Прескочи до съдържание

Застрашават ли руските крилати ракети гражданските полети между Европа и Азия?


Препоръчани мнения

Препоръчвам на всички които им предстои пътуване към Азия или Близкия Изток да прочетат долната статия. Според информацията на Дневник руските крилати ракети изстреляни от Каспийско море пресичат на по ниска височина траекторията на най-натоварените въздушни линии между Европа и Азия и за сега повечето авиокомпании не са взели никакви мерки.

 

Не искам да всявам излишна паника, но след инцидента на самолета на Malysian Airlines над Източна Украйна и поне 3-4 подобни случая за последните 30-40 години е добре човек и сам да преценява риска на пътуването вместо на 100% да се оставя в ръцете на авиокомпаниите и отговорните за въздушната сигурност власти.

 

Информацията в заглавието противоречи на съдържанието, затова ви препоръчвам да  прочетете цялата статия, особено тази част:

 

 

В събота "Евроконтрол" (Eurocontrol) - европейската агенция за контрол на въздушното движение, съобщи, че не регистрира значително преминаване в района към алтернативни трасета. Ден по-рано Европейската агенция за авиационна сигурност (EASA) разпространи специален бюлетин към авиокомпаниите, в който описва, че руските крилати ракети са минали през небето на Иран и Ирак по-ниско от височината, на която обикновено се движат търговските транспортни самолети.

 

Авиокомпании променят трасетата си заради руските ракети

http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/10/11/2626165_aviokompanii_promeniat_trasetata_si_zaradi_ruskite/

 

Без да съм специалист по темата за мен има две реални опасности. Поради някаква причина самолета да намали нормалната височина на полета или противовъздушната отбрана на Иран или някоя друга държава да свали случайно граждански полет.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Използвания тип крилати ракети 3М14,са от  комплекса «Калибр НК» от ракетния кораб "Дагестан". Руския аналог на "Томахоук" от този тип високоточни крилати ракети са с далечина на полета за до/около 1500 км, с конвенционален заряд и 2600 до 3000 км с ядрена бойна глава,летят с дозвукова скорост (около 700 км/ч) и което е по важното,следват терена или летят на височина до 50 Метра...някой и до 150 метра. Това не са балистични или междуконтинентални балистични ракети,така че няма как да се намърдат във височината на въздушните коридори на цивилната авиация. Още повече навигацията от къде да мине такъв тип ракета изстреляна наземно или по вода,също вероятно е съгласувано с тези през, които ще премине(Иран и Ирак). От съображение за сигурност гражданските авиокомпании обаче не вярвам да приемат спокойно и хладнокръвно факта,че над тяхните коридори летят крилати ракети с тегло 1,3 тона ако ще и да ги дели 10 000 метра височина. Руснаците явно решават да си изпробват този тип ракети в реална военна обстановка ,защото първите изпитания са от 2012 г.

Връзка към коментар

Използвания тип крилати ракети 3М14,са от  комплекса «Калибр НК» от ракетния кораб "Дагестан". Руския аналог на "Томахоук" от този тип високоточни крилати ракети са с далечина на полета за до/около 1500 км, с конвенционален заряд и 2600 до 3000 км с ядрена бойна глава,летят с дозвукова скорост (около 700 км/ч) и което е по важното,следват терена или летят на височина до 50 Метра...някой и до 150 метра. Това не са балистични или междуконтинентални балистични ракети,така че няма как да се намърдат във височината на въздушните коридори на цивилната авиация. Още повече навигацията от къде да мине такъв тип ракета изстреляна наземно или по вода,също вероятно е съгласувано с тези през, които ще премине(Иран и Ирак). От съображение за сигурност гражданските авиокомпании обаче не вярвам да приемат спокойно и хладнокръвно факта,че над тяхните коридори летят крилати ракети с тегло 1,3 тона ако ще и да ги дели 10 000 метра височина. Руснаците явно решават да си изпробват този тип ракети в реална военна обстановка ,защото първите изпитания са от 2012 г.

 

Ирак, едва ли им е разрешил по простата причина, че никой няма контрол над цялата държава. Малко странно ми се струва това 50-150 метра, особено ако става дума и за минаване над населени места. Какво ще стане ако такава ракета се повреди и падне върху населено място или Ислямска Държава от Ирак или Сирия се опита да с противовъздушни ракети да ги унищожи? 

 

Ако някой разбира нека коментира, но на мен не ми се струва много сигурна тази работа...

Редактирано от Георги
Връзка към коментар

Нали те вълнува на каква височина летят използваните Крилати ракети от Русия в конфликта в Сирия.?

