Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

2 часа в самолета, докато събудят персонала ?! Организацията явно е била на ниво. По мои спомени прогнозата за силен вятър беше казана още на предната вечер, а и не е изненада, че при аварийни ситуации някои се пренасочват към Пловдив. Да не дава Господ нещо по-сериозно да се случи, тогава пълен блокаж. :(

Важното, че живи и здрави сте кацнали и вече сте си у дома.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Сайта на летището от сутринта е недостъпен,пълен абсурт.След няколко часа пътувам,а няма никаква информация има ли закъснения.Въобще функционира ли нормално летището?Имам чуството,че вятъра се усилва.

 

Искрено съчуствам на участниците в среднощтния екшън.Не знам как ще реагирам,ако чуя такива думи от пилот.

Връзка към коментар

Работи, но много бавно. Телефоните им не вдигат от доста време насам..

Гледайте в сайтовете на авиокомпаниите.

Връзка към коментар

Човек предполага, че точно в такива ситуации сайта на летището трябва да работи. Едва ли повечето хора ги интересува разписанието, когато всичко е наред...

 

За Уиз също черна точка, ясно е че е форсмажор, ясно е, че ситуацията не е просто да изкараш 5 граничара от леглото да карат към летището, но до колкото разбрах доста време се е въртяло над София, по това време е трябвало да е ясно, че кацане в Пловдив е много реална възможност, имали са достатъчно време да реагират малко по-ранко...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Луфт са се върнали на Мюнхен и австрийците на Виена.

Стана ми любопитно. Знаете ли доколко е практично такова действие? Как се решава на кое летище да се кацне алтернативно? Летищата във Варна и Бургас не са ли по-близо спрямо Мюнхен и Виена? И също сигурно има предварителна информация за лошите метео условия, защо са излетели? Не е ли сериозна загуба на ресурс напразно излитане и после повторно такова пак от същата точка?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сайта на летището от сутринта е недостъпен,пълен абсурт.След няколко часа пътувам,а няма никаква информация има ли закъснения.Въобще функционира ли нормално летището?Имам чуството,че вятъра се усилва.

 

Искрено съчуствам на участниците в среднощтния екшън.Не знам как ще реагирам,ако чуя такива думи от пилот.

 

Според Дарик радио летището функционира нормално и засега няма отложени полети...

 

 

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1530507

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Стана ми любопитно. Знаете ли доколко е практично такова действие? Как се решава на кое летище да се кацне алтернативно? Летищата във Варна и Бургас не са ли по-близо спрямо Мюнхен и Виена? И също сигурно има предварителна информация за лошите метео условия, защо са излетели? Не е ли сериозна загуба на ресурс напразно излитане и после повторно такова пак от същата точка?

 

Всичко си зависи от процедурите на самата авиокомпания, както и договорите и с евентуални резервни летища. Луфтханза си преценяват, че им е много по-лесно да се погрижат за пътниците, да ги превозят по-късно, да имат налични екипажи за следващ полет и като цяло са доста по-логистично подготвени, ако върнат самолета обратно. 

 

Иначе лошите метео условия не се знаят по време на излитане и трудно се прогнозират толкова време напред. Самолетите на Уиз са правили май и те опити за кацане, въртяли са, чакали са, явно положението през цялото време е било "на границата".

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Днес поривите са малко по - силни. Вчера бяха 47 kt а днес видях, че са 50 kt. Затрудненията идват оттам, че вятъра е страничен и е тегаво за кацане. Дават го да утихва. 

Връзка към коментар

 

 

За Уиз също черна точка, ясно е че е форсмажор, ясно е, че ситуацията не е просто да изкараш 5 граничара от леглото да карат към летището, но до колкото разбрах доста време се е въртяло над София, по това време е трябвало да е ясно, че кацане в Пловдив е много реална възможност, имали са достатъчно време да реагират малко по-ранко...

 

Окончателното решение дали да се кацне или да се лети до резервно летище на пилота ли е? Струва ми се, че в случая вината за неуредиците би следвало да се потърси в наземния персонал. Не знам, но така ми изглежда като логика. Ако все пак решението се взима от пилота, кой отговаря в случай на неуспех при заход или аварийно кацане, да не споменавам друга дума?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Австрийците са излетели от Виена направили са 2 кръгчета над летището и са кацнали. Прогнозите за времето за 6 часа напред мисля са достатъчно точни и за кратките полети се знаят още при излитане. Да не говорим, че често се знае и по коя полоса ще се кацне. Турците не случайно още снощи анулираха днешния си сутрешен полет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Окончателното решение дали да се кацне или да се лети до резервно летище на пилота ли е? Струва ми се, че в случая вината за неуредиците би следвало да се потърси в наземния персонал. Не знам, но така ми изглежда като логика. Ако все пак решението се взима от пилота, кой отговаря в случай на неуспех при заход или аварийно кацане, да не споменавам друга дума?

 

На пилота е, и решение и съответно отговорност. Летището споменава какви са условията, пилота на базата на вътрешните правила решава дали тези условия са подходящи за кацане. Не съм сигурен какво се случва, когато летището е изцяло затворено, например за почистване от сняг, в този случай пилота естествено не може да реши да каца, но точно тая зона ми е малко мъглавя - в кой момент контрола е в РВД, и в кой на пилота. 

 

До колкото мернах, пловдивското летище просто не работи през нощта, така че не мисля, че вината е в тях. Не се знае в колко часа са били уведомени от Уиз, че ще се каца там. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Поривните отзад  не се усещаха така - опряхме някъде около чарли по 09 с изход на H1, направо цялата полоса влезна в употреба. Пътуващите бяха много радостни, че стъпиха отново на земята, но никой не се сети да благодари на пилотската кабина.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Австрийците са излетели от Виена направили са 2 кръгчета над летището и са кацнали. Прогнозите за времето за 6 часа напред мисля са достатъчно точни и за кратките полети се знаят още при излитане. Да не говорим, че често се знае и по коя полоса ще се кацне. Турците не случайно още снощи анулираха днешния си сутрешен полет.

 

При положение, че имаме прекратени кацания след опиране на основните колесници, опити от едната и от другата страна, едва ли е била кристално ясна ситуацията 6 часа по-рано. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

До колкото мернах, пловдивското летище просто не работи през нощта, така че не мисля, че вината е в тях. Не се знае в колко часа са били уведомени от Уиз, че ще се каца там. 

 

А при кацане не е ли необходимо да работи кулата? Ясно, че при принудително кацане пилотите ще приземят ръчно самолет, но все пак без кула и осветена писта това не е ли крайно рисковано?

Връзка към коментар

Няма как да знаем в момента на опиране да кажем в 23:17:48 сек. порива дали ще е 50 kt или ще е 25 kt..... Има си справки, където е посочена силата на вятъра с максималните пориви. Например в момента справката е:

 

TDZ 210/11KT MAX23 MNM7 VRB BTN 180/ AND 240/

 

TREND TEMPO 190/25KT MAX40 FBL RA

 

В момента активна е 27 - ма. Няма как да кацат по 09, защото има сравнително силен гръбен + страничен вятър.

Редактирано от randi
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

A ние междувременно кротко си пиехме в Джепето ... Даже като видях във фейсбука, че Фичо лети от Дубай, мислех да го измайтапя направо като кацне да идва и той при нас :))) А то - в Пловдив.

 

Важното е, че пилотите са се справили отлично с вятъра.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

А при кацане не е ли необходимо да работи кулата? Ясно, че при принудително кацане пилотите ще приземят ръчно самолет, но все пак без кула и осветена писта това не е ли крайно рисковано?

 

Кулатата и пистата мисля си работят постоянно, 24/7. Но това не значи, че има граничари, товарачи, цистерни за зареждане и т.н.

Успях да добутам до статуса на полетите, в момента е така:

 

2015-11-22_15-13-24.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тук може да проверите статуса на полетите на Wizz: https://wizzair.com/en-GB/FlightInformation

 

Забелязва се, че обедните полети за Лутън и Айндховен закъсняват с по 2-3 часа, вечерният към Болоня също, а този за Неапол остава за утре сутринта. Кьолн и Барселона са по график. 

 

А това е за Луфтханза, изглежда всички полети за деня са по график: http://www.lufthansa.com/bg/en/Arrival-and-Departure-Result

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Wizz са натрупали закъснения по полетите за Ларнака вместо в 06:00 е излетял в 10:38, Брюксел вместо в 06:05 в 11:10, Айндховен вместо в 12:55 го дават да излети в 15:55, Болоня вместо в 19:25 за сега я дават в 22:20, Неапол ми излиза анулиран... Това намирам аз като информация. Другите компании нямат сериозни закъснения за сега.

Връзка към коментар

Wizz са натрупали закъснения по полетите за Ларнака вместо в 06:00 е излетял в 10:38, Брюксел вместо в 06:05 в 11:10, Айндховен вместо в 12:55 го дават да излети в 15:55, Болоня вместо в 19:25 за сега я дават в 22:20, Неапол ми излиза анулиран... Това намирам аз като информация. Другите компании нямат сериозни закъснения за сега.

 

Много им слаба  нискотарифната подговката за метеорологична обстановка.

Връзка към коментар

Явно са се замотали с двата "пловдивски" самолета, изглежда всички други полети са си по график. 2 от веригите си вървят що-годе ок, другите две се бавят. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От известно време пловдивското летище работи от 06:00 до 22:00, защото някой някъде е направил преценка, че така е икономически по-ефективно. И вероятно числата го потвърждават. Ясно е, че който кацне там, не иска да седи с часове в самолета. Но е много вероятно данъкоплатците да не са ок целогодишно летището да работи 24/7, ако се ползва в 20-30-50 нощи от годината.

И тук идва онзи тънък момент с проактивното планиране. Не забравяйте, че хората работещи на летищата са част от същата онази администрация, от която мнозина нямат добри впечатления. Хубаво би било да са проактивни и да планират, очаквано е да не го правят  :). Още по-сива тема е какво би станало, ако летището е планирало да работи и нито един самолет не кацне, защото времето се подобри. Тогава ще се появят мнения, че отново админситрацията е неефективна и пилее пари на данъкоплатците...

Има компании и сфери на услуги най-добрият SLA е 4 часа. Ако в Пловдив са реагирали за 2, това е добре (с риск да ме намразят тези, които са чакали в самолета снощи).

Може би едно възможен изход е да има политическо решение кога да има удължено работно време на летището в Пловдив. Така администрацията няма да има необходимост да се обяснява, а политиците могат да затворят темата с довода, че го правят с грижа за комфорта на пътниците.

 

Доколкото знам дори при затворено летище, капитанът има възможност да кацне - от подхода го уведомяват, че летището е затворено, той го уведомява, че ще кацне и те трябва да му разчистят пистата от техника. После всички изписват по 1 кофа мастило - едните пишат рипорт, че някой е кацнал, а другите - защо е трябвало да кацнат на затворено летище. :)

 

Магеланците са опитни пътешественици - сигурен съм, че мнозинството знаят как се пътува зимата в Европа - с чисти дрехи в ръчния багаж за 3 дни и достатъчно пари в КК/ДК :)

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

ами не съм убеден, че икономическите разчети са в основата за това работно време... по-скоро всичко, което се върши там напомня за това, което се гласи и на летище София... дето вече уж е на ръба, а пък това, че има да прибира огромна сума от 'националния превозвач' май вече никой не го брои... та правим нещо 'губещо' и после го даваме на верните хора, доста често срещана схема май...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.