Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Свикнал съм с ОК, защото от много години ползваме услугите им. Бяха първите, които въведоха система за запаметяване на адреса на повикване и не се налагаше всеки път да обяснявам откъде да ни вземат. Досега нито веднъж не са ни подвели или закъснели при ранните полети. Вярно е, че след като преди една-две години премахнаха гишето на терминала, навън настава лек хаос при няколко полета накуп, но обикновено има разпоредител, който опитва да въведе ред на опашката...

 

Сега ще трябва да разучавам Yellow, чета че имат приложение, което може би е добър вариант за предварителна поръчка за сутрешните полети...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, Duke каза:

Свикнал съм с ОК, защото от много години ползваме услугите им. Бяха първите, които въведоха система за запаметяване на адреса на повикване и не се налагаше всеки път да обяснявам откъде да ни вземат. Досега нито веднъж не са ни подвели или закъснели при ранните полети. Вярно е, че след като преди една-две години премахнаха гишето на терминала, навън настава лек хаос при няколко полета накуп, но обикновено има разпоредител, който опитва да въведе ред на опашката...

 

Сега ще трябва да разучавам Yellow, чета че имат приложение, което може би е добър вариант за предварителна поръчка за сутрешните полети...

То нищо не пречи да продължат да се ползват ОК супретранс за ранни сутрешни полети ако са към летището, както и която и да е друга таксиметрова фирма. И от летището реално няма проблем да ползваш друга компания, но нямат стоянка, а трябва да си ги извикаш и само да минат да те вземат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 24 минути , Бръмбар каза:

То нищо не пречи да продължат да се ползват ОК супретранс за ранни сутрешни полети ако са към летището, както и която и да е друга таксиметрова фирма. И от летището реално няма проблем да ползваш друга компания, но нямат стоянка, а трябва да си ги извикаш и само да минат да те вземат.

Според мен вече ще бъде доста рисковано при положение, че нямат гаранция дали на летището в ранни зори ще имат пътник за връщане към центъра. От моя гледна точка за ранни трансфери до летището, а и при връщане в посока център е най-сигурно да се ползва официалната таксиметрова компания... 

Връзка към коментар

Досега използвах всяка друга такси компания, различна от ОК, в ранни зори към летището - никога не се е случвало курса да е отказан. Малко са хората по мои наблюдения, които предпочитат ОК. 

 

Новината за смяна на официалния такси превозвач на летището е много хубава. Но вариантите са два - или Йелоу ще подобрят услугата такси от летище София или летище София ще поквари Йелоу и за тях ще говорим като за новите ОК. 🙂

 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Да се смени ли името на Летище София на "Васил Левски" - участвай в допитването.

Всичко друго оправиха, сега само името му остана 😃

 

Известни общественици предлагат Летище София, което до неотдавна се казваше "Враждебна", да се преименува на "Васил Левски".

"24 часа" повдигна темата за ново, достойно име на Летище София още през 2009 г.

Как се казват големите летища по света и как мина полемиката около името на софийското летище - четете в понеделник в хартиеното издание на "24 часа" и на сайта.

 

Съгласни ли сте? Гласувайте в допитването на сайта ни тук.

 

Информацията е взета от този сайт.

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Вчера  е имало полицейска  акция на летището. Мисля си,вчера казаха,че издирвания брат Галев се е прибрал нелегално  и починал. Издирват и Петя Еврото. Може тези  неща  да са свързани.

Иначе е имало хаос за 200 пътника, поради повреден самолет

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Летище София ще бъде различно. Но през 2030 год.

zx1278_4495949.jpg

От 2026 г. на Терминал 2 проверките ще са с по-малки опашки, ще има нова зона за търговия, ресторанти, място за пушене, нови тоалетни.

Старият терминал ще остане само за частни джетове.

През тази пролет беше избран проектант за реконструкцията на Терминал 2, който трябва да поеме трафика и от Терминал 1. Голямата реновация на Т2 трябва да е готова до средата на 2026 г. Като това включва над 50 проекта. След приключването на работата по Т2 към него ще бъде пристоен и Терминал 3 в посока към контролната кула, като всичко ще бъде интегрирано. Тогава ще настъпи следваща фаза от промени.Работата по Терминал 3 също вече е започната, като са подадени нужните документи за ОВОС, който ще отнеме поне 2 години, както и промяната на предназначението на някои от терените. Концепцията също е готова. До началото на 2024 г. ще бъде изготвен дизайнът. Разрешителните трябва да са налични до 2026 г. Тогава трябва да започне строителството, като по договор обектът трябва да е завършен до 2030 г."В края на лятото ще сме започнали строителство на летището и то няма да спре до 2030 г.", казва Хесус Кабайеро.

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 5
  • Браво 3
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 1 час, Иван Попов каза:

Летище София ще бъде различно. Но през 2030 год.

zx1278_4495949.jpg

От 2026 г. на Терминал 2 проверките ще са с по-малки опашки, ще има нова зона за търговия, ресторанти, място за пушене, нови тоалетни.

Старият терминал ще остане само за частни джетове.

През тази пролет беше избран проектант за реконструкцията на Терминал 2, който трябва да поеме трафика и от Терминал 1. Голямата реновация на Т2 трябва да е готова до средата на 2026 г. Като това включва над 50 проекта. След приключването на работата по Т2 към него ще бъде пристоен и Терминал 3 в посока към контролната кула, като всичко ще бъде интегрирано. Тогава ще настъпи следваща фаза от промени.Работата по Терминал 3 също вече е започната, като са подадени нужните документи за ОВОС, който ще отнеме поне 2 години, както и промяната на предназначението на някои от терените. Концепцията също е готова. До началото на 2024 г. ще бъде изготвен дизайнът. Разрешителните трябва да са налични до 2026 г. Тогава трябва да започне строителството, като по договор обектът трябва да е завършен до 2030 г."В края на лятото ще сме започнали строителство на летището и то няма да спре до 2030 г.", казва Хесус Кабайеро.

 

За повече инфо тук.

Да припомним друго обещание на същите мушмуроци. Две години не могат да оправят тоалетните и мизерните автобуси, но проблемът бил, че им бавели разрешението за строеж, разбиийш ли 😂😂

Ех, защо не им забавиха по същия начин и решението за отлагане на концесионните такси.

Screenshot_20230618-110352.png

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, tch каза:

Да припомним друго обещание на същите мушмуроци. Две години не могат да оправят тоалетните и мизерните автобуси, но проблемът бил, че им бавели разрешението за строеж, разбиийш ли 😂😂

Ех, защо не им забавиха по същия начин и решението за отлагане на концесионните такси.

Искаш да кажеш, че просто това да не го очакваме от тези мушмуроци 😃

 

Връзка към коментар

Струва ми се, че нарочно не чистят тези тоалетни, това не става за дни и седмици.

Преди седмица бях на Т1, вонята на пикня беше жестока. Аз поне не се сещам за нещо подобно някъде, още по-малко на летище.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Служителите на гейта имат ли право да ми драскат с нокът личната карта ,за да видят дали е истинска.Случи ми се на друго летище. Те разбират ли от фалшиви документи,все пак не са митничари.

Връзка към коментар

В събота трябваше да посрещнем хора на Т2.

Имаше огромна колона от чакащи автомобили на 500-1000 м. преди летището.

Викам си "Аман от тарикати". Пестят от паркинг. Обаче - не.

Паркингът беше затворен, с една табела, сложена пред  бариерата на самия му вход.

Направих една лека обиколка и реших да оставя жена ми да чака на "пристигащи", пък аз ще си обикалям.

15 минути бяха необходими за да премина с колата пред самото летище и да оставя жена ми. Никаква организация на движението. Пълен хаос.

Но най-много ме ядосаха тези ограничения.

 

IMG_3447.JPG.2aef0c0397162c80e51d8f919fc64f17.JPG

 

Защо да не спреш встрани за 1 мин. Да оставиш багаж, хора и да продължиш.

@Alexander май беше питал за това.

Така и не прочетох смислен отговор. Някой има ли логичен такъв?

 

---

Ако не знаят как се прави да видят в google летището на Амстердам. Колкото ленти за движение има, толкова отделни ленти за спиране и оставяне на багаж и хора има. Не е никак сложно, даже е много просто. Не, ние дори и до няколкото места за спиране сме ограничили достъпа. 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , ven62 каза:

Защо да не спреш встрани за 1 мин. Да оставиш багаж, хора и да продължиш.

@Alexander май беше питал за това.

Така и не прочетох смислен отговор. Някой има ли логичен такъв?

 

---

Ако не знаят как се прави да видят в google летището на Амстердам. Колкото ленти за движение има, толкова отделни ленти за спиране и оставяне на багаж и хора има. Не е никак сложно, даже е много просто. Не, ние дори и до няколкото места за спиране сме ограничили достъпа. 

И аз съм се питала защо не поставят едни бариери с билетчета и до 15-20 мин да е безплатно и после някаква свинска цена, така че да нямаш желание един час да висиш отпред и да си чакаш самолета да кацне

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, ven62 каза:

 

Защо да не спреш встрани за 1 мин. Да оставиш багаж, хора и да продължиш.

@Alexander май беше питал за това.

Така и не прочетох смислен отговор. Някой има ли логичен такъв?

---

Ако не знаят как се прави да видят в google летището на Амстердам. Колкото ленти за движение има, толкова отделни ленти за спиране и оставяне на багаж и хора има. Не е никак сложно, даже е много просто. Не, ние дори и до няколкото места за спиране сме ограничили достъпа. 

