FlyTraveler Публикувано: 31 октомври, 2015 Автор Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 В бланката трябва да подадеш номера от репорта, чийто прогрес можеш сам да поглеждаш тук: https://wtrweb.worldtracer.aero/WorldTracerWeb/pax.do?airlineCode=W6 (ако работи) Your airline is not a member of this service. Please contact them for assistance. 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 31 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Кодът във формат VARxy12345 ли е ? Редактирано 31 октомври, 2015 от macf1an Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 31 октомври, 2015 Автор Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 Кодът във формат VARxy12345 ли е ? Да, VARW610333. Пълният е VARW610333/28OCT15/1308GMT, но допълнителните символи показват датата и часа. Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 31 октомври, 2015 Автор Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Както и очаквах, Уизеър отговориха на Фейсбук страницата си, но напълно формално, колкото да не изглежда, че съм оставен без отговор:"...we are very sorry to hear that, please accept our apologies. We try to reply to everyone within 7 days, we ask for your patience."Те, ясно че няма да станат по-добра авиокомпания като им се пише, но поне възможно най-голям брой хора да са наясно как им работи системата. Хайде за този полет съм платил 180 лв. отиване и връщане с чекиран багаж, което за директен полет от Варна до Лондон си струва разправията, ама през лятото или по Коледа тези полети са от 400 лв. нагоре в едната посока. Да платиш такава цена и да те "ударят" така си е супер болезнено, системата им е една и съща, независимо от цената на билета. Редактирано 31 октомври, 2015 от FlyTraveler 3 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 31 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Щом е в такъв формат, значи е издаден от същата тази система .. Трябва да може да се провери статуса. Да не би да са ти объркали фамилното име ? Може да пробваш и този линк: www.worldtracer.aero/filedsp/w6.htm Има минимален шанс да са били регистрирани със "Старото" съкращение 8Z, вместо W6, та за спорта може да пробваш и така www.worldtracer.aero/filedsp/8z.htm Това е по-генерален линк, който може да трябва да редактираш: http://www.worldtracer.aero/cgi-bin/filerequest.exe?tran=XXXafXXXXXl1=enCB=Y Редактирано 31 октомври, 2015 от macf1an Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 31 октомври, 2015 Автор Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Щом е в такъв формат, значи е издаден от същата тази система .. Трябва да може да се провери статуса. Да не би да са ти объркали фамилното име ? Може да пробваш и този линк: www.worldtracer.aero/filedsp/w6.htm Има минимален шанс да са били регистрирани със "Старото" съкращение 8Z, вместо W6, та за спорта може да пробваш и така www.worldtracer.aero/filedsp/8z.htm Това е по-генерален линк, който може да трябва да редактираш: http://www.worldtracer.aero/cgi-bin/filerequest.exe?tran=XXXafXXXXXl1=enCB=Y Не се коси, аз багажа си го взех вчера. Въпроса е, че ме караха да ходя до летището вместо да ми го донесът у дома, както си пише в листовката на Уизеър. Сега въпроса е дали мога да получа нещо за закъснението (в листовката пише, че обезщетяват, без да уточняват за какво закъснение и с колко, генерално до този момент всички авиолинии при които съм имал закъснял багаж са ми казвали, че дават обезщетение за закъснение над 24 часа) и за това, че ходих до летището да си го вземам сам. Общо взето ме ядосаха и ще се опитам да им клеймвам и старо отказано платено приоритетно качване през 2011 г. Тогава началничката на Swissport ми обеща писмено безплатно такова при следващ полет, но аз не ги бях ползвал до Март тази година и като и писах, тя ми написа, че Swissport вече не обслужват Уизеър, можела да ми предложи за друга авиолония. Да но, аз съм го платил на Уиз, а не на тях. По принцип си затварям очите за подобни дреболии като е минала давност, но този пък Уиз ще ги притесня до степен, която на мен не ми създава неудобство, защото ги намирам за безкрайно нагли. То в момента от това приоритетно качване няма полза, защото май всички пътуват с предварително избрани места, ама да ги пробвам все пак. Редактирано 31 октомври, 2015 от FlyTraveler 2 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 31 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 Има полза, защото в тази система списват доста информация относно случаите, а и може да е от полза на други. Там се подава и адреса за доставка. 1 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 31 октомври, 2015 Автор Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 Има полза, защото в тази система списват доста информация относно случаите, а и може да е от полза на други. Там се подава и адреса за доставка. Не става с никой от линковете, нито с 8Z вместо W6. За други хора или за други мои случаи в бъдеще наистина би било от голяма полза. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 31 октомври, 2015 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2015 Ако ти се занимава, според мен случая си е за КЗП отвсякъде. Това, че си платил ниска сума няма абсолютно никакво значение, дали си платил 10 или 1000 лева, правата и задълженията са едни и същи. 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 1 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 1 ноември, 2015 КЗП или ГВА? Не са ли ГВА тези, които следва да следят авиокомпаниите да спазват стриктно предписанията на съответните конвенции и националното и наднационалното законодателства? Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 1 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 1 ноември, 2015 Ако ти се занимава, според мен случая си е за КЗП отвсякъде. Това, че си платил ниска сума няма абсолютно никакво значение, дали си платил 10 или 1000 лева, правата и задълженията са едни и същи. Абе ще изчакам да видя какво ще ми отговорят първо. До момента де факто нямам никаква комуникация с авиокомпанията, освен отговора на Фейсбук страницата, където ми казват да съм имал търпение. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 1 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 1 ноември, 2015 КЗП или ГВА? Не са ли ГВА тези, които следва да следят авиокомпаниите да спазват стриктно предписанията на съответните конвенции и националното и наднационалното законодателства? Мисля, че КЗП в случая. ако става въпрос за неизпълнена клауза от споразумението. Разните монреалски конвенции не мисля, че покриват задължение багажа да се достави до врата. Но, ако го уиз го пишат в общите си условия... 1 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 2 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 2 ноември, 2015 (редактирано) Днес най-после имам отговор от Уизеър. Както и очаквах стандартен copy-paste отговор, като само ми е сложено името отгоре. Никой не си е направил и труда да провери статута на багажа, не знаеха, че е пристигнал и ми писаха, ако е пристигнал да ги уведомя, при все, че бях писал RIP код (на протокола за непристигнал багаж), номер и дата на полет и код на резервацията ми.Нито дума за това, което всъщност съм питал - компенсация за закъснение повече от 24 часа, както и отказ да ми бъде доставен до адреса, както и за отказаното ми приоритетно качване през 2011 г. и неслучила се писмено обещана компенсация през 2015 г. Тези три въпроса ги поставих в отговора на мейла им, да видим кога и дали ще има рекация.Отдолу ви копирам мейла, който получих без никакви съкращения и редакции (само си изтрих името), чувствайте се свободни да използвате адреса на съответната електронна поща, защото иначе малко са срамежливи да го публикуват на сайта си. Начало на цитата: "Здравейте господин ..., Благодарим Ви за писмото, изпратено до нашия отдел за връзка с клиенти. Много съжаляваме за причинените неудобства.Моля да ни изпратите следните документи, за да започнем издирвaнето на багажа Ви. 1. Property Irregularity Report – издаден на летището 2. Копие от бордната Ви карта 3. Копие от багажния Ви етикет 4. Пълен опис на изгубеното имущество Според Oбщите условия за превоз на Wizz Air: 18.1 ИСК ЗА ЩЕТИ НА БАГАЖ 18.1.1 Получаването на регистриран багаж, без да бъде попълнен протокол за недоставен/повреден багаж (PIR) преди напускането на транзитната зона, представлява доказателство до установяване на противното, че багажът е бил приет в добро състояние и в съответствие с Договора за превоз. 18.1.2 Ако багажът Ви не пристигне с Вашия полет, трябва незабавно да ни уведомите за това и да попълните протокол за недоставен/повреден багаж (PIR) при пристигането си, преди да напуснете транзитната зона. В противен случай ние не носим отговорност за унищожаване, загуба, забавяне или повреда на Багажа Ви. 18.1.3 Ако Регистрираният Ви багаж е повреден или установите липси от него, трябва веднага да уведомите за това, да попълните протокол за недоставен/повреден багаж (PIR) при пристигането си и преди напускане на транзитната зона. Ако Ви е било невъзможно да установите щетите или липсите при пристигането си, трябва да съобщите за това на летището до 7 дни след пристигането си. 18.1.4 Ако Регистрираният Ви багаж не пристигне с Вашия полет и го получите повреден или с липси, трябва да уведомите писмено за повредите или липсите в срок от 21 дни след като Багажът е бил предоставен на Ваше разположение. Ако признаем загубата на Регистрирания Ви багаж, или ако същият не пристигне до изтичането на 21 дни след датата, на която е трябвало да пристигне, Вие можете да упражните правата си, произтичащи от Договора за превоз. Моля Ви да ни информирате, ако междувременно сте получили загубения багаж. Очаквам писмото Ви. с уважение, Ани Спасова Customer Relations Department | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group) Fax: +(36) 1 239 6280 BUD International Airport | Building 221| H-1185 Budapest, Hungary customerrelations.bg@wizzair.com | www.wizzair.com Край на цитата. Редактирано 2 ноември, 2015 от FlyTraveler Връзка към коментар
