Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

Ей това да се чете и да не се забравя. :( Това е истината.

 

За мен истината, е че не обичам сложна ситуация да я опростявам до клишета - "евтиното излиза скъпо", "плащаш каквото получаваш" и т.н. В този конкретен случай, не виждам с какво уиз са спестили пари. Ежедневно пътници висят затворени в самолетите, ежедневно се чака за алтернативен транспорт. И пак казвам, пътниците са били в София в ранните часове на събота, което не може да се каже за тези, които ги върнаха във Франкфурт, пък и сигурно да са спали в хотел. 

 

Иначе си е грешка на Уиз и другите подобни, че не се борят правилно с подобни клишета. Колко народ е висял по самолетите на всякакви авиокомпании, колко народ е спал на походни легла, колко народ е чакал за алтернативен транспорт... Ако човек се води само от "плащаш колкото получаваш" ще рече, че тия всичките са пътници на Уиз, Раян и т.н. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Георги,това летище други години с друг шеф,новооткрито с нов терминал и 24 часа режим на работа при проблеми в София голяма част от АК Не кацаха и не го ползваха за резервно.Предпочитаха Бургас или Солун,върви им обяснявай че Пловдив е на 100 км от София.За някой тънката цена и разходите са важни,за други безопасността.Дали ми е грешно мисленето или е правилно разсъждението,аз съм наясно,че всеки си е прав за себе си,но проблема не е тъмния терминал и чакането да вдигнат служителите от леглата извънредно след края на работния им ден ,а защо се стига до това и кой го е допуснал,при тези обстоятелства.Ако обаче се успокоим,че е минало,заминало...някой почакал малко повече в самолета,а самото кацане е нарушение и не е редно,моето грешно или негрешно мнение е без значение.

Връзка към коментар

Георги,това летище други години с друг шеф,новооткрито с нов терминал и 24 часа режим на работа при проблеми в София голяма част от АК Не кацаха и не го ползваха за резервно.Предпочитаха Бургас или Солун,върви им обяснявай че Пловдив е на 100 км от София.За някой тънката цена и разходите са важни,за други безопасността.Дали ми е грешно мисленето или е правилно разсъждението,аз съм наясно,че всеки си е прав за себе си,но проблема не е тъмния терминал и чакането да вдигнат служителите от леглата извънредно след края на работния им ден ,а защо се стига до това и кой го е допуснал,при тези обстоятелства.Ако обаче се успокоим,че е минало,заминало...някой почакал малко повече в самолета,а самото кацане е нарушение и не е редно,моето грешно или негрешно мнение е без значение.

 

Ами пак, нека потвърдим, че самото кацане е в нарушение и тогава да говорим. До този момент нямаше нищо освен нелепи метафори от лицата, които могат да дадат информация. Чак ми иде да вдигна телефона и аз да звънна на шефа на летището. А това не е нещо, което трябва да базираме на вътрешно усещане, а на строга, точна и конкретна информация. Ще чакаме ГВА да видим какво ще кажат...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За мен истината, е че не обичам сложна ситуация да я опростявам до клишета - "евтиното излиза скъпо", "плащаш каквото получаваш" и т.н. В този конкретен случай, не виждам с какво уиз са спестили пари. Ежедневно пътници висят затворени в самолетите, ежедневно се чака за алтернативен транспорт. И пак казвам, пътниците са били в София в ранните часове на събота, което не може да се каже за тези, които ги върнаха във Франкфурт, пък и сигурно да са спали в хотел. 

 

Иначе си е грешка на Уиз и другите подобни, че не се борят правилно с подобни клишета. Колко народ е висял по самолетите на всякакви авиокомпании, колко народ е спал на походни легла, колко народ е чакал за алтернативен транспорт... Ако човек се води само от "плащаш колкото получаваш" ще рече, че тия всичките са пътници на Уиз, Раян и т.н. 

Подкрепям. Иначе излиза, че който платил 40лв да се спасява както може, а за тея, дето са дали по 200 ще го носят на ръце до София.

Как си представяте пилота сам да вземе това решение?! Ми той може да реши да кацне в двора на 5-то СОУ в Ямбол, щото е по-евтино?!?! Има правила в авиацията, там нищо не се случва случайно.

Усещам, че нещата започват да се покриват, факторите мълчат, а трябва да има ВИНОВНИ и ОСТАВКИ! Утре може на всеки от нас това да се случи!

Връзка към коментар

Георги,това летище други години с друг шеф,новооткрито с нов терминал и 24 часа режим на работа при проблеми в София голяма част от АК Не кацаха и не го ползваха за резервно.Предпочитаха Бургас или Солун,върви им обяснявай че Пловдив е на 100 км от София.За някой тънката цена и разходите са важни,за други безопасността.

 

Ботко, да разбирам ли по думите ти, че и в работещи условия летище Пловдив е опасно?

Връзка към коментар

Чак ми иде да вдигна телефона и аз да звънна на шефа на летището.

 

Вдигни, звънни! Крайно време е „Магеланци“ да се сдобие с рубрика за интервюта!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Георги е прав, че по темата липсват професионални коментари, Щърбанов го слушах какво приказва, само увърташе... обаче не очаквам и да се разбере истината, по-скоро се чака да се позабравят нещата... иначе решението къде ще се каца в подобна ситуация е комплексно, аз поне се сещам, че пилотите се съобразяват с: МТО, РВД, налично гориво, РПП, работно време на екипажа, възможност за техн. обслужване на избраното летище и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Галя,Неразбориите са сами по себе си опасност.А когато има нехайство и неразбории опасността е двойна.Ето защо някой АК не приемат Пловдив за резервно,но други не им пука щото гледат разходите.Това се опитвам да обясня ,но някой не схващат...гледат тънки билети,да не се охарчват,да си оптимизират разходите и да не им пука до какво може да доведе едно нарушение на въздухоплаването...с уговорката ,че има такова.

Връзка към коментар

Къде е по евтино или по скъпо винаги е относително. Ако дадена авиокомпания има база в Солун на нея може да и е по евтино да зареди гориво от там, да настани пътниците или екипажа в партньорски хотел или на другата сутрин да насочи самолета или екипажа към удобен за тях маршрут. Възможно е за дадена авиокомпания от Солун да е по лесно да се организират бързо 5-6 автобуса за София, от колкото от Пловдив и т.н.

 

Бях чел, че Уиз ер имат специален софтуер, който изчислява всички финансови последици от някаква извънредна ситуация и им дава оптималното решение. Например ако поради лошо време или технически проблем 1-2 самолета им стават неизползваеми, проблем ще имат не само с конкретните пътници, които са на даденото летище, но и с всички останали пътници, които трябва да се обслужат с този самолет в Европа. Задачата е да оптимизират така наличните си самолети, екипажи и т.н., че с възможно най-малко закъснения и разходи за авиокомпанията, да могат да се обслужат и пътниците които не са засегнати директно от дадения проблем.

Връзка към коментар

Илиане,ако обичаш,коментирай темата а не реагирай,че четящите ще си помислят,че аз съм ти крив ,а концепцията ти е ти да си прав.Мои думи не си чул,само си чел и когато имам теза или разсъждения,няма нужда да се харесвам на теб или на някой друг,споделям моя поглед.Много моля да приемеш апела ми да пишеш по темата ,а не да хейтиш дали ми бил крив света и каква ми била концепцията ;)

Връзка към коментар

Галя,Неразбориите са сами по себе си опасност.А когато има нехайство и неразбории опасността е двойна.Ето защо някой АК не приемат Пловдив за резервно,но други не им пука щото гледат разходите.Това се опитвам да обясня ,но някой не схващат...гледат тънки билети,да не се охарчват,да си оптимизират разходите и да не им пука до какво може да доведе едно нарушение на въздухоплаването...с уговорката ,че има такова.

 

Не е лошо някои хора на земята да си дадат сметка, че има закони, които по обхват и приложимост превъзхождат всички останали и е редно да се съобразяваме първо с тях.

Законът за земното притегляне например.

Аз съм сигурен, че пилотите го знаят този закон. За чиновниците не съм сигурен.

 

Тоест, по-добре е самолетът да кацне в Пловдив в нарушение на някакъв измислен и тъп български закон, отколкото да падне в някоя нива точ в точ с разпоредбите на Закона за земното притегляне.

