Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

Не ви ли се струва, че тук се говорят странни неща. Не е възможно летище София да няма запасно такова, и ако това не е Пловдив, то тогава кое е?

 

И ако това не е въпрос на министерството на транспорта, към кое министерството да бъде насочен подобен казус?

 

Отделно, не ми е ясно и изобщо не мога да си представя как се каца на необозначена писта и тъмно и неработещо летище. Не сме в началото на 20 век и в зората на авиацията, когато самолетите са кацали само по визуалния контрол на пилота. Не си представям, че един пилот, екипаж или който и да е той, самоволно ще реши да кацне насред нищото, още повече че ще има 200 човека на борда. Със сигурност някой го е насочил към това летище. ???

 

защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към министерството на транспорта, добави Гинев.

Редактирано от Lyubina
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

- Авиокомпанията решава кое ще е резервното летище. Не може София да си избере Пловдив за резервно. Easyjet например са ползвали Солун много пъти. 

 

- Не си мисли, че са кацали на тъмна писта, ей така наизуст, по средата на нищото. Пистата и кулата са си работели, не че имам информация за това, но съм сигурен, че е било така. :) В противен случай най-малкото, с което биха се разминали от Уиз е отнемане на лиценза.  За наличието на обслужващ персонал на летището е отделен въпрос. 

 

От там нататък, ще видим какво ще кажат от Уиз, ако някой им даде думата, статията е написана доста повърхностно и може да настъпят обърквания, както очевидно се е случило :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не ви ли се струва, че тук се говорят странни неща. Не е възможно летище София да няма запасно такова, и ако това не е Пловдив, то тогава кое е?

 

Нямам представа какво биха отговорили оторизираните лица, но полети от Лондон са кацали в Солун при лоша метеорологична обстановка зимно време... За останалото мълча, не съм пилот (за мое най-най-огромно съжаление...).

Връзка към коментар

Типично по български сега ще почнат да си подават топката един на друг и всеки си прави пас. Единственото положително нещо от цялата ситуация е, че няма по-сериозен инцидент и хората са се прибрали по живо по здраво.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Не си мисли, че са кацали на тъмна писта, ей така наизуст, по средата на нищото. Пистата и кулата са си работели, не че имам информация за това, но съм сигурен, че е било така. :) В противен случай най-малкото, с което биха се разминали от Уиз е отнемане на лиценза.  За наличието на обслужващ персонал на летището е отделен въпрос. 

 

Не си мисля, но така е написано, че едва ли не пилотът самоволно се е "метнал" и кацнал, щото някога е чувал, че на Пловдив има някакво летище. :lol:

 

Предполагам, че някой го е насочил на там. И преди Wizz са кацали на Пловдив, спомням си преди наколко години имаше тежка мъгла няколко денонощия в София. Единият ден полетът от Лутън кацна на Пловдив.

 

И леко off- но все пак по темата:

 

А иначе, тук имам скромен опит със снеговалеж и затваряне на летище Шарлероа (леле, това си беше приключение) - не стига че затвориха летището, ами и никъде нямаше информация какво става с пристигащите полети. Ние, посрещачите се въртяхме без никаква представа какво се случва. Оказа се, че всички полети, пристигащи на Шарлероа са били пренасочени към Brussels International, Zaventem. Но и там пътниците стояха в самолета няколко часа, преди да ги разтоварят. Отделно, че им било обяснено първоначално (от обслужващия екипаж), че кацат на летище Брюксел - Лиеж. :O

 

Проблемът едва ли е чак толкова необичаен, въпреки че със сигурност е неприятно за хората в самолетите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"Кажи мамо - беше гадно ?

-беше гадно

-и няма повече на самолет , нали мамо..."

 

Откъси от сутрелно интервю по Нова.

Според шефа на Пловдив това кацане е било недопустимо. Да видим развитието.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Уиз ер са пълни аджемии! Били ги пренасочили на затворено летище. :lol:  Кой ги е пренасочил, някой от автогарата ли?! Много добре са знаели (не знаели), че летището не работи, но от икономии направиха поредната нискотарифна мизерия - гавра с пътуващите. Няма други кацнали/пренасочени на Пловдив ,освен боядисаните в розово - лилаво самолети. Който ги е избрал им куса попарата :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това интервю и аз го гледах и ми направи много лошо впечатление как майката слага думи на детенцето в устата, за да предизвика състрадание или и аз не знам... както и да е де.

 

Според мен не е възможно Wizz по своя инициатива да са решили да кацат на затворено летище. По-скоро съм на мнението на Георги, че кулата е работила и пистата е била осветена и просто не са имали граничен персонал, който да провери пристигащите и такъв, който да им разтовари куфарите.

 

Off: Тези случаи ми напомнят за кацането ми на JFК преди 2 години с A380. Първият ми презокеански полет - имаше силен дъжд и вятър. Бях си пуснал камерата на самолета и когато на мониторчето пред мен се откри пистата, тя не беше срещу самолета, а доста, доста в ляво от него. Така беше и до последната секунда преди да докоснем земята, направихме crosswind landing, много твърдо кацане - отново имаше леки писаци от други пътници, а при докосването на земята се отвори и едно от багажните отделения над главите ни. Няма да го забравя това кацане :)  Напълно разбирам какво са преживяли и магеланците на полетите в събота срещу неделя.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Уиз ер са пълни аджемии! Били ги пренасочили на затворено летище. :lol:  Кой ги е пренасочил, някой от автогарата ли?! Много добре са знаели (не знаели), че летището не работи, но от икономии направиха поредната нискотарифна мизерия - гавра с пътуващите. Няма други кацнали/пренасочени на Пловдив ,освен боядисаните в розово - лилаво самолети. Който ги е избрал им куса попарата :lol:

 

Нека да си кажат и потърпевшите, но почти съм сигурен, че въпреки висенето в самолета и в терминала, предпочитат този вариант пред подобно в Ниш, Белград, Солун и Букурещ. Дори там да има дежурни товарачи и летището да е отворено. Другите самолети, които не кацнаха в тоя проблемен период се върнаха във Виена и Франкфурт, не съм сигурен, че за пътниците това е по-удобен вариант също. 

 

Далече съм от мисълта, че Уиз са подходили професионално, но от гледна точка за удобството на пътниците, кацане в Пловдив ми се струва най-удачния вариант, въпреки всичките неразбории. 

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Аз също мисля, че в конкретния случай превозвачът има най-малка вина. Друго обаче за мен е по-интересно. Георги, съгласно международноправните актове в материята, не е ли задължително всяка страна да поддържа в готовност резервно летище и ако това е така, кое е това летище за България?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз също мисля, че в конкретния случай превозвачът има най-малка вина. Друго обаче за мен е по-интересно. Георги, съгласно международноправните актове в материята, не е ли задължително всяка страна да поддържа в готовност резервно летище и ако това е така, кое е това летище за България?

 

Tи от България ли си? Има Варна, Бургас и частично времево,пространствено около тепетата и около нас бол.

 

Георги, най-евтинкото гледа да мине Уиц. Няма проблем пътуващите да чакат 2-3 часа в самолета, после още толкова за автобус и т.н.  Не познавам човек, който и най-малко да се интерсува любителски от авиация да не знае, че летището в Пловдив е с дневно работно време, а Уиз не. Плоха две! :fan:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Аз също мисля, че в конкретния случай превозвачът има най-малка вина. Друго обаче за мен е по-интересно. Георги, съгласно международноправните актове в материята, не е ли задължително всяка страна да поддържа в готовност резервно летище и ако това е така, кое е това летище за България?

 

Не съм запознат с такова условие, а и мисля че в ЕС не би трябвало да има. Дали Лихтенщайн и Люксембург имат резервни летища? Но пък може такова условие да е по размер на територията... Това, което знам, е че запасното летище си го решава авиокомпанията и не е задължително да е в същата държава. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Вината е на Превозвача и РДВ.Има инфо за всички авиопревозвачи къде едно летище е отворено или не.Кулата на РДВ е на стария терминал ,който е в терен на частник,колкото и да ви е чудно.Но диспечера или служителите в кулата не може да не знае за особенностите на работното време на наземното обслужване на едно летище което обслужва още повече ,че това е промяна от юни.Решението да кацне е на пилота,но да кацнеш на летище без наличие на дежурна мед.помощ и пожарна си е грубо нарушение на безопасноста на полети.Диспечера не може да му забрани,нито от кулата да кацне но трябва да го предупреди за ситуацията за обслужване на аеропорта за момента.Отделно авиокомпанията е виновна,че няма представител или не е преценила в случай на кацане на резервно летище да има инфо и представител свързано с обслужването и координацията със самото летище.Струва ми се ,че Уиз нискотарифно са гледали разходите до Пловдив за превоз на пътниците си в сравнение с варианти от Бургас,Варна,Солун или Ниш.Дълго време през зимата и при мъгли в Пловдив някой авиокомпании кацаха и летището наистина се ползваше резервно,но тогава работеше денонощно заради чартърните си програми.Лятото няма чартъри,имаше само две редовни линии на Райън до Лондон и Хаан и предвид часовете на излитане и кацане и самия намален трафик и оптимизиране на разходите,решиха от 22:00 до 06:00 да не работи.В случая не летището е виновно ,че авиокомпаниите Не знаят това.Вината е и на пилота,че решава да кацне с риск да се чака събиране на екип служители,но самото кацане е нарушение в смисъла за безопасност на полети и ГВА трябва да се самосезират за нарушението.

Редактирано от Botko
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На база на медийните и последните форумни коментари, аз считам че долнопробната нискотарифна авиокомпания е трябвало да остави самолетите във въздуха до 6:00 ч, за да изчака да отвори летището в Пловдив. Или да използва попътния вятър, за да стигнат самолетите по инерция до Бургас.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Не съм запознат с такова условие, а и мисля че в ЕС не би трябвало да има. Дали Лихтенщайн и Люксембург имат резервни летища? Но пък може такова условие да е по размер на територията... Това, което знам, е че запасното летище си го решава авиокомпанията и не е задължително да е в същата държава. 

 

Странно. Останал съм с впечатление, че има някаква регулация по тази тема. Така, както навремето бяха направили две самолетни писти на автомагистрала "Тракия", които бяха обявили за задължителни по стандарт. В интерес на истината на нито една магистрала в цяла Европа не съм виждал подобни участъци...

Връзка към коментар

Уиз ер са пълни аджемии! Били ги пренасочили на затворено летище. :lol:  Кой ги е пренасочил, някой от автогарата ли?! Много добре са знаели (не знаели), че летището не работи, но от икономии направиха поредната нискотарифна мизерия - гавра с пътуващите. Няма други кацнали/пренасочени на Пловдив ,освен боядисаните в розово - лилаво самолети. Който ги е избрал им куса попарата :lol:

 

Аз пък въобще не разбирам за какво е тоя рев и ми се струва, че се пропуска нещо фундаментално. В крайна сметка всички тук гледаме да минаваме с по 40-50 кинта (а ако може и по-малко) за билети. И е повече от нормално такъв тип авиокомпания да взима решения, базирани на минимизиране на разходите - естествено за сметка на комфорта на пътниците. Добре, че не им е било още по-евтино да кацнат примерно във Видин.

 

Наистина не знам какво очаквате. Получаваш толкова, колкото и плащаш - желязно икономическо правило. И ще се гаврят колкото и когато си искат и пак ще продължаваме да летим с тях и го знаете прекрасно. Това е положението :)

  • Харесвам 17
Връзка към коментар

Кацат където ги насочат и където им разрешат да кацат - тук изборът не е на пилота, още по-малко на компанията.
В случая става дума за некомпетентност на РДВ, но се крият.

Връзка към коментар

Странно. Останал съм с впечатление, че има някаква регулация по тази тема. Така, както навремето бяха направили две самолетни писти на автомагистрала "Тракия", които бяха обявили за задължителни по стандарт. В интерес на истината на нито една магистрала в цяла Европа не съм виждал подобни участъци...

 

Е, то тези писти не бяха само там, а из цяла България и бяха от годините на Варшавския договор.

 

Според РВД, Уиз са били предупредени от самото начало за условията в София и са посъветвани да си търсят резервно летище.