MARTiNSHO Публикувано: 2 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 2 ноември, 2015 Оооо, гони ги до дупка тея мишоци, въобще не се обезкуражавай, аз в кучи... ще ги завра ако ми изгубят боксерките. Според мен си заслужаваш компенсация и с право си я търсиш. Успех! Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 2 ноември, 2015 Направих си труда и макар леко по диагонал, прочетох общите условия на превозвача. Най-общо казано излиза, че Уиз носят отговорност само за щети причинени на багажа. Или казано с други думи, общите им условия не предвиждат изплащане на каквито и да е било обезщетения свързани с багаж, а единствено възстановяване на причинени вреди. Това последното е ясно още от римско време и не е нужно дори да се разписва в правила, ама да не задълбавам. Според мен, единственият ти шанс е да гониш компанията по общия ред, а именно чрез позоваване на международен правен акт, който да регламентира конкретни обезщетения за забава при превоз на багаж по подобие на тези при закъснение или отмяна на полети. Освен всичко друго, този регламент следва да бъде не просто разписан, а нормата да бъде приложима на територията на Република България по отношение дейността на Уиз. Май нещата отиват на към чаша студена вода... Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 6 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 6 ноември, 2015 (редактирано) Направих си труда и макар леко по диагонал, прочетох общите условия на превозвача. Най-общо казано излиза, че Уиз носят отговорност само за щети причинени на багажа. Или казано с други думи, общите им условия не предвиждат изплащане на каквито и да е било обезщетения свързани с багаж, а единствено възстановяване на причинени вреди. Това последното е ясно още от римско време и не е нужно дори да се разписва в правила, ама да не задълбавам. Според мен, единственият ти шанс е да гониш компанията по общия ред, а именно чрез позоваване на международен правен акт, който да регламентира конкретни обезщетения за забава при превоз на багаж по подобие на тези при закъснение или отмяна на полети. Освен всичко друго, този регламент следва да бъде не просто разписан, а нормата да бъде приложима на територията на Република България по отношение дейността на Уиз. Май нещата отиват на към чаша студена вода... Поне ще ги притеснявам, доколкото мога без да си създавам неудобство И ще им правя кофти реклама (която напълно си заслужават) Багажа изрично пишат на самата си листовка, че се доставя до адреса посочен в доклада, който се прави на летището при непристигането му. Това го има черно на бяло. После извъднъж се оказва, че нямали договор с летище Варна, това само по себе си е срамно. Аз си имам изпитане тактика в такива случаи - правя си един-два текста и ги copy-pastе на майли до а/к, на формата на сайтовете им, на Фейсбук страницата по 70-80 пъти. Ставаш сутрин и ти отнема 3-4 минути. В един момент занимавката на някой да чете и да трие става по-скъпа от изплащане на обезщетение. Проработи с Bulgaria Air и LAN, в крайна сметка ми дадоха компенсация за багаж и двете компании. Въпроса ми на този етап не е до парите даже, а до факта да ми ги дадат. Ако не стане, поне ще съм ги накарал да поработят, а н мен няма да ми отнеме време. То само тук да четат посетителите на форума за тях не е добре, а колко му е да държа темата активна няколко месеца, например (освен ако някой модератор не я изтрие или заключи). Редактирано 6 ноември, 2015 от FlyTraveler 4 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 6 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2015 ...Багажа изрично пишат на самата си листовка, че се доставя до адреса посочен в доклада, който се прави на летището при непристигането му. Това го има черно на бяло. После извъднъж се оказва, че нямали договор с летище Варна, това само по себе си е срамно.... Ето за това можеш да ги преследваш и според мен с пълно право. Ясно е, че за самото забавяне на багажа едва ли ще ти изплатят обезщетение. Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 11 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 11 ноември, 2015 Update-a по темата е, че няма update След като получих дежурен мейл преди девет дни, който изобщо, ама изобщо не беше релевантен на въпросите ми, отговорих с отново поставени същите въпроси на: Ани Спасова Customer Relations Department | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group) Fax: +(36) 1 239 6280 BUD International Airport | Building 221| H-1185 Budapest, Hungary customerrelations.bg@wizzair.com | www.wizzair.com Девети ден няма отговор, та препратих отново тяхното и моето писмо до customerrelations.bg@wizzair.com, като писах на въпросната дама, че ще се наложи да я цитирам публично във Фейсбук страницата на Уизеър, което утре най-вероятно и ще направя. 