Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Тази простотия с течностите май остана основно в Европа и САЩ.

Това лято на няколко полета в Япония минаваха хора с по няколко бутилки по 0,5 и по 1л. Слагаха бутилките  е една машина и ги връщаха.

Преди 1-2 години се говореше, че в Европа ще отпадне правилото да няма течности на борда, ама за сега нищо не се е случило.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Публикувано:

Със сигурност на летището в Малта има машина за бутилки (2021 г. още). И на 2-3 други летища ми се е случвало, но не помня къде.

  • Харесвам 4
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 13.11.2023 г. в 11:25, Alexander каза:

Тази простотия с течностите май остана основно в Европа и САЩ.

Това лято на няколко полета в Япония минаваха хора с по няколко бутилки по 0,5 и по 1л. Слагаха бутилките  е една машина и ги връщаха.

Преди 1-2 години се говореше, че в Европа ще отпадне правилото да няма течности на борда, ама за сега нищо не се е случило.

Четох, че в Обединеното Кралство ще отпадне от средата на 2024.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Не знам дали е ново, но поне за мен е, че от тази година позволиха на детето (3г+) да си носи вода 0.5л. на борда, минала през скенера. Случи се на летище София, Бургас, Букурещ и тн. За мен беше изненада, понеже миналата година, когато беше 2г+ в София не ни позволиха, понеже правилото е "до 2г". 

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 13.11.2023 г. в 11:25, Alexander каза:

Тази простотия с течностите май остана основно в Европа и САЩ.

Това лято на няколко полета в Япония минаваха хора с по няколко бутилки по 0,5 и по 1л. Слагаха бутилките  е една машина и ги връщаха.

Преди 1-2 години се говореше, че в Европа ще отпадне правилото да няма течности на борда, ама за сега нищо не се е случило.

На Schiphol се минава с бутилка 0,5 l вода - септември пътувах и бях забравила, че е в мен.

Публикувано:

Никъде не намирам инфо, или не търся на правилните места, така че ако някой може да насочи къде мога да видя с кои бг банкови карти може да се влезе в салона на Т1 ще съм благодарна. 
всичката информация която намирам е само за реновирания салон на Т2 и за вип салона, които не вършат много работа… мерси!

Публикувано:
преди 2 минути , kavesy каза:

Никъде не намирам инфо, или не търся на правилните места, така че ако някой може да насочи къде мога да видя с кои бг банкови карти може да се влезе в салона на Т1 ще съм благодарна. 
всичката информация която намирам е само за реновирания салон на Т2 и за вип салона, които не вършат много работа… мерси!

На Т1 няма салон вече и едва ли ще отворят такъв.

  • Харесвам 3
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Австрия проправя пътя за въздушния Шенген за Румъния и България

 

През декември 2022 г. Европейската комисия беше подготвила всичко, за да могат България, Хърватия и Румъния да се присъединят към Шенгенското пространство. Вътрешният министър на Австрия Герхард Карнер обаче обяви, че няма да се съгласи с това разширяване, тъй като защитата на външните граници на ЕС изобщо не функционира.

В uрайна сметка Хърватия се присъедини към Шенген от 1 януари 2023 г., докато България и Румъния продължават да чакат зелена светлина. Близо година по-късно все още няма яснота дали Австрия ще вдигне ветото.

 

 

След дискусии с Европейската комисия и най-вече със засегнатите балкански страни, вътрешният министър Карнер постави на масата оферта, която може да доведе до третиране на българи и румънци по време на полети ("Еър Шенген"), сякаш и двете държави са част от Шенгенското пространство, пише австрийскто издание Kurier. Междувременно сухопътните граници ще запазят сегашния си статут; България и Румъния официално няма да са членове на Шенген.

Mинистър Карнер ще пътува до Словения идната седмица, за да обсъди в с представители на тези страни кои условия трябва да бъдат изпълнени, за да бъде вдигнато ветото за "Еър Шенген". Той поставя три условия. Това са:

  1. Разполагането на Frontex в България се утрои. Парите за разширяване на граничната охрана и инфраструктура (оградата) по външните граници на България и Румъния трябва да дойдат от Европейската комисия.
  2. Засилване на граничния контрол между Румъния и България, както и Унгария и Румъния, както и разполагането и изпращането на консултанти по документи от Австрия на летищата в Букурещ и София.
  3. България и Румъния да поемат търсещите убежище в момента в Австрия, особено афганистанци и сирийци.

