georgiev Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Случка от тази сутрин: Качваме се в самолета, и аха да затворят вратите и обявиха, че на борда има хора, които пътуват в група, но двама от групата не са се появили на гейта. Представител на авиокомпанията се качи на самолета да покани останалите четирима да слязат. Те не искаха, та се наложи да им обяснят, че ще ги свалят с полиция. Полицейската кола дойде, но в крайна сметка полицаи не се качиха в самолета. После чакахме още поне 20 минути да свалят багажа на всичките четирима или шестима. Един пътник, явно с опит в такива ситуации направи си слезе от самолета явно с цел да се ребукне по друг маршрут. Резултат: Закъснение от 90 минути на пълен самолет при тръгване от Цюрих. Обявиха поне 60 човека, което ще си изпуснат или вече са изпуснали полета си, отделно пристигнахме на 36R в Амстердам - най-далечната писта и добавихме още 15 минути за рулиране. Имаше хора с връзки за къде ли не (на някои даже им завидях за дестинациите). Сега вися в Амстердам и ползвам безплатния нет, за да пиша и си чакам полета през Берлин. Ще стигна за вечеря, вместо за обяд, закъдето бях тръгнал. Историята ме наведе на следните размисли: 1. Ако двама или повече от групата не се появят, винаги ли разтоварват цялата група? Тези в самолета бяха с определено с арабски корени, приличаха на млади семейства, а жените бяха с дрехи от главите до петите, лицата им се виждаха, деца с тях нямаше. Не знам дали е фактор произходът на хората. 2. Авикомпанията дължи ли обезщетение в случая? 3. Ще внимавам с груповите резервации. Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 какво е точно пътуване в група? билети купени с една резервация? преди 3 години мой приятел не можа да дойде на едно пътуване до Виена с австрийските, даже го бяхме чекирали, но проблем нямаше Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Групов билет, купен по специална тарифа с намаление, а не няколко човека на една резервация. 5 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Няма такава практика, ако някой от груповата резервация не се яви, да се свали от самолета цялата група. Вероятно причината е друга. Според мен. Защото резервацията може да е групова, но билетите са поименни и индивидуални. Групов билет, купен по специална тарифа с намаление, а не няколко човека на една резервация. Групов билет със специално намаление се купува за групи над 10 души. Такова е изискването. И пак всеки после си има отделен билет, не са на един билет всички. Ако е договорена по- ниска цена и някой от тези 10 не се яви, АК има право да иска доплащане от останалите, но не да ги свали от борда. 1 Връзка към коментар
georgiev Публикувано: 14 септември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Доколкото разбирам, причината за забавянето трябва е била различна от обявената. Факт е обаче, че четирима човека слязоха от самолета. В този случай компанията дължи ли обезщетение за над 90-те минути закъснение? Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Обезщетенията май бяха за закъснение от над 2 часа. Като се има предвид крайната точка, ако е на един билет разбира се. Връзка към коментар
maik Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 вкючваш се съвсем на моята вълна напоследък.купих билети за няколко човека (групов билет) за полет на wizz, с моята карта, с намаление. но си смених работата. и сега започвам да се съмнявам Е ли възможно да не успея да се откача от работа за полета си. защото ако не успя, то цялата група пропада - такива са условията на wizz - пишеше го някъде, че ако титулярът не се качи, никой от групата не лети.може би да иде реч за същата/подобна ситуация; Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 За група по-голяма от 8 човека ли става въпрос? По специална тарифа, а не просто купени наведнъж? Иначе няма такова нещо със сигурност. Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Според мен в случая причината е била съвсем друга, а обявената причина е била за пред останалите пътници, за да не се всява паника. Връзка към коментар
Mary Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 вкючваш се съвсем на моята вълна напоследък. купих билети за няколко човека (групов билет) за полет на wizz, с моята карта, с намаление. но си смених работата. и сега започвам да се съмнявам Е ли възможно да не успея да се откача от работа за полета си. защото ако не успя, то цялата група пропада - такива са условията на wizz - пишеше го някъде, че ако титулярът не се качи, никой от групата не лети. може би да иде реч за същата/подобна ситуация; Мисля, че няма да е проблем групата да лети без теб, ако билетите са купени през обикновена резервация за 1+5, а не по специална тарифа. Връзка към коментар
temporary Публикувано: 14 септември, 2015 Сподели Публикувано: 14 септември, 2015 Да не би да не се е появил точно човекът, с чиято кредитна карта са купени билетите? И той да обжалва транзакцията? 3 Връзка към коментар
georgiev Публикувано: 21 септември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Ключът за палатката се крие в багажа на групата (според мен и няколко колеги тук). Чекирали са се като група и багажът им е чекиран като група (на името на единия от групата). В случай, че двама от групата не се явят, багажът им трябва да бъде свален. Обаче само тези в самолета могат да разпознаят кой багаж на кого е. Затова свалят багажа на групата, всички от групата слизат от самолета, взимат си куфарите и си продължават по пътя. Самолетът излита без групата и без багажа на групата. Реалистично ли ви звучи? 2 Връзка към коментар
so'90 Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Да, така е. Но тези в самолета нямат основание да ги свалят от полета. Пулването на багажа в случая е за сметка на оператора/ак. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Като нищо, но може би би могло да свалят багажа, а хората да си летят... Естествено така е по-скъпо за авиокомпанията Връзка към коментар