 

Преди 1 час, funny каза:

И аз съм се питала защо не поставят едни бариери с билетчета и до 15-20 мин да е безплатно и после някаква свинска цена, така че да нямаш желание един час да висиш отпред и да си чакаш самолета да кацне

И аз отдавна се питам , ама положението си е все същото, уви.  А не е като да трябва да откриват ядрения синтез, или да построят космически кораб за Марс. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , neuromancer каза:

че аз откак помня Т2 билетчетата за паркинг не се плащаха на машина, а кеш на бариерата, за какво си говорим въобще...

Последните няколко пъти в които съм ползвала паркинга се плащаше на автомат (може и с карта)

Връзка към коментар
преди 1 час, funny каза:

И аз съм се питала защо не поставят едни бариери с билетчета и до 15-20 мин да е безплатно и после някаква свинска цена, така че да нямаш желание един час да висиш отпред и да си чакаш самолета да кацне

Ето снимка от летището в Унгария ,където бях онзи ден. Но тази е стара,а сега има и фургон с човек вътре освен бариерите.Абсолютно всички минават през тях до летището и паркинга в далечината.Това е единствения път.Таксита,градски автобус,коли оставящи за минута пътници. Една кола видях остави човек преди бариерите и се върна без да влезе.

ee.png

Връзка към коментар

Само в началото се плащаха на бариерата. От години се плаща на автомат до асансьорите или на гише зад автомата. Очевидно е започнал ремонт на паркинга, което отдавна беше крайно наложително. Съгласен съм, че поставянето на тези заграждения е малоумно, но предполагам е продиктувано от изобретателността и пословичната толерантност на българските шофьори, които "само за малко" за спирали в уширенията по начин, който предполага пълно затваряне на лентата и създаване на още по-голям хаос. Защо ли? Ами, най-малкото защото поради споменатата от мен толерантност и вроден манталитет, пътниците от колата вместо да минат през островчето-тротоар до пешеходната пътека малко по-нагоре, започват да пресичат с куфарите директно през платното за "по-напряко" и "к'во толкова". С две думи, всяко действие има своето обяснение и съответното противодействие...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Всъщност ремонт на паркинга не съм забелязала (напоследък го ползвам доста често). По скоро една част от местата (свободни) са "затворени" за ползване с ограничителни ленти и има табели указващи да се слиза към долните нива. Наистина,  свободни места се намират трудно. Прави впечатление, че има автомобили покрити с прах все едно са стоели години. Не знам, някой не ги ли наблюдава тези процеси. Аз реших, че е възможно да са крадени и просто изоставени на покрит /скрит паркинг. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Lyubina каза:

Всъщност ремонт на паркинга не съм забелязала (напоследък го ползвам доста често). По скоро една част от местата (свободни) са "затворени" за ползване с ограничителни ленти и има табели указващи да се слиза към долните нива. Наистина,  свободни места се намират трудно. Прави впечатление, че има автомобили покрити с прах все едно са стоели години. Не знам, някой не ги ли наблюдава тези процеси. Аз реших, че е възможно да са крадени и просто изоставени на покрит /скрит паркинг. 

Наблюдение на процеси?! Пък после и евентуално управление на процеси. Ти пък.

Дано поне процесите по кацане и излитане са им във фокуса.

И от къде го намериха този испанец Хесус Кабайеро (концесионера ), дето по-скоро прилича на продукт от света на @Брани , отколкото на южняк.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, ven62 каза:

Наблюдение на процеси?! Пък после и евентуално управление на процеси. Ти пък.

Дано поне процесите по кацане и излитане са им във фокуса.

И от къде го намериха този испанец Хесус Кабайеро (концесионера ), дето по-скоро прилича на продукт от света на @Брани , отколкото на южняк.

 

От нагласена концесия и прикрити нашенски бизнесмени толкова. Щом и Щрабаг, дето държаха символичния 1% участие (и които се бъркат навсякъде, където могат) са се отказали и продали дяла, то работата е ясна.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 4 часа, ven62 каза:

Наблюдение на процеси?! Пък после и евентуално управление на процеси. Ти пък.

Дано поне процесите по кацане и излитане са им във фокуса.

И от къде го намериха този испанец Хесус Кабайеро (концесионера ), дето по-скоро прилича на продукт от света на @Брани , отколкото на южняк.

Прекалено добродушничък изглежда за да е наш кадър. Но не мога да гарантирам - в толкова много подмолни проекти сме инфилтрирали хора, че вече не ги знам наизуст и трябва да проверя.

  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Добри новини за отпадането на граничния контрол по летищата от октомври, а за съхопътните преминавания - от началото на следващата година. Много се вълнувам от всяка възможност да не вися на опашки по границите, вярвам и вие! 

 

"Предварителният план е приемането в Шенген да стане на два етапа – първо за контрола през летищата през октомври, а пълноправното членство с премахване на сухопътния граничен контрол трябва да се случи на 1 януари 2024 година."

https://euractiv.bg/section/правосъдие-и-вътрешен-ред/news/българия-влиза-в-шенген-на-два-етапа-п

 

 До модераторите: не знам в коя тема да го сложа, местете на по-подходящо според вас 🙂 

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
  • Браво 4
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Костов
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.