Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Моля темата за летище София се върне към първоначалното си русло и да не се превръща в сателит на темата за хъбовия модел.

Връзка към коментар

Здравейте. Някои скоро пътувал ли е с рани съботни полети от София от Т2? Интересуваме дали има навалици по гишетата и контролите. Десетина човека сме с полет в 06:30 и срещата е в 05:00. само с ръчен ще сме, може би само един куфар за 1 чек и за сега мисля, че ще се справим, но ако някои има наблюдение, може да сподели. Със същия полет преди два месеца, но в ден понеделник, нямаше живо пиле, но не знам уикендите дали не е по натоварено. 🙂 Благодаря!

Връзка към коментар
7 minutes ago, Георги Василев said:

Здравейте. Някои скоро пътувал ли е с рани съботни полети от София от Т2? Интересуваме дали има навалици по гишетата и контролите. Десетина човека сме с полет в 06:30 и срещата е в 05:00. само с ръчен ще сме, може би само един куфар за 1 чек и за сега мисля, че ще се справим, но ако някои има наблюдение, може да сподели. Със същия полет преди два месеца, но в ден понеделник, нямаше живо пиле, но не знам уикендите дали не е по натоварено. 🙂 Благодаря!

Виж в сайта на летището за деня колко полета има около твоя и така най-добре ще се ориентираш. Всеки ден е различно, защото и броя на полетите е различен по това време. Аз съм забелязал, че около 5.00 няма хора и опашка, но пък ми се е случвало след 5.20-5.30 да има огромни такива. Но ползвам фасттрак и не знам реално колко се чака ...

Връзка към коментар
преди 11 минути , Георги Василев каза:

Здравейте. Някои скоро пътувал ли е с рани съботни полети от София от Т2? Интересуваме дали има навалици по гишетата и контролите. Десетина човека сме с полет в 06:30 и срещата е в 05:00. само с ръчен ще сме, може би само един куфар за 1 чек и за сега мисля, че ще се справим, но ако някои има наблюдение, може да сподели. Със същия полет преди два месеца, но в ден понеделник, нямаше живо пиле, но не знам уикендите дали не е по натоварено. 🙂 Благодаря!

Провери колко полета има около вашия и така,ще се ориентираш.С Джордж сме писали едновременно.Ако са 3-4,със сигурност ще стане опашка и 5:00 ще е късно за среща.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нискобюджетната Eurowings започва да лети от и до София

 

"Нискобюджетният превозвач на "Луфтханза" Eurowings започва да лети от и до София от идната седмица като билетите вече са в продажба. Полетите засега са от и до Щутгарт и Дюселдорф от Терминал 1."

https://m.dnevnik.bg/biznes/2019/10/22/3980243_niskobjudjetnata_eurowings_zapochva_da_leti_ot_i_do/?fbclid=IwAR0-zODy5-cPdjyRztG50RKrJXqNgByX9ry8FNXnHGs2MNFflamBO9SHC2I

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
On 11/5/2019 at 7:44 PM, tch said:

Да не излезе, че искат да аутсорснат летенето до Мюнхен и Франкфурт на български превозвачи, weil billig gut ist?!?

Връзка към коментар
Френско-германският консорциум „Соф Кънект“ представи под формата на видео концепцията си за развитието на Летище София в следващите десетилетия. Визията на компанията, която беше избрана от транспортното министерство да управлява аеропорта в следващите 30 години, е летището да се превърне в отражение на самия град и околностите му, а пътниците да се почувстват потопени в българската култура.

Терминал 1 и Терминал 2 ще бъдат преустроени, а консорциумът ще използва възможността да създаде автентично усещане за мястото. „Първото нещо, което хората ще виждат, когато влизат в Летище София, ще бъде България“, подчертават от компанията.
 

Според плана и на двата терминала ще бъде създадено повече използваемо пространство. Обслужването на пътниците ще бъде подобрено, за да се запази и подсили репутацията на летището по отношение на експедитивност и удобство. Преустройството на летище София ще осигури привлекателни сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране и свръхмодерни технологии. Всичко това ще бъде в полза на пътниците, посетителите, служителите и партньорите. Преживяването на пътниците ще бъде ключовият фокус и ще се отчита при всяко решение, което се взима от оператора на летището.

Ще бъдат разработени нови инструменти, за да се подобри усещането на пътниците и да се въведат най-високите стандарти на летището. Ще бъдат внедрени нови технологии, включително средства за информация и забавление. Ще бъдат използвани нетехнологични иновации и ноу-хау, за да се усъвършенстват бизнес процесите, потока на пътниците, тяхното преживяване и взаимодействието с гостите на летището.

