Прескочи до съдържание

Недоразумение с името на пасажера


Препоръчани мнения

Имам нужда от съвет. Купих билет на един индиец и в полето име и фамилия съм записал Sanjay  Banik, а се оказва, че той има две фамилии и явно е трябвало да напиша Sanjay Kansa Banik. Мислите ли, че ще направят проблем на летището и трябва ли да се обадя, за да добавя и втората фамилия?

Връзка към коментар

Няма значение, стига имената в билета да ги има и в паспорта.

Има ги, просто според индиеца трябва да има и двете фамилии на билета, пък аз съм написал само едната, защото си мислех, че второто е презиме.

Връзка към коментар

Няма значение, испанските и португалските имена имат по 2 фамилии и 2-3-4 собствени, винаги пиша име, фамилия, никога не е имало проблем. Да не говорим, че няма толкова символи в билета  :)

Ако много държиш да сменяш, пробвай, но трудно правят промени на име.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма значение, испанските и португалските имена имат по 2 фамилии и 2-3-4 собствени, винаги пиша име, фамилия, никога не е имало проблем. Да не говорим, че няма толкова символи в билета  :)

Ако много държиш да сменяш, пробвай, но трудно правят промени на име.

Ами и аз така си помислих. Сега на моя отговорност ще му кажа, че всичко е наред, пък ако има проблем да хваща самолета до Бразилия и да се оправя с теб. :) Благодаря за среднощния съвет!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По принцип в правилата условията за пътуване на всяка авиокомпания пише, че трябва да се изписва пълното име по паспорт. Практиката обаче показва, че е достатъчно да се напише по една фамилия и име. Редовен проблем с българските имена е, какво да прави човек с бащиното име. От една страна такава рубрика няма, а от друга страна искат пълното име по паспорт. Аз лично съм добавял някой път бащиното име към малкото име.

 

Никога не съм имал проблем с ползване на само една фамилия и име, дори когато мой колега имаше 5 имена, но съм имал проблем когато веднъж добавих към малкото име бащиното. В Нова Зеландия имаше автомати за автоматично чекиране в които трябваше да се сложи кредитната карта с която си купил билета. На картата обаче имаше само име и фамилия, а на билета имаше три имена и това обърка тотално компютъра и отказа да ми даде бордната карта. С голям зор намерихме служител който да изпечата бордната карта и за малко щяхме да си изпуснем вътрешния полет.

 

Според мен хубаво е да изписваш повече имена по паспорт единствено в случая, ако имаш много популярно име и фамилия и има шанс да има и друг такъв пътник на самолета. В Китай 95 милиона души носят фамилията Ванг, 93 милиона Ли и 85 милиона Чанг. Там е голяма проблем, че на един и същи полет е доста голяма вероятността да пътуват двама или повече пътници с еднакво име и фамилия, което създава риск от объркване на резервациите им.

 

Когато човек печата бордната карта съм нямал проблем и с една объркана буква в името или фамилията.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По принцип в правилата условията за пътуване на всяка авиокомпания пише, че трябва да се изписва пълното име по паспорт. Практиката обаче показва, че е достатъчно да се напише по една фамилия и име. Редовен проблем с българските имена е, какво да прави човек с бащиното име. От една страна такава рубрика няма, а от друга страна искат пълното име по паспорт. Аз лично съм добавял някой път бащиното име към малкото име.

 

Никога не съм имал проблем с ползване на само една фамилия и име, дори когато мой колега имаше 5 имена, но съм имал проблем когато веднъж добавих към малкото име бащиното. В Нова Зеландия имаше автомати за автоматично чекиране в които трябваше да се сложи кредитната карта с която си купил билета. На картата обаче имаше само име и фамилия, а на билета имаше три имена и това обърка тотално компютъра и отказа да ми даде бордната карта. С голям зор намерихме служител който да изпечата бордната карта и за малко щяхме да си изпуснем вътрешния полет.

 

Според мен хубаво е да изписваш повече имена по паспорт единствено в случая, ако имаш много популярно име и фамилия и има шанс да има и друг такъв пътник на самолета. В Китай 95 милиона души носят фамилията Ванг, 93 милиона Ли и 85 милиона Чанг. Там е голяма проблем, че на един и същи полет е доста голяма вероятността да пътуват двама или повече пътници с еднакво име и фамилия, което създава риск от объркване на резервациите им.

 

Когато човек печата бордната карта съм нямал проблем и с една объркана буква в името или фамилията.

Много благодаря! Писах, че всичко е наред.

Връзка към коментар

Да попитам, макар че знам почти сигурно какъв ще е отговорът.

По невнимание и тъй като ми издиктуваха имената по телефона, купих билет на Райънеър, като изписах малкото име като MARYIA, а по паспорт е MARIYA. Двете букви са разменени, макар че 10 пъти попитах как точно е името, но явно от отсрещната страна не са ме разбрали със спелуването добре.

Ще има ли проблем на летището? Как мислите?

Сега аз съм тази, дето трябва да платя 220 лв., за да оправя името. :blush:  :huh:

Връзка към коментар

Да попитам, макар че знам почти сигурно какъв ще е отговорът.

По невнимание и тъй като ми издиктуваха имената по телефона, купих билет на Райънеър, като изписах малкото име като MARYIA, а по паспорт е MARIYA. Двете букви са разменени, макар че 10 пъти попитах как точно е името, но явно от отсрещната страна не са ме разбрали със спелуването добре.

Ще има ли проблем на летището? Как мислите?

Сега аз съм тази, дето трябва да платя 220 лв., за да оправя името. :blush:  :huh:

Не страдай, веднъж купувах билети за няколко приятели, като единият се казваше Цветомир и ми пратиха по мейла името му като Cvetomir, пък реално той се изписвал Tsvetomir. Пътувахме и нямаше проблеми. Някъде някой беше писал във форума, че до три объркани букви няма проблем.

Връзка към коментар

Хм, това не съм го чувала за до 3-те объркани букви.

Много се надявам да е наистина така. Благодаря за обнадеждаващия отговор.

 

Аз, все пак, също ще питам бившите си колеги на PDV, тъй като полетът ще се изпълнява от там. Ще пиша и тук за развоя.

Връзка към коментар

Хм, това не съм го чувала за до 3-те объркани букви.

Много се надявам да е наистина така. Благодаря за обнадеждаващия отговор.

 

Аз, все пак, също ще питам бившите си колеги на PDV, тъй като полетът ще се изпълнява от там. Ще пиша и тук за развоя.

 

Грешка в името е относително често срещам проблем. Ако някоя авиокомпания беше отказвала да качи пътник поради подобен проблем, до сега щеше да че чуе и в преста и във форума. Според ме правилото по скоро е, разпознаваемо ли е името или не е разпознаваемо.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Конкретно Ryanair мисля, че дори си имат правило, че такива грешки се оправят безплатно до 24 часа след резервиране. Една от мерките, които въведоха като станаха по-клиентски ориентирани. След тези 24 часа сигурно пак няма да има проблем, но трябва да ги гониш :)

Връзка към коментар

Да, аз видях това за 24-часовия гратисен период, но билетът е купен края на септември.

Та, предлагате, да им звънна и да се пробвам да го оправят те за без пари или просто така да си пътува?

Връзка към коментар

Да, аз видях това за 24-часовия гратисен период, но билетът е купен края на септември.

Та, предлагате, да им звънна и да се пробвам да го оправят те за без пари или просто така да си пътува?

 

Зависи от нивото ти на комфорт :) Аз съм сигурен, че няма да има проблеми на летището, но все пак им звънни/пиши за да потвърдят ако не искаш излишен стрес. Не губиш нищо, освен време и може би малко пари, ако телефона е импулсен. Съмнявам се да ти сложат бележка на резервацията тип "ей тоя си е сбъркал името, дебнете го" и да пострадаш повече, ако се свържеш с тях :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Преди да постна темата тук и да ме успокоите, че всичко е наред с липсата на втора фамилия на билета, пуснах един мейл до съпорта на Wizz. Днес много любезно ми отговориха, че са добавили липсващото име и ми изпратиха отново билета, и това без никакви допълнителни такси. Голяма грижа за клиентите показват :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Само да кажа относно развитието на моя казус за информация на други в бъдеще.

Писах на центъра за клиенти на Райън и нямах проблеми. Много бързо, още на следващия ден, името беше променено от тях, без такса.

 

Смея да кажа, че доста билети съм закупила за мене и познати, но просто досега не съм обърквала буквички в име, затова и не знаех за този 24-часов гратисен период на Райън и изобщо не бях сигурна, че просто така ще оправят грешката без пари.

 

Затова благодаря на отзовалите се тук. :)

Аз бях тръгнала направо да плащам 220лв. :blush:  :lol:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Здравейте! Имам следния казус. Мой познат си е резервирал билет с Аерофлот, но фамилията му в паспорта има едно S, което липсва в резервацията (Russev срещу Rusev). Мислите ли, че това може да е проблем? Да се свържем ли с Аерофлот или да оставим нещата така? Мерси  :)

Връзка към коментар

Всичко е божа работа, аз съм така с билети до щатите и сбъркана една буква в името ми. Всичко е в  ръцете на служителите на чекин гишето. От тях зависи на 90% ситуацията с името. Трепери се до последно. При мен вместо "T" в името е "Y".

Редактирано от Калин Цеков
Връзка към коментар

Поняко

 

Може и да не се трепери до последно, свързвате се с компанията и обикновено оправят грешката без никакви проблеми :)

Понякога не помага. Свързах се с компанията, от която са купени билетите, в случая AmericanAirlines. Те сложиха забележка в резервацията, че името е объркано. Според тях това е достатъчно, както и не могат да направят друго освен тази забележка. Но полета се изпълнява от Lufthansa, свързах се и с тях. Колкото и да си писахме и да им обяснявах за проблема, те ми казаха, да не ги занимавам, а да се свържа с компанията продала ми билетите.

 

И така, един месец, около 15-20 мейла и до там.

Връзка към коментар

Щом полета го изпълнява Луфти, се чекирай онлайн и си въведи номера на документ за самоличност. Като отидеш да оставиш чекираната  чанта на летището, служителката ще види, че документът си е твой, предполагам можеш да покажеш и картата, с която е купен този билет. Иначе Луфти правилно са те препратили към компанията, която е тикетирала билета - те могат да пипат по него.

Някои компании предлагат услугата да добавят допълнително име, поради особености на езика. Струва 10-20 евро. Напр. ако Робърт Де Ниро беше грък, щеше да се казва Ρόμπερτ Ντε Νίρο,  което се транслитерира на Rompert Nte Niro. Тук е мястото на допълнителното име - Robert De Niro. Можеш да говориш с АА за нещо подобно.

Връзка към коментар

Вкарал съм си вече номера на паспорта и имената по паспорт (т.нар. APIS). Дори като влезна на сайта на Луфтханза, като провери човек тези данни си ми излиза правилно изписаното име. АА 3 пъти ме убеждаваха, че да не се притеснявам, вкарали били забележката и така. Разбира се, че ще направя он-лайн чекиране, лично се надявам да нямам проблеми за една буква, но винаги може да се прецакат нещата. 

Връзка към коментар

И аз се свързах със съпорта на Аерофлот по имейл. Оттам ме препратиха към българския им офис, но ми обясниха, че щяло да има някакви такси за промяна на име :wacko:  Драснах един имейл на софийския офис, като им обясних, че става въпрос за една пропусната буква и леко тактично ги попитах дали ще е проблем. Сега се надявам или да променят името (без наказателни такси), или да добавят бележка към резервацията  :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.