Липсата на пожарни на летището е отговорност на самото летище, не на пилота.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Илиане,ако обичаш,коментирай темата а не реагирай,че четящите ще си помислят,че аз съм ти крив ,а концепцията ти е ти да си прав.Мои думи не си чул,само си чел и когато имам теза или разсъждения,няма нужда да се харесвам на теб или на някой друг,споделям моя поглед.Много моля да приемеш апела ми да пишеш по темата ,а не да хейтиш дали ми бил крив света и каква ми била концепцията ;)

Аз писах по темата. Ти влезе в нея с хейт. И ще си повторя позицията - виновен на деня не може да се търси за това, че 350 човека са се прибрали живи и здрави. Виновна по принцип е 25-годишната политико-икономическа обстановка, заради която летището в Пловдив бездейства и е принудено да пести от заплати.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз от въздушен инцидент,чиновник не съм видял пострадал освен ако не е вътре в самолета,докато пилота е в кюпа с пътниците.Не вярвам да са кацнали на неосветена писта,но до съд няма да се стигне щото всичко ще се потули в името,абе нали е минало заминало...Много шум за нищо.Ще разберем по раздухването в бъдеще време на случая...Няма ли развитие,значи АК и чиновници са се разбрали.Но пък е удобен момент на парашутиста да му подадат оставката,а чиновниците в София ще покрият.

Връзка към коментар

Капитане,че Солун и Бургас в нивата ли са?Явно тъпия бг закон или незачитането му ще спаси някой ако пожарна няма и самолета се подпали или някой пътник получи инфаркт при кацане.Ама вие не разбирате май че риска не оправдава неадекватноста на закони и наредби на шефа на летището,щом има алтернатива.Вие се вторачвате в завършека,че това било по важно.Хубаво!АК няма вина,летището е виновно,кацате си където решите или ви е на сметка.А пък доколкото ми е ясно самолетите не са подходили аварийно или да им е свършило горивото.Просто резервния вариант за Уиз е затворено летище в този час и всичките рискове явно са ги отчели.

Връзка към коментар

 

 

 

 

Надявам се, че приключихте с личните забежки, ако не да се връщам да ги трия от начало :)

 

Botko, да видим дали съм те разбрал. Летище Пловдив е евтино, но опасно, за това се избягва от всички компании, освен от тези, които цепят стотинката на две, дори въпросното летище да е затворено?

 

 

Просто резервния вариант за Уиз е затворено летище в този час и всичките рискове явно са ги отчели.

 

До колкото знам, резервното им не е било Пловдив, няма как да е. Но то резервното не е задължително да се ползва, зависи от обстоятелствата, за които подробности нямаме. 

 

Въобще, цялата ти теза е много убеден извод, базиран на много тънки нишки и доста спекулации. Подобно на изказванията на официалните лица, които всеки си дърпа към неговата черга. Колко точно пари са спестили Уиз, как са ги спестили, какви са разходите в Бургас и Варна, какви са разходите в Букурещ, Ниш и Белград? Такива сериозни обвинения като твоите трябва да се отправят най-малкото на базата на тези данни, поне като за начало. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На Илиан магарето е мъжко,нека е прав,явно такава му е концепцията,пък ти си основател,в теб е ножа и хляба,режи,трий,съзирай нишки ;) Летище Пловдив не е евтино.Летищните такси бяха евтини за 2 години и сега са по скъпи май и от на морските летища.Новия терминал го построиха с напън в края на мандата на БСП и понеже тогавашния транспортен беше пловдивски избранник,направиха нов терминал на гола поляна,терен на аероклуба(несъществуващ).Стария терминал със стоянка и кулата е в частни ръце.Държавата плаща на частника някакъв наем.Съответно шефа беше спуснат и след това сменен след новите партийни победители.Даже 2 пъти.Кмета няма пръст в назначенията,куцането идва от София.Проблема е ,че кацането на Райън с полети до Лондон,Хаан и Милано не се хареса на някой,който предпочита Пловдив за резервно,не и за редовно и самостоятелно.Фонда за развитие на летището субсидира дейноста Райън,но дестинации нови няма...и АК няма ,а интерес е имало и има.Просто на Т1 в София по му върви щото всичко е в София а някой не отчитат ,че концесия за Пловдив се говори от година.Тезата ми е че в центализирана държава не може да чакаш на шефа на регионално летище,над което има стотици софийски чиновници и регулатори а нискотарифния превозвач мисли за разходите си оптимално и гъвкаво...тезата ми е,дали това е оправдано от гледна точка на безопасност и какви рискове крие за инциденти.Спирам да пиша по темата,че почнахте да плетете конспирации.Но в България щом няма инцидент всичко е Ок,като се случи тогава се почесват. И всъщност....2019 наближава, Европейския град на културата има терминал/летище ,обаче няма полети. С концесията може да уредим някой и изведнъж преговорите с потенциални АК да имат положителен ефект за да може концесионера да е доволен.Със сигурност ще има някакъв скандал и разбутване на блатото,за да се разкрякат жабите и да сменят Щъркела,макар на него да му спускат всичко от София!

