Прескочи до съдържание

Промяна на час излитане 23 ч. преди полета- компенсация?


Препоръчани мнения

Здравейте! Става дума за полет ENT 7914 на полската чартърна компания Enter Air Бургас-Катовице на 04.09.2015 от 16:50 ч. На 3-ти вечерта, в 17:11 ч. приятелката ми (която пътува) получава имейл от компанията, че часът на излитане е променен от 16:50 на 0:40 ч. (8 часа по-късно). Пишат й, че ще издадат нов билет, но такъв не е издаден. Впоследствие полетът закъснява с още 1.30 ч., но това е вече друга тема. 

 

Посочените от компанията причини са "операционни" (???). Макар и да не са го посочили , всъщност става дума за измама- така бих я нарекъл: те знаят предварително, че полетът ще кацне в Катовице през нощта, но привличат клиенти, продавайки билети с час на пристигане следобед. Имам информация, че същият полет (всеки петък от Бургас) е закъснял още няколко пъти с по 8 ч. Това значи, че закъснението е регулярно.

 

Въпросът ми е: смяната на часа на излитане става ПО-МАЛКО от 24 ч. преди излитане. Това може ли да се смята за ЗАКЪСНЕНИЕ НА ПОЛЕТА? За какво може да се претендира?

 

Храна на пътниците не е предоставена, нито им е предложено премаршрутиране. Представители на компанията не е имало на летището. Пътниците не са получили информация за правата си. 

Връзка към коментар

250€ компенсация + всякакви разходи направени по време на осемчасовия престой, докато се чака самолета. Ако си пази касовите бележки това второто...

 

Стъпка 1, пише се на авиокомпанията, че си искате компенсацията по регламент 261/2004. След като причините са оперативни, то общо взето авиокомпанията сама признава, че закъснението е по нейна вина и не би трябвало да има ядове. Ако не отговорят (често в такива случаи дори реномирани авиокомпании имат избирателен слух!), стъпка 2 е съответното оплакване и към нашето ГВА. Те могат да излезнат със становище дали имате право на компенсация. Със това становище пак се натиска към компанията, ако пак откажат вече само съд е изхода. 

 

А, ако не ти се занимава, има сайтове, които срещу 20% от компенсацията ще поемат всичките описани занимавки от ваше име. Един такъв пример е http://refund.meАз съм си още малко резервиран към тяхната услуга, но на който не му се занимава лично е по-добре от колкото да махне с ръка. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря, Георги! А има ли регулация, която определя до кога най-късно може да се направи промяна в часа на излитане? Защото иначе всяка компания със закъсняващ полет може да си измисли подобна "промяна".

Връзка към коментар

Благодаря, Георги! А има ли регулация, която определя до кога най-късно може да се направи промяна в часа на излитане? Защото иначе всяка компания със закъсняващ полет може да си измисли подобна "промяна".

 

Ако направят промяна в графика, когато остават по-малко от 2 седмици преди полета, вече имаш право на компенсация. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.