На уебсайта на летището ще се създадат и лансират инструменти и услуги за улеснение преди пътуване, които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори доставчици. Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.
 

Ето и какви ще са фазите на развитие на летището:

  • Планът за развитие е създаден с цел постигане на по-добра регионална и международна свързаност на летище - София през целия срок на концесията. Това ще се превърне в значителна движеща сила за икономиката на България и ще спомогне за привличане на допълнителни инвестиции в страната.
  • Поетапната стратегия на концептуалния план за развитие се ръководи основно от развитието на пътническите терминали, които ще се разширяват на няколко етапа според нарастването на броя на пътниците. Това осигурява подходящ график на инвестициите и съответно - ограничено увеличаване на летищните такси, за да се стимулира последващ ръст на трафика.
  • През първата фаза ще бъдат преустроени Терминал 1 и Терминал 2, за да се подобри тяхната оперативна ефективност и фокусът ще бъде върху повишаване на удовлетвореността на пътниците.
  • Консорциумът ще реновира Терминал 1 и ще модернизира Терминал 2. Проверката за сигурност и паспортният контрол за международните полети ще бъдат засилени с допълнителни филтри.
  • Терминал 2 не само ще увеличи капацитета си, но планът за развитието му ще включва нови локации на атрактивни търговски площи, подобрявайки по този начин преживяването на пътниците. Освен модернизацията на съоръженията за обслужване на пътниците на Терминал 2, търговската зона също ще бъде разширена с нови магазини, предназначени за заминаващите пътници, както и обособени места за хранене.
  • През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира да преустрои Терминал 1 в съответствие с увеличаващия се пътникопоток, да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците.

Инвестициите на консорциума:

  • До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са новото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2 (в т.ч. ръкавите за качване в самолета) и новият паркинг за автомобили.
  • Първата фаза включва серия от технически инвестиции, като например инвестиции във водоснабдителното съоръжение, пречиствателната станция за отпадни води, система за наблюдение на диги по бреговете на река Искър.
  • Ще бъдат направени инвестиции в летищното оборудване и инфраструктура, които ще подобрят значително оперативната ефективност на летище София. Те включват преустройство на обозначителната система на перона на Терминал 1, противопожарна станция с чисто ново учебно съоръжение, обновяване на съоръженията за поддръжка и много други инвестиционни проекти. Идеята е да бъдат въведени най-високите стандарти на летище София, включително „задкулисно“ оборудване и инфраструктура, които потребителите няма да виждат, но които имат огромно влияние върху техния комфорт.
  • До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3. Това ще е основният фокус за този период и ще се осъществи наред с извеждането от експлоатация на Терминал 1.

От френския инвестиционен фонд Meridiam подчертават, че Летище София ще се възползва от целия опит, натрупан от инвеститора, който включва летищата LaGuardia в Ню Йорк, САЩ, Queen Alia International в Аман, Йордания, летища в Мадагаскар, както и множество знакови инфраструктурни проекти като тунела на пристанището на Маями, САЩ, високоскоростната железница Тур-Бордо във Франция, магистрала в американските щати Тексас и Вирджиния и двете магистрала A4 в Германия.

„Соф Кънект“ е консорциум, създаден специално за участие в търга на концесията на летище София. Консорциумът включва френския инвестиционен фонд Meridiam (99% дял) и базираната във Виена, Австрия, строителна компания Strabag (1% дял).

 

https://www.economic.bg/bg/news/12/sof-connect-predstavi-viziyata-za-razvitieto-na-letishte-sofiya-video.html

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 9.11.2019 г. в 1:52, tch каза:
 летището да се превърне в отражение на самия град и околностите му, а пътниците да се почувстват потопени в българската култура.

Че то и сега е така. Само като те лъхне тоалетната и вече си наясно къде си попаднал.

  • Харесвам 3
  • Браво 2
  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 36 минути , Ilian359 каза:

Че то и сега е така. Само като те лъхне тоалетната и вече си наясно къде си попаднал.

А то и по-интересни неща са им се случва ли на хората и то на Т2, та има бая качествена конкуренция между терминалите и преживяването явно може да бъде еднакво запомнящо се, даже при Т2 нещата са доста по-съдържателни....

 

"happy with the service"
T Pallister (United Kingdom) 15th February 2019

 

I have been using Sofia probably every other year for the past 10 years and am generally happy with the service, the main point being the check in, security etc is relatively painless and I get delivered to and from the airplane fine. However the reason I felt the need to write this review is because this year we flew from T2 (BA) rather than T1 (EasyJet), and the state of the check in area was absolutely disgusting. We arrived early and sat in the café to wait for the check in desk to open, while waiting for coffee I saw something drop from above into a table, when I looked up I was horrified to see that the entire café area was covered in bird droppings! Unfortunately it seems there are numerous small birds living in the terminal roof and hence there are droppings everywhere, this wouldn’t be the end of the world in the check in area (although being ‘dropped on’ while queuing wouldn’t be an ideal start to the flight) but the fact they have done nothing to stop droppings I the food/drinks area is unacceptable, especially in an established international airport.

 

https://www.airlinequality.com/airport-reviews/sofia-airport/

  • Харесвам 1
  • Шок 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

Концесията още една стъпка по-близко:

 

 

омисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение четирите жалби срещу концесията на летище "София". Транспортното министерство избра през следващите 35 години столичната аерогара да се управлява от консорциума "Соф кънект", който се състои от обединението между фонда Maridiam и строителя Strabag, а техен партньор е операторът на летище "Мюнхен".

 

Според антимопонолния орган, който е взел решението си днес след заседание вчера, претенциите срещу концесията са неоснователни. Решението обаче може да се обжалва в 14-дневен срок пред Върховния административен съд.

 

Победителят беше класиран на първо място, като предложи най-ниската оферта на база размер на инвестицията и третата по сила на база размер на концесионното предложение на година. Според жалбите държавата не си е свършила добре работата по оценяването на предложенията, но според КЗК претенциите са неоснователни. Мотивите са описани в 284 страници.


 

 

 

От публикуваното решение се разбира, че жалбоподателите са изразили нови възражения срещу офертите и оценките на участниците в концесионната процедура. Те обаче са били оставени без разглеждане, защото КЗК имала право да се произнася само по отношение на предявените претенции за нарушения в подадените в началото жалби.

 

Изборът на "Соф кънект", в който акционери са фондът Meridiam и строителната компания "Щрабаг", а консултант е летище Мюнхен, беше определен за изненадващ. Офертата на победителя предвижда да заплаща на държавата 24.5 млн. евро годишно възнаграждение и да инвестира в следващите 35 години от концесията 608 млн. евро (плюс исканата от всички сума от 550 млн. лв. първоначално плащане).

 

 

https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/11/15/3992932_komisiiata_za_konkurenciiata_potvurdi_izbora_na/

Връзка към коментар
преди 10 часа, tch каза:

Според жалбите държавата не си е свършила добре работата по оценяването на предложенията, но според КЗК претенциите са неоснователни. Мотивите са описани в 284 страници.

Оказва се, че жалбоподателите са загрижени за доброто на държавата, като същевременно са намерили някакви основания да ревизират решенията на същата тази държава; от своя страна държавата пък, която и да е тази имагинерна личност, като че ли е взела решение по казуса с жалбите веднага след тяхното подаване, а времето оттогава до изтичането на срока е употребила за съставянето на 284 страници текст.

Все пак както е тръгнало, държавата ще успее да шепне софийското летище на концесия преди пловдивското 🙄

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

 Здравейте 

Предстои ни полет София -Амстердам -Лима, ще се пътува с количка за близнаци. Някой с опит ,би ли споделил дали количката ще трябва да я предам при чекирането , или ще ме пуснат до самолета с нея ?

Благодаря Ви

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
3 hours ago, rayden said:

 Здравейте 

Предстои ни полет София -Амстердам -Лима, ще се пътува с количка за близнаци. Някой с опит ,би ли споделил дали количката ще трябва да я предам при чекирането , или ще ме пуснат до самолета с нея ?

Благодаря Ви

Това май зависи от авиокомпанията, а не от летището. Като че ли с количката до самолета... , но трябва да видите какви са условията на самата АК. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@rayden Според мен хич не ги питай, изискай си я до гейта и да ти я качат в салона на самолета. В Амстердам ще имаш трансфер и ще ти е нужна, с близнаци си, така че изобщо не я пускай за чекиране. Шансът да не могат да я качат в салона (въпреки, че е за близнаци) е само, ако е от много огромните модели. Ако някой се заяде, посочи близнаците и искай лична отговорност кой ще ги носи на ръце по стълби и коридори докато стигнеш до лента да си я вземеш после. Според мен няма да имаш грижи, бутай я с децата вътре и си свиркай. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

вероятно няма да я вземат в салона, аз не съм виждал много компактна количка за близнаци, дори да е сгъваема

но и на гейта да я вземат в багажното, може да си я получите после на излизане, ако настоите, така поне си мисля. или питай авиокомпанията предварително (не летището)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
21 hours ago, rayden said:

 Здравейте 

Предстои ни полет София -Амстердам -Лима, ще се пътува с количка за близнаци. Някой с опит ,би ли споделил дали количката ще трябва да я предам при чекирането , или ще ме пуснат до самолета с нея ?

Благодаря Ви

Като човек с опит в пътуването с близнаци в самолет ще ти кажа следното:

Хубаво е да уточниш с какъв тип количка ше се движиш.Единственият вариант да се движиш по свободно по летището е със сгъваема количка тип “чадър“. Ако имаш по голяма количка по добре я чекирай до Лима. Дори да имаш количка тип чадър обаче може да срешнеш най-различни препятствия:

 

Детските колички за близнаци тип “чадър“ в които двете деца са едно до друго са по широки от инвалидните колички и често не могат да минат през тесните врати, малки асансьори и т.н. На секритито желанието на персонала е сгънатата детска количка да мине през скенер, но рядко скенерът е толкова голям, че детската количка за близнаци дори и сгъната да мине през него. Ако не може почват мъките с ръчната проверка на детската количка. Има летища където за инвалиди, пътуващи с малки деца и т.н. има отделни редици за секюритито. Струва си да се ползват, защото могат да спестят доста чакане и неудобство.

 

По принцип всички авиокомпании разрешават до гейта да се отиде с детска количка, но от там какво става много зависи от конкретната авиокомпания, летището, начина на качване и слизане в самолета и т.н. Аз до сега никога не съм виждал авиокомпания, която да позволява качване на детска количка на борда (няма и свободно място на борда където може подобна количка да се сложи). В основния случай детската количка се предава без за пътника да е ясно какво ще стане с нея. Ако слизаш по стълби от самолета, възможно е да ти върнат количката още като слезеш на земята. В повечето от случаите обаче я връщат в терминала. Там също има няколко варианта. Или пристига с чекирания багаж или има отделни ленти или място за връщане на колички. На летището на Тенерифе веднъж си загубих над 1 час докато открия мястото, където връщат количките. Ако имаш малко време за връзка към Лима, това е сериозен риск...В такъв случай най-добре е количката да се чекира, като нормален багаж. Друго предимство на чекирането като нормален багаж на количката е, че евентуално може да се опакова и така е по малък шанса да се счупи. За съжаление редовно се чупят дески колички, куфари и т.н., и на пристигане никаква помощ не е, че евентуално ще получиш парична компенсация...Децата пак трябва да ги мъкнеш на ръка...

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 41 минути , Topfly каза:

Децата пак трябва да ги мъкнеш на ръка...

Много летища предлагат техни оборотни детски колички, които човек може да ползва по време на престоя си там.

Аз бих заложил не на една количка за близнаци, а на две единични. С тях придвижването ще бъде по-лесно и в градски условия.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, Goal & Boss said:

Много летища предлагат техни оборотни детски колички, които човек може да ползва по време на престоя си там.

Аз бих заложил не на една количка за близнаци, а на две единични. С тях придвижването ще бъде по-лесно и в градски условия.

Тези колички или ще ги има или ще ги няма и е трудно да се разчита на 100% на тях. За близнаци никога не съм срещал оборотни детски колички, а две отделни колички означва ангажирането на двама души... Ако децата ако са по големи и нормални колички за багаж могат да се ползват като детска количка на летището...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

Тези колички или ще ги има или ще ги няма и е трудно да се разчита на 100% на тях.

По принцип си прав, но понеже в конкретния случай човекът ще лети през Амстердам, аз считам, че ще ги има. Schiphol е много baby-friendly летище.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Британската летищна група MAG обжалва решението на КЗК за концесията на летище София
 

1-_mag.jpg.85da8fc40ea2863949c7a0633e747eee.jpg

... Най-голямата британска летищна група - Manchester Airports Group (MAG) потвърждава, че все още има интерес към летище София и вярва, че нейната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна. Офертата на MAG за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1.5 милиарда евро), която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат, посочват от консорциума като мотив за решението си да оспорят произнасянето на КЗК по сделката...

За първи път, консорциумът представи днес и визуализация на проекта си за развитие на Терминал 3.

2-mag.jpg.4a21c5100ee30558cee410ac4a962c3d.jpg

... Екипът на MAG отново напомня, че е готов да се ангажира с трансформацията на Летище София в регионален хъб, така че да бъде подобрена значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани...
 

източник

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Простете невежеството ми 🙂, но нещо разучавам и знам, че като попитам тук по-бързо ще се ориентирам.

Въпроси:

1. Полетът на Уиз от Братислава за София на кой терминал каца?

2. Като каца на 1-ви срещу 2-ри януари в 00.25 часа, т.е. на 02.01. малко след полунощ, има ли възможност да се вземе метро до автогарата?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.