Редактирано от Botko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Преди малко съобщиха, че това се равнява на катастрофа по скалата на самолетните инциденти. Почва разследване. Само дано не направят комисия, че ще се замете всичко. И отново ще кажа - ЗА ТОВА НЕЩО ТРЯБВА ДА ХВЪРЧАТ ГЛАВИ!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз писах по темата. Ти влезе в нея с хейт. И ще си повторя позицията - виновен на деня не може да се търси за това, че 350 човека са се прибрали живи и здрави. Виновна по принцип е 25-годишната политико-икономическа обстановка, заради която летището в Пловдив бездейства и е принудено да пести от заплати.

Докато Георги не е изтрил коментарите ни,провери лично кога ти си почнал да пишеш и кога аз. Моя първи коментар е преди твоя.След това на един мой нов коментар ,съзря журналистически стил и хейтна лично да ми търсиш сметка...после ,коментарът ти "кърти". Да не влизаме в спор и полемика,но колкото и да търсиш правота в позицията си,аз повече търся логиката и истината, Не може заради това,че 350 човека са се прибрали живи и здрави,да не търсиш повече вина АКО Я ИМА. Ако няма....радвай се,но ако има и се успокоиш,че е по важно ,че са се прибрали,утре някой може да не се приберат. Случилото се е ИНЦИДЕНТ...а не ала -бала! Разберете го това!!! Кой виновен надявам се да се разбере. 

Връзка към коментар

 Пилотите се съобразяват с РВД толкова, че избгяват затворените за полети зони на въздушното пространство (напр. Зона 51 в Невада, САЩ и Северна Корея). Последната дума къде ще се каца е на капитана - той лично носи отговорност за пътниците, екипажа, машината и багажа. В София имаше случай на полет на Аустриан, които бяха кацнали при мъгла с видимост 75м, което по онова време (преди 4-5 години) беше под лимитите на летището. Капитанът беше казал на подхода, че по техните вътрешни процедури това е ОК и беше кацнал. И беше загубил от поглед "follow me" колата, защото знаете колко гъста е мъглата на Мъглище София :)

Доколкото знам резервното/запасното летище е част от документацията за всеки полет, включително полетния план (това е маршрут, по който ще се изпълни сътоветния полет). Тази документация ходи в Евроконтрол за полетите, изпълнявани на/през територията на ЕС, защото Евроконтрол следят натоварването на трасетата.

Надали Евроконтрол ще разреши полет, за който се знае, че резервното летище е напълно затворено - да се загасили осветлението на пистата и да има 1 човек на подхода, който дреме на стола...

Работното време на летищата се праща в Евроконтрол, доколкото ми е известно...

А за разстоянието между Пловдив и Бургас/Варна - в ЕС все още има въздушни коридори - нещо като магистралите, но във въздуха - самолетите не могат да летят както им хрумне - напр. по права линия, за да спестят гориво и полетно време :) В САЩ напр. са стигнали до извода, че ако махнат коридорите и оставят само затворени за полети райони, това ще "отпуши" трафика ( с цената на усложняване на работата на доставчика на навигационни услуги). Коридорите ще отпаднат в ЕС, но това все още не е факт. Та е спорно колко е "кратко" да се стигне от Пловдив до Бургас и колко гориво е необходимо.... :)

Пловдив имаше доста трафик, построиха терминал, после дойде кризата, ... Всяка а/к сама решава кое да и е запасното летище - на Луфти напр. е Букурещ за София. Един българин пилот там се беше опитал да ги убеди да го сменят и да стане Пловдив, но все по-често чувам за случаи, в които пилотът дори не е кацнал на резервното, а се е върнал във Франкфурт/Мюнхен. Не може да обвиняваме компаниите, че и те се опитват да си оптимизират разходите и резервни летища да са такива, до които така или иначе летят - Солун за Изиджет, Букурещ и Белград - за Луфти, ...

 

Иначе е културна особеност "силно да любим и мразим", както е казал поетът :) И аз си мисля, че най-важното е, че всички са се прибрали живи и здрави.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Понаспах се, поотпочинах, понастроих биологичния часовник и се наслушах, нагледах и начетох на какво ли не по повод събитията от по-миналата нощ.

Първо някои пояснения от това, което аз видях и разбрах. С уговорката, че нямам задълбочените технически и юридически познания за авиационните процедури, каквито вероятно имат някои от магеланците тук.

 

Ами пътници казват че кацнали в тъмна нива ,като в Конго.

Чух ги и аз тези пътници, сигурно имат голям опит с конгоанските ниви.
При кацането ни, пистата в Пловдив беше осветена! Не знам как точно се наричат, но тези сигнални лампи, които очертават полосата, подхода към пистата и оста на пистата, пътеките за рулиране, разните номера отстрани и пр. светеха.  Зоната пред терминала също беше осветена, сградата на терминала също светеше, когато се паркирахме на стоянката.
Така че не знам за какви ниви става въпрос. Иначе да, нивите около летището не са осветени, не знам кой и къде си осветява нивите.

Понеже прочетох някъде мнения, че не било осигурено извозване на пътниците от двата самолета от Пловдив до София, да изясним и този въпрос - това не е вярно, бяхме извозени с автобуси до София.

 

Сега и малко хронология.

Полетът ни беше от Дубай, излетяхме навреме, по разписание трябваше да кацнем на Летище София в 23:50.

Силна турболенцията започна още при приближаване на българското крайбрежие, на около 100-тина км. от брега. След това като навлезнахме над сушата северно от нос Емине малко намаля, но в последствие с приближаването към София някъде над Карлово турболенцията пак се усили. Когато някъде преди Елин Пелин започнахме да въртим кръгче, разбрах че има някакъв проблем и след това пилотът обяви, че поради сложни метеоусловия над София - много силен вятър - се налага да се пренасочим за кацане към летище Пловдив, където има по-добри условия. Обърнахме, подминахме Пловдив с една примка на югоизток и покрай Асеновград започнахме заход за кацане. При снижаването турболенцията се усили значително, клатенето и друсането станаха много неприятни и съответно пътниците в салона доста се панираха.

В крайна сметка кацнахме успешно около 00:30 часа.  Както вече стана ясно, на летището нямаше персонал и чакахме в самолета около 2 часа, до около 02:30, да дойдат служителите, да докарат стълба, да разтоварят чекирания багаж, да минем граничните проверки. После на терминала чакахме още около 2 часа докато дойдат автобусите и към 04:45 потеглихме към София. Някъде около  06:30 бяхме в София, автобусите спряха първо на Терминал 1, а после продължиха и до Централна гара.

 

Нещо, което леко ме подразни в коментарите на някои от пътниците от двата самолета, някои журналисти, а и някои мнения тук е, че се раздухаха в голяма степен разни по-странични и не толкова съществени обстоятелства, а не се обърна внимание на най-важното, а именно, че при изключително сложна обстановка и много лоши метеоролигчини условия, пилотите ни приземиха успешно и всички сме живи, здрави и цели! Доста репортажи изгледах, но май никъде не чух някой да каже едно "благодаря" на пилотите и екипажите... Аз лично, преди да слезна от самолета, специално отидох да изкажа благодарност на пилотите. Без да разбирам много, ми се струва, че направиха най-доброто в така създалата се ситуация.
Все си мисля (поправете ме ако греша), че в такива условия пилотите ще поставят на първо място сигурността и живота на пътниците, а и своя собствен живот, в крайна сметка, пред всички останали съображения ...
Честно казано, след като кацахме успешно, с твърда почва под краката, доста слабо ме вълнуваше дали ще чакам автобусите 2 или 3 часа и съответно дали ще се прибера вкъщи в 6:30 или в 7:30 в неделната утрин.

 

По повод коментарите за това как "нискотарифната комания" е прецакала пътниците с кацането в Пловдив само се питам кое би било по-доброто решение в случая и по-добро за пътниците? Да се правят опити за кацане на Летище София въпреки ураганния вятър? Да се кацне в съседна страна и пътниците да пътуват с автобуси например 10 часа с допълнително минаване през граница, или пък допълнително преспиване някъде?
Понеже някой спомена като по-добър вариант летищата в Бургас и Варна се питам (понеже не знам) - там дали са били по-добри условията за кацане отколкото в София (както споменах - турболенцията започна още над Черно море) и има ли онази нощ самолети, които поради бурята в София да са кацнали във Варна или Булгас?
А дали щяхме да се приберем по-бързо (по-удобно) от Варна или Бургас?

Питам се също "високотарфните" компании с полети в тази нощ какво по-добро направиха за своите пътници?
Питам се кои авиокомпании и за колко време са способни през нощта в събота срещу неделя да осигурят транспорт при аварийно кацане на резервно летище?

 

В крайна сметка - очевидно е, че имаше форсмажорна ситуация с лошото време и очевидно нямаше как всичко да е перфектно и като по ноти, така че пак да повторя - струва ми се най-важното е, че се приземихме успешно живи и здрави, останалото са бели кахъри.

 

По въпроса с пожарната и линейките на летището в Пловдив. Не съм сигурен какво е било точно положението, видях пожарна и пожарникари, но след като слезнахме от самолета, та не съм сигурен дали са били налични като кацахме. Чух, че от другия самолет (от Валенсия) пожарникарите са свалили пътник с диабет (т.е. пожарникарите вероятно са били на разположение преди да дойде наземния персонал и да докара стълба до самолета), но това само го чух, най-добре е a6olq да каже, като пътник от този самолет.

За линейките - нямам престава какво е било положението на пловдивското летище и се чудя - колко линейки има например на летище София? Една, три, пет? Ако, не дай боже стане инцидент, и има, да кажем,  30 тежко пострадали, как се процедира с една или две линейки на летището? Предполагам Спешна помощ изпраща коли, от Сточна гара (съвсем отделна тема е тая тъпотия - всички линейки за голям град като София да са събрани само на едно място). Ако не се лъжа 2-3 пъти съм виждал по няколко линейки да хвърчат по Цариградско на път за Летището, когато се очаква аварийно кацане на самолет. С други думи -  изглежда няма как да се разчита само на наличното на летището.

 


И още нещо накрая. Мислех си, че на конспиративните глупотевини се хващат само ограничен кръг по-слабо образовани, по-неинформирани и неуки хора. 
Какво обаче се оказа ... Вече на терминала на Летище Пловдив, докато чакахме автобусите, само от хората около мен (значи примерно 10-тина човека от около 300 общо) чух следните коментари:

 

Мъж на средна възраст, тип "рабиращ от всичко и най-вече футбол, жени и геополитика" :
- Тук има някаква игра, нещо ни направиха постановка! Как така всички самолети си кацнаха в София, а само нашите два самолета кацнаха в Пловдив?! А?! Има някаква игра тука!!!

 

Млада жена с малко дете:
- Кацнахме в Пловдив, а не в София, защото тук ще им излезе по-евтино, отколкото в София, затова ни докараха тук!!!

 

Друга жена:
- Ами така е с нискотарифните, ако бяхме с нормална компания, щяхме да си кацнем в София.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 41
Връзка към коментар

И още нещо - да помоля пишещите тук, които са по-навътре в нещата (ясно е че има такива) за отговор на въпроса - може ли да се твърди аргументирано, че пилотите на нискотарифните компании са по-лоши от тези на традиционните?
Ако наистина това може да се обоснове с достатъчна достоверност, аз лично бих ревизирал избора си с коя компания да летя, защото все пак най-важното, преди всичко останало, е сигурността.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И още нещо - да помоля пишещите тук, които са по-навътре в нещата (ясно е че има такива) за отговор на въпроса - може ли да се твърди аргументирано, че пилотите на нискотарифните компании са по-лоши от тези на традиционните?

Ако наистина това може да се обоснове с достатъчна достоверност, аз лично бих ревизирал избора си с коя компания да летя, защото все пак най-важното, преди всичко останало, е сигурността.

 

Игнорирай всички такива подмятания, тролски са. В различни компании може да има различни изисквания за опит, чест контрол, условия и т.н., но това съвсем не опира до бизнес модела на компанията. Ако наистина има такива различия ще излезнат след плод на много задълбочено проучване, което не е по силите и компетенцията на тези хора, които отправят такива твърдения. То вече не можеш да различиш лоу костовете от нормални, какво остава да намираш разлика в пилотите им. И Ryanair, и Easyjet, и Wizz имат навъртяни вече доста километраж без катастрофални инциденти. Дори в по-минорните, които добиха публичност не си спомням фактор да е бил неопитен и некадърен екипаж. Можеш спокойно да си летиш с тях. За сметка на това Air France в океана е класическа комплексна пилотска грешка, Asiana в Сан Франциско също. Ма който е луд нека дава пари, като си мисли, че си купува сигурност. 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.