Дори ветото за Шенген да не е отменено напълно, "Еър Шенген" все пак означава голямо облекчение за пътниците от засегнатите страни. Пътниците на авиокомпаниите от Румъния и България вече няма да трябва да минават през паспортна проверка на полети в рамките на ЕС, но като всички останали ще трябва да се легитимират при чекиране.

Герхард Карнен нееднократно е посочвал, че Австрия не вдига ветото, защото Шенген не функционира пълноценно. Той изтъкна, че хиляди нелегални мигранти достигат до Австрия заради лошата охрана на външната граница на ЕС.

Припомняме, че Австрия и Нидерландия са двете страни, спиращи България и Румнъния да се присъедният към Шенген. Нужно е единодушие сред страните членки за разширяването на шенгенското пространство.

 

С 

 материал за намерението на Австрия частично да вдигне ветото за България и Румъния излиза в събота вечерта и Kleine Zeitung, позовавайки се на информация от правителствени източници.

След пътуването утре на вътрешния министър Карнер до Словения, във вторник предстоят още консултации в рамките на Залцбургския форум в Бърдо, пише изданието.

Планът няма да бъде проблематичен от юридическа гледна точка, а Kleine Zeitung поставя акцент върху това, че с ветото си австрийското правителство е предизвикало недоволство в редица членки на ЕС и в Европейската комисия в Брюксел, които настояваха, че "двете кандидатки вече са изпълнили съответните изисквания на ЕС". Остава обаче проблемът с настояването на канцлерът Нехамер, че системата Шенген вече е счупена и трябва основно да се ремонтира.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
Преди 1 час, stanimir каза:

Австрия проправя пътя за въздушния Шенген за Румъния и България

 

През декември 2022 г. Европейската комисия беше подготвила всичко, за да могат България, Хърватия и Румъния да се присъединят към Шенгенското пространство. Вътрешният министър на Австрия Герхард Карнер обаче обяви, че няма да се съгласи с това разширяване, тъй като защитата на външните граници на ЕС изобщо не функционира.

В uрайна сметка Хърватия се присъедини към Шенген от 1 януари 2023 г., докато България и Румъния продължават да чакат зелена светлина. Близо година по-късно все още няма яснота дали Австрия ще вдигне ветото.

 

 

След дискусии с Европейската комисия и най-вече със засегнатите балкански страни, вътрешният министър Карнер постави на масата оферта, която може да доведе до третиране на българи и румънци по време на полети ("Еър Шенген"), сякаш и двете държави са част от Шенгенското пространство, пише австрийскто издание Kurier. Междувременно сухопътните граници ще запазят сегашния си статут; България и Румъния официално няма да са членове на Шенген.

Mинистър Карнер ще пътува до Словения идната седмица, за да обсъди в с представители на тези страни кои условия трябва да бъдат изпълнени, за да бъде вдигнато ветото за "Еър Шенген". Той поставя три условия. Това са:

  1. Разполагането на Frontex в България се утрои. Парите за разширяване на граничната охрана и инфраструктура (оградата) по външните граници на България и Румъния трябва да дойдат от Европейската комисия.
  2. Засилване на граничния контрол между Румъния и България, както и Унгария и Румъния, както и разполагането и изпращането на консултанти по документи от Австрия на летищата в Букурещ и София.
  3. България и Румъния да поемат търсещите убежище в момента в Австрия, особено афганистанци и сирийци.

Дори ветото за Шенген да не е отменено напълно, "Еър Шенген" все пак означава голямо облекчение за пътниците от засегнатите страни. Пътниците на авиокомпаниите от Румъния и България вече няма да трябва да минават през паспортна проверка на полети в рамките на ЕС, но като всички останали ще трябва да се легитимират при чекиране.

Герхард Карнен нееднократно е посочвал, че Австрия не вдига ветото, защото Шенген не функционира пълноценно. Той изтъкна, че хиляди нелегални мигранти достигат до Австрия заради лошата охрана на външната граница на ЕС.

Припомняме, че Австрия и Нидерландия са двете страни, спиращи България и Румнъния да се присъедният към Шенген. Нужно е единодушие сред страните членки за разширяването на шенгенското пространство.

 

С 

 материал за намерението на Австрия частично да вдигне ветото за България и Румъния излиза в събота вечерта и Kleine Zeitung, позовавайки се на информация от правителствени източници.

След пътуването утре на вътрешния министър Карнер до Словения, във вторник предстоят още консултации в рамките на Залцбургския форум в Бърдо, пише изданието.