Djgeorgie Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Ключът за палатката се крие в багажа на групата (според мен и няколко колеги тук). Чекирали са се като група и багажът им е чекиран като група (на името на единия от групата). В случай, че двама от групата не се явят, багажът им трябва да бъде свален. Обаче само тези в самолета могат да разпознаят кой багаж на кого е. Затова свалят багажа на групата, всички от групата слизат от самолета, взимат си куфарите и си продължават по пътя. Самолетът излита без групата и без багажа на групата. Реалистично ли ви звучи? Ъъъ, аз съм пътувал в група, доста по-голяма от 10 човека и всичкият багаж си беше чекиран индивидуално, с тагове на всеки отделен куфар. Дори не съм чувал да е възможно само един от групата да чекира целият багаж на всички. Звучи ми направо нереално, честно казано. 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Е, когато пътуваме с жената или цялото семейство багажа обикновено е на името на един, това същата работа Те са се явили всички на чекина, но на бординга някой е липсвал. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Ъъъ, аз съм пътувал в група, доста по-голяма от 10 човека и всичкият багаж си беше чекиран индивидуално, с тагове на всеки отделен куфар. Дори не съм чувал да е възможно само един от групата да чекира целият багаж на всички. Звучи ми направо нереално, честно казано. Аз редовно съм имал случаи когато пътуваме няколко души на една резервация багажът да се чекира само на името на единия. Това става в случаи, когато пътниците и документите се обработват едновременно. Никога не питат кой багаж на кого е. В такива случаи е нормално да стане проблем ако някой липсва на самолета, особено ако видимо групата която пътува не е и семейство. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Като нищо, но може би би могло да свалят багажа, а хората да си летят... Естествено така е по-скъпо за авиокомпанията Не става, защото при тази схема се нарушава правило съзнателно да не може да качиш багажа си на самолет с който не летиш и ти. Единствено може да стане ако си съгласен да ти унищожат чекирания багаж, но такава практика няма. Връзка към коментар
Djgeorgie Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Аз редовно съм имал случаи когато пътуваме няколко души на една резервация багажът да се чекира само на името на единия. Това става в случаи, когато пътниците и документите се обработват едновременно. Никога не питат кой багаж на кого е. В такива случаи е нормално да стане проблем ако някой липсва на самолета, особено ако видимо групата която пътува не е и семейство. Хм, всъщност и аз съм правил същото, но само когато съм пътувал с познати хора. Не се бях замислял, че при големи групи авиокомпаниите толерират подобна схема. Просто ми се стори абсурдно, точно поради казуса, който обсъждаме тук. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Хм, всъщност и аз съм правил същото, но само когато съм пътувал с познати хора. Не се бях замислял, че при големи групи авиокомпаниите толерират подобна схема. Просто ми се стори абсурдно, точно поради казуса, който обсъждаме тук. Не знам има ли някакво ограничение, но на мен ми се е случвало да се чекираме на веднъж до 7 души в една резервация. Това до колко сме познати има или нямаме роднинаска връзка авиокомпаниите едва ли знаят. Максимум ако фамилиите са еднакви могат да предположат, че става дума за едно семейство или роднини. Туристическа агенция обаче би могла да направи резервация и на абсолютно непознати хора, които пътуват в една група. Връзка към коментар
Еmilia Публикувано: 21 септември, 2015 Сподели Публикувано: 21 септември, 2015 Като нищо, но може би би могло да свалят багажа, а хората да си летят... Естествено така е по-скъпо за авиокомпанията Да, а после защо има Локърби... Е, когато пътуваме с жената или цялото семейство багажа обикновено е на името на един, това същата работа Те са се явили всички на чекина, но на бординга някой е липсвал. Багажното тагче е на конкретен човек на бордната карта. Не дават по парче на всеки. Хм, всъщност и аз съм правил същото, но само когато съм пътувал с познати хора. Не се бях замислял, че при големи групи авиокомпаниите толерират подобна схема. Просто ми се стори абсурдно, точно поради казуса, който обсъждаме тук. Не абсурдно, а направо страшно звучи. В разрез с правилата за сигурност. Направо не ми се вярва да е така. 1 Връзка към коментар
Двуцветко Публикувано: 23 септември, 2015 Сподели Публикувано: 23 септември, 2015 Което ми напомня, че имам подобен казус с Уиз. Купени 4 билети от промото плащаш един - получаваш два. Но един от пътниците не може да лети. Да се очакват ли неприятни изненади? Някой да е имал подобна случка с Уиз? Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 23 септември, 2015 Сподели Публикувано: 23 септември, 2015 (редактирано) 1. Ако двама или повече от групата не се появят, винаги ли разтоварват цялата група? Не. Преди няма и месец от нашата шестчленна група двама отпаднаха поради болест. При нито един от четирите полета не са ни правили проблеми, особено пък да ни карат да слизаме или нещо такова. И шестимата бяхме винаги на по един билет, летяхме с "Air Asia" и "Citilink". Обръщам внимание, че „нашите двама“ изобщо не се чекираха, докато в твоя случай, виждам, отсъстващите не са се появили на портата. Което определено е друга бира и е по-съмнително, все пак. Редактирано 23 септември, 2015 от captain_oveur 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 24 септември, 2015 Сподели Публикувано: 24 септември, 2015 Което ми напомня, че имам подобен казус с Уиз. Купени 4 билети от промото плащаш един - получаваш два. Но един от пътниците не може да лети. Да се очакват ли неприятни изненади? Някой да е имал подобна случка с Уиз? Според мен, няма да имате проблеми. Връзка към коментар
Двуцветко Публикувано: 24 септември, 2015 Сподели Публикувано: 24 септември, 2015 Според мен, няма да имате проблеми. Единственото, което ме притеснява е, че билетите са от промо (специална цена) и неявяване на пътник да не се тълкува превратно от авиокомпанията? Май най-добре е да си ги питам преди това. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега