Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

някой погледна ли сайта на Летище Пловдив? там между другото пише това:

 

"На Летище Пловдив има 24 часово оперативно дежурство."

 

"Летищeто осигурява автобусен транспорт за пътниците на всички международни превозвачи, в случай на закъснение, когато Пловдив се използва като резервно летище на София, или на всяко друго летище в България."

 

http://www.plovdivairport.com/index.php

 

Както се казва, без коментар...

Редактирано от logist13
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Забравяте,че първото задължение в авиацията е безопасност на полетите.От гледна точка на това,кацането на затворено летище е нарушение.

Ти журналист ли си? Защото спазваш същия стил. Точно защото първото задължение е безопасността, кацаш на най-близката писта с подходящи за това условия. Гориво за екстри и околосветски пътешествия нямаш. 

 

Аз предлагам да престане търсенето не теле под вола в тази тема. В отвратително време 350 човека са кацнали живи и здрави и са закарани до крайната точка с около 6 часа закъснение. За какви нарушения и какви виновници може да се коментира при това положение?

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз предлагам да престане търсенето не теле под вола в тази тема. В отвратително време 350 човека са кацнали живи и здрави и са закарани до крайната точка с около 6 часа закъснение. За какви нарушения и какви виновници може да се коментира при това положение?

 

О, виновници има! Аз ако бях журналист от местна величина, щях да взема кмета „на ура“, изисквайки обяснение ЗАЩО пловдивското летище е докарано до подобно плачевно състояние, ЗАЩО не работи на пълни обороти, ЗАЩО не е на печалба и ЗАЩО ставаме за смях на цяла България.

За съжаление, по утвърден обичай, тук виновни ще се окажат международното положение, лошото време и авиокомпанията. Всички други, само не ние.

Ще ми бъде интересно после какво мрънкане ще настане, ако "Wizz" решат да си вдигнат партакешите и да приключат бизнеса си в България (заради мрънкаща среда).

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Не е задължително да си журналист за да се замисляш до какво води сметката и нехайството. Нито ми се ще да разчитам какво било ПИШЕЛО или се декларирало.Сайта им не е променян от както пуснаха терминала а иначе съм от Пловдив.Допълнително ми е Ясно,че от Пловдив до Бургас въздушно не е критично да няма гориво тъй че абсурди не си съчинявай.Риск си има ,сметки също...Тоя път ще се нагласят нещата,ще се успокояваме на късмет,на щастливо развитие,но то е за сметка на нещо,не е редно така.

Връзка към коментар

Преди 4-5 год. в началото на март летях от Рим за София отново с полет на Уиз еър. Тръгнахме при хубаво време, а тук точно за кацането ни заваля такъв сняг, че затвориха летище София. Тогава ни съобщиха, че тъй като самолетът все още разполага с достатъчно гориво ще кръжи отгоре с надеждата снеговалежът да намали и летището бъде отворено. Едновременно с това ни информираха, че ако летището не бъде отворено и горивото започне да привършва ще се наложи да кацнем на летището в Скопие.  Тогава никой не спомена за летище Пловдив. Вярно, че при нас обстоятелствата се стекаха много благоприятно и успяхме да кацнем в София след около половин часово кръжене над града. Мисля си, че и кацналите на летище Пловдив са имали този късмет да са на 2 часа от София, а можеха и да кацнат някъде на доста по- неудобно място.

 

Наистина ще ми е интересно да чуя пряко засегнатите от неудобството Деси, Фичо и a6olq иначе другите само си говорим тук, без да сме запознати с фактите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А ти изкърти за околосветските пътешествия и свободни съчинения при положение че само Уиз кацат в Пловдив,явно само те нямат гориво.Апропо...ти кога видя сайта на летище Пловдив..днес ли се осведоми реално.

Връзка към коментар

Нека има спор до посинянаване, но да строим настрана от заяжданията :)

 

Аз оставам да чакам някое конкретно обяснение на по-професионален език. Искам някой да каже, водени ли са тези самолети за кацане от РВД, била ли е отворена и осветена пистата, имало ли е пожарни и линейки на позиция, и дали липсата на някой от тези елементи по авиационните правила е критична или изключения са позволени. Наслушах се на "сладкарници", "несъществуващи летища", "магистрали" и т.н. аналогии като за малки деца.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Георги...моите факти се базират на изказване на шефа на летището Щърбанов.В сайта plovdiv24 много точно е написано в статия от вчера 22.11 за ситуацията.В първите редове е казал това човека.Всеки си търси информация,аз чета и пловдивски новини,не само нацонални или мнения в магеланци.Не искам да копирам линк ,сами ще си намерите изказване на шефа на летището.Той обяснява ситуацията за кацане в този режим на затворено летище ,а не решението на АК или РВД то.

Връзка към коментар

Георги...моите факти се базират на изказване на шефа на летището Щърбанов.В сайта plovdiv24 много точно е написано в статия от вчера 22.11 за ситуацията.В първите редове е казал това човека.Всеки си търси информация,аз чета и пловдивски новини,не само нацонални или мнения в магеланци.Не искам да копирам линк ,сами ще си намерите изказване на шефа на летището.Той обяснява ситуацията за кацане в този режим на затворено летище ,а не решението на АК или РВД то.

 

Точно неговото изказване е супер мъглаво и с посочените сравнения, него имах предвид. Сигурно по този начин обяснява нещата за по-масовата публика, но има риск от създаване на излишна психоза. Още вчера писах, че ако Уиз са кацнали на тъмно е уникален пробив в безопасността и трябва да хвърчат лицензи, ама не съм убеден, че е така. И нека г-н Щърбанов да каже осветена ли е била пистата, имало ли е кула, пожарна и линейка, а не да говори как работното им време било като на сладкарница. 

 

Мисля, че съм чел статията в пловдив24, доста ми минаха през ръцете, но в нито една не видях точната информация с точните термини. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не знам кой е виновен - ама все си мисля, че ей така граждански самолет да кацне на гражданско летище по хрумване и без инструкция, е неприложимо в Европа. 

 

Дори да е вярно, обаче - за което със сигурност кофите мастило ще са 33, а не 3, много е грозно да се изразява мнение за неопитност на пилоти на нискотарифни компании по презумпция и прочие недоказани факти, при положение че ежедневно десетки хиляди хора си поверяват живота на тези пилоти, и то успешно. Сигурно нисикотарифните в Азия съвсем са в кереча, а колко от нас летят с тях... 

 

Лично аз се почувствах леко омерзена от такава нападка, без извинение. 

Връзка към коментар

Георги...моите факти се базират на изказване на шефа на летището Щърбанов.В сайта plovdiv24 много точно е написано в статия от вчера 22.11 за ситуацията.В първите редове е казал това човека.Всеки си търси информация,аз чета и пловдивски новини,не само нацонални или мнения в магеланци.Не искам да копирам линк ,сами ще си намерите изказване на шефа на летището.Той обяснява ситуацията за кацане в този режим на затворено летище ,а не решението на АК или РВД то.

 

Щърбанов е страна по случая и е нормално да се опитва да извърти нещата в своя изгода. Но можеше да обясни за „осигурения“ автобусен превоз, дето са го плеснали на сайта на ръководеното от него летище.

Не казвам, че в случая е виновен, но според мен не е много умно да се хвърля и да защитава други, по-висшестоящи от него. Все пак е икономист, темата не е лъжица за неговата уста...

 

 

Мисля, че съм чел статията в пловдив24, доста ми минаха през ръцете, но в нито една не видях точната информация с точните термини. 

 

Няма и да ги видиш. Ясно защо.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

Илиане,не е задължително да ми харесваш коментарите,нито съм длъжен да се боря за да защитавам мнението си.Значи другите АК не са предпочели Пловдив,Уиз са решили така...пък ти си излагаш за екстри,близки летища и околосветски и разходи за гориво решението им.И какво му е отвратително на времето,камъни ли валяха,3 метра сняг ли имаше или другите АК некацнали в Пловдив са по адекватни.Понеже си се изправил по темата с концепции,ще ти обясня по простичко ,че когато някой почне да мисли за гъзъ си...Рано или късно си пати от него.Това не е насочено конкретно към теб а в случай,че когато Уиз си нагласят нещата,не значи че постъпват правилно.

Връзка към коментар

Ма как ще кацнат на неосветена писта, моля ви се.... 


Айде нали е имало хора от форума на полетите. Колко е просто да ги питате на лично, пистата беше ли тъмна?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

...когато някой почне да мисли за гъзъ си...Рано или късно си пати от него.Това не е насочено конкретно към теб а в случай,че когато Уиз си нагласят нещата,не значи че постъпват правилно.

 

Правилно. Крайно време е "Wizz" да престанат да разчитат на летище, което, по думите на неговия управител, не съществува. Би трябвало вече да са прозрели, че това нещо с терминал, писта и началник (чиято заплатка никак не е лоша) там, до Пловдив, НЕ Е летище. Излъгали са ги. Там има писта и терминал, но летище не съществува.

Ще ми се някой да организира среща между тоя юнак Щърбанов и пилотите на двата самолета. На живо, в телевизионен ефир.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Илиане,не е задължително да ми харесваш коментарите,нито съм длъжен да се боря за да защитавам мнението си.Значи другите АК не са предпочели Пловдив,Уиз са решили така...пък ти си излагаш за екстри,близки летища и околосветски и разходи за гориво решението им.И какво му е отвратително на времето,камъни ли валяха,3 метра сняг ли имаше или другите АК некацнали в Пловдив са по адекватни.Понеже си се изправил по темата с концепции,ще ти обясня по простичко ,че когато някой почне да мисли за гъзъ си...Рано или късно си пати от него.Това не е насочено конкретно към теб а в случай,че когато Уиз си нагласят нещата,не значи че постъпват правилно.

 

Това какво са направили другите компании никак не е определящо. Статистическата извадка е доста малка, а процедурите на компаниите толкова различни, че трудно може да ги поставим под един знаменател и да обвиним единствената избрала Пловдив. 

 

Ще продължаваме да дълбаем, но случая явно се използва за "войната за летище Пловдив", която се води от много време, по много различни канали, още преди да дойдат Раян. И замесените страни предпочитат да използват случая да си разменят удари, вместо да дадат точна информация. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ами пътници казват че кацнали в тъмна нива ,като в Конго.Шефа казва,че захода е правилен,но трябва заявка за осигурено БЕЗОПАСНО от гледна точка на медицинско и противопожарно обезопасяване.В тоя ред на мисли,кой крив ,кой прав ще решат от Агенцията по БП,но ми се чини,че за другите авиокомпании некацнали в Пловдив казуса е по ясен от на Уиз..Сиреч и за тях затворено летище,не е безопасно...ако и да може да се кацне.Мисля че от кулата пускат светлините на полосата,но явно не най това важно.Още повече,че летището ползва и писта която май не само гражданска,тъй че едни светлини на пистата не са достатъчни...но щом за Уиз са..надявам се да чуем отговора от ГВА и транспортното министерство

Връзка към коментар

Колко бързо става пренасочването от София към Пловдив? Ако във военното поделение в близост има дежурна пожарна, не е ли вариант да е използван техния ресурс или пък да е извикана таква от Асеновград или Пловдив, не знам кой е по-близкия град в случая.

Редактирано от Сю_
Връзка към коментар

..надявам се да чуем отговора от ГВА и транспортното министерство

 

Ма те в ГВА и особено в министерството капацитет до капацитета, мила моя майно льо. Пък едни честни, честни... сълза!

Само че не знам защо си мисля, че после може да се наложи да чуем какво мисли и съдът (първа-втора-трета инстанция, после някъде из Европа...)

 

Жалко, но очевидно нещата пак придобиха политически оттенък и случаят вместо от специалистите ще се решава от разни лаладжии.

А после се чудим защо авиокомпаниите не искат да летят до България.

Защото не са глупави и не им се занимава с тарикати, затова.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз на такива коментари "тъмна нива, като Конго" не мога да вярвам буквално, може би не е бил осветен терминалът... Ще ми се някой от магеланците, които са били на борда, да се включи, все пак имат повече опит от средностатистическия пътник.

Предпочитам да вярвам, че в Европа са ги водили по радиото до това летище и всичко както си е по реда, а не просто пилотите са знаели, че има писта някъде там и решили да се отбият. Би трябвало да се разбере каква е истината, като поутихнат страстите.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Капитане,Щърбанов е парашутист,каквото са му наредили за оптимизиране на разходите това прави,значи следователно ако иска да насочи проблема ще вдига аларма защо не работи 24 часа поверения му аеропорт.А главите в Министерството им е ясно,защо не върви летището,който и да е шефа.Пък за да разтуша темата ще си помисля,че Уиз имат такова голямо желание да летят до/от Пловдив,че вече и нелегално кацат и на тъмно.Въпроса е да им отпуснат от регулатора това,че да го правят и официално,защото кучето не е заровено на летище Пловдив а в МнТранспорта и агенцийките в София.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това да вярваш на случайно срещнат пътник да ти обяснява как, къде и защо са кацнали е все едно да вярваш на тия на Света Неделя дето ти предсказват бъдещето. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз пък въобще не разбирам за какво е тоя рев и ми се струва, че се пропуска нещо фундаментално. В крайна сметка всички тук гледаме да минаваме с по 40-50 кинта (а ако може и по-малко) за билети. И е повече от нормално такъв тип авиокомпания да взима решения, базирани на минимизиране на разходите - естествено за сметка на комфорта на пътниците. Добре, че не им е било още по-евтино да кацнат примерно във Видин.

 

Наистина не знам какво очаквате. Получаваш толкова, колкото и плащаш - желязно икономическо правило. И ще се гаврят колкото и когато си искат и пак ще продължаваме да летим с тях и го знаете прекрасно. Това е положението :)

Ей това да се чете и да не се забравя. :( Това е истината.

Връзка към коментар

В тоя ред на мисли,кой крив ,кой прав ще решат от Агенцията по БП,но ми се чини,че за другите авиокомпании некацнали в Пловдив казуса е по ясен от на Уиз..Сиреч и за тях затворено летище,не е безопасно...ако и да може да се кацне.

 

Ето този ти извод е грешен. Дори при работещо перфектно летище Пловдив, другите компании сигурно нямаше да изберат да кацнат там. Нямаме информация да са отказали изрично кацане в Пловдив, защото е затворено. Писах и по-рано, че вътрешнофирмените процедури при пренасочване на полети са доста сложни - какъв е графика на екипажа, на самолета, дали имат или не база в съответната държава и на тази основа това решават какво ще правят. Не можеш да правиш извода, че след като само Уиз са кацнали в Пловдив, другите компании са искали също, ама са се отказали, защото е затворено и не е безопасно. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.