Планът няма да бъде проблематичен от юридическа гледна точка, а Kleine Zeitung поставя акцент върху това, че с ветото си австрийското правителство е предизвикало недоволство в редица членки на ЕС и в Европейската комисия в Брюксел, които настояваха, че "двете кандидатки вече са изпълнили съответните изисквания на ЕС". Остава обаче проблемът с настояването на канцлерът Нехамер, че системата Шенген вече е счупена и трябва основно да се ремонтира.

Кон за кокошка ни предлагат австрийците.

  • Харесвам 7
Публикувано:
16 minutes ago, tch said:

Кон за кокошка ни предлагат австрийците.

В нашите имам съмнения , но да се надяваме че румънците никога няма да сложат подпис под това :

 

3.България и Румъния да поемат търсещите убежище в момента в Австрия, особено афганистанци и сирийци.

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Публикувано:

Ще си позволя да напиша нещо относно влизането ни в Шенген. Някои хора може да се радват от влизането в т.нар. "въздушен Шенген" и да им се струва като чудесно соломоновско решение, но както @tch каза, това е сделка "кон за кокошка". Голямата полза за България от евентуално пълноценно влизане в Шенген няма да е това, че магеланците повече няма да чакат някакви си минути на опашка за паспортен контрол. Ползата би била много по-сериозна и тя е в икономиката. Товарните превози (най-вече тировете), които чакат по границите по цял ден, а понякога с дни, ще минават транзит без да спират. Това би ускорило търговията и би намалило разходите на превозвачите и търговците. Най-голямата загуба на един превозвач е неговия основен актив камиона, да стои паркиран, вместо да пътува. Подобна е ситуацията и с ЖП товарните превози.

  • Харесвам 12
Публикувано:
преди 11 минути , vorbis каза:

Ще си позволя да напиша нещо относно влизането ни в Шенген. Някои хора може да се радват от влизането в т.нар. "въздушен Шенген" и да им се струва като чудесно соломоновско решение, но както @tch каза, това е сделка "кон за кокошка". Голямата полза за България от евентуално пълноценно влизане в Шенген няма да е това, че магеланците повече няма да чакат някакви си минути на опашка за паспортен контрол. Ползата би била много по-сериозна и тя е в икономиката. Товарните превози (най-вече тировете), които чакат по границите по цял ден, а понякога с дни, ще минават транзит без да спират. Това би ускорило търговията и би намалило разходите на превозвачите и търговците. Най-голямата загуба на един превозвач е неговия основен актив камиона, да стои паркиран, вместо да пътува. Подобна е ситуацията и с ЖП товарните превози.

Проблемът не е толкова с чакането, а с непредвидимостта. На чакането може да му се сложи някаква цена, но непредвидимостта днес или утре ще пристигне дадена стока от и до България карат повечето фирми да се отказват от бизнес български фирми при наличие на друга алтелренатива.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Като почнахме транспортните предимства: китайците точат лиги към Варна, Констанца и Бургас, вместо да ходят до Ротердам ( примерно), че и в пътищата ни ще инвестират.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 2 часа, bibi каза:

Като почнахме транспортните предимства: китайците точат лиги към Варна, Констанца и Бургас, вместо да ходят до Ротердам ( примерно), че и в пътищата ни ще инвестират.

Китайците вече са "стъпили" в Шенген през пристанището в Пирея. Така че надали ще искат да пътувате още няколко дена до Черно море и да плащат сериозна такса за преминаване през Босфора. 

А пътищата ще ги оправят чрез разоряващ заем. Thanks, but no thanks. 

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 4 минути , Argentique каза:

Какво се случва в София, та ми закъснява самолетът с почти два часа? Уиз от Мадрид. 

 

Снег вали на парцали ...

 

IMG_20231216_092037.jpg

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:
преди 1 минута , jorocontrola каза:

Снег вали на парцали ...

Тамън ще дойда за сбирката като се понапият всички. 🤣 Евентуално.

  • Харесвам 4
Публикувано:
На 10.12.2023 г. в 17:31, stanimir каза:

Щото другите отпускат заеми благотворително ...

Черна гора имат какво да споделят по въпроса.

А с Австрия проблемите не са само видимите на повърхността.

  • Браво 1
Публикувано:

Някой ползвал ли е услугите на TaxiMe до и от летище София и какви са му впечатленията? Може ли да се разчита на тях за много ранни полети? Привлича ме опцията за директен дебит от карта, която предлагат и мисля да ги заменя с досегашния основен доставчик по тази дестинация. Единственото неудобство е липсата на възможност за поръчка от предишната вечер, което означава, че поръчката посред нощ е с няколко неизвестни - време за пристигане на адреса (за да се прецени кога да се поръча), както и сигурност на поръчката от гледна точка на точност...

  • Харесвам 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.