Аз ти цитирам част от тактико-техническите данни на точно този използван тип крилата ракета. Тя е аналог на Томахоук от 80-те години ,какво странно ти се струва на теб няма значение :) Има информация в нета,осведоми се,защо поставяш под съмнение нещо за ,което не си наясно ,а някой е намерил все пак да ти даде информация, която не е секрена.

Какво искаш да ти се обясни?

Някой ракетен специалист да ти обясни,че крилатите(НЕ балистичните ракети) следват маршрут и летят ниско(за да са по малко уязвими от локатори) с дозвукова скорост(за да са по маневрени) и за да уцелиш при тази скорост такъв тип ракета,трябва да и знаеш маршрута,ден,час (за да използваш ТОВ-телевизионно-оптически визьор),а и това не е самолет ....ако и да е ракета с крила.

 

Дали е населено мястото или не,това е оръжие.Риска да го свалиш е като и да те удари в целта :) .Предполага се,като зададат траекторията и маршрута ,че няма да минава през населени места ,но риска винаги има когато дистанцията е над 1500 км.

Погледни си географията...Иран си сътрудничат с Русия, а районите през ,които минава маршрута на ракетите над Ирак са Северен Ирак-Арбил,Дахук ,Соран и Мосул,те все още са под контрол на ИД,от кой да искат разрешение Русия ?

Коалицията  е Русия-Иран- Ирак-Сирия,тъй че явно е имало разговори и преговори!

Кюрдите или ИД,нямат сериозна противовъздушна ракетна отбрана (освен някакви картечни зенитни системи),че да свалят крилата ракета или самолет,отбелязах ти и че такова "чудо" трудно се сваля ако не го знаеш кога и къде минава.

Разбери,че ракетите минават през съюзнически страни!

 

Ситуацията с  полет МН17 с Боинг777 e съвсем друга,Не търси аналог! Граждански самолет(огромен въздушен обект),летящ по права линия на голяма височина.Идеалната цел дали от земята или от въздуха ако разполагаш с оръжие да го поразиш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това си мислех - дали няма да засегнат гражданските полети. В края на ноември ще летя до Кипър и хич не ми е спокойно

В какъв смисъл да ги засегнат?Ако летите от София до Ларнака,маршрута не минава близо до военните действия на руската авиация или целите на крилатите ракети.От Никозия/Ларнака  до Хомс-Хама по въздушна линия е 300 км,в посока на изток.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз все си мисля, че след МН17 големите авиокомпании ще започнат да си отклоняват полетите превантивно... Тогава доста критики отнесоха, защото едни компании бяха започнали да избягват района на конфликта, а други не.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Препоръчвам на всички които им предстои пътуване към Азия или Близкия Изток да прочетат долната статия. Според информацията на Дневник руските крилати ракети изстреляни от Каспийско море пресичат на по ниска височина траекторията на най-натоварените въздушни линии между Европа и Азия и за сега повечето авиокомпании не са взели никакви мерки.

 

Не искам да всявам излишна паника, но след инцидента на самолета на Malysian Airlines над Източна Украйна и поне 3-4 подобни случая за последните 30-40 години е добре човек и сам да преценява риска на пътуването вместо на 100% да се оставя в ръцете на авиокомпаниите и отговорните за въздушната сигурност власти.

 

Информацията в заглавието противоречи на съдържанието, затова ви препоръчвам да  прочетете цялата статия, особено тази част:

 

 

Авиокомпании променят трасетата си заради руските ракети

http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/10/11/2626165_aviokompanii_promeniat_trasetata_si_zaradi_ruskite/

 

Без да съм специалист по темата за мен има две реални опасности. Поради някаква причина самолета да намали нормалната височина на полета или противовъздушната отбрана на Иран или някоя друга държава да свали случайно граждански полет.

 

Аз не намирам подобно опасение за безпочвено... Когато летях преди повече от година за Йордания, същите мисли и на мен минаваха. Писах на  British Airways дори. Получих доста формален отговор, ама писах... Смятам че рискът да станеш смешен е по-безболезнен, отколкото едно умиране. Поне относително :) 

Връзка към коментар

Кюрдите или ИД,нямат сериозна противовъздушна ракетна отбрана (освен някакви картечни зенитни системи),че да свалят крилата ракета или самолет,отбелязах ти и че такова "чудо" трудно се сваля ако не го знаеш кога и къде минава.

Разбери,че ракетите минават през съюзнически страни!