 

Отделно, безумие е летище да работи в режим "кокоша слепота" и е безумие неразбориите с това летище да не излизат наяве.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Кацат където ги насочат и където им разрешат да кацат - тук изборът не е на пилота, още по-малко на компанията.

В случая става дума за некомпетентност на РДВ, но се крият.

 

абсолютно... и вместо да се постави въпроса защо летище Пловдив е на този хал се опитва да се метне вината на Wizz... а Пловдив се ползва като резервно летище на София и аз не помня от кога... въпроса е на кой малоумник му е хрумнало да го затваря нощем и колко ли пари са "спестени" от това... 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Странно. Останал съм с впечатление, че има някаква регулация по тази тема. Така, както навремето бяха направили две самолетни писти на автомагистрала "Тракия", които бяха обявили за задължителни по стандарт. В интерес на истината на нито една магистрала в цяла Европа не съм виждал подобни участъци...

 

За щастие никога не се е и налагало да ги ползват ;)  Ако добре съм запознат тези отсечки на магистралите са били предвиждани за ползване само за военни цели, но може и да греша.

 

Аз лично никога не съм разбирал какъв е смисълът от тези отсечки на магистрала, защото и без да махат мантинелите по средата магистралите са достатъчно широки да качцне на тях самолет при нужда, а крилата са по високо от мантинелите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От два дена новината за кацналите в Пловдив самолети не пада от информационните емисии и непрекъснато се раздухва.

Не съм специалист и ако има извършени нарушения смятам, че виновните следва да бъдат наказани.

От друга страна обаче ми писна от оплакванията. Вярно не съм била в самолета и не съм обективна, ама как пък един не видя положителното в тази ситуация. Няма жертви и всички са добре. Вярно трябвало е да чакат два часа в самолета, вместо да са по домовете си, а това създава неудобство. Да, неудобство е, ама всички са добре, което е важното в случая. Дали е късмет или се дължи на професионализма на екипажите, няма как да знаем и всеки може да го интерпретира както си ще.

Все виждаме наполовина празната чаша.

  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Дълбоко ПРАВ е Георги Матеев!!

Щом си се съгласил да пътуваш свит на кълбо цели 4 часа до Дубай или 3 часа до Валенсия,защо да не постоиш още 3 часа в самолета някъде в тъмницата на едно "несъществуващо" летище в централна -южна България!!

И като се замисля,това е "малкия дявол"!!

Всичко се е разминало за пасажерите с някой и друг изтръпнал крак,но с удовлетворението ,че си бил във Валенсия,видял си топлото море само за 150 лева.

А пък Уиз са доволни,че не са плащали хотели,храни,ще платят минимална и смешна такса на едно "виртуално летище"...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Наистина не знам какво очаквате. Получаваш толкова, колкото и плащаш - желязно икономическо правило. И ще се гаврят колкото и когато си искат и пак ще продължаваме да летим с тях и го знаете прекрасно. Това е положението :)

 

Аз категорично не мога да се съглася, че цялата дандания е за спестяване на пари. Ако игнорираме финансовия аспект, няма вариант, при който пътниците да не се мотат до сутринта, независимо от неразбориите в Пловдив. Кацане на друго, работещо, летище и извозване от там щеше да отнеме същото време, ако не и повече. 

 

Пак да попитам, връщането обратно в изходна точка, както направиха австрийците със скъпите билети, по-удачно решение за пътниците ли е?

 

 

абсолютно... и вместо да се постави въпроса защо летище Пловдив е на този хал се опитва да се метне вината на Wizz... а Пловдив се ползва като резервно летище на София и аз не помня от кога... въпроса е на кой малоумник му е хрумнало да го затваря нощем и колко ли пари са "спестени" от това... 

 

За пореден път, летище Пловдив си е съвсем отделно дружество от летище София. Не са вързани и няма задължение да работи 24/7, ако не му е икономически оправдано. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Сега виждам на радар, че тези измислени млади и неопитни екипажи на Уиз, вообще не са направили опити за кацане в София, било то с насрещен или гръбен порив.  :P  Врътнали по едно кръгче над София и хайде към  летището във Филибето, но в извънработно време. :lol:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.