3976479_izbraniiat_koncesioner_na_letishte_sofiia_shte_vdiga/

Връзка към коментар
9 minutes ago, Topfly said:

Факт е също, че заедно със всичките служители на мултинационалните компании, населението на Атланта не надхвърля 500 000 души. Колкото и да ти се иска Атланта не е начална и крайна дестинация, а е основно хъб през който хората минават и заминават

Наистина не знам как да ти обясня, че сметката е по-сложна. Фактите са, че Атланта се посещава от над 50 млн туристи на година (56 млн за 2018) и има организрани над 700 конференции/мийтинги/ивенти. Ако ти е интересно, можеш да си издириш и още по-детайлна статистика. Сам можеш да сметнеш колко пъти тези турсти са броени на летището, защото за тях това е крайна и начална точка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
8 hours ago, Topfly said:
10 hours ago, Ilian359 said:

То и Мюнхен е голям колкото София, ама не си приличат много...

Ако прочетеш интервюто в Капитал, концесионерът твърдо е решил да прави от София Мюнхен 🙂 Дори иска същият маркетингов екип, който продава Мюнхен, да продава и София 🙂

Половин Мюнхен се храни от БМВ, а каква част от летището му - не знам. Сега и София може да последва развитието му , ако построи метро до Кремиковци и с тази невероятна екстра ...  докара VW 😉 

Връзка към коментар
преди 19 минути , georgebg каза:

Половин Мюнхен се храни от БМВ, а каква част от летището му - не знам. Сега и София може да последва развитието му , ако построи метро до Кремиковци и с тази невероятна екстра ...  докара VW 😉 

Нищо чудно и Франк Рибери да докарат. Тогава хептен ще заприличаме на Мюнхен.

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.