 

Дано си прав! Аматьор съм в темата и не разбирам много от крилати ракети, но психически не ми е много ок, като летят около мен... 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз все си мисля, че след МН17 големите авиокомпании ще започнат да си отклоняват полетите превантивно... Тогава доста критики отнесоха, защото едни компании бяха започнали да избягват района на конфликта, а други не.

 

Както виждаш пестенето на гориво е приоритет номер 1 :( Докато небето официално е отворено за граждански полети, никой не може да принуди авиокомпаниите задължително да заобикалят зони на военни действия.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В какъв смисъл да ги засегнат?Ако летите от София до Ларнака,маршрута не минава близо до военните действия на руската авиация или целите на крилатите ракети.От Никозия/Ларнака  до Хомс-Хама по въздушна линия е 300 км,в посока на изток.

В смисъл, че руските ракети падат където решат.

Връзка към коментар

В смисъл, че руските ракети падат където решат.

Те решават по Цели в Сирия и то около Хомс и Хама или в Северна Сирия,дори да паднат,ще паднат по пътя в Иран или Ирак..Едва ли ще достигнат Кипър..Още повече,че преди да стигнат Кипър минават през Тартус и Латакия,места в които са базите на Русия в момента,нали не мислите ,че ще допуснат да надхвърли разстоянието от целите им и ще прелетят над базите им ;)

Връзка към коментар

Дано си прав! Аматьор съм в темата и не разбирам много от крилати ракети, но психически не ми е много ок, като летят около мен... Ще се отнася до това кой какво има и за опълченците в Източна Украйна се смяташе че нямат оръжия способни да свалят самолет летящ на 10 километра височина... Ислямска Държава също си има приятелчета, които я въоражават.

Винаги има резон в подобни притеснения и съответно риск.Но затова са авиокомпаниите ,те решават! Крилатата ракета от този тип не може да лети около теб и със сигурност не лети безпризорно,дори маршрута и едва ли ще минава покрай летище с излитащи и кацащи самолети. Чак толкова не са ненормални и са го обсъдили със сигурност. Вече точността си е друга работа :) 

 

С опит в тези системи и дори в ИД да има подобни "специалисти" то трябва да е налична и оръжието.Установката "Бук" тежи 35 тона и не се пренася с някой лек Зил за 1 час. Заповедите да се дислоцира такова оръжие идва от най високо ниво и със сигурност се ВИЖДА  от Космоса :)Ако подобно ПВО има в ръцете на ИД или Опозицията,досега щеше да е ясно по свалените самолети на Асад.Нали ти е ясно,че приятелчетата ,които въоръжават ИД,няма да им дадат подобни оръжия,защото под техните удъри могат да попаднат и цивилни и техни военни самолети освен на "врага",пък и много бие на очи...с такова оръжие не може да се снабдиш,така лесно,както с калашници :)

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Както виждаш пестенето на гориво е приоритет номер 1 :( Докато небето официално е отворено за граждански полети, никой не може да принуди авиокомпаниите задължително да заобикалят зони на военни действия.

Искрено се надявам поне европейските превозвачи да имат някакви научени уроци от трагедията над Украйна и добре да помислят какъв интерес е поставен на карта. Надали някой би се радвал на отлив на пътници/пари, особено в европейските условия, където правителствата трябва да са доста изобретателни, за да наливат пари в закъсалите авиокомпании...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ТУК може да се види една листа с 26 цивилни самолета свалени нарочно или погрешка след Втората Световна Война.

 

 

Най-интересна за мен е историята на сваления българските ВВС самолет на El Al от Виена за Тел Авив над Петрич. Бях чувал за нея, но чак сега я прочетох цялата тук.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В смисъл, че руските ракети падат където решат.

 

Не бих имал вяра и на прецизноста на американците. 1988-ма година и те свалиха погрешка с ракета един пътнически самолет на Иран. Виж историята на IR655

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не бих имал вяра и на прецизноста на американците. 1988-ма година и те свалиха погрешка с ракета един пътнически самолет на Иран. Виж историята на IR655

Знам случая (и те са ми "любимци"), но поне няма да стрелят в тази посока.

Редактирано от Еmilia
Връзка към коментар

Темата се заключва, опита показва накъде отиват дискусиите по глобалните геополитически проблеми. Смятам, че първоначалният въпрос получи доста конкретен отговор от Botko и нужда от развиване на това кой, кого, как въоражава и с какво не е сред дискусиите, които имат място тук. 

 

Част от мненията ще бъдат редактирани, ако имате въпроси по това, пишете ми лично съобщение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.