7 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 12 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 (редактирано) Както и предполагах, днес получих отговор от горепосочената Ани Спасова: "Здравейте господин ..., Благодаря Ви за отговора. Много съжаляваме за причинените неудобства. Моля да ни изпратите документи за закупени вещи от първа необходимост в интервала на изчакване на багажа, ние ще ви възстановим 50% от стойността им. Също така ще ви възстановим направените от Вас разходи по доставката на багажа след като ни изпратите документ, фактура. Бла-бла за общите условия, как до два месеца трябва да подам иск и пр. Ако имате въпроси не се колебайте да се свържете с нас. Очакваме писмото Ви. с уважение, Ани Спасова Customer Relations Department | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group) Fax: +(36) 1 239 6280 BUD International Airport | Building 221| H-1185 Budapest, Hungary customerrelations.bg@wizzair.com | www.wizzair.com " Добре се измъкват като ми искат документи и фактури за направени разходи при покупка на неща от първа необходимост и транспортни разходи по прибиране на багажа. Неудобството си е причинено, ако аз примерно не съм си купил четка и паста за зъби, афтършейв, самобръсначка и примерно не съм си мил зъбите и не съм се бръснал 50 часа не значи, че не ми е създаено неудобство. Или пък ако съм ходил пеша до летището да си взема куфара или пък приятел ме е карал с кола или пък съм ходил с моята кола или пък съм взел такси, но не съм взел фактура пак ли нямам право на обезщетение? Да им пращам касова бележка от супермаркет ли?? Че и откъде го измислиха това 50% от цената на закупени вещи от първа необходимост... Ще поровя из портфейла да видя дали няма някакви касови бележки или фактури де... Имате ли мнения по въпроса? Редактирано 12 ноември, 2015 от FlyTraveler Връзка към коментар
Duke Публикувано: 12 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 Аз започнах да се обърквали. Ти какво всъщност очакваш? Вече стана ясно, че според общите условия на превозвача се възстановяват единствено разходи за доказани (документирани) щети (вреди). Имаш предложение за възстановяване на 50% от тези щети. Това 50% откъде идва не знам, предполагам става дума за първоначална оферта. Можеш като контраоферта да поискаш 100% възстановяване. Но, не разбирам на какво се основават очакванията за възстановяване на причинени неудобства? Това е все едно да претендираш пропуснати ползи... 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 12 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 Добре се измъкват като ми искат документи и фактури за направени разходи при покупка на неща от първа необходимост и транспортни разходи по прибиране на багажа. Не мисля, че се измъкват, напълно нормално е да ти искат касови бележки. Всъщност доколкото си спомням, разходи се възстановяват, ако са ти загубили багажа на отиване, а на връщане не, но може и да греша... Може оттам да идват тия 50%, като "от нас да мине". 1 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 12 ноември, 2015 Автор Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 (редактирано) Аз започнах да се обърквали. Ти какво всъщност очакваш? Вече стана ясно, че според общите условия на превозвача се възстановяват единствено разходи за доказани (документирани) щети (вреди). Имаш предложение за възстановяване на 50% от тези щети. Това 50% откъде идва не знам, предполагам става дума за първоначална оферта. Можеш като контраоферта да поискаш 100% възстановяване. Но, не разбирам на какво се основават очакванията за възстановяване на причинени неудобства? Това е все едно да претендираш пропуснати ползи... Ами очакванията са ми да ме компенсират за нещо, което са напечатали, че правят на брошурата, която са ми връчили на летището като не ми пристигна багажа - че ще ми го доставят до адреса, което не са направили. То е ясно, че този багаж съм ходил да го взема някак си от летището, не е пристигнал на летящо килимче. Ще им изпратя фактура от транспортна фирма, с която съм ходил до летището и обратно ... Да, разбрах, благодаря и на двама ви за отговорите! Редактирано 12 ноември, 2015 от FlyTraveler Връзка към коментар
Hesoss Публикувано: 12 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 според мен това че заплащаш за дадена услуга не е ли свое го рода договор който при не изпълнение или неспазване трябва да има определените неустойки в случая плащаш за багаж който те не доставят в определения срок тоест няма го когато си кацнал Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 Вчера пуснах в темата за изгубен багаж отговор който ми изпратиха от Iberia , та не виждам нищо странно в политиката на Wizz 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 12 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 12 ноември, 2015 според мен това че заплащаш за дадена услуга не е ли свое го рода договор който при не изпълнение или неспазване трябва да има определените неустойки в случая плащаш за багаж който те не доставят в определения срок тоест няма го когато си кацнал Неустойките се договарят между страните при сключване на договора, а не се дължат по право, какъвто е случаят с вредите, които по закон следва да се поправят от причинителя независимо дали това е уговорено между страните... 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега