Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Последно видях за какво става въпрос на летище Бургас - пъргави, сравнително любезни служители, учудващо добра организация на чек ин и проверките за сигурност... доста прилични фрии шоп, магазини за сувенири и местни деликатеси, заведения, тоалетни и т.н.... и всичко това ме накара да се почувствам все едно съм поне на някое малко регионално летище в Европа. С уговорката, че схемата на Фрапорт и техните местни партньори е много съмнителна... но са направили нещо прилично -  поне видимо. За Летище София не ми се коментира колко е трагично положението... а дано да променят нещо, макар и пак със съмнителна схема...

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , дядо Пепи каза:

Дългата ръка

За това спор няма.

Въпросът е какво трябва да стане в София, че летището да мръдне поне малко. Не знам какви са плановете на новия концесионер, но поне е явно, че са доста бавни ...

Връзка към коментар
преди 7 часа, lyubo21 каза:

Последно видях за какво става въпрос на летище Бургас - пъргави, сравнително любезни служители, учудващо добра организация на чек ин и проверките за сигурност... доста прилични фрии шоп, магазини за сувенири и местни деликатеси, заведения, тоалетни и т.н.... и всичко това ме накара да се почувствам все едно съм поне на някое малко регионално летище в Европа. С уговорката, че схемата на Фрапорт и техните местни партньори е много съмнителна... но са направили нещо прилично -  поне видимо. За Летище София не ми се коментира колко е трагично положението... а дано да променят нещо, макар и пак със съмнителна схема...

Сарафово е много приятно летище.... когато няма хора. В пиковия период лятото става кошмар. Чакането на едни голеееми опашки пред гишетата не е най-неприятното. След тях идват голеееемите опашки в секюрити зоната, където сме наблъскани като сардини в консерва и от 7 работят само 2 ленти. Не стига, че е тясно и претъпкано, но летищните власти много държат да използват новозакупената машина за засичане на следи от запалими вещества върху всеки втори, така че отделят настрани на случаен принцип хора за тестване на нова опашка. 

Та след като бях изчакала на дългата опашка за влизане в секюрити зоната ме посрещна една "любезна" служителка, която почти ме изгони, не мога да отида към гейовете, гишетата за полета към София не са отворени. Обяснението, че ще ползвам салона не ми свърши работа. Бях "изпратена" да се разправям на информация. През цялото време докато се обясняваме, жената на чист български крещеше като викач " Някой за Прага, някой за Прага". След като се наредих за втори път на така симпатичната опашка, пред мен имаше семейство чехи, предполагам. Лелката като им видя бордните карти, започна да ги хока пак на чист български с бургаски акцент. "ААА вийй ли сте за Прага, ам'че вас търся ва"

За тоалетните на Сарафово и опашките пред тях, точно в този чуден летен период съвсем не ми се говори..

Отклоних се. 🙂

Сега като кацнах на Т2 в София мернах новите проекти за визия на терминала. Доста добре изглежда, с едни меки диванчета. Да видим.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Една статия за новия концесионер:

 

https://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/letishte-sofiia-investira-vuv-visoki-zaplati-i-skupi-koli?fbclid=IwAR1Revemuf0Nzc7IkrYOJevy2so1IAd3y0bws-K8JI4iTdrqQpwE_bEpzps

 

Май, май, не върви към оправяне…

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, дядо Пепи каза:

Дългата ръка на варненското трибуквие изпепелява всичко, до което се докосне!

Къде е тяхната дълга ръка в случая?

 

преди 3 часа, iMari каза:

Сарафово е много приятно летище.... когато няма хора. В пиковия период лятото става кошмар. Чакането на едни голеееми опашки пред гишетата не е най-неприятното. След тях идват голеееемите опашки в секюрити зоната, където сме наблъскани като сардини в консерва и от 7 работят само 2 ленти. Не стига, че е тясно и претъпкано, но летищните власти много държат да използват новозакупената машина за засичане на следи от запалими вещества върху всеки втори, така че отделят настрани на случаен принцип хора за тестване на нова опашка. 

 

Бургаското летище работи дефакто 3 месеца през годината, нормално е да е тесничко, тъй като през останалите 9 месеца почти няма пътникопоток и е неизгодно да се поддържа сградния фонд. За малкото персонал при проверките за сигурност нямат оправдание. Аз само веднъж съм летял оттам лятото и нямаше такива драми, но явно е изключение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , tch каза:

Къде е тяхната дълга ръка в случая?

За да отговоря пълно и изчерпателно на питането изложението ми ще има ярко политически  оттенък. А не искам да го правя. Както мои беше казано, а и аз съм съгласен,  намираме се във форум за пътувания и удоволствие, а не в политическа говорилня.  

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 9 минути , tch каза:

Бургаското летище работи дефакто 3 месеца през годината, нормално е да е тесничко, тъй като през останалите 9 месеца почти няма пътникопоток и е неизгодно да се поддържа сградния фонд. За малкото персонал при проверките за сигурност нямат оправдание. Аз само веднъж съм летял оттам лятото и нямаше такива драми, но явно е изключение.

Не е толкова тясно, колкото е лошо организирано. До голяма степен и ковид ситуацията му се отрази зле, защото явно много съкратиха персонала. Преди 2020 не съм виждала чак такива опашки, въпреки, че пътникопотока беше много по-голям.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, lyubo21 каза:

Последно видях за какво става въпрос на летище Бургас - пъргави, сравнително любезни служители, учудващо добра организация на чек ин и проверките за сигурност... доста прилични фрии шоп, магазини за сувенири и местни деликатеси, заведения, тоалетни и т.н.... и всичко това ме накара да се почувствам все едно съм поне на някое малко регионално летище в Европа. С уговорката, че схемата на Фрапорт и техните местни партньори е много съмнителна... но са направили нещо прилично -  поне видимо. За Летище София не ми се коментира колко е трагично положението... а дано да променят нещо, макар и пак със съмнителна схема...

 

Съвсем на скоро, лично усетих трагичната (т.е. липсващата организация) на чек ин точно на летище Бургас. От типа на таблото да са изписани 3 чек ин гишета, ограничителните ленти за опашката да е сложена между 2 от тях, та да не знаеш къде да се наредиш, реално работещо само едно гише. За един сравнително ненатоварен полет сигурно обработваха хората над час, та като видяха, че не вървят нещата накрая отвориха и второ гише... 

Връзка към коментар
преди 4 часа, iMari каза:

Обяснението, че ще ползвам салона не ми свърши работа. Бях "изпратена" да се разправям на информация.

Малко ще се отклоня от темата, но пуснаха ли те в крайна сметка? Че във Варна от това лято също не пускат преди да е отворил чекина и не ги интересува, че ще позлваме салон.

Връзка към коментар
преди 7 минути , yordanov каза:

Малко ще се отклоня от темата, но пуснаха ли те в крайна сметка? Че във Варна от това лято също не пускат преди да е отворил чекина и не ги интересува, че ще позлваме салон.

Не, а ставаше въпрос за 10 мин. само.🙂

Има логика в това правило, защото ако полета бъде отменен ще трябва да се занимават с теб и да ти осигурят начин за напускане на терминала. Ако пък закъснее с много, това може да доведе до излишно натрупване на хора. С примера само исках да акцентирам върху "любезността" и най-вече неадекватността на служителката.

Връзка към коментар
преди 16 часа, Zaro каза:

Ама ако директорите взимат 15 000 евро, яката са го закъсали. Други чужденци на ръководни длъжности в големи чуждестранни фирми у нас взимат в пъти по-високи заплати.

Колкото по-високи са заплатите на чужденците-директори на летището, толкова по-високи ще са наемите на магазините, цената на паркинга, и цените в магазините и заведенията. А и летищните такси в един момент... Това е концесия все пак...

 

Иначе с просто око се вижда, че паркингът на Т2 е структурно компрометиран от износения бетон+течовете, вероятно ще трябва да го съборят и изградят отново. Но нищо такова не се забелязва, макар че началото на концесията трябва да е най-подходящото време за такъв вид ремонти...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 19 минути , pr284 каза:

Колкото по-високи са заплатите на чужденците-директори на летището, толкова по-високи ще са наемите на магазините, цената на паркинга, и цените в магазините и заведенията. А и летищните такси в един момент... Това е концесия все пак...

 

Иначе с просто око се вижда, че паркингът на Т2 е структурно компрометиран от износения бетон+течовете, вероятно ще трябва да го съборят и изградят отново. Но нищо такова не се забелязва, макар че началото на концесията трябва да е най-подходящото време за такъв вид ремонти...

Мисълта ми е, че за такава длъжност 15 х. евро не е космическа заплата. За средностатистически българин звучи стряскащо, но за сферата не е.

По тая логика можем да кажем, че и летищните такси са високи, заради заплатите на РВД-то.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, logist13 каза:

 

Съвсем на скоро, лично усетих трагичната (т.е. липсващата организация) на чек ин точно на летище Бургас. От типа на таблото да са изписани 3 чек ин гишета, ограничителните ленти за опашката да е сложена между 2 от тях, та да не знаеш къде да се наредиш, реално работещо само едно гише. За един сравнително ненатоварен полет сигурно обработваха хората над час, та като видяха, че не вървят нещата накрая отвориха и второ гише... 

Ясно, всеки си има собствен опит и моя не е представителна извадка явно - 2 късни полета в началото на септември. Но поне видяхме старание от служителите (повечето млади хора) нещата да се случват по-бързо. А за визията на летището вече споменах - нищо общо с настоящата на Летище София. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, iMari каза:

Сарафово е много приятно летище.... когато няма хора. В пиковия период лятото става кошмар. Чакането на едни голеееми опашки пред гишетата не е най-неприятното. След тях идват голеееемите опашки в секюрити зоната, където сме наблъскани като сардини в консерва и от 7 работят само 2 ленти. Не стига, че е тясно и претъпкано, но летищните власти много държат да използват новозакупената машина за засичане на следи от запалими вещества върху всеки втори, така че отделят настрани на случаен принцип хора за тестване на нова опашка. 

Та след като бях изчакала на дългата опашка за влизане в секюрити зоната ме посрещна една "любезна" служителка, която почти ме изгони, не мога да отида към гейовете, гишетата за полета към София не са отворени. Обяснението, че ще ползвам салона не ми свърши работа. Бях "изпратена" да се разправям на информация. През цялото време докато се обясняваме, жената на чист български крещеше като викач " Някой за Прага, някой за Прага". След като се наредих за втори път на така симпатичната опашка, пред мен имаше семейство чехи, предполагам. Лелката като им видя бордните карти, започна да ги хока пак на чист български с бургаски акцент. "ААА вийй ли сте за Прага, ам'че вас търся ва"

За тоалетните на Сарафово и опашките пред тях, точно в този чуден летен период съвсем не ми се говори..

Отклоних се. 🙂

Сега като кацнах на Т2 в София мернах новите проекти за визия на терминала. Доста добре изглежда, с едни меки диванчета. Да видим.

Опашки през лятото винаги е имало. През 2019 в Бургас бяха направили 1млн пътника в рамките на месец, нещо което е невъзможно да се случи в София. Да, вярно че се наложи да отворят стария терминал за пристигащи, но обработването на такова количество пътници не става без организация. Още повече, че в Бургас всичко е на автобуси, ако беше реализиран първоначалния проект за двуетажни сгради на двете летища от Фрапорт вероятно щеше да е доста по-добре. 

Иначе за Бургас има план за разширяване на терминала в серверна посока, но заради ковид явно са го отложили.

Като цяло  моето впечатление е, че и персонала е по-приветлив, и организацията е в пъти по-добра при Фрапорт, отколкото на Летище София.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 часа, Zaro каза:

Мисълта ми е, че за такава длъжност 15 х. евро не е космическа заплата. За средностатистически българин звучи стряскащо, но за сферата не е.

Преди 6-7 години в Германия имаше доста сериозен обществен дебат за заплатите и бонусите на разните там мениджъри... За сведение въпросната заплата е около 3-4 пъти по-висока от заплатата на немски гимназиален учител. Не говоря за плащаните наеми на луксозни жилища в центъра на София, които статията споменава.

За сравнение с България е излишно да се говори.

Така или иначе не съм оптимист по отношение на концесията на летището.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Имам един въпрос към авиационните корифеи във форума. 

Днес на летище София бяха обявени вътрешни полети на Gullivair до град... Плевен! 

IMG_20211001_092727.jpg.34c22c6d82a0273b824bdd6ca95629bd.jpg

 

IMG_20211001_212537.jpg.ca9f61bbc4304d3e1eb3111097f71f67.jpg

 

Мъчат ме въпроси. Например - от кога ги имаме тези полети? 

Също така - къде кацат? Кайлъка, Сторгозия? 

Някой нещо? 🤔

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • Браво 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 30 минути , tonik каза:

Имам един въпрос към авиационните корифеи във форума. 

Днес на летище София бяха обявени вътрешни полети на Gullivair до град... Плевен! 

IMG_20211001_092727.jpg.34c22c6d82a0273b824bdd6ca95629bd.jpg

 

IMG_20211001_212537.jpg.ca9f61bbc4304d3e1eb3111097f71f67.jpg

 

Мъчат ме въпроси. Например - от кога ги имаме тези полети? 

Също така - къде кацат? Кайлъка, Сторгозия? 

Някой нещо? 🤔

Сигурно @Георги Матеев е имал участие там и си е поръчал полет,за да избегне трафика...😎

А за кацане-сигурно кацат в Долна Митрополия!

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 10 часа, Patrick K каза:

Лоша работа...

Ето това е класически пример за  "хубава работа, ама лоша работа" 🙂 Нищо, ще дочакаме  времето на първия реален полет София-Плевен (Долна Митрополия).

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Летището ме шокира отново през почивните дни, когато отидох да посрещна приятели, които пристигнаха късно вечерта и бяха с голям багаж.

Т2 е изцяло затворен за посрещачи.

Може би по тази причина първо паркиралите коли на мигалки в дясна лента стигаха до кръстовището с ул. „М. Балканска“.

Пред самия терминал - мазало от паркирали на поразия коли и бусове.

Второ, посрещачите на Т2 чакат под открито небе на изхода към спирката на 84/такситата около кашпите.

Като завалят есенните дъждове, ще чакат в калта между кашпите.

Мога да кажа, браво на концесионера, евала и да продължава все в този дух!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вчера бях на Т2 и вътре си влизаха посрещачи както обичайно.

Има надпис " само за пътници " ,но по стара родна традиция не се следи много много кой влиза .

 

На много места в Европа обаче наистина посрещачи не се допускат и се следи стриктно за това.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 24 минути , stanimir каза:

Вчера бях на Т2 и вътре си влизаха посрещачи както обичайно.

Има надпис " само за пътници " ,но по стара родна традиция не се следи много много кой влиза .

 

На много места в Европа обаче наистина посрещачи не се допускат и се следи стриктно за това.

Мен в петък вечерта ме спряха на входа на заминаващи и не ме пуснаха да вляза без бордна карта като изпращач 😄 

 

Между другото една хубава новина. На Т2 вече работят Е-гейтовете и на ИЗЛИЗАНЕ, така че ако пътувате в пиковите часове не си забравяйте паспорта за да минете по-бързо. В комбинация с фаст трака долу се получава много добре 🙂 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 51 минути , Jorro каза:

Между другото една хубава новина. На Т2 вече работят Е-гейтовете

По скоро и това е въпрос на късмет. Миналия вторник кацнахме в 23,50ч. с Уиз.  Полета явно се води вече нощен, автобусите ни откараха на Т2, Е-гейтовете не работеха, но в 00:30ч си бях вкъщи, при положение, че чаках и чекиран багаж. От РЗИ имаше 5 души и ставаше много бързо. Посрещачите бяха извън летището( същото беше и в Катания).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, stanimir каза:

Вчера бях на Т2 и вътре си влизаха посрещачи както обичайно.

Посрещачите са влизали по обичайния начин в тези времена - с предварително направена бордна карта за излитане на домашния компютър вкъщи, нали?

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.